بهترین رستوران‌های دریایی و محلی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
بهترین رستوران‌های دریایی و محلی گرجستان

شهرهای مختلف گرجستان و به ویژه تفلیس از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. هزینه سفر مناسب و نسبتا ارزان با تور گرجستان باعث انتخاب بسیاری از علاقه‌مندان شده است. این کشور غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد که تحت تاثیر فرهنگ روسی و ترکی قرار گرفته است. برای امتحان کردن غذاهای محلی بی‌نظیر گرجی و سفارش غذاهای دریایی بهتر است به رستورانی بروید که علاوه بر غذاهای باکیفیت، محیط گرم و خدمات مناسبی ارایه کند. در این متن چند رستوران‌ خوب این کشور را که غذاهای گرجی و دریایی در منوی خود دارند را به شما معرفی می‌کنیم.


رستوران داینهال Dinehall

رستوران داینهال یکی از بهترین دسترسی‌ها را در شهر تفلیس دارد و در خیابان روستاولی واقع شده است. این رستوران با منوی غذاهای قفقازی و گرجی خوشمزه‌اش شما را غافلگیر می‌کند. البته داینهال جزو رستوران‌های سطح بالا و گران‌قیمت محسوب می‌شود. دکوراسیون داخلی رستوران داینهال بسیار زیبا است و شما می‌توانید از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۲ شب در سه وعده صبحانه، ناهار و شام غذا میل بفرمایید.

رستوران فونیکولار Funicular Tbilisi

رستوران فونیکولار در نزدیکی خط راه آهن شهری فونیکولار یکی از دیدنی‌های شهر تفلیس است. یک رستوران با طراحی زیبا و رویایی که در ارتفاع و بالاترین نقطه شهر قرار گرفته و یکی از بهترین منو‌های غذایی در تفلیس را دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، تنها راه دسترسی آسان به این جا تله‌کابین است. اگر عاشق ارتفاع و ماجراجویی هستید، فونیکولار یکی از بهترین گزینه‌های شماست که در ارتفاعات تفلیس بنشینید و خیلی شیک غذای خوشمزه‌ای که برای شما سرو می‌شود را نوش جان کنید. اما اگر از چنین موقعیتی خوشتان نمی‌آید، بهتر است یکی دیگر از رستوران‌های تفلیس را که شهرت دارد برای سفارش غذای مورد علاقه خود انتخاب کنید. یکی از وعده‌های غذایی که در رستوران فونیکولار می‌تواند خاطره ساز شود، شام است. به هنگام شب تمام شهر نورانی می‌شود و تفلیس زیباتر از همیشه به نظر می‌رسد. مجموعه فونیکولار دارای پنج بخش سنتی یا چلا، بخش نانوایی یا پوری گولیانی، نوشیدنی، سالن اجتماعات و رستوران اصلی است. رستوران این مجموعه در پارک ماتسمیدا قرار دارد که در دوران شوروی ساخته شده و جزو سه پارک برتر این کشور به حساب می‌آید.

 

غذاهای آسیایی در ۱۱ کافه رستوران‌ تفلیس

رستوران بربرستان Barbarestan

بربرستان یکی از رستوران‌های خوب گرجستان است غذاهای سنتی لذیذی را به مشتریان ارایه می‌دهد. در این رستوران غذاهای مخصوصی پخت می‌شود که طرز تهیه آنها از کتاب آشپزی باربارا جریادز گرفته شده است. سفارش غذا برای خانواده‌های پرجمعیت و یا رویدادهای کاری و بازرگانی در این رستوران گزینه بسیار خوبی است. بربرستان دکوراسیون عالی دارد و طعم غذاهایش بی‌نظیر است.

رستوران ساکورا Sakura

اگر هوس غذای دریایی کرده‌اید، ساکورا یکی از رستوران‌های خوب گرجستان برای انواع ماهی‌ها و میگوست. اگرچه منوی گران قیمتی دارد اما اطمینان داشته باشید که از دوازده ظهر تا دوی صبح خواهید توانست یک وعده دلچسب در این رستوران میل کنید.

رستوران آرت هوس Art House

رستوران آرت هوس در یکی از ساختمان‌های مشهور تفلیس به نام خانه هنر قرار گرفته است. این رستوران در طبقه همکف سالنی بزرگ و باشکوه دارد و منویی بلند بالا از غذاهای سنتی خوشمزه مانند خارچکو در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. خارچکو که یک غذای خورشتی است، دلیل اصلی سفارشات این رستوران به شمار می‌رود. رستوران خانه هنر فضایی بسیار زیبا با طراحی چشم‌نواز دارد که شما را ترغیب می‌کند تا ساعتی را در آرامش رنگین آنجا بنشینید و هر غذایی که دلتان می‌خواهد را سفارش دهید. خیالتان از سلامت غذاهای این رستوران راحت باشد. چون در بیشتر غذاهای خود از مواد خوراکی ارگانیک استفاده می‌کند.

 

بهترین رستوران‌های باتومی با غذای اروپایی

رستوران وینهنستفان Weihenstephan Restaurant

سبک منوی رستوران وینهنستفان ارایه غذاهای محلی گرجی و بین‌المللی است. این رستوران در سطح قیمت بالا قرار دارد و در صورتی که دلتان بخواهد یک شام خاطره‌انگیز به همراه همسرتان نوش جان کنید، بهترین گزینه خواهد بود. رستوران وینهنستفان، از رستوران‌های درجه یک گرجستان محسوب می‌شود که با غذای گرجی متنوع فصلی شما را غافلگیر می‌کند. برای پخت این غذاها از مواد تازه استفاده و غذا را به بهترین شکل ممکن تزیین می‌کند. رستوران وینهنستفان در جاده الکساندر کازبگی شهر تفلیس واقع شد است و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب غذا سرو می‌کند.

رستوران استرادا Strada

یکی از رستوران‌های خوب برای سفارش غذای دریایی، استرادا است. این رستوران فقط صبحانه و ناهار سرو می‌کند و منوی آن جزو دسته رستوران‌های گران قیمت به شمار می‌رود. این رستوران توسط یک تیم حرفه‌ای تأسیس شده و در منطقه غربی شهر قرار گرفته است. پس از سفارش غذای دریایی، حتما دسرهای خوشمزه و فوق العاده رستوران را نیز امتحان کنید. استرادا از ساعت ۱۰ صبح تا یک بعد از ظهر غذا باز است.

رستوران سیسکویلی Tsiskvili

رستوران سیسکویلی یکی از بهترین و محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس در نزد مردم به شمار می‌رود. این رستوران علاوه بر دکوراسیون سنتی و جذابش، انواع غذاهای سنتی و اصیل گرجی را هم در فضایی بی‌نظیر برای مشتریان خود سرو می‌کند. در زمانی که غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و در حال نوش جان کردن آن هستید، به صورت زنده برای شما رقص و موسیقی اجرا می‌شود. تماشای یک نمایش گرجی زنده در رستوران می‌تواند برای هر گردشگری جالب به نظر برسد. رستوران سیسکویلی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر برای وعده‌های صبحانه و ناهار غذا سرو می‌کند.

رستوران ژیم Xeme

رستوران ژیم به عنوان یکی از رستوران‌های خوب و لوکس تفلیس در طبقه سی و دوم هتل بیلتمور قرار داد که از سال ۲۰۱۶ شروع به ارایه غذا به مردم محلی و گردشگران خارجی کرده است. این رستوران از مرتفع‌ترین مجموعه‌های غذاخوری، بخش‌های مختلفی برای سرو غذا و نوشیدنی دارد که در طبقات دیگر قرار گرفته‌اند. شما با سفارش یک غذای محلی یا دریایی در این رستوران خواهید توانست چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر تفلیس را تماشا کنید و طعم بی‌نظیر یک پرس غذای گرجی را بچشید. رستوران با طراحی دایره‌وار و دکوراسیونی منحصر به فرد از دایره‌هایی که دور یک محور قرار گرفته‌اند، برای شما جذاب خواهد بود.

 

غذا خوردن در ۷ رستوران معروف تفلیس

رستوران فینیلی Filini

رستوران فینیلی در طبقه دوم هتل رادیسون بلو قرار گرفته و یک تراس زیبا دارد که نمایی رویایی از رودخانه کورا و شهر تفلیس به مشتریان این رستوران نشان می دهد. در این رستوران می‌توانید از نوشیدنی‌های خوشمزه و محلی گرجستان سفارش داده و نوش جان کنید.

رستوران لولیتا Lolita

رستوران لولیتا به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس، فضایی سبز و دلپذیر دارد که می‌تواند مدت کوتاهی شما را از شلوغی شهر دور کند و حال و هوایی تازه ببخشد. این رستوران یکی از پیشخوان‌های بزرگ رستورانی را در تفلیس داراست که باعث می‌شود شما تمام مراحل پخت غذاها را ببینید. آشپزخانه، دکوراسیون شیک و مدرن با موسیقی دلنشین همه آن چیزی است که شما را ترغیب می‌کند تا در این مکان غذا بخورید. در لولیتا وسایل گرمایشی فلزی مانند هیتر و همینطور صندلی‌های فلزی خاصی وجود دارد که راحتی شما را فراهم می‌کند و به لحظه‌هایتان گرما می‌بخشد. موسیقی زنده گوش می‌کنید و یک نوشیدنی خنک سفارش می‌دهید. در طبقه بالای رستوران هر شب توسط یکی از دی‌جی‌های مطرح گرجستان اجرا می‌شود. رستوران لولیتا از روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ نیمه شب و روزهای جمعه و شنبه تا ساعت ۳ نیمه شب به مهمانان خدمات ارایه می‌دهد. به همین دلیل میان جوانان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

رستوران اِزو Ezo

اگر از رستوران‌های فضای باز یا غذاهای ارگانیک خوشتان می‌آید، رستوران ازو یکی از گزینه‌های عالی برای شماست. ازو در زبان گرجی به معنای حیاط است. این رستوران که در حیاط یک ساختمان مسکونی قرار گرفته و میز و صندلی در حیاط و لابلای درختان چیده شده، یکی از بهترین مکان‌هایی است که از شما در دل طبیعت پذیرایی می‌کند. مزه غذاهای لذیذ این رستوران بر سر زبان شما خواهد ماند. رستوران ازو غذاهای ارگانیک، سالم و متنوع گیاهی و گوشتی گرجی را برای مشتریان درست می‌کند که از مواد اولیه‌ای تامین می‌شود که از کشاورزان و مزرعه‌داران همان منطقه خریداری شده است. این رستوران در روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت ۱ ظهر تا ۱۲ نیمه شب باز است.

 

بهترین رستوان‌های تفلیس با غذای چینی

رستوران آذرپاشا Azarphesha

وقتی به کشوری سفر می‌کنید که آداب و فرهنگش با کشور شما متفاوت است، علاوه بر گردش و بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی آنجا، بهترین راه برای آشنایی با مردمانش، سفارش غذاها و نوشیدنی‌های اصیل آن منطقه است. شما برای سفارش غذاهای محلی و سنتی گرجی می‌توانید به رستوران آذرپاشا بروید که منویی عالی از غذاهای متنوع و اصیل گرجستان را به شما ارایه می‌دهد. این غذاها که از آشپزی ایرانی و یونانی الهام گرفته شده است، طعم بی‌نظیری دارد و با ذائقه و طبع ما ایرانی‌ها سازگار است. این رستوران روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب باز است و برای ناهار و شام خدمات ارایه می‌کند.

رستوران زاخار زاخاریچ Zakhar Zakharich

رستوران زاخار زاخاریچ به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس در روزهای دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب انواع غذا و نوشیدنی محلی را با کیفیت عالی به مشتریان ارائه می‌دهد. این رستوران غذاهای خوشمزه گرجی مثل خینکالی، دامپلینگ معروف گرجی را خیلی خوب درست می‌کند و بهتر است یکی از آنها را در زاخار زاخاریچ امتحان کنید. چون هنوز هم خمیر را به صورت دستی و سنتی آماده کرده و مانند گذشته این غذاها را با گوشت بره سرو می‌کند.

 

۲۵ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران