هاستل فابریکا در تفلیس گرجستان

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
هاستل فابریکا در تفلیس گرجستان

هتل، بار، مکانی برای خرید، غذا خوری، فضای کار مشترک، مرکز برگزاری رویدادها ... خلاصه اینکه هاستل فابریکا همه امکانات را یکجا در دل خود جای داده است. این هاستل، جالب‌ترین اقامتگاه در سراسر گرجستان به شمار می‌آید. بیایید از فاصله‌ای نزدیک تر با این هاستل زیبا و جذاب آشنا شویم و سفری مجازی و به یادماندنی را در سفر با تور تفلیس تجربه کنیم.

 

تاریخچه هاستل فابریکا

آیا تاکنون شب را در داخل کارخانه خیاطی قدیمی مربوط به دوران شوروی سابق گذرانده‌اید؟

شماره هشت در خیابان اگناته نینوشویلی، یک ساختمان صنعتی سنگفرش است که در نزدیکی ایستگاه مترو مرجانیشویلی در مرکز تفلیس و در دل یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر واقع شده است. هاستل فابریکا، در واقع یک کارخانه لباس زنانه بود که در دهه ۹۰ منحل شد و پس از آن ساختمان متروکه گشت.

چند دهه بعد معماران شرکت محلی MUA، روح تازه‌ای به این کارخانه بخشیدند و آن را به یک فضای خلاقانه چند منظوره به صورت هاستل و سوئیت بدل کردند. و بدین ترتیب فابریکا در ژوئیه ۲۰۱۶ آغوش خود را به روی مهمانان کشود و به سرعت، نه تنها بعنوان بهترین هاستل تفلیس مطرح شد، بلکه بعنوان یک مرکز خلاقیت برای مردم محلی شهرت یافت.

این یادگار زیبا از گذشته شوروی گرجستان، امروزه کاربری های مختلفی یافته و به عنوان کافه، بار، مکانی برای اجرای موسیقی زنده، فضای کار مشترک و استودیوی هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اینجا خلاقیت، به نحوی عالی شکوفا شده است. وسایل اصلی و مبلمان قدیمی و اصیل، دری به تاریخ گذشته این ساختمان می‌گشایند. تابلوهای چاپی سیاه و سفید که از بایگانی‌های تفلیس بدست آمده‌اند و صحنه‌های کارخانه شوروی را به تصویر می‌کشد، لوازم جانبی عالی برای طراحی دکوراسیون فضای داخلی مدرن این هاستل به شمار می‌آیند. حال بیایید سری بزنیم به مهمترین بخش‌های فابریکا:

 

۵ هاستل با کیفیت برای سفری ارزان قیمت به تفلیس

سالن استراحت هاستل فابریکا

اتاق استراحت آزاد در طبقه همکف ساختمان فضایی است با کف پوش بتونی صیقلی، گلیم‌های عتیقه، گیاهان داخلی و انواع مختلف مبلمان زیبا و طرح‌های رنگی که امضای فابریکاست طراحی شده است. اینجا بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه و یا قرار ملاقات‌های کاری است. جالب است بدانید که این فضا برای عموم آزاد است.

نور طبیعی که به وفور از پنجره‌های کف تا سقف در سه طرف اتاق به درون می‌تابد، سقف‌های بلند و فضای کار ارگونومیک، این محیط را به صورت یک دفتر کار موقت بسیار راحت درآورده که برای هر کسی که با لپ تاپ کار می‌کند ایده‌آل است.

کافه رستوران

کافه هاستل فابریکا، در کنار وعده‌های غذایی سبک بهترین قهوه‌های تفلیس را نیز سرو می‌کند. صبحانه این کافه بهترین صبحانه های شهر محسوب می‌شود و حتی اگر در اینجا اقامت نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور گرجستان حتما سری به کافه فابریکا بزنید.

 

۱۰ هاستل ارزان قیمت و با کیفیت باتومی

اتاق‌های هاستل

اگر آنقدر خوش شانس باشید که بتوانید شب را در فابریکا بگذرانید، یک اتاق رویایی و خاطره‌انگیز در انتظارتان است. اتاق‌های هاستل در طبقه بالا واقع شده‌اند و برای رسیدن به آنها باید از راه پله قرمز روشن و زیبا عبور کنید و در طی این مسیر از دیدن اکسسوری‌های بی‌نظیر لذت ببرید.

فابریکا در مجموع ۹۸ اتاق دارد که شامل خوابگاه‌های مشترک در یک سمت و سوئیت‌هایی با تراس پشت بام اختصاصی در سمت دیگر هستند. اتاقها، با رنگ‌هایی خنثی به زیبایی رنگ آمیزی شده‌اند که به آرامش و راحتی محیط افزوده‌اند.

سقف‌های بلند و نور طبیعی، باعث می‌شود اتاق‌ها بزرگتر از حد واقعی به نظر برسند. البته در بخش‌هایی نیز، نورپردازی با استفاده از المان‌های مصنوعی به زیبایی این اتاقها اضافه کرده است. این خوابگاه‌های اشتراکی، بهترین فرصت برای دوست یابی و معاشرت با گردشگرانی است که از سراسر دنیا جذب فابریکا شده‌اند و تجربیات سفرشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

 

بهترین هتل‌های مرکز شهر تفلیس

حیاط فابریکا

و البته باید گفت که فابریکا، یک حیاط در فضای بیرونی دارد. این حیاط، قلب فابریکا است و بسیاری از اتاق‌ها دارای چشم اندازهایی عالی به این فضای زیبا هستند. حیاط فابریکا، محدوده سنگفرش عظیمی است که برای رویدادهای فضای باز و معاشرت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حیاط در روزهای گرم، پر از جمعیت می‌شود.

فروشگاه

طبقه زیرین فابریکا و سرتاسر مسیر ساختمان، دارای ویترین مغازه‌ها هستند. فروشگاه‌های فابریکا در تفلیس، از جالبترین خرده فروشی‌های مستقل در شهر بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در گرجستان به شمار می‌آیند.

جالب است بدانید که صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینانی که در اینجا فروشگاه خود را تاسیس کرده‌اند، جزو ساکنان ثابت فابریکا هستند. آنها آثار خود را در حیاط فابریکا به معرض نمایش می‌گذارند و روح و سرزندگی بیشتری به این محیط می‌بخشند. گفتنی است که یک هنرمند خیابانی، معروف به Lamb که در تفلیس شهرت فراوانی دارد، کارهایش را در سراسر شهر از جمله در جلوی درب فابریکا ارائه می‌دهد.

نقاشی‌های دیواری

در واقع هاستل فابریکا یک مکان عالی برای تحسین هنر نقاشی دیواری در تفلیس به شمار می‌آید. فضای داخلی و نمای بیرونی و حیاط هر دو با هنر نقاشی دیواری هنرمندان محلی تزئین شده‌اند. علاوه بر این، هاستل محل برگزاری جشنواره Fabrikafitti است که هنرمندان محلی را گرد هم جمع می‌کند و به ارائه آثارشان می‌پردازد.

و در نهایت باید گفت که فابریکا با مشارکت Impact Hub Tbilisi که درست در همسایگی آن واقع شده، میزبان رویدادها و کارگاه‌های فرهنگی منظمی است. بعلاوه می‌توان از طریق یک تور پیاده روی رایگان که هر چهارشنبه و شنبه از طریق فابریکا اجرا می‌شود، این منطقه را بهتر بشناسید.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی تفلیس

۰۶ دی ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران