هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

پکن یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی کشور چین است. چرا که دارای جاذبه‌های گردشگری و جذاب بسیار زیادی را در خود جای داده است. به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری تور چین را برای بازدید از این مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند. اما موضوع مهمی که گردشگران باید قبل از سفر به این شهر جذاب چین بدانند هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن است. اگر شما نیز عاشق سفر به چین و بازدید از بخش‌های دیدنی آن هستید، شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

هزینه و زمان بازدید از شهر ممنوعه (Forbidden City)

قیمت بلیط ورودی برای گردشگرانی که قصد بازدید از شهر ممنوعه پکن را دارند با توجه به سن آن‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین نرخ ورودی در ماه‌های مختلف سال نیز متفاوت می‌باشد. نرخ تهیه بلیط در هر فصل از سال به ازای هر نفر به صورت زیر می‌باشد:

  • از آوریل تا اکتبر برای بزرگسالان ۶۰ و برای کودکان ۳۰ یوان چین
  • از نوامبر تا مارس برای بزرگسالان ۴۰ و برای کودکان ۳۰ یوان چین

توجه داشته باشید که بازدید از شهر ممنوعه در روزهای دوشنبه تعطیل است. اما در دیگر ایام هفته می‌توانید از آن بازدید کنید. ساعات کاری برای بازدید در ماه‌های آوریل تا اکتبر بین ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰ است.

 

راهنمای گردش در پکن در اولین سفر

 

هزینه و زمان بازدید از معبد بهشت (Temple Of Heaven)

معبد بهشت پکن از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن است. علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه بلیط ورودی در طول هفته به بازدید این بنای مقدس چین بروند. هزینه خرید بلیط به ازای هر یک نفر به صورت زیر است:

  • از آوریل تا اکتبر برای بزرگسالان ۳۴ و برای کودکان ۲۸ یوان چین
  • از نوامبر تا مارس برای بزرگسالان ۱۷ و برای کودکان ۱۴ یوان چین

در صورت تمایل می‌توانید بین ساعات ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ در ماه‌های آوریل تا اکتبر و ساعات بین ۸:۰۰ الی ۱۶:۳۰ در ماه‌های نوامبر تا مارس در این مجموعه حضور داشته باشید.

هزینه و زمان بازدید از پارک جینگشان (Jingshan Park)

پارک جینگشان مکانی برای گشت و گزار و همچنین برگزاری جشنواره گل یا نمایشگاه علمی تابستان در شهر پکن است. علاقه‌مندان می‌توانند با با پرداخت ۲ یوان چین وارد این پارک شده و از زیبایی‌ها و فضای دلنشین آن لذت ببرند. ساعات کاری مجاز برای ورود توریست‌ها به پارک جینگشان در ماه‌های آوریل تا اکتبر ۶:۳۰ الی ۲۱:۰۰ و در ماه‌های نوامبر تا مارس ۶:۳۰ الی ۲۰:۰۰ می‌باشد.

 

زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز

 

هزینه و زمان بازدید از معبد یونگگئونگ لاما  (Yonghegong Lama Temple)

اگر دوست دارید تا در سفر خود با تور چین از معابد زیبا و باشکوه این سرزمین دیدن کنید معبد یونگگئونگ لاما گزینه بسیار خوبی برای شما خواهد بود. البته همانند اغلب جاذبه‌های گردشگری دیگر در بازدید از این مکان نیز تهیه بلیط ورودی الزامی است. هزینه خرید بلیط به ازای هر بزرگسال ۲۵ و به ازای هر یک کودک ۱۲ یوان چین است. علاوه بر آن برای اینکه فرصت بازدید از این بنای مذهبی در شهر پکن را داشته باشید باید در ساعات کاری مجاز در آن حضور داشته باشیدو زمان باز شدن درهای معبد یونگگئونگ لاما برای علاقه‌مندان در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ۹:۰۰ الی ۱۶:۳۰ و در ماه‌های بین نوامبر تا مارس از ۹:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است.

 

هزینه و زمان بازدید از کاخ تابستانی (Summer Palace)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری معروف پکن کاخ تابستانی است. بازدید از این بنا به قدری در بین توریست‌ها محبوبیت دارد که برای تهیه بلیط و وارد شدن به آن قرار گرفتن در صف دور از انتظار نخواهد بود. همانند اغلب مکان‌های توریستی دیگر قیمت بلیط ورودی این مجموعه نیز در ماه‌های مختلف سال متفاوت است. به این صورت که باید مبلغ زیر را برای دریافت بلیط پرداخت کنید:

  • ماه‌های آوریل تا اکتبر برای بزرگسالان ۳۰ و برای کودکان ۱۵ یوان چین
  • ماه‌های نوامبر تا مارس برای بزرگسالان ۲۰ و برای کودکان ۱۰ یوان چین

علاوه بر هزینه توجه به ساعات کاری برای علاقه مندان به بازدید از کاخ تابستانی نیز اهمیت بالایی دارد. چرا که درهای ورودی در ساعات مختلفی باز و بسته می‌شوند. دروازه اصلی کاخ تابستانی پکن در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ و از ماه‌های نوامبر تا مارس از ساعت ۷:۰۰ تا ۱۷:۰۰ می‌باشد. در حالی که در داخلی کاخ تابستانی  در ماه‌های آوریل تا اکتبر از ۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰ و در ماه‌های نوامبر تا مارس از ۹:۰۰ الی ۱۶:۰۰ است.

 

هزینه و زمان بازدید از باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

اگر به حیات وحش علاقه دارید بازدید از باغ وحش پکن را به شما در سفر به این شهر توصیه می‌کنیم. هزینه ورودی در این پارک شامل دو قسمت می‌شود. قسمت اول ورود از در اصلی باغ وحش است. قیمت بلیط ورودی از در اصلی به صورت زیر می‌باشد:

  • در ماه‌های آوریل تا اکتبر برای بزرگسالان ۱۵ و برای کودکان ۷.۵ یوان چین
  • در ماه‌های نوامبر تا مارس برای بزرگسالان ۱۰ و برای کودکان ۵ یوان چین

در حالی که هزینه ورودی به پارک پاندا، برای تماشای پانداها در ماه‌های آوریل تا اکتبر به ازای هر یک بزرگسال ۱۹ و به ازای هر کودک ۹ یوان چین است. این هزینه در ماه‌های نوامبر تا مارس برای بزرگسالان و کودکان به ترتیب ۱۴ و ۷ یوان چین می‌باشد.

 

تجربه خرید در بهترین مراکز خرید پکن

۲۵ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران