۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

در کنار دیوار بزرگ چین، این شهر ممنوعه است که شکوه امپراطوری بزرگ چین را به رخ گردشگران می‌کشاند. شهری که تا قرن‌ها درهایش به روی عموم بسته بود و کسی اجازه نداشت پا به آن جا بگذارد، اما حالا به لطف تغییراتی که در حکومت چین پدید آمده، حتی گردشگران خارجی نیز اجازه‌ی بازدید از آن را دارند. در مورد کلیات این مکان که جزو ۵ مکان مهم دنیا در اعصار مختلف به حساب می‌آید، احتمالا می‌دانید. اما ما در این مقاله حقایق جالبی در مورد شهر ممنوعه برایتان بازگو خواهیم کرد که احتمالا برایتان جالب باشد.

 

شهر ممنوعه، بزرگ‌ترین مکان شاهانه در دنیا

شهر ممنوعه چین در مجموع مساحتی حدود ۷۲۰ هزار متر مربع دارد که سه برابر بزرگ‌تر از قصر لوور در فرانسه است و حدود یک میلیون کارگر در پروژه ساخت آن کار کرد تا در نهایت ساخته شد. ۹۰ قصر و حیاط‌هایشان، ۹۸۰ بنا و بیش از ۸۷۲۸ اتاق دارد که در نوع خودش بی‌نظیر است. تمامی این موارد حکایت از این دارد که شهر ممنوعه بزرگ‌ترین مکانی بود که برای امپراطوری در دنیا ساخته شده است.

 

 سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن 

 شهر ممنوعه

 

شاهکار معماری چینی

شهر ممنوعه بزرگ‌ترین مجموعه از ساختارهای چوبی قرون وسطایی است که به شکلی زیبا و هنرمندانه ساخته شده‌اند. این مکان تنها جایی بزرگ نیست، بلکه از نظر طراحی یک شاهکار به تمام معناست که زیبایی آن چشمان شما را نوازش می‌دهد. نه تنها در بنا بلکه در تندیس‌هایی از که از حیوانات و اژدهاها ساخته شده و کنده‌کاری‌ها نیز همه چیز به شکلی باور نکردنی زیباست.

 

 مکان‌هایی با معماری خاص در پکن که به هیچ وجه شبیه به این شهر نیستند 

شهر ممنوعه

 

حیاط زیبای بیرونی هیچ درختی ندارد

حیاط بیرونی این بنا که ورودی نیز محسوب می‌شود، بزرگ و باشکوه است و در همان ابتدا نمایی بسیار جذاب به رویتان باز می‌کند، اما نکته این جاست که این حیات هیچ درختی ندارد. دو تئوری برای این موضوع مطرح است، اولی این که به خاطر مراسماتی که در این محل برگزار می‌شد، درختان تنها جای اضافی می‌گرفتند و تئوری دوم این است نبود هر گونه پوشش گیاهی، دست دزدان و قاتلان را برای پنهان شدن میان آن‌ها کوتاه می‌کرده است.

 

 شهر ممنوعه

 

شهر ممنوعه خانه‌ی ۲۴ پادشاه چینی بوده است

پادشاه یونگل (سومین پدشاه در سلسله مینگ) در سال ۱۴۰۶ میلادی دستور شروع ساخت این مجموعه را داد و در نهایت شهر ممنوعه در سال ۱۴۲۰ تکمیل شد. ۱۴ پادشاه سلسله مینگ در این محل زندگی کردند تا این که در نهایت سلسله آن‌ها به پایان رسید و بعد از آن ۱۰ امپراطور دیگر خانه‌ی خود را در این شهر قرار داد تا در نهایت امپراطوری چین در سال ۱۹۱۲ جای خود را به جمهوری خلق داد.

 

  بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز 

شهر ممنوعه 

 

موزه‌ی قصر یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرهنگی در دنیا به حساب می‌آید

موزه‌ی قصر که در واقع موزه‌ی شهر ممنوعه محسوب می‌شود، بزرگ‌ترین و بهترین مجموعه از آثار باستانی چین را در خود دارد. مجموعه‌ای از هزاران شیء که از هزاران سال تاریخ این کشور کشف شده است. این مکان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های فرهنگی در دنیا نیز محسوب می‌شود و بدون شک از جذاب‌ترین موزه‌ها در چین است که حتما در سفر به این کشور باید از آن بازدید به عمل بیاورید.

 

 شهر ممنوعه

 

بخشی از مجموعه‌ی متعلق به شهر ممنوعه در تایوان قرار دارد

در سال ۱۹۳۳ با توجه به جنگ جهانی دوم، چین رفتار ژاپن را خطرناک دانست و به همین خاطر بخشی از این گنجینه‌ی ملی را به تایوان منتقل کرد. بعد از اتمام جنگ بخشی از این موارد منتقل یافته به چین بازگردانده شد، اما بخشی دیگر در تایوان باقی ماند و در "موزه‌ی ملی قصر" در تایپه می‌توانید از آن بازدید کنید.

 

 شهر ممنوعه

 

شهر منوعه پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری در چین است

شهر ممنوعه با ۱۴ میلیون بازدید سالانه، محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری در کشور به حساب می‌آید. با توجه به دسترسی راحت به این مکان و همچنین اهمیتش، هر کسی که به پکن سفر می‌کند، حتما بازدید از این مکان را در اولویت قرار می‌دهد.

 

 ۳ جاذبه دیدنی و بی‌نظیر چین که شما را شگفت زده می کند 

 شهر ممنوعه

 

۴۰ درصد از شهر ممنوعه، هنوز ممنوع است

"موزه‌ی قصر" به اندازه‌ی کافی بزرگ است که بازدید از این محل به تنهایی می‌تواند یک روز کامل شما را به خود اختصاص دهد. اما باید بدانید که هنوز هم بازدید کنندگان تنها می‌توانند تنها از ۶۰ درصد این مکان بازدید کنند. البته این مهم به خاطر تعمیرات و بعضی ملاحظات است و قرار است تا سال ۲۰۲۰، ۸۰ درصد مجموعه برای بازدید عمومی در دسترس قرار گیرد.

 

 شهر ممنوعه

 

بازدید از پارک جینشان هنگام رفتن به شهر ممنوعه بسیار مهم است

بازدید از این پارک نه فقط به خاطر خود پارک، بلکه به خاطر دیدن یک کلیت بسیار جذاب از شهر ممنوعه بسیار اهمیت دارد. بعد از بازدید از خود شهر، برای چند دقیقه از دروازه‌ی شهر ممنوعه دور شوید تا بتوانید به نقطه‌ی اصلی پارک رسیده و نمایی بسیار زیبا از شهر ممنوعه را ببینید.

 

 میدان تیان آنمن پکن، بزرگ‌ترین وتاریخی‌ترین میدان جهان 

 شهر ممنوعه

 

همه‌ی ابنیه شهر ممنوعه معماری چینی ندارند

در غرب شهر ممنوعه، بخشی است که معماری بناهای آن چینی نبوده و در واقع عربی است.  به این مکان "تالار یوده" می‌گویند. به غیر از آن، بخش‌هایی از شهر ممنوعه دارای معماری پارسی است که بازدید از آن‌ها نیز می‌تواند جذاب باشد.

 

 شهر ممنوعه

 

قوانین جلوگیری از آتش سوزی به شدت جدی گرفته می‌شود

شهر ممنوعه پیچیده و زیباست، اما نباید فراموش کرد که بخش اعظمی از این بنای بزرگ از چوب ساخته شده و اگر آتشی به راه بیفتد، نمی‌توان جلوی آن را گرفت. این مکان ۹۴ آبرسان زیرزمینی دارد، ۴۸۶۶ آتش خاموش کن در آن تعبیه شده و ۵۵ برنامه‌ی از پیش تعیین شده برای خاموش کردن آتش از قبل برنامه‌ریزی شده است. در این مکان نمی‌توانید از فندک استفاده کنید و احتمالا آتشنشان‌ها را در بخش‌های مختلف شهر ممنوعه ببینید.

 

  ۷ کافه‌ی زیبا و دنج چائویانگ پکن، شهر شب‌های رنگارنگ

 شهر ممنوعه

 

پرندگان نمی‌توانند روی سقف ابنیه شهر ممنوعه بنشینند

این یکی از جذابیت‌های خاص در شهر ممنوعه است. وقتی وارد شهر ممنوعه می‌شوید، عموما پرنده‌ای نمی‌بینید که روی سقف ابنیه نشسته باشد. دلیلش هم شکل خاص طراحی سفال‌هایی است که روی سقف استفاده شده و فاصله‌ی بین آن‌ها که باعث می‌شود پرندگان نتوانند روی آن بنشینند و مکان برایشان به شدت سر باشد.

۲۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران