بهترین هاستل‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
بهترین هاستل‌های تفلیس در سال ۲۰۲۲: قسمت دوم

تفلیس با مناظر ناهموار و صخره‌ای، خیابان‌های پر پیچ‌ و خم قرون وسطایی و ترکیبی از سنت و فرهنگ معاصر، اکنون به یکی از مقاصد پرطرفدار برای گردشگران سراسر دنیا بدل شده است. این شهر در عین حال، سرشار از غذاکده‌های فراوان و اقامتگاه‌های ریز و درشت و متناسب با هر سطحی از بودجه است. با اینحال بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌های سفر، اقامتی ارزان قیمت را تجربه کرده و در سفر با تور تفلیس، در یکی از هاستل‌های شهر سکونت کنند.

در این میان، می‌توانید هاستل‌های قابل توجهی را بیابید که از جذابیت گرجی‌های دنیای قدیم گرفته تا مینیمال‌های تازه بازسازی شده را به مخاطبانشان هدیه می‌دهند. این هاستل‌ها اغلب از طراحی خوب، راحتی و فضایی تمیز برخوردارند. بعلاوه باید گفت بیشتر هاستل‌های پرطرفدار را در مناطق و محله‌هایی نظیر سولولاکی، آولاباری، ورا، خیابان روستاولی و چوگورتی خواهید یافت. بیایید در ادامه بخش اول، سری بزنیم به برخی دیگر از بهترین هاستل‌های تفلیس درسال ۲۰۲۲.

 

Backpackers Hostel

این هاستل در منطقه سولولاکی  واقع شده و از میدان معروف آزادی تفلیس، حدود ۴۰۰ متر و تا تئاتر روستاولی ۱ کیلومتر فاصله دارد. وقتی در این هاستل هستید، از هر کجای ملک می‌توانید به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید. بنابراین افرادی که در یک سفر کاری به سر می‌برند و یا بسیار اجتماعی بوده و مدام در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، از دسترسی به اینترنت فوق سریع و نامحدود این اقامتگاه بسیار لذت خواهند برد.

همچنین این هاستل برای مهمانانی که دوست دارند در سفر نیز مانند خانه‌شان به وسایل کافی دسترسی داشته باشند و غذای مورد علاقه‌شان را خودشان تهیه کنند، بسیار عالی است. زیرا در اینجا، یک آشپزخانه مشترک و مجهز وجود دارد که در آن می‌توانید غذای خود را بپزید. اتاق‌های خانوادگی، تراس، رزرواسیون ۲۴ ساعته و سالن مشترک برای دورهمی مهمانان نیز در این اقامتگاه راحت و به یادماندنی مهیا هستند. گفتنی است این ملک، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار بوده و امکانات و جاذبه‌های بسیاری در نزدیکی‌اش وجود دارند از جمله فرودگاه بین‌المللی تفلیس، میدان آزادی و تئاتر روستاولی.

 

فانتزی‌ترین رستوران‌های شهر تفلیس

  آدرس: Ivane Machabeli St., 11, Tbilisi 0105 Georgia

 

Green House

اگر به دنبال خوابگاهی مقرون به صرفه با میزبانان محلی عالی در یک خانه شهری کلاسیک گرجستانی هستید، این مکان بسیار مناسب شماست. از جاذبه‌های نزدیک به این ملک می‌توان به میدان آزادی، تئاتر روستاولی، تئاتر اپرا و باله تفلیس، کلیسای جامع ارمنی سنت جورج، کلیسای جامع سامبا، کاخ ریاست جمهوری، کلیسای متخی و باغ گیاه شناسی ملی گرجستان اشاره کرد.

این هاستل در ماه‌های تابستان، تراسی خنک و باصفا در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد که بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه، بهره‌مندی از زیبایی‌های باغ اقامتگاه و همچنین امور کاری و کار با لپ تاپ است. این ملک دو طبقه، همچنین یک سالن مشترک همراه با پیانو و شومینه را در خود جای داده و فضایی هنری را به مخاطبان هدیه می‌دهد که شامل اکسسوری‌های گرجی و نقاشی‌های متعدد است.

در این هاستل به اتاق‌های تمیز و راحت، دو حمام، منبع آب گرم، سیستم گرمایشی، ماشین لباسشویی و آشپزخانه بزرگ با کلیه امکانات لازم دسترسی خواهید داشت. گفتنی است اتاق‌های هاستل، دارای بالکن بوده و چشم‌اندازی جالب توجه به زیبایی‌های اطراف دارند. جالب است بدانید حیاط این ملک نیز مملو از درختان میوه است و مهمانان می‌توانند از نشستن و استراحت در فضای باز نهایت لذت را ببرند. از دیگر امکانات این اقامتگاه، می‌توان به پارکینگ اختصاصی رایگان، وای فای رایگان در سراسر ملک و سرو صبحانه قاره‌ای اشاره کرد.

 

آشنایی با مهم‌ترین محله‌های تفلیس

آدرس: Akhvledianis khevi 13, Tbilisi 0102,, Tbilisi, Georgia

 

Valdi

این هاستل، به نام سگ صاحب هاستل، وادلی، نامگذاری شده است! مالک، شخصی خوش اخلاق و بسیار مهمان‌نواز بوده و در عین حال بسیار دوستدار حیوانات خانگی است. بنابراین اگر با دوست پشمالویتان با تور تفلیس سفر می‌کنید، به راحتی می‌توانید همراه او در این هاستل اقامت داشته باشید. و همچنین اگر به موهای سگ حساسیت دارید، شاید اینجا، مکان مناسبی برایتان نباشد. هر چند که خدمه این اقامتگاه، مرتب در حال نظافت این ملک بوده و آنرا تمیز نگه می‌دارند.

در ضمن جهت رفاه هر چه بیشتر مهمانان، برای تمام اتاق‌ها فضای نشیمن درنظر گرفته شده است و بعلاوه همگی از تهویه مطبوع، حمام اختصاصی، چایساز و قهوه ساز برخوردارند. برخی اتاق‌ها نیز، دارای تلویزیون هستند.

جالب است بدانید فعالیت‌های جذاب نظیر ماهیگیری و پیاده روی، از طرف این هاستل برای مهمانان ترتیب داده می‌شود. بعلاوه وای فای رایگان، پارکینگ اختصاصی رایگان، رزرواسیون ۲۴ ساعته و شاتل فرودگاهی نیز مهیا هستند. گفتنی است این ملک، در نزدیکی تئاتر اپرا و باله تفلیس، میدان آزادی و تئاتر روستاولی واقع شده است.

آدرس: 16Alexander Griboedov St, Tbilisi, Georgia

 

Memories

این خوابگاه که بسیار مناسب اقامت مسافران انفرادی است، از سوی جوانان بسیار مورد استقبال قرار گرفته و یکی از بهترین گزینه‌ها برای معاشرت و دوست یابی در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌آید. این هاستل در قلب تفلیس واقع شده و تنها ۵ دقیقه پیاده روی تا پارک متاتسمیندا تفلیس فاصله دارد که فونیکولار مخصوص به خود را داشته و برای تماشای منظره حماسی از شهر قدیمی تفلیس می‌توانید بر فراز آن سفر کنید.

اتاق‌ها نیز دارای امکانات کامل رفاهی بوده و هر کدام از حمام اختصاصی، فضای نشیمن، میز کار و کمد لباس برخوردارند. مسافران می‌توانند بدون هزینه اضافی از ماشین لباسشویی، اتو و آشپزخانه مجهز بهره‌مند شوند. بعلاوه مهمانانی که با خودروی شخصی تردد می‌کنند، به پارکینگ اختصاصی رایگان دسترسی خواهند داشت.

 

اقامت در گران‌ترین هتل‌های تفلیس

همچنین تراس این اقامتگاه، چشم‌اندازی جذاب به منظره باغ سرسبز این ملک داشته و لحظاتی مفرح و آرامش‌بخش را برای مخاطبان رقم می‌زند. اتاق‌های خانوادگی، رزرواسیون ۲۴ ساعته، خدمات دربانی، میز تور و صبحانه قاره‌ای نیز، به جذابیت اقامت در این هاستل می‌افزایند.

از نقاط دیدنی محبوب در نزدیکی این اقامتگاه می‌توان به تئاتر اپرا و باله تفلیس، کلیسای جامع ارمنی سنت جورج و کلیسای متخی اشاره کرد. در ضمن نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی تفلیس است که ۸.۱ مایل از هتل فاصله دارد و این ملک، خدمات ترانسفر فرودگاهی را نیز به مهمانانش ارائه می‌دهد.

آدرس: 9Vukol Beridze Street 9 Vukol Beridze str., Tbilisi 0108 Georgia

 

Mountain 13

این هاستل، در یک ساختمان قدیمی بزرگ در محله ای معتبر قرار دارد که قبلا سفارت فرانسه در گرجستان بوده و از آن با ۱۵ دقیقه پیاده روی می‌توان خود را به مرکز شهر رسانید.  

مهمانان می‌توانند تنقلات و نوشیدنی‌ها را از سوپرمارکتی که در همین هاستل است، تهیه کنند. بعلاوه، اطراف این ملک را انواع کافه‌ها و بارها و رستوران‌ها احاطه کرده‌اند.

این هاستل ۲ ستاره، ۲۰ اتاق را با تخت‌خواب‌های بسیار راحت و تشک‌های باکیفیت در خود جای داده و برخی از اتاق‌ها دارای اجاق مایکروویو، یخچال و ظروف آشپزخانه هستند. بعلاوه، سالن مشترک بزرگی در این ملک وجود دارد که فضای زیادی برای استراحت یا معاشرت با دوستان فراهم می‌کند. وای فای رایگان در سراسر ملک و پارکینگ عمومی رایگان نیز در این هاستل، برای مهمانان مهیا هستند.

 

بهترین کلاس‌های آشپزی در تفلیس

آدرس: Gogebashvili Street 13, Tbilisi, Georgia, 0182

 

Lit hostel

Lit hostel، یک هاستل معمولی اما بسیار محبوب در تفلیس است. این ملک در مرکز شهر، در منطقه متاتسمیندا واقع شده و تنها ۴ دقیقه پیاده روی تا ایستگاه مترو روستاولی فاصله دارد که شما را به راحتی و بسیار ارزان به تمام بخش‌های تفلیس متصل می‌کند.

این ملک دارای ۶ اتاق بوده و وسایل تهیه چای و قهوه، حمام، یخچال، مایکروویو، حوله، سشوار، ملحفه، فضای غذاخوری و بخش رختکن برای اتاق‌ها درنظر گرفته شده‌اند. امکانات امنیتی، انبار چمدان، وای فای رایگان، تلویزیون در سالن مشترک و یک آشپزخانه عالی و مجهز، مهمترین امکاناتی هستند که واقعا از یک هاستل انتظار می‌رود و این ملک علاوه بر اینها، پارکینگ اختصاصی و ترانسفر فرودگاهی را نیز برای مهمانانش مهیا می‌کند.

گفتنی است این هاستل، دسترسی عالی به جاذبه‌های شهر و غذاکده‌های پرطرفدار داشته و امکانات شکم گردی را به بهترین نحو فراهم می‌کند. بعلاوه حمام‌های گوگردی، در فاصله ۲۵ دقیقه پیاده روی واقع شده‌اند و البته این ملک، بسیار نزدیک به تئاتر اپرای ملی گرجستان و تئاتر روستاولی است.

آدرس: 30Alexandr Griboedov Turn, Tbilisi, Georgia

 

Gallery Hostel

این هاستل ارزان قیمت، طراحی معماری جذاب و خدماتی باکیفیت را در حد استانداردهای اروپایی ارائه می‌دهد و در عین حال، یک فضای خانگی را برای مهمانانش به ارمغان می‌آورد تا نهایت راحتی را برایشان محقق نماید.  

این ملک تازه بازسازی شده درست در قلب محله متاتسمیندا، بین خیابان معروف شوتا روستاولی و رودخانه کورا در فاصله ۶۰ متری بازار پل خشک، ۵ دقیقه پیاده روی تا خیابان روستاولی (خانه اپرا و مجلس) و ۸ دقیقه تا میدان آزادی واقع شده است.

گفتنی است این هاستل، ۲ اتاق دو نفره زیبا با حمام اختصاصی در داخل اتاق، یک اتاق ویژه با حمام اختصاصی در جلوی اتاق و یک اتاق خوابگاه ۸ تخته مختلط سرگرم کننده با فضای نشیمن و حمام عمومی را در خود جای داده است. همچنین اتاق‌ها، همگی دارای کمدهای بزرگ و قفسه‌های شخصی هستند.

 

مجموعه تفریحی و پارک آبی Gino Paradise در تفلیس

این اقامتگاه مدرن، دارای یک سالن نشیمن عمومی با طراحی زیبا همراه با تلویزیون هوشمند و پنجره‌های بزرگ است. اگر به استنشاق هوای تازه و تماشای حیاط سرسبز این ملک علاقمندید نیز، می‌توانید به یکی از دو بالکن دو طرف ساختمان بروید. یکی از بالکن‌ها در سمت جلوی ساختمان و رو به خیابان بوده و دیگری که جذابیت تفلیس قدیمی را به رخ می‌کشد، چشم‌اندازی زیبا به حیاط مشترک بین ساختمان‌ها دارد. در کنار اینها، یک آشپزخانه مجهز برای استفاده همه وجود دارد تا اگر دوست دارید برای خودتان و همراهانتان غذا تهیه کنید، وابسته به رستوران‌ها و کافه‌های شهر نباشید.

همچنین اگرچه صبحانه رایگان نیست، اما گزینه‌ای بسیار عالی برای شروع روز را ارائه می‌دهد و قطعا ارزش خرج کردن چند سکه اضافی را دارد. در ضمن، واقعا مهم نیست چه ساعتی وارد این هاستل می‌شوید. زیرا رزرواسیون ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، برای مهمانان مهیاست.

جالب است بدانید در گذشته، این ساختمان بعنوان اولین مکان تحریریه روزنامه بلشویکی "زاریا وستوکا" مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها این تحریریه، به روستاولی منتقل شد و افرادی که در این ساختمان زندگی می‌کردند را جمعی از روشنفکران از جمله شاعران، روزنامه‌نگاران و خوانندگان تشکیل می‌دادند.

آدرس: 11/16Mari Brose St (near the Dry Bridge), Tbilisi, Georgia

 

Nest

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید در آن به راحتی استراحت کنید و همچنین با ده‌ها نفر از مسافران سراسر دنیا ملاقات کرده و معاشرتی مفرح را با آنها تجربه کنید، به این هاستل بیایید.  

این هاستل که از محبوبیتی روز افزون برخوردار است، در تفلیس قدیمی واقع شده و تخت‌هایش به سرعت رزرو می شوند. جالب است بدانید این اقامتگاه، تعدادی کوپن به مهمانانش ارائه می‌دهد تا بتوانند از تخفیفات ۱۵% برای اجاره خودرو، خدمات رستوران‌ها، بارها و غیره برخوردار شوند. همچنین می‌توانید تنقلات و نوشیدنی‌های موردنیازتان را با قیمتی بسیار ارزان، از کافه بار این هاستل خریداری کنید.

 

معرفی برترین موزه‌های تفلیس

در این ملک، انواع امکانات رایگان به استقبال مهمانان می‌آیند، از جمله قهوه و چای که در تمام ساعات روز سرو می‌شود، حوله و لحاف، سشوار، اتو، کامپیوتر، کتابخانه و کتاب‌های راهنما و نقشه‌ای، کوپن مترو و اتوبوس، امکانات رایت CD/DVD، انبار چمدان ایمن، وای فای رایگان در سراسر ملک و غیره... 

بعلاوه با وجود آشپزخانه رایگان مجهز برای استفاده همه مهمانان، می‌توان در هزینه‌های خورد و خوراک صرفه‌جویی کرد. جالب است بدانید این هاستل، خدمات تور و بهره‌مندی از تفریحاتی هیجان‌انگیز نظیر بانجی جامپینگ، پاراگلایدر، کوهنوردی و رفتینگ را نیز ترتیب می‌دهد.

آدرس: 27/34Vakhtang Orbeliani St, Tbilisi, Georgia

 

Nava

و در آخر سری می‌زنیم به این اقامتگاه در خیابان ناتو واچنادزه، در منطقه متاتسمیندا که در فاصله ۳ دقیقه پیاده‌روی تا میدان آزادی و ۳۰۳ متری از مرکز واقع شده است. بنابراین دسترسی عالی به کاخ ریاست جمهوری، کلیسای جامع سنت جورج و کلیسای متخی دارد.  

این هاستل محبوب جوانان، از تخت‌های فوق‌العاده راحت، حمام‌های مشترک فوق‌العاده تمیز، کافه بار و آشپزخانه بسیار مجهز برخوردار است. برای اقامت راحت، مهمانان می‌توانند یکی از ۲ اتاق خوابگاه را انتخاب کنند. اتاق‌ها از تهویه مطبوع، سشوار، یخچال، وسایل اتو و ماشین لباسشویی برخوردارند. برخی از اتاق‌های خوابگاه، حتی یک بالکن زیبا دارند که چشم‌اندازی باشکوه به مناظر جذاب اطراف را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

رزرواسیون ۲۴ ساعته، شاتل فرودگاهی، وای فای رایگان در سراسر ملک و پارکینگ اختصاصی رایگان، از مهمترین مشخصه‌ها و خدمات این هاستل به شمار می‌آیند. در ضمن باید گفت پرسنل اقامتگاه به زبان‌های روسی و انگلیسی مسلط هستند. توجه داشته باشید که هزینه‌های رفاهی را، فقط به صورت نقدی می‌توانید پرداخت کنید.

 

بازدید از دریاچه لاکپشت در تفلیس

آدرس: Nato Vachnadze Street 5/12, Tbilisi, 0105, Georgia

۱۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران