هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری باکو
هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو (قسمت دوم)

روزها برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو کافی نخواهند بود. چرا که این شهر زیبای توریستی دارای تاریخ و فرهنگی غنی می‌باشد. به همین دلیل در هر قدم آن شاهد بناهای تاریخی، موزه‌ها، تفریحات جذاب و ... خواهیم بود. اما هزینه بازدید از هر کدام از این مکان‌ها و جاذبه‌های تفریحی و توریستی در تور باکو چه قدر است؟ همچنین چه زمانی را باید برای بازدید از آن‌ها انتخاب کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی به هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو بیاندازیم.

 

ونیز کوچک (Little Venice)

درست در کنار موزه فرش آذربایجان، ونیز کوچک، فضایی جذاب و آرامش بخش قرار دارد که از چندین آبراه و پل ساخته شده است. علاقه‌مندان می‌توانند یک قایق کرایه کرده و از کنار رستوران‌ها و مناطق سرسبز اطراف عبور کنند، یا به پیاده‌روی در فضای آرام آن مشغول شوند. قایق سواری در ونیز کوچک معمولاً حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. توصیه می‌کنیم این کار را در روز انجام دهید، زیرا در شب امکان تماشا و لذت بردن از فضای اطراف وجود نخواهد داشت.

 

اقامت در جذاب‌ترین ویلاهای باکو

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۲۳:۳۰
  • هزینه قایق سواری: ۳ مانات
  • نحوه دسترسی: ۱۰ الی ۱۵دقیقه پیاده‌روی از شهر قدیمی باکو

 

آتشگاه باکو (Ateshgah of Baku)

آتشکده تاریخی باکو، یکی از جالب‌ترین مکان‌های گردشگری در این شهر است که توصیه می کنیم بازدید از آن را در تور باکو از دست ندهید. این معبد که در قرن هفدهم و هجدهم ساخته شده، در آن روزها محل برگزاری مراسم آتش‌سوزی متعددی بود. این مکان در واقع، بالای یک دریچه گاز طبیعی قرار دارد. در مورد اینکه آیا این مکان عبادتگاه زرتشتیان بوده یا هندوها، بحث‌های زیادی وجود دارد. اغلب باستان شناسان بر این باور هستند که این مکان به عنوان عبادتگاه زرتشتیان ساخته شد و سپس در اواخر قرن نوزدهم توسط هندوها تصرف شد و امروزه به عنوان یک معبد متروکه باقی مانده است. آتشگاه باکو در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و مکان جذابی برای بازدید شما خواهد بود.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸
  • هزینه ورودی: ۴ مانات
  • نحوه دسترسی: حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از شهر قدیمی فاصله دارد

 

مسجد تازه پیر (Taza Pir Mosque)

تنها با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی دلنشین از شهر قدیمی باکو به مسجد تازه پیر دست خواهید یافت. این مسجد که یکی از آرام‌ترین مکان‌های دیدنی باکو می‌باشد، بر فراز تپه‌ای واقع شده که بالا رفتن از آن قطعا ارزش دارد. چرا که در این پیاده‌روی از کنار برخی از بخش‌های قدیمی شهر عبور خواهید کرد که کاملا دست نخورده باقی مانده‌اند. سال اتمام ساخت مسجد به ۱۹۱۴ برمی‌گردد و به همین دلیل بنای آن نسبتا مدرن است. شما فرصت گرفتن عکس‌های زیبایی را در این مسجد خواهید داشت.

 

خوشمزه‌ترین خوراکی‌های باکو

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۴ صبح الی ۹ شب
  • هزینه ورودی: رایگان
  • نحوه دسترسی: ۲۰ دقیقه پیاده از شهر قدیمی

 

یاشیل بازار (بازار سبز) (Yasil Bazar (Green Market))

اگر می‌خواهید از نزدیک زندگی بومیان باکو را لمس کنید بازدید از بازار یاشیل را از دست ندهید. یاشیل در زبان آذری به معنای سبز بوده و به همین دلیل به این مکان بازار سبز می‌گویند. این بازار نام خود را از میوه‌ها و سبزیجات تازه‌ای که در آن فروخته می‌شوند گرفته است. میوه‌ها و سبزیجاتی که در اینجا فروخته می‌شوند بسیار تازه و ارگانیک هستند. همچنین انواع ادویه‌ها و شیرینی‌ها وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید. فروشندگان بسیار دوستانه هستند و قبل از خرید چانه زنی حتما بر سر قیمت‌ها توصیه می‌شود.

  • ساعات بازدید: در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته
  • هزینه ورود به بازار: رایگان
  • نحوه دسترسی: از شهر قدیمی باکو سوار بر اتوبوس شماره ۵ شده و در ایستگاه تئاتر عروسکی پیاده شوید. سپس مسیر پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای را تا بازار طی کنید. همچنین می‌توانید از تاکسی برای دسترسی سریع تر و راحت‌تر استفاده کنید.

 

مسجد محمد (Muhammad Mosque)

مسجد محمد که در قلب شهر قدیمی باکو واقع شده، یکی از باستانی‌ترین بناهای این شهر است. این مسجد که در قرن یازدهم ساخته شده، دارای یک مناره باشکوه می‌باشد که در طول جنگ روسیه و ایران در دهه ۱۷۲۰ آسیب دید. متأسفانه، مسجد به روی عموم باز نیست، بنابراین نمی‌توانید به داخل آن بروید. با این حال، توصیه می‌کنیم بدون توجه به آن، از بیرون این مسجد حتما بازدید کنید. زیرا نه تنها شاهد یکی از باستانی‌ترین سازه‌های موجود در شهر خواهید بود، بلکه منظره‌ای واقعاً جالب از برج‌های شعله باکو نیز از آنجا وجود دارد.

 

معروف‌ترین سوغاتی‌های باکو

  • ساعات بازدید: این مسجد به روی عموم بسته است، اما هنوز برای تماشای نمای بیرونی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید مراجعه کنید.
  • هزینه بازدید: رایگان
  • نحوه دسترسی: داخل شهر قدیمی قرارر داشته و حدود ۵ دقیقه پیاده تا ایستگاه مترو ایچری شهر فاصله دارد.

 

تالار فیلارمونیک دولتی آذربایجان (Azerbaijan State Philharmonic Hall)

اگر طرفدار کنسرت‌های بزرگ هستید، پس تماشای یک اجرا باشکوه در سالن زیبای فیلارمونیک دولتی آذربایجان در تور باکو را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید. در آذربایجان، موسیقی کلاسیک و فولکلور نقش‌ فرهنگی بزرگی را ایفا می‌کند و شما می‌توانید در داخل این سالن شاهد کنسرت‌های شگفت‌انگیزی باشید. این بنا که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده، دو تالار اصلی به نام‌های تالار تابستانی و تالار زمستانی دارد. همچنین یک فضای کنسرت در فضای باز در داخل باغی زیبا وجود دارد. این بنا معماری بسیار جذابی دارد که حتی اگر قصد شرکت در کنسرت را نداشته باشید بازدید از آن توصیه می‌شود.

  • زمان بازدید: متناسب با برنامه کنسرت‌ها متغیر
  • هزینه بازدید: بسته به قیمت بلیط در نظر گرفته شده برای کنسرت‌ها متغیر
  • نحوه دسترسی: داخل شهر قدیمی در فاصله حدود ۵ دقیقه پیاده تا ایستگاه مترو ایچری شهر

 

یانار داغ (Yanar Dag)

شهر زیبای باکو دارای کوهی بسیار جالب است که به آن یانار داغ به معنای کوه سوزان می‌گویند. چرا که در اطراف این کوه همیشه شعله‌های آتش روشن هستند. گفته می‌شود این اتفاق به دلیل خارج شدن گازهای زیر زمینه از سوراخ‌های اطراف کوه است. البته بسیاری از بومیان این شعله‌ها را به داستان‌های عرفانی متعددی ربط می‌دهند! طبق داستان‌هایی که مردم محلی تعریف می‌کنند، این آتش سوزی‌ها به طور تصادفی توسط چوپانی که سیگاری خود را به سمت کوه پرتاب کرده در دهه ۱۹۵۰ شروع شده و از آن زمان تاکنون متوقف نشده است.

 

معرفی هتل چهار ستاره وینتر پارک باکو

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۸
  • هزینه بازدید: ۳ مانات
  • نحوه دسترسی: حدود ۱ ساعت با ماشین از شهر قدیمی فاصله دارد.

 

مسجد بی بی هیبت (Bibi-Heybat Mosque)

در منتهی الیه جنوبی باکو، مسجد خیره کننده بی بی هیبت قرار دارد. این بنا که در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده امروزه یک مرکز معنوی پربازدید است. از بیرون، این مسجد ممکن است توجه شما را به خود جلب نکند، اما فضای داخلی آن بسیار باشکوه است.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح الی ۲۰
  • هزینه ورود: رایگان
  • نحوه دسترسی: تا شهر قدیمی ۲۰ دقیقه با تاکسی فاصله دارد

 

هنر صخره‌ای گوبوستان (Gobustan Rock Art)

یک سفر یک روزه از باکو برای دیدن هنر صخره‌ای گوبوستان شدیدا توصیه می‌شود. بیش از ۶۰۰۰ سنگ نگاره (نقش‌های سنگی ماقبل تاریخ) در داخل پارک ملی گوبوستان یافت می‌شود و قدمت آنها به ۴۰۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. بیشتر این کنده کاری‌ها صحنه‌های شکار و پرستش حیوانات، جنگ، رقص‌های مذهبی، گاوبازی و نجوم را به تصویر می‌کشند. در صورت امکان توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از این مکان یک راهنمای تور دریافت کنید؛ زیرا نه تنها رسیدن به آنجا را برای شما آسان‌تر می‌کند بلکه به دلیل عدم وجود تابلوهای راهنما سبب آشنایی بیشتر با این نقاشی‌ها می‌شود. در بازدید از این منطقه توصیه می‌شود حتما از آتشفشان‌های منطقه که در نوع خود بی‌نظیر هستند هم دیدن کنید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های باکو

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۷
  • هزینه بازدید: ۱۰ مانات
  • نحوه دسترسی: رسیدن از باکو به گوبوستان با ماشین حدود ۵۰ دقیقه طول می‌کشد که می‌توانید با تورهای گردشگری برای این منظور همراه شوید.

 

ساحل بیلگاه (Bilgah Beach)

بهترین ساحل باکو برای شنا در زیر آفتاب، ساحل بیلگاه است که با ماشین حدود ۴۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. برای رفتن به آنجا می‌توانید تاکسی گرفته یا ماشین کرایه کنید. آنچه این ساحل را محبوب‌تر کرده تمیز و عاری از هر گونه آلودگی بودن آن در مقایسه با دیگر سواحل باکو است. ورود به این ساحل رایگان بوده و تخت‌ها و چترهای مخصوص برای دراز کشیدن زیر آفتاب در آن تعبیه شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کنید. چنانچه قصد اقامت بیشتر در این ساحل را دارید می‌توانید هتل‌های این محدوده را در طول سفر خود رزرو کنید. ساحل بیلگاه در تمامی ساعات شبانه روز در اختیار شما خواهد بود.

  • ساعات بازدید: ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  • هزینه ورود: رایگان
  • نحوه دسترسی: کرایه تاکسی

 

شکی (Sheki)

اگر به کاخ‌های تاریخی مجلل و غذاهای محلی نفیس علاقه دارید، شهر باستانی جاده ابریشم شکی قطعا برای شما ارزش دیدن را در تور باکو خواهد داشت. این منطقه مملو از خیابان‌های سنگفرش شده و خانه‌های آجری قرمز است که جذابیت خاصی به آن بخشیده و حال و هوای آرامی دارد. یکی از بهترین کارهایی که باید در آنجا انجام دهید، بازدید از کاخ تابستانی و کاخ زمستانی است. این کاخ‌ها در گذشته محل اقامت خان‌های شکی بودند. معماری این کاخ‌ها بسیار زیبا بوده و قطعا شما را شگفت‌زده خواهند کرد. آنچه برای گردشگران ایرانی جذاب خواهد بود، وجود برخی از سبک‌های معماری ایرانی در طراحی پنجره‌های رنگارنگ این کاخ‌ها است. همچنین توصیه می‌شود در شکی حتماً از کاروانسرای واقع در آن نیز دیدن کنید. این کاروانسرای بزرگ در قدیم به عنوان محل استراحت مسافران جاده ابریشم مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه به هتلی با امکانات رفاهی عالی تبدیل شده است. از دیگر جاذبه‌های شکی می‌توان به شهر قدیمی منحصر به فرد و کلیسای کیش که درست خارج از شهر واقع شده است اشاره کرد. فراموش نکنید که غذاهای محلی را نیز حتما در این سفر تست کنید.

 

با آب و هوای باکو قبل از سفر آشنا شویم

  • ساعات بازدید: جاذبه‌ها و امکانات شکی همواره در اختیار شما قرار خواهد گرفت
  • هزینه بازدید: بسته به جاذبه گردشگری که قصد بازدید از آن را در شکی دارید متفاوت خواهد بود.
  • نحوه دسترسی: دسترسی از باکو به شکی با کرایه اتومبیل ممکن خواهد بود. در صورت تمایل می‌توانید با تورهای گردشگری همراه باشید.
۲۴ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران