تجربه زیپ لاین سواری در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه زیپ لاین سواری در گرجستان

در سفر با تور گرجستان نمی‌شود تمام سفر را به گشت و گذار در مراکز خرید و بازدید از نقاط تاریخی صرف کرد. گاهی باید هیجان را نیز چاشنی کنید تا روزهایی خاطره‌انگیز را از کشوری که به آن‌جا رفته‌اید، برای خود بسازید. یکی از فعالیت‌های این چنینی که خیلی در سال‌های اخیر طرفدار پیدا کرده، زیپلاین است. خوشبختانه ۳ زیپلاین برتر گرجستان در شهرهای مختلف این کشور، از جمله پایتخت قرار گرفته و شما می‌توانید سواری برا آن‌ها را تجربه نمایید. ما هم در این نوشته، نکاتی در مورد هر سه‌ تای این زیپلاین‌ها برای شما خواهیم گفت.

 

زپیلاین مستیا

مستیا در بخش مرکزی سوانتی محسوب می‌شود که حدودا ۴۰۰ کیلومتر از تفلیس فاصله دارد. یکی از زیباترین شهرهای گرجستان که از آن‌جا به بسیاری نقاط تاریخی و البته طبیعی زیبا و مهم گرجستان دسترسی دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی در طول سال از مستیا دیدن می‌کنند. اما در مورد زیپلاین این محل بپرسیم که در نقطه‌ای، ۱۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا و در جایی سرسبز و فوق‌العاده زیبا بنا شده است.

این زیپلاین طول زیادی ندارد و شما به صورت نشسته طول مسیر آن را طی خواهید کرد. نکته هیجان انگیز در مورد زیپلاین مستیا این است که در این مسیر از بالای درختان و همچنین مسیر یک رودخانه رد خواهید شد. پس اگر بتوانید این مسیر را فیلم‌برداری کنید، حتما یک تصویر جذاب از زمان عبور از بالای رودخانه را ثبت خواهید کرد. متاسفانه آب و هوای زمستانی مستیا، رفتن به این زیپلاین را ناممکن می‌کند، پس باید در زمان‌هایی که هوا خوب است به این محل بروید. پیشنهاد ما این است که حتما اواخر بهار تا اوایل پاییز را برای رفتن به زیپلاین مستیا انتخاب کنید. این محل همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است، اما قبل از رفتن تماس بگیرید تا وضعیت آب و هوایی را آگاه شوید.

 

حقایقی درباره باتومی در گرجستان

شماره تماس: 00995599318015

هزینه: ۵۰ لاری به ازای هر نفر

 

زیپلاین ماخونتستی

احتمالای خیلی‌ها شما را برای دیدن آبشار ماخونتستی به این نقطه از گرجستان دعوت کنند. جایی در نزدیکی باتومی که زیبایی طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد اما ما برای سواری بر روی زیپلاین، پیشنهاد می‌کنیم به ماخونتستی بروید. این زیپلاین با ارتفاع ۱۱۸ متری از سطح زیرینش و طول ۵۱۲ متر، بدون شک جذاب‌ترین مسیر زیپلاین در تمام گرجستان به حساب می‌آید، مخصوصا این که دور تا دورتان را منظره‌ی زیبای کوهستان آدجارا احاطه کرده است.

نقطه‌ی آغازین زیپلاین، درست از بالای آبشار ماخونتستی است و مسیر آن در پای پل "مکله تاما" به پایان می‌رسد. این مسیر یک طرفه بوده و دوباره به نقطه شروع بر نخواهید گشت و در مسیر، آبشار را از زاویه‌ای متفاوت، محیط سرسبز را از بالا و پل دیدنی را در بهترین شرایط ممکن تماشا خواهید کرد. زیپلاین ماخونتستی یک مسیر دو کابله داره و امکان سواری دو نفر، شانه به شانه‌ی هم در آن‌جا وجود دارد. این مکان نیز از نظر آب و هوایی همیشه رو به راه نیست، پس حتما قبل از عظیمت، با شماره تلفن زیپلاین تماس بگیرید. این نکته را هم فراموش نکنید که افراد بالای ۱۲۰ کیلو، نمی‌توانند سوار زیپلاین ماخونتستی شوند.

 

کلیسای باگراتی کوتایسی، گرجستان

شماره تماس: 00995599318015

هزینه: ۷۰ لاری به ازای هر نفر

 

زیپلاین دریاچه لاکپشت

دریاچه لاکپشت در گرجستان از آن جاهایی در این کشور است که گردشگران برای آرامش و لذت بردن از فضایی طبیعی می‌روند. این مکان البته یک زیپلاین بسیار خوب نیز دارد که می‌تواند تجربه زیپلاین سواری را بدون طی کردن فاصله‌ای زیاد از پایتخت برایتان به همراه بیاورد. مهم‌ترین نکته در مورد زیپلاین تفلیس، فضای زیبا و سرسبزی است که زیر پای شما خواهد بود و همچنین منظره‌ی دریاچه و شهر که از دور تماشا خواهید کرد.

این زیپلاین خیلی سریع نیست اما ۱۲۰۰ متر طول دارد که یک سواری مفرح را برای شما در طول دریاچه رقم خواهد زد. زیپلاین دریاچه لاکپشت از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب همه روزه غیر از روزهای بارندگی یا باد شدید فعال است. پیشنهاد می‌کنیم بعد یا قبل از سواری، حتما اطراف دریاچه را بچرخید و از فضای این محل لذت ببرید. اگر هم بتوانید یک دوربین ورزشی برای خود تهیه کنید، همراه داشتن آن در زمان سواری بر زیپلاین، یک فیلم عالی را برای شما فراهم می‌کند.

 

جاذبه‌های طبیعی برتر کوتایسی گرجستان

شماره تماس: 00995599318015

هزینه: ۵۰ لاری برای هر نفر

۰۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران