راهنمای جامع تور نوروز باکو ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری باکو
راهنمای جامع تور نوروز باکو ۱۴۰۱

گردشگران ایرانی همواره دوست دارند تا بهترین مقصد گردشگری را برای سفر در تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند. چرا که در این ایام شرایط آب و هوایی به دلیل فرا رسیدن فصل بهار بسیار مناسب بوده و از طرفی دیگر به دلیل تعطیلات رسمی کشور از فرصت کافی برای سفر و گشت و گذار بهره‌مند خواهند بود. یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های مسافرتی با فرا رسیدن بهار برای ایرانیان تور باکو است. در صورتی که شما نیز تمایل دارید تا با تور نوروز باکو 1401 سفر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه که قبل از سفر باید در این خصوص بدانید آشنا کنیم.

 

تور نوروز باکو ۱۴۰۱

باکو به عنوان پایتخت آذربایجان یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. به طوری که دارای بافتی مدرن بوده و در عین حال موفق شده بافت سنتی خود را حفظ کند. از آنجایی که کشور آذربایجان در همسایگی ایران واقع شده تور نوروز باکو 1401 گزینه‌ای ایده‌آل برای لذت بردن از لحظه به لحظه سال نو و سفر برای علاقه‌مندان به گردش و مسافرت خواهد بود. اما آنچه که سفر به باکو را در این روزهای سال جذاب‌تر می‌کند برگزاری جشن نوروز توسط مردم باکو به صورت باشکوه است. به طوری که شما می‌توانید در قدم به قدم شهر شاهد پخش موسیقی، سفره هفت سین، رقص در خیابان با لباس‌های محلی و ... باشید. پس در کنار سفر به یک کشور خارجی در ایام نوروز هرگز احساس غربت در باکو به شما دست نخواهد داد. با فرا رسیدن فروردین در باکو شرایط آب و هوایی کاملا ملایم و مطلوب شده و شما می‌توانید در هوایی بهاری به پیاده‌روی و گشت و گذار در سطح شهر بپردازید.

 

بهترین فعالیت‌های گروهی در سفر به باکو

مزایای سفر با تور نوروز باکو ۱۴۰۱

 قطعا سفر با تور نوروز باکو 1401 مزایای متعددی را برای توریست‌ها خواهد داشت. چرا که محبوبیت سفر با تور باکو در ایام نوروز بی‌دلیل نیست. اصلی‌ترین دلیل برای سفر به باکو در تعطیلات نوروزی نزدیک بودن آن به ایران است. بنابراین گردشگران می‌توانند به صورت زمینی و هوایی به این مقصد گردشگری دسترسی داشته باشند. در تور زمینی باکو نوروز ۱۴۰۱ هزینه‌های سفر شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. از طرفی دیگر سفر به باکو در مقایسه با دیگر تورهای خارجی در ایام نوروز از لحاظ اقتصادی به صرفه خواهد بود. بنابراین کسانی که تمایل به سفر خارجی دارند اما از طرفی توانایی پرداخت هزینه بالایی را ندارند بهتر است تور نوروز باکو را انتخاب کنند.

از مزایای دیگر سفر به باکو در نوروز ۱۴۰۱ می‌توان به جشن‌های نوروزی که در این ایام در آن برگزار می‌شوند اشاره کرد. چرا که کشور آذربایجان فرهنگی بسیار نزدیک به ایران دارد. همچنین دارای مردمانی بسیار شاد بوده و هیچ فرصتی را برای جشن و تفریح از دست نمی‌دهند. بنابراین در قدم به قدم شهر شاهد جشن و پایکوبی بابت فرا رسیدن بهار در باکو خواهید بود. البته نوروز به عنوان جشن سال نو در آذربایجان برگزار نمی‌شود. بلکه تنها آمدن فصل جدید و بهار در آن جشن گرفته می‌شود.

خرید در تور نوروز باکو ۱۴۰۱

ایام نوروزی یکی از بهترین فرصت‌ها برای خرید کردن در باکو است. چرا که در این روزها اغلب فروشندگان محصولات زمستانی خود را با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. بنابراین عاشقان خرید می‌توانند خریدهای بسیار مناسبی را از لحاظ قیمت داشته باشند. در صورتی که تور نوروز باکو را در سال جدید برای سفر خود انتخاب کردید توصیه می‌کنیم از خرید کردن غافل نشوید. تورهای نوروز 1401 اغلب از اواخر اسفند ماه (۲۷ اسفند) آغاز شده و تا اواسط فروردین (۱۴ فروردین) ادامه می‌یابد.

 

معرفی بهترین رستوران‌های باکو

بهترین زمان برای رزرو تور نوروز باکو ۱۴۰۱

 همان طور که گفته شد تورهای نوروزی باکو از اواخر اسفند آغاز شده و تا اواسط فروردین ماه ادامه می‌یابند. بنابراین علاقمندان به سفر در روزهای نوروزی باید برنامه‌ریزی خود را برای این ایام انجام دهند. برای کسانی که تصمیم قطعی خود را برای سفر در این روزهای سال جدید دارند توصیه می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر برای رزرو تور اقدام کنند. زیرا با نزدیک شدن به روزهای پایانی تقاضا برای رزرو تور بیشتر شده و طبیعتا قیمت‌ها نیز افزایشی خواهد بود. علاوه بر آن اگرچه زودتر برای رزرو تور نوروزی خود برای سفر به باکو اقدام کنید می‌توانید با فراغ خاطر هتل و پرواز دلخواه را انتخاب کنید. در صورتی که در روزهای پایانی احتمال تکمیل ظرفیت شدن برای برخی از پروازها و هتل‌ها وجود دارد.

تقریبا روزهای ۲۷ اسفند الی ۴ فروردین پیک مسافرت‌های نوروزی برای ایرانیان است. به این معنا که در این تاریخ‌ها تقاضا برای سفر بالا می‌باشد. در صورتی که در تاریخ‌های ۹ الی ۱۴ فروردین حجم مسافر برای سفر کاهش یافته و قیمت‌ها به نسبت پایین‌تر خواهد بود. در هر صورت پیشنهاد ما تصمیم‌گیری و رزرو هر چه سریع‌تر تور دلخواه است تا بتوانید بهترین را متناسب با سلیقه خود و با قیمتی مناسب رزرو کنید.

شرایط آب و هوایی در تور نوروز باکو ۱۴۰۱

آذربایجان شرایط آب و هوایی تقریبا مشابهی با ایران دارد. به طوری که دارای چهار فصل در سال بوده و با فرا رسیدن فروردین ماه فصل بهار در آن آغاز می‌شود. شهر باکو دارای زمستان‌هایی به نسبت سرد بوده و با فرا رسیدن روزهای پایانی اسفند هوا کم کم ملایم شده و در فروردین دمای هوا ملایم‌تر می‌شود. فصل بهار در باکو همانند ایران همزمان با جوانه زدن درختان و سبز شدن آن‌ها است. به طوری که علاقمندان به طبیعت با انتخاب تور نوروز باکو 1401 می‌توانند به پیاده‌روی و گشت و گذار رفته و از لحظه به لحظه سفر خود نهایت استفاده را بکنند.

علاوه بر آن ایام نوروزی به دلیل فرا رسیدن بهار فرصتی بسیار مناسب برای قدم زدن در سطح شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی باکو است. چرا که هوا در این روزها نه آن قدر سرد است که امکان بیرون آمدن از هتل را نداشته باشید و نه آنقدر گرم است که دچار گرمازدگی شوید. توصیه می‌کنیم برای احتیاط، در سفر نوروزی به باکو حتما یک دست لباس گرم سبکی را مثل ژاکت به همراه داشته باشید که در صورت نیاز اذیت نشوید.

 

بازدید از توریستی‌ترین نقاط باکو

تفریحات و جشنواره‌های تور نوروز باکو ۱۴۰۱

همان طور که گفته شد باکو مردمانی بسیار صمیمی و شاد دارد که هیچ فرصتی را برای تفریح و شادی از دست نمی‌دهند. بنابراین در ایام نوروز شاهد جشن‌های بسیار شاد خیابانی در سطح شهر خواهید بود. مردم باکو فرا رسیدن سال نو را با نهایت شکوه برگزار می‌کنند. به طوری که می‌توان ادعا کرد در باکو جشن نوروز با شکوه بیشتری به نسبت ایران در خیابان‌ها برگزار می‌شود. این جشن با اجرای موسیقی زنده در خیابان‌ها، نمایش‌هایی به صورت رقص‌ آذری با لباس‌های محلی، پخش شیرینی و خوراکی‌های خوشمزه و ... همراه خواهد بود. همچنین در برخی از میدان‌ها و بخش‌های مهم شهر هفت‌سین‌های بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه سفر با تور نوروز باکو ۱۴۰۱

علاقمندان به سفر با تور نوروز باکو 1401 می‌توانند یکی از دو روش زمینی و هوایی را برای دسترسی خود به این مقصد گردشگری انتخاب کنند. سفر زمینی به باکو از طریق اتوبوس بوده و هزینه آن در مقایسه با سفر هوایی بسیار پایین‌تر خواهد بود. البته در سفر زمینی به باکو زمان بیشتری را در مسیر خواهید بود. اما در سفر هوایی می‌توانید ظرف چند ساعت به فرودگاه بین‌المللی باکو رسیده و از آنجا در هتلی که رزرو کرده‌اید مستقر شوید. در صورتی که بودجه زیادی را برای سفر به باکو ندارید سفر زمینی می‌تواند گزینه‌ای بسیار ایده‌ال برای شما باشد. چرا که در ایام نوروز تعطیلات طولانی بوده و شما دغدغه سفری طولانی و زمینی را به آن نخواهید داشت.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های آذربایجان در باکو

مدارک مورد نیاز برای رزرو تور نوروز باکو ۱۴۰۱

هر چند که سفر به باکو جز سفرهای خارجی به حساب می‌آید اما گردشگران برای رزرو تور باکو مدارک زیادی لازم نخواهند داشت. چرا که برای سفر به باکو نیازی به اخذ ویزا نیست. تنها چیزی که در این سفر به آن نیاز خواهید داشت پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار است. با در دست داشتن گذرنامه دارای اعتبار می‌توانید هزینه تور مورد نظر خود را پرداخت کرده و در تاریخ سفر با در دست داشتن چمدان سفر نوروزی به باکو را آغاز کنید.

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران