معرفی معبد بهشت در شهر پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
معرفی معبد بهشت در شهر پکن

چین کشوری گسترده با آیین‌ها و مذهب‌های مختلف می‌باشد. از این رو در تور چین در کنار تمامی جاذبه‌های گردشگری که دارد می‌توان از معابد چینی نیز دیدن کرد. یکی از معروف‌ترین معبدهای چینی که در شهر پکن واقع شده است معبد بهشت می‌باشد. این معبد که با نام معبد آسمانی نیز شناخته می‌شود امروزه مورد توجه اکثر گردشگران واقع شده است. لذا ما نیز تصمیم گرفتیم تا در مقاله‌ای به معرفی این معبد بی‌همتا بپردازیم.

 

معبد بهشت در شهر پکن چین

معبد بهشت یا به عبارتی دیگر معبد آسمانی یکی از باشکوه‌ترین مکان‌ها برای آشنایی با سبک معماری کشور چین می‌باشد. این معبد در پایتخت این کشور شهر پکن قرار دارد. این معبد با توجه به باورها و افسانه‌های چینی در زمان امپراطورهای چین ساخته شده است. اصلی‌ترین زیبایی این معبد مربوط به چترهایی با نوک طلایی رنگ می‌باشند که توجه همگان را به خود جلب می‌کنند. اصلی‌ترین مصالحی که در ساخت معبد بهشت استفاده شده است چوب و آجر می‌باشد. نکته جالب توجه در این است که در ساخت معبد بهشت از میخ استفاده نشده است. البته ناگفته نماند که در هیچ یک از معبدهای چینی اجازه استفاده از میخ وجود ندارد. این بنا به دلیل قدمتی که دارد تا کنون بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

 

  بازدید از قصر تابستانی پکن 

معبد بهشت در شهر پکن

 

محوطه بسیار بزرگی برای ساخت این معبد اختصاص داده شده است. به این صورت که تقریبا ۱۰۰ هزار درخت در محوطه آن کاشته شده و طبیعتی زیبا و دیدنی به وجود آورده‌اند. امپراطورهای قدیم در روز اول فصل بهار و در زادروز خود و همچنین شب یلدا (بلندترین شب سال) به این معبد می‌آمدند و به دعا و نیایش می‌پرداختند.

 

تاریخچه معبد بهشت در شهر پکن چین

معبد بهشت تقریبا ۵۰۰ سال پیش برای نیایش و دعا در شهر پکن چین به دستور امپراطور زمان ساخته شد. در آن زمان این معبد به دست ماهرترین معماران طراحی و ساخته شد. به طوری که هنوز هم با گذشت ۱۰۰ها سال یکی از بی‌نظیرترین شاهکارهای معماری چین محسوب می‌شود. علاوه بر آن معبد بهشت در سال ۱۹۹۸ توانست نام خود را در یونسکو به عنوان یکی از میراث گرانبهای جهانی ثبت کند. از آن تاریخ به بعد این معبد بارها بازسازی شده و درهای آن به روی گردشگران باز شده است.

 

 سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن 

 معبد بهشت در شهر پکن

 

سبک معماری معبد بهشت در شهر پکن

معبد بهشت مساحتی تقریبا چهار برابر بزرگتر از شهر ممنوعه چین را به خود اختصاص داده است. اولین چیزی که از این معبد می‌توان دید دیوارهای بلندی هستند که دور تا دور معبد را پوشش داده‌اند. البته این دیوارها طوری ساخته شده‌اند که قسمتی از آن بلندتر از سایر قسمت‌ها می‌باشد. قسمت بلند سمبل بهشت است و این گونه تفسیر می‌شود که بهشت از زمین بلندتر است.

 

  ۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا 

معبد بهشت در شهر پکن

 

آنچه که در حین بازدید از این معبد بسیار به چشم می‌خورد عدد ۹ است که در جای جای معبد بهشت می‌توان دید. عدد ۹ سمبل بزرگی و قدرت امپراطورها می‌باشد. درخت‌های بلندی که در محوطه معبد کاشته شده‌اند نماد همبستگی بین بهشت و زمین هستند. یک نوع درخت سرو اژدهایی نیز در بین این درخت‌ها دیده می‌شود که عمر آن با عمر این معبد برابر است. در طول گردش خود در این معبد سعی کنید به کوچکترین چیزها هم دقت کنید. چرا که هر چیزی با دلیل خاصی در آن قرار داده شده است و همگی سنبل‌هایی خاص محسوب می‌شوند.

 

  بهترین رستوران‌های محلی پکن 

معبد بهشت پکن

 

علاوه بر تمامی این موارد سه گروه ستون با شکوهی در معبد بهشت به چشم می‌خورد. هر یک از این ستون‌های عظیم شامل زیرمجموعه‌ای از ستون‌های دیگر می‌شود. تمامی این ستون‌ها معنی و مفهومی در دل خود دارند. به این شکل که ۴ تا ستون در ردیف اول وجود دارند که نماد ۴ فصل هستند. ۱۲ تای دیگر که جز دسته دوم می‌شوند نماد ماه‌های سال هستند. دسته سوم از ستون‌ها که ۲۴ تا زیرمجموعه دارد نمادی از محصولات به دست آمده در یک دوره می‌باشند.

 

مسیر دسترسی به معبد بهشت در شهر پکن چین

یکی از پرکاربردترین وسیله‌های حمل و نقل در شهر پکن مترو می‌باشد. به همین دلیل ما نیز برای رفتن به معبد بهشت استفاده از مترو را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه ممکن است. برای این کار کافی است تا خود را به ایستگاه تیانتان برسانید و از آنجا مسیر معبد را در پیش بگیرید.

 

 راهنمای سفر مقرون به صرفه به پکن 

معبد بهشت پکن

 

ساعات بازدید از معبد بهشت متفاوت می‌باشد. ساعات بازدید از این معبد با شکوه عبارت است از:

  • در ماه‌های آوریل تا اواخر اکتبر از ۶ صبح تا ۹ شب
  • در ماه‌های نوامبر تا اواخر مارس از ۶:۳۰ صبح تا ۹ شب

موضوع دیگر در مورد بازدید از معبد بهشت قیمت بلیط ورودی می‌باشد که حتما باید تهیه شود. نرخ این بلیط در روزهای مختلف سال تغییر می‌کند. به این صورت که در روزهایی که بازار گردشگری و توریست داغ است باید هزینه ۱۴ یوان چین را بابت ورود به محوطه باید بپردازید. اما در روزهای خلوت سال این هزینه ۵ یوان می‌باشد. البته برای رفتن به درون معبد باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود.

۱۴ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران