تجربه سفر تنهایی بانوان به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه سفر تنهایی بانوان به گرجستان

طی سال‌های اخیر، تعداد گردشگرانی که هر ساله به این کشور سفر می‌کنند، به صورت تصاعدی در حال افزایش است. البته کاملا واضح بود که با معرفی زیبایی‌های این کشور، مردم دنیا متوجه جاذبه‌های گردشگری گرجستان شده‌اند.در این میان همیشه سوالاتی برای کسانی پیش می‌آید که می‌خواهند تنها به این کشور سفر کنند. مخصوصا بانوان با سوالات بیشتری هم رو به رویند. ما سعی کرده‌ایم در این نوشته، با وصف کلیاتی از گرجستان، به این سوالات جواب‌هایی بدهیم.

 

امنیت

برای بانوانی که تنها به کشوری جدید سفر می‌کنند، امنیت مهم‌ترین چیز است. خوشبختانه درصد جرم در گرجستان به قدری کم است که این کشور به عنوان هفتمین کشور امن جهان شناخته می‌شود. شما به راحتی می‌توانید به شهرهای مختلف رفته، از مراکز طبیعی دیدن کنید و در تورهای جمعی شرکت نمایید، بدون این که مشکلی برایتان پیش بیاید.

 

شرایط آب و هوای گرجستان در فصل‌های مختلف

traveling-georgia-as-a-solo-female-traveler

بعضی از بانوانی که با تور گرجستان سفر کرده‌اند، از توجه مردان به خود می‌گویند که امری طبیعی در بیشتر کشورهای دنیاست و عموما هیچ وقت بیشتر از این کسی برایتان مشکل ساز نخواهد شد. اگر هم کسی خواست با شما صحبت کند، همیشه مودبانه از او بخواهید که می‌خواهید تنها باشید و اگر هم دوست داشتید با وی هم صحبت شوید، در هر حال همه چیز متمدنانه حل خواهد شد، مخصوصا این که گرجی‌ها مردمانی بسیار مهمان‌نواز هستند.

 

برقراری ارتباط

یکی از مشکلاتی که در سفر به گرجستان خواهید داشت، ارتباط برقرار کردن با مردم است. البته این روزها تعداد بیشتری در گرجستان انگلیسی بلد هستند، با این حال سخت می‌شود خارج از هتل و مکان‌های گردشگری اشخاصی را پیدا کرد که به خوبی بتواند با شما انگلیسی صحبت کند. به همین دلیل (مخصوصا برای کسی که تنها به این کشور سفر کرده)، پیشنهاد می‌کنیم چند کلمه‌ای از روسی یا گرجی یاد بگیرید. این مهم مخصوصا زمانی که می‌خواهید به خارج از تفلیس، باتومی یا کوتایسی که گردشگران کم‌تری می‌روند سفر کنید، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

 

۱۴ تجربه شگفت‌انگیز در سفر به تفلیس (قسمت اول)

traveling-georgia-as-a-solo-female-traveler

رفت و آمد

راننده‌های تاکسی در گرجستان عموما انگلیسی بلد نیستند، اما خوش برخورد بوده و تا جای ممکن سعی می‌کنند تا به شما در پیدا کردن مسیر کمک کنند. بهترین کار این است که آدرس‌هایی که مد‌نظر دارید را روی کاغذ نوشته به آن‌ها دهید یا از طریق نقشه موبایل، برایشان مسیر را شرح دهید. البته اسم بردن از نقاط معروف نیز برایتان کفایت خواهد کرد.

اگر با هزینه‌ی پایین به گرجستان سفر کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای جا به جایی از مارشروتکا استفاده کنید که مینی‌بوس‌هایی هستند که در سراسر کشور پیدا می‌کنید و با هزینه‌ی کم شما را در نقاط مختلف جا به جا خواهند کرد. البته در مجموع هزینه‌ی تاکسی در گرجستان اصلا بالا نیست، برای مثال برای این که از تفلیس به گوری بروید و از زیبایی‌های طبیعی آن منطقه از گرجستان دیدن کنید، هزینه‌ی شما با تاکسی خیلی بالا نخواهد بود.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان

traveling-georgia-as-a-solo-female-traveler

شهرهای مختلف برای بانوانی که تنها به گرجستان سفر کرده‌اند

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان، بدون شک راحت‌ترین جا برای خانم‌هایی است که تنها تور گرجستان را برای سفر انتخاب کرده‌اند. این شهر جاذبه‌های تاریخی و همچنین مراکز خرید و بازارهای متفاوتی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن نمایید. از طرفی باتومی به عنوان یکی از اولین‌ انتخاب‌ها برای بودن در سواحل کشور گرجستان است و به جای کوتایسی برای سفر تنها، باتومی به شما پیشنهاد می‌شود. کوتایسی شهری عالی برای سفر است، اما جشن‌های شبانه خیلی برای تنها شرکت کردن مناسب نیستند.

پیشنهاد می‌کنیم، حالا که تنها به گرجستان رفته‌اید، راحت به نقاط مختلف کشور همچون اورکی، تلاوی و ... رفته یا در تورهای گردشی به نقاط جذاب طبیعی شرکت کنید. البته فصلی که در آن به تور گرجستان می‌روید بسیار مهم است، برای مثال زمستان زمان رفتن به پیست‌های اسکی در کوه‌های برفی گرجستان بوده و تابستان به درد بودن در سواحل آفتابی گرجستان می‌خورد.

traveling-georgia-as-a-solo-female-traveler

در آخر

گرجستان کشوری امن است و مردم آن نیز شدیدا به این علت احساس غرور می‌کنند. شما نیز بعید است در سفر به این کشور زیبا دچار مشکل شوید. از طرفی امکانات عالی و هزینه‌ی پایین برای تاکسی و اقامت، تفلیس، باتومی و دیگر شهرهای گرجستان را به انتخابی ایده‌آل برای یک سفر تنهایی عالی بدل می‌کند.

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران