هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری باتومی

باتومی به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور گرجستان شناخته می‌شود. این شهر زیبا بیشتر به دلیل سواحل زیبا و تفریحات آبی خود در بین توریست‌ها محبوبیت دارد. اما به غیر از جاذبه‌های ساحلی در تور باتومی می‌توان به بازدید از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی متعددی نیز رفت و از تک تک ثانیه‌های خود نهایت بهره را برد. چنانچه شما نیز قصد سفر با تور گرجستان را داشته و برنامه‌ریزی خود را برای بازدید از شهر ساحلی باتومی کرده‌اید بهتر است قبل از سفر در خواندن این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار قصد داریم تا محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتومی را به همراه هزینه، زمان و همچنین آدرس آن‌ها خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. در نتیجه بدون اتلاف وقت و با اطلاعات بیشتری فرصت بازدید از تک تک آن‌ها را خواهید داشت.

 

بلوار باتومی (Batumi Boulevard)

یکی از اولین جاهایی که اغلب توریست‌ها در سفر خود به تور باتومی برای بازدید انتخاب می‌کنند، بلوار باتومی است. این بلوار زیبا مکانی بسیار سرگرم‌کننده برای پیاده‌روی و گشت و گذار است. به طوری که با رفتن به آنجا شاهد افراد محلی و توریست‌هایی خواهید بود که در حال قدم زدن در امتداد این بلوار هستند.  در حقیقت بلوار باتومی پارکی است که در مقابل ساحل اصلی شهر قرار دارد. این مکان در سال ۱۸۸۴ ساخته شده که به مرور زمان به طول آن اضافه گردیده است. در حال حاضر این بلوار حدود ۷ کیلومتر در امتداد ساحل کشیده شده است. این مکان به لطف وجود درختان، مسیرهای سرسبز، فواره‌ها، کافه‌ها، بارهای ساحلی و چند جاذبه تفریحی سرگرم‌کننده زندگی را برای باتومی به ارمغان آورده است. بلوار باتومی در ماه‌های جولای و آگوست در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد.

  • زمان بازدید: در تمامی روزهای هفته به صورت شبانه روزی
  • هزینه بازدید: رایگان بوده اما برای رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف باید هزینه پرداخت کنید.
  • آدرس: 1 Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia

 

محبوب‌ترین رستوران‌های باتومی

 

موزه باستان شناسی باتومی (Batumi Archeological Museum)

این موزه عالی بسیاری از اکتشافات باستان شناسی ارزشمند انجام شده در منطقه آجارا گرجستان را به ویژه در قلعه گونیو آپساروس به نمایش می‌گذارد. اتاق اصلی موزه در طبقه بالا قرار داشته و بقایای انسان سانان که از ۱.۷ تا ۱.۸ میلیون سال پیش شروع می‌شود را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این مکان می‌توانید شاهد خنجرهای چشمگیر عصر برنز، جواهرات عصر آهن، سفال‌های هلنیستی و مصنوعات رومی باشید. در طبقه پایین نیز نمایشی چشمگیر از طلاهای دوران بیزانس وجود دارد.

  • زمان بازدید: همه روزه از ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: به ازای هر بزرگسال ۳ لاری
  • آدرس: 77 Chavchavadze St, Batumi, Georgia

 

مجسمه علی و نینو  (Ali & Nino statue)

مجسمه علی و نینو به قدری در شهر باتومی شهرت دارد که امروزه به یکی از نمادهای این شهر توریستی تبدیل شده است. این مجسمه فلزی، زن و مردی با ارتفاع ۷ متر را به نمایش می‌گذارد که در حال حرکت به سوی همدیگر هستند. این حرکت نمایشی سبب شده تا تصویری بسیار زیبا از این مجسمه‌ها خلق شود. مجسمه‌ها چند دقیقه بعد از حرکت به یکدیگر رسیده، از درون هم عبور کرده و در نهایت از یکدیگر جدا می‌شوند. گفته می‌شود این مجسمه‌های نمادین با الهام گرفتن از قهرمانان رمان عاشقانه شگفت‌انگیز کوربان سعید به این نام ساخته شده‌‌اند. اگر قصد بازدید از این مجسمه‌ها را دارید توصیه می‌کنیم بعد از تاریک شدن هوا مسیر رفتن به آن‌ها را در پیش بگیرید.

  • ساعات بازدید: همه روزه در تمامی ساعات شبانه‌روز
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: MJ4V+66Q, Batumi, Georgia

 

لذت خرید در بازارهای سنتی باتومی

 

تله کابین باتومی (Cable Car of Batumi)

شهر باتومی دارای تله‌کابینی است که سوار شدن به آن یکی از به یادماندنی‌ترین خاطراتی خواهد بود که می‌توانید در سفر به این شهر تجربه کنید. این تله کابین ۲.۶ کیلومتری شما را به یک مجتمع خرید، کافه و رستوران در تپه آنوریا که ۲۵۸۶ متر بالاتر از باتومی است، می برد. با سوار شدن به تله کابین باتومی می‌توانید از مناظر پانوراما شهر به خصوص بعد از تاریکی هوا نهایت لذت را ببرید.

  • ساعت بازدید: همه روزه از ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • هزینه بازدید: مسیر رفت و برگشت به ازای هر بزرگسال ۱۵ لاری و به ازای هر کودک ۵ لاری
  • آدرس: Batumi, Georgia

 

مسجد اورتاجام (Ortajame Mosque)

دین اکثریت مردم گرجستان مسیحیت است. به همین دلیل اغلب بناهای مذهبی که در سفر به شهرهای آن می‌توانید بازدید کنید کلیساها هستند. با این حال در شهر باتومی یک مسجد بسیار زیبای تاریخی وجود دارد که امروزه به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن تبدیل شده است. مسجد اورتاجام تنها مسجد بازمانده در باتومی می‌باشد که در دهه ۱۸۶۰ ساخته شد. این مسجد تاریخی با رنگ‌های صورتی، سبز و آبی طراحی شده و با خط‌های قرآنی روی دیوارها تزئین شده است. این مسجد وسعت چندان بزرگی ندارد اما سبک معماری زیبا شکوه و عظمت خاصی به آن بخشیده است. جالب است بدانید که مسلمانان باتومی سال‌ها است که به دنبال مجوز برای ساختن مسجد دوم در شهر هستند، اما هنوز به دلیل مخالفت‌های کلیسای ارتدوکس گرجستان، اجازه این کار داده نشده است.

  • ساعات بازدید: تمامی روزها به غیر از موقع اذان
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: JJXV+CGV, Batumi, Georgia

 

گشتی در میدان اروپا در سفر به باتومی

 

بنای یادبود مدیا (Medea Monument)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری نمادین در شهر باتومی، می‌توان به مجسمه و بنای یادبود مدیا اشاره کرد. این بنا که یک شاهزاده خانم محلی گرجی را به تصویر می‌کشد و در میدان معروف اوروپاس در شهر باتومی قرار دارد. گفته می‌شود که این مجسمه با الهام گرفتن از نمایشنامه‌ای به نام مدیا طراحی و ساخته شده است. این مجسمه عظیم و باشکوه در سال ۲۰۰۷ به دستور شهردار باتومی ساخته و رونمایی شد. طبق آمارهای به دست آمده ساخت این مجسمه هزینه‌ای بیش از یک میلیون لاری داشته است که در آن‌ سال‌ها بسیار بحث برانگیز شده بود.

  • ساعات بازدید: در تمامی ایام به صورت ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: MJ2P+FHP, Batumi, Georgia

 

برج باتومی (Batumi Tower)

برج باتومی با ارتفاعی در حدود ۲۰۰ متر در ۳۵ طبقه ساخته شده و در حال حاضر بلندترین ساختمان گرجستان به حساب می‌آید. به غیر از خود برج وجود یک چرخ و فلک بزرگ در کنار این ساختمان سبب شده تا برج باتومی به یکی از معروف‌ترین مکان‌های شهر از نظر گردشگران تبدیل گردد. نکته جالب اینکه در ابتدا این برج با هدف تاسیس دانشگاه فناوری در باتومی ساخته شد. اما بعدها به عنوان هتل فروخته شد.

  • ساعات بازدید: در تمامی ایام به صورت ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: Batumi, Georgia

 

میدان اوروپاس (Evropas Moedani)

میدان اوروپاس با ساختمان‌های زیبا و باشکوه احاطه شده است و امروزه به یکی از مکان‌های اصلی برای گشت و گذار در باتومی توسط گردشگران تبدیل شده است. در محدوده این میدان شاهد بناهای بسیار لوکس و مدرن خواهید بود که در کنار برخی بناهای قدیمی با حفظ بافت تاریخی خود قرار گرفته‌اند. همچنین در همین محدوده کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌های متنوعی قرار دارند که پیاده‌روی و گشت و گذار در آن‌ها برای توریست‌ها بسیار سرگرم‌کننده و دوست داشتنی خواهد بود. از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌هایی که در میدان اوروپاس با آن روبرو خواهید شد می‌توان به فواره‌های موزیکال اشاره کرد که مکانی بسیار دوست داشتنی برای بچه‌ها در طول روز و بزرگسالان در شب‌های گرم تابستان است.

  • ساعات بازدید: در تمامی ایام به صورت ۲۴ ساعته
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: Batumi, Georgia

 

تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

 

موزه هنر آجارا (Adjara Arts Museum)

اگر در سفر به باتومی به دنبال مکان‌های فرهنگی می‌گردید، موزه هنر آجارا گزینه بسیار مناسبی است که می‌توانیم معرفی کنیم. این موزه مجموعه کوچکی از آثار هنری می‌باشد که هنر گرجستان از اواخر قرن نوزدهم و بیستم را پوشش می‌دهد. جالب‌تر از خود موزه ساختمانی است که این مجموعه در آن نگه‌داری می‌شوند. موزه هنر آجار در یک ساختمان جذاب به سبک نئوکلاسیک شوروی قرار دارد. همچنین در طبقه پایین آن، نمایشگاه‌های موقتی برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند از آثار نقاشان محلی معاصر دیدن کنند.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ۱۰ صبح الی ۶ بعد از ظهر
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک نفر ۳ لاری
  • آدرس: Jincharadze St, Batumi, Georgia

 

فواره‌های رقصنده (Dancing Fountains)

در قسمت جنوبی بلوار باتومی، معروف به بلوار جدید، یک دریاچه زینتی زیبا وجود دارد که میزبان فواره‌های رقصنده، رقص لیزر، موسیقی و نمایش آبی است. تماشای فواره‌های رقصنده به خصوص به همراه کودکان برای چند دقیقه می‌توانند برای شما جذاب و سرگرم‌کننده باشند. علاوه بر آن در انتهای شمالی بلوار آبنماهای دیگری نیز وجود دارند که در صورت داشتن وقت کافی می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

  • ساعات بازدید: همه روزه در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر از ساعت ۹ بعد از ظهر تا نیمه شب
  • هزینه بازدید: رایگان
  • آدرس: Evropas Moedani, Batumi, Georgia

 

برج الفبا (Alphabet Tower)

این بنای تاریخی با ارتفاع ۱۴۵ متر با الهام گرفتن از خط و فرهنگ گرجی طراحی و ساخته شده است. این برج چشم‌نواز در نزدیکی نوک شمال شرقی بلوار باتومی قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای مناظر ستارگان به بالای این برج بروند. بهترین زمان برای بازدید از برج الفبا بعد از تاریک شدن هوا است. زیرا در این ساعات نورپردازی‌های زیبای برج روشن می‌شوند که جلوه‌ای بسیار زیبا به آن می‌بخشند.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا نیمه شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک بزرگسال ۱۰ لاری و به ازای کودکان ۲ لاری
  • آدرس: Batumi Boulevard, Batumi, Georgia

 

روزی خاطره‌انگیز در دریاچه نوریگلی باتومی

 

چرخ و فلک باتومی (Batumi Ferris Wheel)

اگر سفری خانوادگی به باتومی داشته و دوست دارید در کنار گشت و گذار شهری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی آن کمی هیجان را نیز تجربه کنید، بهتر است سری به چرخ و فلک بزرگ شهر بزنید. این چرخ و فلک در نزدیکی انتهای شمال شرقی بلوار باتومی قرار داشته و تجربه‌ای متفاوت را در سفر برای شما رقم خواهد زد. در نوک چرخ و فلک کل شهر باتومی زیر پای شما قرار گرفته و از تماشای منظره زیبای شهر و ساحل نهایت لذت را خواهید برد.

  • ساعات بازدید: همه روزه از ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک نفر ۳ لاری
  • آدرس: MJ3P+MP3, Batumi, Georgia

 

باغ گیاه شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی باتومی، در ۸ کیلومتری شمال شرقی شهر قرار گرفته است. این باغ سرسبز و دیدنی در سال ۱۹۱۲ توسط گیاه شناس روسی به نام آندری کراسنوف تأسیس شد. این باغ بسیاری از گونه‌های گیاهی نیمه گرمسیری و خارجی را در خود جای داده است. اگر قصد گشت و گذار کاملا در این باغ گیاه شناسی را دارید باید حدود یک و نیم ساعت از زمان خود را به آن اختصاص دهید.

  • ساعات بازدید: در تمامی ایام هفته از ساعت ۹ صبح تا ۷:۳۰ شب
  • هزینه بازدید: به ازای هر یک نفر ۱۵ لاری
  • آدرس: Green Cape, Batumi, Georgia

 

استراحت بهترین مناطق اطراف باتومی

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران