تفریحات رایگان در تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تفریحات رایگان در تفلیس

سفر به یک منطقه جدید و کشف جواهرات و مکان‌های دیدنی آن، به این معنی است که در بیشتر مواقع باید هزینه‌ای بالا بپردازید. با این حال شهرهای بزرگ، امکانات و فعالیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که می‌توانید به صورت رایگان از آنها برخوردار شوید و تفلیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر بودجه‌تان محدود است و در شمار مسافران کوله گردی محسوب می‌شوید، تفریحات رایگان تفلیس در این شهر خنک و زیبای قفقاز، آغوش خود را به روی شما می‌گشایند.

 

آشنایی با برترین تفریحات رایگان تفلیس

تفلیس شهری بی نظیر برای سفر در تمام طول سال است. البته پربازدیدترین زمان، ماه‌های تابستان بین ژوئن و آگوست هستند که بسیاری از علاقمندان تور تفلیس به این خطه سرازیر می‌شوند و در نتیجه قیمت‌ها با ازدحام جمعیت بالا می‌روند. اما جای نگرانی نیست، زیرا این شهر گزینه‌های رایگان و جذاب بسیاری را برای مسافرانش در چنته دارد.

تور پیاده روی رایگان

در ابتدای معرفی تفریحات رایگان تفلیس، پیشنهاد می‌کنیم به تورهای پیاده روی رایگان بپیوندید که گزینه‌ای عالی برای مسافران کوله گردی به شمار می‌آیند. این تورهای جذاب در حال حاضر، تقریبا در همه شهرهای جهان یافت شده و به معنای واقعی کلمه، بهترین راه برای آشنایی با یک شهر جدید محسوب می‌شوند.

گفتنی است بسیاری از هاستل‌های تفلیس، تورهای پیاده روی را برگزار می‌کنند که ممکن است رایگان بوده و یا شرکت در آنها با حداقل هزینه امکانپذیر باشد. اما آژانس‌های بسیاری را نیز در این رابطه در سفر با تور گرجستان شاهد خواهید بود. می‌توانید در گوگل سرچ کنید و تورهای رایگان را پیدا کنید. به افراد محلی و گردشگران ملحق شوید و از گشت و گذار با آنها و آشنایی با فرهنگ مردمان این خطه از نزدیک آشنا شوید.

عکس: budget-georgia.com

 

بازدید از کلیساهای تفلیس

دین رایج در گرجستان، عمدتا مسیحی ارتدوکس شرقی است و به طور کلی این خطه، کشوری بسیار مومن است. اگر چشمان خود را در سراسر افق تفلیس بچرخانید، متوجه خواهید شد که گنبدها و برج‌های کلیسا و کلیسای جامع بسیاری در گوشه وکنار شهر وجود دارند و بازدید از آنها اغلب رایگان است.

با وجود معماری قدیمی گرجستان و تزئینات داخلی بسیار زیبا، گشت و گذار در میان این جاذبه‌ها، برترین تفریحات رایگان تفلیس را رقم می‌زند. این بناها، بخش مهمی از فرهنگ و جامعه گرجستان هستند و بینش بالایی نسبت به زندگی مردمان محلی ارائه می‌دهند. در این میان، می‌توان به کلیسای جامع تثلیث اشاره کرد  که بزرگ‌ترین کلیسا در کل منطقه قفقاز بوده و بر فراز شهر، با شکوه و ابهت خودنمایی می‌کند.

گزینه دیگر، کلیسای سنت ویرجین متخی است که نقش مهمی در تاریخ شهر داشته و قدمت آن به حدود قرن سیزدهم باز می‌گردد. از اینجا می‌توانید به چشم اندازی جالب توجه از مناظر زیبای شهر قدیمی و قلعه ناریکالا دسترسی داشته باشید.

کلیسای جامع سیونی نیز، درست در قلب شهر قدیمی قرار دارد و شما احتمالا بارها از آن عبور خواهید کرد. فضای این کلیسا، در داخل و خارج فوق العاده زیباست و یکی از بهترین نمونه‌های معماری قرون وسطایی به شمار می‌آید.

 

بهترین هتل های تفلیس

عکس: trip.com

 

پرسه در شهر قدیمی

شهر قدیمی تفلیس جاذبه اصلی شهر است و بازدیدکنندگان بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند و از تفریحات رایگان تفلیس در این محدوده لذت می‌برند. اینجا مملو از خیابان‌های سنگ‌ فرش‌، بارها، آژانس‌های گردشگری، کلیساهای قدیمی، رستوران‌های زیبا و غرفه‌های چورچخلا (میان ‌وعده‌های شیرین مورد علاقه محلی) است. همچنین جایی است که بسیاری از هتل‌ها، جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری تفلیس را شاهد خواهید بود.

بهتر است پیاده روی کنید، زیرا می‌توانید از گذرگاه اصلی خارج شوید و هر مسیری را خواستید برای این گشت و گذار انتخاب کنید. و هر زمان که احساس خستگی کردید، برای شکم گردی و استراحت در یکی از غذاکده‌های بین راه توقف نمایید. معماری در این حوالی منحصر به فرد بوده و مجموعه‌ای از بلوک‌های آپارتمانی قدیمی با بالکن‌های جذاب که با کلیساهای قدیمی در هم آمیخته شده‌اند، خیابان‌هایی بسیار زیبایی را شکل می‌دهند.

عکس: budgettravelplans.com

 

پل صلح

تفلیس در طول تاریخ خود، شاهد پرفراز و نشیب‌های بسیاری بوده و ردپای این تاثیرات را می‌توان از طریق معماری در حال تحول آن پیگیری کرد. هر چند شهر قدیمی تفلیس توجه زیادی را به سوی خود جلب می‌کند، اما برخی از پیشرفت‌های معماری جدید نیز در این شهر به چشم می‌خورند که پویایی و کنتراست واقعا جالبی را به افق شهر می‌بخشند.

در این میان پل صلح تفلیس که برترین تفریحات رایگان تفلیس را به ارمغان می‌آورد، یک پل مدرن شیشه‌ای و فولادی و یکی از بارزترین نمونه‌ها برتر معماری به شمار می‌آید. این پل عابر پیاده، پارک ریکه را به شهر قدیمی متصل می‌کند و بعنوان تضاد اصلی با تفلیس قدیمی به شدت خودنمایی می‌نماید. توصیه می‌کنیم بعد از غروب آفتاب به اینجا بیایید تا از مشاهده زیبایی هزاران چراغ LED سفید روشن در کنار اینهمه عظمت به وجد آیید.

 

بهترین کلبه‌های اجاره‌ای در تفلیس

عکس: locationscout.net

 

پارک ریکه

اگرچه مناطق تفریحی سبز در تفلیس زیاد نیستند، اما همانند هر شهر بزرگ دیگری، می‌توانید چندین پارک عالی را در این منطقه شاهد باشید. این فضاها که در جاهای مختلف پایتخت پراکنده شده‌اند برای ریلکس کردن، خنک شدن در روزهای گرم و یا تفریح بهاری ایده آل هستند و پارک ریکه تفلیس یکی از آنهاست.  

اینجا یکی از جدیدترین پارک‌های هنری در قلب شهر بوده و در ساحل چپ رودخانه متکواری قرار دارد. دسترسی به آن، از طریق پل صلح بسیار آسان است. این پارک، دارای جاذبه‌های قابل توجه متعددی برای برخورداری از تفریحات رایگان تفلیس است از جمله: شطرنج غول پیکر، پیانوی بزرگ سفید بزرگ، زمین بازی کودکان، آبنمای موزیکال، دیوار مصنوعی کوه نوردی، باغ‌های زیبا و گوشه‌های دنج و آرام. در تابستان، این پارک میزبان نمایشگاه نقاشی است و در عین حال، می‌توانید میان وعده‌ها و نوشیدنی‌های مورنظرتان را در کافه این پارک میل کنید.

عکس: inctour.com.ua

 

در بازار پل خشک

قدم زدن و تماشای گزینه‌های فروش در بازار پل خشک، از دیگر تفریحات رایگان تفلیس به شمار می‌آید. در اینجا، هر چیزی را دوست داشته باشید پیدا خواهید کرد و البته انتظار می‌رود چانه‌زنی را فراموش نکنید.

اینجا یکی از بازارهای معروف تفلیس است و هر روز فعال است، اما آخر هفته‌ها که فروشندگان و افراد بیشتری به دنبال خرید هستند، در پر جنب و جوش‌ترین شکل خود قرار دارد. کالاها، معمولا روی زمین یا روی کاپوت خودروهای قدیمی در خیابان‌ چیده می‌شوند و در این میان، عتیقه جات و یادگاری‌های قدیمی شوروی بیش از سایرین خودنمایی می‌کنند. 

داستان از این قرار است که در دوران سخت شوروی، مردم در کنار این پل جمع می‌شدند برای اینکه وسایل خود را بفروشند تا مقداری پول نقد کنند. از آن زمان تاکنون، اینکار برای برخی از مردم، به یک تجارت اصلی بدل شده و اکنون یک جاذبه گردشگری داغ بعنوان یکی از تفریحات رایگان تفلیس محسوب می‌شود.

 

آشنایی با تئاتر روستاولی تفلیس

عکس: arrivalguides.com

 

قلعه ناریکالا و مجسمه مادر گرجستان  

اگر مسیرهای باریک اطراف شهر قدیمی را به سمت حمام‌های گوگردی قدیمی و مسجد تفلیس دنبال کنید، در نهایت به پای قلعه ناریکالا خواهید رسید. دشوار به نظر می‌رسد. اما می‌توانید انتظار داشته باشید که در عرض ۱۰-۱۵ دقیقه، به قله صعود کنید و به چشم اندازهایی بی بدیل از مناظر پارک ریکه، کلیسای متخی و حمام‌های گنبد‌دار دسترسی داشته باشید. البته بهترین راه برای رسیدن به ناریکالا، این است که سوار تله کابین شوید.

گفتنی است قلعه، بقایای یک بنای قرن چهارمی است و به راحتی می‌توان در آن پرسه زد. یک کلیسای بازسازی شده نیز، در داخل دیوارهای قلعه وجود دارد. اینجا بهترین نقطه در شهر، برای تماشای غروب خورشید بوده و برترین تفریحات رایگان تفلیس را رقم می‌زند.

درست در کنار قلعه ناریکالا، مجسمه یک زن بزرگ با یک پیمانه در یک دست و یک شمشیر در دست دیگرش را مشاهده خواهید کرد. این اثر، مادر گرجستان است. جام، نمادی از مهمان نوازی در برابر دوستان و شمشیر نیز، نمادی از قدرت گرجی در برابر دشمنان به شمار می‌آید.

عکس: georgianholidays.com

 

بازدید از کرونیکل‌های گرجستان

تفلیس یک جاذبه شگفت‌انگیز کمتر شناخته شده و تا حدودی عجیب، یعنی کرونیکل‌های گرجستان را در خود جای داده است. این اثر منحصر به فرد، بزرگ و به سبک معماری شوروی نیمه تمام است. این بنای یادبود با مناظر پانوراما از تفلیس، دارای یک ستون بلند ۳۰ متری است که تصویر پادشاهان، قهرمانان و ملکه‌های گرجستان را به تصویر می‌کشد. قسمت پایین نیز، صحنه‌های کتاب مقدس و زندگی مسیح را به نمایش می‌گذارد.

این مجسمه، توسط یک مجسمه ساز متولد گرجستان طراحی شد و ساخت آن در سال ۱۹۸۵ آغاز گشت. وعجیب‌ترین جنبه این بنای تاریخی، این است که بسیاری از مردم، حتی مردمان محلی از وجود آن اطلاعی ندارند. این اثر که در فاصله ۲۰ دقیقه رانندگی از دریای تفلیس قرار دارد، فوق العاده چشمگیر بوده و بازدید از آن، در شمار تفریحات رایگان تفلیس محسوب می‌شود.

 

معرفی بوتیک هتل بازار تفلیس

عکس: ripadvisor.com

 

بازار دزرتر در تفلیس

محصولات محلی را در بازار Deserters Bazaar امتحان کنید. اینجا یک بازار سرپوشیده بزرگ در داخل انباری است که به تازگی بازسازی شده است. همچنین در خیابان‌ها و پارکینگ های مجاور، به خصوص در تعطیلات آخر هفته‌ها امتداد می‌یابد.

این بازار، بیشتر محصولات تازه و محلی را ارائه می‌دهد و از عمده ‌فروش‌های بزرگ که کامیون‌های سیب‌زمینی و پیاز را در اینجا خالی می‌کنند تا فروشندگان کوچکی که چرچخلا و میوه‌های خشک می‌فروشند را در این مکان خواهید یافت. اینجا فضای جالبی برای برخورداری از تفریحات رایگان تفلیس، پرسه زدن و صرف خوراکی‌های گرجی  است. گفتنی است این بازار، در تمام روزهای هفته فعال است و حدود ساعت ۷ صبح کارش را شروع می‌کند. آخر هفته‌ها نیز بسیار شلوغ‌تر شده و هر چه زودتر به اینجا برسید، بهتر است.

عکس: georgiaabout.com

 

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران