میدان آزادی، مهم‌ترین میدان تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

وقتی که تصمیم گرفتید تا به یک مقصد گردشگری سفر کنید، بدون شک یکی از اصلی‌ترین تفریحات شما قدم زدن در خیابان‌های آن خواهد بود. بنابراین آشنا شدن با مهم‌ترین و دیدنی‌ترین خیابان‌های مکانی که قصد سفر به آن‌ را دارید اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که تور تفلیس این روزها طرفدارهای زیادی را به خود جلب کرده است، در این مقاله قصد داریم تا شما را با میدان آزادی تفلیس آشنا کنیم. این میدان اصلی‌ترین میدان این شهر است که نقش مهمی را در ارتباط و وصل کردن خیابان‌های تفلیس به هم دارد. برای شناخت بیشتر این میدان همراه ما شوید.

 

معرفی میدان آزادی تفلیس (Freedom Square)

شهر تفلیس به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری پر طرفدار دارای جاذبه‌های گردشگری متفاوتی است. برای اینکه مسافران بتوانند از اکثر نقاط دیدنی شهر تفلیس را ببینند، خواه و ناخواه باید از میدان آزادی عبور کنند. چرا که این میدان نقش مهمی در حمل و نقل شهر تفلیس دارد. به همین دلیل این شاهراه امروزه خود به تنهایی به یکی از خیابان‌های دیدنی در تفلیس تبدیل شده است. به طوری که در سفر به تفلیس گردشگران بسیاری را در اطراف این میدان خواهید دید که دوربین به دست گرفته و لحظات به یادماندنی را از سفر خود ثبت می‌کنند.

میدان آزادی تفلیس که این روزها توانسته خود نام خود را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر ثبت کند، با نام میدان یِروان نیز در بین گرجی‌ها شناخته می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما در سفر خود به تفلیس این میدان را از نزدیک دیدن کنید. ناگفته نماند که در نزدیکی‌های این میدان هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید بسیاری تاسیس شده‌اند، که می‌توانید در ساعاتی که به بازدید از میدان آزادی اختصاص داده‌اید؛ با این امکانات سرگرم شوید.

 تاریخچه میدان آزادی تفلیس

میدان آزادی تفلیس یکی از میدان‌های بسیار قدیمی شهر محسوب می‌شود. البته در سال‌های ۱۹۱۹ این میدان با نام لنین شناخته می‌شد. اما بعدها با فروپاشی شوروی و تبدیل شدن گرجستان به یک کشور مستقل تغییر نام داد و امروزه آن را با نام میدان آزادی می‌شناسند. علت این نامگذاری می‌تواند به دلیل انتخاب آن به عنوان مکانی برای اعتراض و شورش در طول تاریخ باشد. امروزه نیز در مناسبت‌های مختلف، گرجی‌ها فستیوال‌ها و جشن‌های خود را در آن برگزار می‌کنند. علاوه بر پیشینه تاریخی این میدان از لحاظ موقعیت قرارگیری نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به طوری که برای رفتن به بیشتر بخش‌های تفلیس باید از مسیر این میدان عبور کرد.

 

بهترین هتل‌های اطراف تفلیس برای فرار از شلوغی

مجسمه گیورکی، نماد میدان آزادی تفلیس

میدان آزادی تفلیس با مجسمه بزرگی که به ارتفاع ۴۴ متر در آن قرار گرفته است شناخته می‌شود. این مجسمه باشکوه مربوط به گیورکی مقدس است، که برای گرجی‌ها ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد. البته آنچه باعث شده تا این مجسمه به نماد میدان آزادی و حتی تفلیس تبدیل شود، ارزش معنوی آن است. البته تا سال قبل از ۱۹۹۱ مجسمه لنین در این میدان قرار داشت. اما بعد از این سال و رسیدن گرجستان به استقلال، مردم به نشانه شادی و پیروزی مجسمه لنین را پایین انداخته و مجسمه بسیار بزرگ‌تر و باشکوه‌تری را از گیورکی مقدس در آنجا قرار دادند.

 

۸ نکته‌ی فرهنگی درباره گرجستان و مردمانش

مسیر دستیابی و ساعات بازدید از میدان آزادی تفلیس

میدان آزادی تفلیس ساعت و زمان محدودی برای بازدید ندارد. اما برای اینکه بتوانید از این بازدید بهترین استفاده را بکنید، توصیه می‌کنیم تا در ساعت‌های نزدیک به ۱۰:۰۰ در آن حضور داشته باشید؛ چرا که با این کار می‌توانید از امکانات اطراف میدان مثل رستوران‌ها، مراکز خرید و ... حداکثر استفاده را کنید. البته مغازه‌ها و مکان‌های تفریحی این حوالی از صبح زود تا نیمه‌های شب باز هستند.

دسترسی به میدان آزادی در سفر به تفلیس بسیار راحت است؛ زیرا همان طور که گفتیم این میدان در واقع شاهراه خیابان‌های تفلیس است. تقریبا ۶ تا از اصلی‌ترین خیابان‌های تفلیس به وسیله این میدان قابل دسترسی هستند. شما می‌توانید از هتل خود تاکسی کرایه کرده و به راحتی خود را به این میدان برسانید. علاوه بر آن استفاده از مترو و اتوبوس‌های درون شهری نیز می‌تواند برای کسانی که دوست دارند در حمل و نقل خود صرفه‌ جویی کنند، گزینه ایده‌آلی باشد. البته ناگفته نماند که تفلیس یکی از شهرهای ارزان و کوچک محسوب می‌شود؛ در نتیجه کرایه تاکسی‌های بسیار نجومی نیست. پس می‌توانید بدون سختی کشیدن و به راحتی از تاکسی‌ها برای گشتن خود استفاده کنید.

 

تفریح‌های خانوادگی مهیج در تفلیس

۰۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران