گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

جاذبه‌های گردشگری باکو
گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

باکو پایتخت آذربایجان یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای منطقه است که در روزهای تابستانی و بهاری مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. مسافرانی از همه‌ی ملیت‌ها در تمامی سنین. مسافرانی پر شور و حال که یا به دنبال هیجان و خوش گذرانی هستند و یا به دنبال انجام ماموریت‌های کاری. در سفرتان با تور باکو به این شهر اگر فرصت کوتاهی برای گشت و گذار دارید همراه ما باشید تا در یک بازدید یک روزه به سراغ این شهر و زیبایی‌هایش برویم. بازدید فشرده‌ای که شما را وارد جریان اصلی حیات و زیست گردشگرانه‌ی این شهر می‌کند.

 


صبح در ایچری شهر


اندکی پس از آنکه سپیده‌ی صبح سر بزند، در این شهر حیات آغاز می‎‌شود. مردان به محل کار خود می‌روند و بیشتر زن‌ها شغل خانه‌داری‌شان را آغاز می‌کنند. سپیده‌ی صبح که سر بزند قناری‌ها بر روی شاخه‌های درختان بلند بالای چنار این شهر می‌خوانند و مسافرانش را بیدار می‌کنند. سپیده‌ی صبح که سر بزند مسافران این شهر می‌زنند به خیابان‌ها و دل اماکن دیدنی شهر. در سفرتان به باکو به شما پیشنهاد می‌کنیم سپیده‌ی صبح که سر زد بروید به Icheri sheher. جاییکه هسته‌ی تاریخی و مرکزی شهر به حساب می‌آید و قدمتش بازمی‌گردد به قرن پانزدهم میلادی. جاییکه بیشتر اماکن تاریخی و موزه‌های این شهر در مجاورتش قرار دارند و امکان بازدیدهای متنوع گردشگرانه را برای شما فراهم می‌آورند. اماکنی از جمله حمام‌ها، مسجدها، قصرها و برج‌ها.

 

معرفی زیباترین بناهای باکو با معماری‌های خاص

 

 

 ایچری شهر

 


بعد از گشت و گذار سپیده دمانه در این منطقه، به شما پیشنهاد می‌کنیم به خیابان کوبلستون بروید تا بعد از تماشای زیست روزمره‌ی مردمان شهر باکو و قدم‌زدن در پیاده‌راه‌ها و مشاهده‌ی مغازه‌ها، به بهترین کافه‌ها و رستوران‌های شهر بروید و بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را نوش جان کنید. باکو یکی از شهرهای درجه یک دنیا به حساب می‌آید که غذاهای فوق‌العاده لذیذ و باب میل گردشگران دارد.

 


ظهر در موزه‌ی نظامی گنجوی


پس گشت و گذار صبح و استراحت اندکی که برای آن انجام دادید به شما پیشنهاد می‌کنیم به موزه‌ی نظامی گنجوی؛ شاعر پارسی سرای بروید و یک گشت و گذار ادیبانه را پشت سر بگذارید. در این موزه بیشتر می‌توانید با این شاعر و آثارش آشنا بشوید و همچنین به کهن‌الگوهای آذربایجان رجعت کنید تا مردمان باکو را بهتر بشناسید.

 

برجسته‌ترین موزه‌های باکو برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ این شهر زیبا

 

 

موزه‌ی نظامی گنجو

 


بعد از بازدید از این موزه به شما پیشنهاد می‎کنیم به بلوار باکو بروید تا دریای خزر را از زاویه‌ی این شهر نگاه کنید. قدم‌زدن در طول این بلوار که حدود ۳.۵ کیلومتر طول دارد بدون شک یکی از ماندگارترین تجربه‌های سفر کوتاه شما به باکو خواهد بود. فرقی نمی‌کند چه فصلی به باکو رفته‌اید، هر فصلی که در این شهر باشید این بلوار برای شما جاذبه‌های گردشگرانه‌ی خاص خودش را دارد و بعد از قدم‌زدن، بهترین کافه‌ها را برای نوش جان کردن بهترین قهوه‌ها و دسرها برایتان فراهم می‌آورد. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از کافه‌ها و چایخانه‌های این بلوار را برای استراحت و خاطره‌سازی انتخاب کنید.

 


عصر و شباهنگام


به مقبره‌ی شهدای آذربایجان بروید و تاریخ معاصر این شهر که مربوط به زمان اتحاد جماهیر شوروی می‌شود را مشاهده کنید. مقبره‌ای که در ۱۱۹۰ میلادی بنا گذاشته شده است و یکی از مکان‌های مقدس این شهر به حساب می‌آید. به کوچه‌ی شهید این شهر بروید و برج‌ها و سازه‌های باکو را تماشا کنید. قدم بزنید و شریان شهر را با قدم‌هایتان ثبت و ضبط کنید. نگاه کنید تا غروب آفتاب سر بزند و همه چیز رنگ نارنجی به خود بگیرید. نگاه کنید تا نارنجی‌ها سیاه شوند و زمان دیدن این شهر از زیر نورهای مصنوعی و لامپ‌ها فرا برسد.

 

محبوب‌ترین و معروف‌ترین کافی‌شاپ‌های باکو برای لذت بردن از غروب زیبای شهر

 

 

مقبره شهدای آذربایجان

 

 

این زمان که فرابرسد اگر اهل شب‌گردی هستید و می‌خواهید زیر نور مهتاب در آرامش و سکوت نباشید می‌توانید به کافه‌های شبانه بروید. کافه‌هایی در بخش قدیمی شهر که تا حوالی صبح درهایشان به روی مشتریانشان باز است و برای آنها شور و هیجان را به ارمغان می‌آورند. کافه‌هایی صمیمی برای آنها که می‌خواهند در موسیقی و رقص غرق شوند و یک خاطره‌ی متفاوت برای همیشه از این شهر در خاطر داشته باشند.

۰۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران