تجربه فعالیت‌های پاییزه در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه فعالیت‌های پاییزه در گرجستان

اگر به فکر این هستید که پاییز امسال به تور گرجستان بروید، باید بگوییم که خوب مکانی را برای سفر انتخاب کرده‌اید. گرجستان در روزهای پاییز، آب و هوایی دلپذیر داشته و مناطق جنگلی آن به رنگ طلایی در می‌آید و جاهای دیدنی زیادی و فعالیت‌های متنوعی هستند که می‌توانید، آن‌ها را تجربه نمایید. لیست امروز ما به برخی از مهم‌ترینِ این فعالیت‌ها اختصاص دارد، پس همراه ما باشید.

 

پاییز در گرجستان

از اواسط سپتامبر تا اکتبر، آب و هوای گرجستان در بسیاری مناطق از جمله تفلیس، به شکلی باورنکردنی عالی خواهد بود و امکان بازدید از خیلی جاها برایتان فراهم است. از حجم توریست‌ها کاسته شده و مسیرهای کوه‌پیمایی برایتان هموار خواهد بود. اگر اهل شنا و آبتنی نباشید، حتی جاهایی مثل باتومی نیز به خاطر حضور بسیار کم‌تر گردشگران، حال و هوایی کاملا متفاوت از آن‌چه در ذهن دارید را خواهند داشت.  پیشنهاد ما این است که اگر قصد سفر به گرجستان در فصل پاییز را دارید، حسابی برای این کشور زمان گذاشته، در طول سفر، به جاهای مختلف آن قدم بگذارید و یک تجربه کامل داشته باشید.

 

خاص‌ترین مقاصد در گرجستان (بخش اول)

آب و هوای گرجستان در پاییز

اگر چه گرجستان کشور بزرگی نیست، با این حال به خاطر شرایط کوهستانی که دارد، دما و شرایط کلی آب و هوایی، در جاهای مختلف آن متفاوت است. اوایل پاییز این تفاوت بیشتر احساس می‌شود و بخش‌هایی از شرق کشور به طور کلی آب و هوایی غیر قابل پیش بینی در این موقع از سال دارند. با این حال در اکثر مناطق حتی جاهای کوهستانی، هوای خنک و دلچسبی داشته و هنوز می‌توان گرمای تابستان را تجربه کرد. این موقع از سال، بهترین زمان برای سفر به تفلیس بوده و دمای این شهر به صورت میانگین ۲۰ درجه خواهد بود.

اکتبر اما آن پاییز واقعی شروع می‌شود و اگر چه گرجستان هنوز یکی از گرم‌ترین کشورهای اروپا در این ماه به حساب می‌آید، باز هم باید لباس گرم همراه داشته باشید، مخصوصا اگر می‌خواهید پا به مسیرهای کوهستانی بگذارید. ماه آخر پاییز نیز تفاوتی با اواسط آن ندارد و در آخرین روزها کم کم زمستان به این کشور می‌رسد و سرما بیشتر حس می‌شود. بارش باران اما غیر قابل پیش بینی بوده و ممکن است در سفر به تفلیس یا جاهای دیگر، در یک سال تنها چند روز باران پاییزی مشاهده کنید و سالی دیگر، تعداد این روزها افزایش داشته باشد.

 

۱۰ پارک زیبا و معروف گرجستان

فعالیت‌های فراموش نشدنی در پاییز گرجستان

 

کاختی؛ بازدید از باغ‌های انگور و شرکت در فستیوال‌های گرجستان

یکی از بهترین جاهایی که در طول سفر پاییزه به گرجستان، می‌توانید به سراغش بروید، منطقه کاختی در گرجستان است. جایی که باغ‌های انگور، جاذبه‌های طبیعی و زیبایی‌های خاصش معروف است و در اوایل اکتبر، فستیوال معروف Rtveli در آن برگزار شده و توریست‌های زیادی برای دیدن مراحل تهیه نوشیدنی به آن‌جا می‌روند. بخش زیادی از استان کاختی را مزارع انگور به خود اختصاص داده و هر روز می‌توانید، در میان این مزارع که در زیباترین شکل خود هستند، بگردید و عکاسی کنید.

شما می‌توانید برای بازدید از کاختی در گرجستان، هم در تورهای مخصوص شرکت کرده و به سراغ بهترین مجموعه‌های تولید نوشیدنی بروید یا این که اگر نمی‌خواهید، هزینه‌ی زیادی خرج کنید، خودتان به این شهر رفته و از جاهای مختلف بازدید به عمل بیاورید و در تور اسب‌سواری در کاختی، گرجستان نیز شرکت کنید.

 

ماه عسل در بهترین هتل‌های گرجستان

تفلیس؛ بهترین آب و هوا، شرکت در فستیوال Tbilisoba در گرجستان

از هر کسی که خبره سفر است بپرسید، پاییز را برای شرکت در تور گرجستان به شما پیشنهاد می‌کند. آب و هوای عالی تفلیس، پایتخت گرجستان به شما اجازه می‌دهد تا بدون دغدغه به جاهای مختلف بروید، در خیابان‌های بخش قدیمی شهر قدم زده و در بازارهای تفلیس گردش کنید. نشستن در کافه‌های روباز، بازدید از مراکز تاریخی و حتی آبتنی در حمام‌های سولفور تفلیس نیز، در پاییز لذت‌بخش‌تر خواهد بود. البته باران‌های گاه و بی‌گاه در این ایام می‌بارد که خیلی مهم نیستند.

اما یکی دیگر از دلایل سفر به تفلیس در پاییز، شرکت در فستیوال Tbilisoba است که اکتبر هر سال برگزار شده و به برداشت محصولات مزارع این کشور اختصاص دارد. محصولاتی از جاهای مختلف به پارک رایک در نزدیکی شهر قدیم آورده شده و در آن‌جا به نمایش گذاشته می‌شود و همه می‌توانند، بهترین و تازه‌ترین‌ها را خریداری کرده و البته در برنامه‌های تفریحی متعددی که در کنار برپایی بازار برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

معرفی ۹ چشمه ی آب گرم و استخر آب معدنی در گرجستان

کرانه‌ی دریای سیاه؛ سفری متفاوت به باتومی

این باور که تنها تابستان برای سفر به باتومی و شهرهای اطراف آن مناسب است، باور اشتباهی‌ست، چون این شهر تنها به سواحلش خلاصه نمی‌شود. باتومی، اورکی، کوبولتی، کواریاتی، آناکلیا و ... همگی از دیدنی‌ترین شهرهای گرجستان هستند که جاذبه‌های تفریحی و طبیعی زیادی در خود دارند. همچنین نباید فراموش کرد که در بیشتر سال‌ها، تا اواسط اکتبر، هوا برای آبتنی مناسب است و اگر در اول پاییز به آن‌جا بروید، حتما می‌توانید در دریا شنا هم کنید.

با این حال، بهترین زمان برای بازدید از باتومی و شهرهایی که در کرانه‌ی دریای سیاه قرار دارند، همان اوایل پاییز خواهد بود چون در ادامه‌ی این فصل، کم کم هوا با شیب تندی سرد می‌شود. در همان اکتبر به باتومی سفر کنید، در مراکز تفریحی متعددش گردش کنید و از نقاط طبیعی دیدنی اطراف آن‌جا بازدید نمایید.

 

شهرهای غاری گرجستان را بشناسید

راچا؛ تماشای منظره‌ی رنگارنگ پاییز در گرجستان

منطقه کوهستانی راچا همیشه انتخابی مناسب برای طبیعت گردی در گرجستان به حساب می‌آید اما مناطق‌ کم‌تر مرتفع آن در پاییز، حال و هوای متفاوتی داشته و آن تصویر رویایی که همه از پاییز داریم را برایمان به نمایش می‌گذارد. مسیرهای کوهپیمایی نه چندان سخت، شما را به دریاچه‌ها، آبشارها و چشمه‌های آب گرمی می‌برند که اطراف آن‌ها را انواع درختان پر کرده‌اند. درختانی که هر کدام به رنگی از طیف نارنجی در آمده‌اند.

بهترین زمان برای تماشای چنین منظره‌ای، اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر است، درست قبل از این که برگ‌های درختان ریخته و آرام آرام راچا وارد حالت زمستانی خود شود. با توجه به این که راچا تا کاختی فاصله‌ی چندانی ندارد، شما می‌توانید بعد از این که از مزارع انگور دیدن کردید، به سراغ این بخش از گرجستان بروید.

 

مهمترین سوغاتی‌های گرجستان

سوانتی؛ برای کوه‌پیمایی و تماشای مناظر زیبای گرجستان

سوانتی از مناطق مرتفع و بسیار معروف گرجستان است که به قله‌های برفی، مناطق تاریخی، آبشارهای زیبا و مناظر زیبایش معروف است و این مناظر، در اکتبر با طیفی از رنگ‌های زرد و نارنجی، به زیباترین شکل ممکن در می‌آید. این منطقه نه تنها برای آن‌ها که عاشق طبیعت گردی هستند، حتی برای اهل سفرهای فرهنگی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی نیز مناسب است.

برای این که یک تجربه متفاوت از سفر به سوانتی گرجستان در پاییز داشته باشید، حتما به یخچال طبیعی چالادی و دریاچه‌های کورولدی بروید. البته برای رسیدن به آن‌جاها، باید مدتی کوهپیمایی انجام دهید اما مطمئن باشید که این مناطق و مناظر زیبایی که پیش رو دارند، ارزش این وقت گذاشتن را خواهد داشت. سوانتی طلایی حدودا از اوایل اکتبر آغاز می‌شود و بسته به سالی که در آن باشید، حتی ممکن است یک ماه کامل ادامه پیدا کند تا این که درختان خالی از برگ شوند. تورهای مختلفی هم به جاهای مختلف آن برگزار شده که می‌توانید با شرکت در آن‌ها و انجام فعالیت‌های جذاب در سوانتی گرجستان، خیالتان را بابت مسئله رفت و آمد حل کنید.

 

۵ رستوران عالی در مستیا گرجستان

برجومی؛ اسپا و تماشای منظره‌ی پاییزی جنگل‌‌های گرجستان

از اول سپتامبر تا پایان اکتبر، بورجومی بهترین روزهای خود را سپری کرده و همه دوست دارند برای تجربه‌‌ی هوای عالی و خنک و همچنین رفتن به اسپاهای معروف این شهر که با آب چشمه‌های طبیعی پر می‌شود، به آن‌جا بروند. البته یکی از امتیازات برجومی، طبیعت جنگلی فوق‌العاده زیبایش است که اگر بخواهید، آن تجربه پاییزی واقعی و رنگارنگ را در آن‌جا ببینید، حتما بهتر است اوایل اکتبر به آن‌جا بروید و در بهترین اقامتگاه‌های برجومی ساکن شوید. با این حال باید در نظر بگیرید که بورجومی از بسیاری از جاهای دیگر که در این لیست آوردیم، کمی سردتر خواهد بود.

اگر توانستید از مجموعه‌های اسپا، حال و هوای گرم و دوست داشتنی و همچنین تفریحات سفر به برجومی دل بکنید، بهتر است به سراغ پارک ملی خاراگائولی بروید. مسیر پیاده روی در این پارک ملی کوهستانی بسیار زیباست و البته اگر در روزهای پایانی پاییز به آن‌جا برسید، ممکن است در بعضی از روزها، بارش پراکنده برف را نیز شاهد باشید. این پارک ملی با تمام زیبایی خود، کمی از نظرها پنهان مانده و آن‌قدر که باید و شاید از طرف توریست‌های تور گرجستان دیده نمی‌شود.

 

شکل‌های مختلف اقامت در گرجستان

پارک ملی واشووانی؛ برای تماشای چشم‌اندازهای زیبای گرجستان

با توجه به تابستان‌های بسیار گرم این منطقه، پاییز بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی واشووانی است. جایی در جنوب شرقی کاختی که می‌تواند سفر شما با تور گرجستان را در امتداد چند استان، به بهترین شکل به پایان ببرد. پارک ملی واشووانی به خاطر مناظر پاییزی یا درختان رنگارنگش در این لیست قرار نگرفته و چشم‌اندازهای سورئال و جذاب آن را می‌توان در تمام طول سال تماشا کرد و در واقع شرایط آب و هوایی مناسب، باعث شده تا آن‌جا را در لیست خود یه عنوان یکی از بهترین پارک‌های ملی گرجستان قرار دهیم.

واشووانی در واقع یک منطقه نیمه صحرایی است که با خیلی دیگر از مناطق کوهستانی و سرسبز گرجستان فرق دارد. درختان بسیار کوتاه، رودخانه‌هایی که در بخش‌هایی از این پارک پیدا می‌شوند و محل‌های خاص برای تماشای منظره‌ی واشووانی، از نکات جذاب در این محل به حساب می‌آیند. خیلی‌ها پارک ملی واشووانی را نسخه‌ی کوچک نوادا یا یوتا می‌دانند اما این محل، زیبایی منحصر به خود را داشته و به هیچ وجه نباید آن را با هیچ جای دیگری در دنیا مقایسه کرد.

 

گردشی جذاب در آجارا، گرجستان

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران