معرفی تفریحات رایگان در تور پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
معرفی تفریحات رایگان در تور پکن

سفرهای خارجی همواره در بین عموم مردم محبوبیت بالایی دارند. چرا که فرصت مناسبی برای لذت بردن از یک مکان جدید و آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های متفاوت است. اما آنچه در سفرهای خارجی برای گردشگران درگیری ذهنی ایجاد می‌کند بودجه‌ای است که باید بابت تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری اختصاص دهند. از آنجایی که تور چین و سفر به شهر زیبای پکن آرزوی هر گردشگری می‌باشد در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما عزیزان را با تفریحات رایگانی که در تور پکن می‌توان از آن‌ها لذت برد، آشنا کنیم. اگر فکر می‌کنید این موضوع برای شما جذاب است تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 

بازدید از موزه‌های رایگان پکن

موزه‌گردی از جمله تفریحات اصلی در هر سفری محسوب می‌شود. خوشبختانه در تور چین و در شهر پکن شما موزه‌های رایگان متعددی را خواهید یافت. بنابراین بازدید از موزه‌ها را می‌توان جز تفریحات رایگان پکن به شمار آورد. موزه‌های پکن سوابقی از تاریخ تأثیرگذار چین هستند که در آن انبوهی از آثار تاریخی گرانبها نگهداری می‌شود. از جمله موزه‌های جذاب و رایگان پکن را در زیر گرد‌آوری کرده‌ایم:

موزه ملی چین (National Museum of China)

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد موزه ملی چین از جمله مهم‌ترین موزه‌هایی است که در کشور چین می‌توان بازدید کرد. این موزه ارزشمند در شهر پکن قرار گرفته و گنجینه‌هایی ارزشمند از تاریخ چین را به نمایش گذاشته است. از جمله برترین گنجینه‌های موزه ملی چین می‌توان به حوض سفالی نقاشی شده با چهره انسان و طرح ماهی، کوزه‌ای که یک لک لک را با ماهی نشان می‌دهد و تبر سنگی و ... اشاره کرد. موزه ملی چین مکان محبوبی است که نمایشگاه‌های بزرگی در طول سال در آن برگزار می‌شوند. نمایشگاه‌های پول چین باستان، یشم چین باستان، هنر برنز چین باستان، هنر چینی چین باستان و مجسمه‌های بودایی باستان از جمله پرطرفدارترین این نمایشگاه‌ها هستند.

موزه تاریخ طبیعی پکن (Beijing Museum of Natural History)

اولین موزه تاریخ طبیعی در مقیاس بزرگ با نام موزه تاریخ طبیعی پکن در کشور چین تأسیس شده است. این موزه دارای مجموعه‌ها و نمایشگاه‌های ارزشمند بسیاری مانند حیوانات، دوستان انسان‌ها، سرزمین سبز، دیرینه‌شناسی و راز انسانیت است. این مکان علاوه بر بزرگسالان برای کودکان نیز جذابیت بسیار زیادی دارد. چرا که کودکان می‌توانند با دیدن مدل‌های واضح و گویا از حیوانات، از جمله دایناسورهای غول پیکر و آبزیان، لذت زیادی ببرند.

 

جذاب‌ترین خیابان‌های پکن برای گردش

موزه تئاتر پکن (Beijing Theater Museum)

از دیگر تفریحات رایگان پکن می‌توان به بازدید از موزه تئاتر پکن اشاره کرد. در موزه تئاتر پکن مکانی فوق‌العاده برای آشنایی با فرهنگ و هنر چین است. چرا که در این مکان شما می‌توانید با هنرهایی مثل اپرا، نمایش‌های مخصوص چین و ... از نزدیک آشنا شوید. از دیگر چیزهایی که در موزه تئاتر پکن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد می‌توان به صحنه اجرای اپرا با معماری و دکوراسیون چینی به سبک باستانی اشاره کرد. علاوه بر تمامی این موارد شما فرصت بازدید از کتاب‌ها، تصاویری که پیشرفت اپرای پکن را ثبت می‌کنند و لباس‌های نفیس اجرای هنرمندان مشهور را در این موزه خواهید داشت.

 

پیاده‌روی در منطقه هنری 798 (Strolling around in 798 Art Zone)

منطقه هنری 798 یکی از معروف‌ترین مکان‌های شهر پکن است که توانسته توجه علاقه‌مندان به هنر را به سمت خود جلب کند. پیاده‌روی در این مکان این روزهای به یکی از تفریحات رایگان پکن تبدیل شده است. این مکان در منطقه هنری داشانزی(Dashanzi)  واقع شده است که در گذشته کارخانه بود؛ اما اکنون به یک منطقه هنری جامع با سالن‌های نمایشگاهی بزرگ و میدان‌های کوچک بسیار توسعه یافته تبدیل شده است. شما می‌توانید در مغازه‌های منطقه هنری 798 سوغاتی‌هایی را مانند وسایل هنری، چینی‌های ساخت کشور چین و آثار هنری را با قیمتی مناسب به عنوان یادگار پیدا کرده و خریداری کنید. علاوه بر آن در این مکان کافه‌ها و رستوران‌های کوچک بسیاری قرار دارند که گردشگران می‌توانند با انتخاب یکی از آن‌ها غذاهای خوشمزه چینی و غربی را سفارش داده و میل کنند.

 

یادگیری تایچی و پرواز بادبادک در پارک‌ها (Learning Taichi and Flying Kites in Parks)

بسیاری از پارک‌های پکن دارای مناظر زیبا و ساختمان‌های باستانی چینی هستند. به طوری که شما می‌توانید صبح‌ها به این پارک‌ها رفته و در حین ورزش کردن شاهد تایچی چینی باشید و آن را یاد بگیرید. تای چی از محبوب‌ترین ورزش‌های صبحگاهی در پکن است. پارک ریتان از جمله پارک‌هایی است که در آن می‌توانید به چنین تفریحی مشغول شوید. مورد بعدی اینکه پرواز بادبادک در پارک‌های بزرگ شهر بسیار محبوب است. بنابراین شما می‌توانید به صورت رایگان از لذت این تفریح هیجان‌انگیز برخوردار شوید.

 

بازدید از میدان تیان آنمن (Hanging out on Tian'anmen Square)

میدان تیان آنمن، مرکز شهر پکن بوده و یکی از مکان‌هایی است که باید در پکن از آن بازدید کنید. این میدان بزرگ‌ترین میدان عمومی جهان است که جاذبه‌های مشهور چین و جهان در حوالی آن قرار گرفته‌اند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به دروازه صلح بهشتی، بنای یادبود قهرمانان خلق در مرکز میدان و سالن بزرگ یادبود رئیس مائو را نام برد.

 

راهنمای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن و ژانگجیاکو

 

ویترین‌گردی و قدم زدن در خیابان‌های زیبای شهر پکن

بری آشنایی با فرهنگ و مقصد توریستی که به آن سفر کرده‌اید هیچ کاری بهتر از پیاده‌روی در خیابان‌های آن نخواهد بود. پس بدون شک می‌توان گفت که ویترین‌گردی و قدم زدن در خیابان‌های زیبای شهر پکن از جمله جذاب‌ترین تفریحات رایگانی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. در زیر سه مورد از محبوب‌ترین خیابان‌ها را برای این منظور معرفی می‌کنیم:

خیابان کیان من (Qianmen Street)

خرید در خیابان کیانمن واقعا فوق‌العاده است. زیرا کالاهای متنوعی از برندهای معروف لباس و محصولات الکترونیکی را می‌توانید آنجا پیدا کنید. همچنین برخی از سوغاتی‌ها و تنقلات سنتی چینی را می‌توان حین پیاده‌روی در این خیابان خریداری کرد.

خیابان خرید وانگ فوجینگ (Wangfujing Shopping Street)

با ادعا می‌توان گفت که خیابان خرید وانگ فوجینگ مکانی است که همه گردشگران تور پکن یک بار هم که شده باشد باید از آن دیدن کنند. این خیابان هم در بین ساکنان محلی و هم در بین مسافران محبوبیت بسیار بالایی داشته و توانسته مورد توجه اغلب افراد قرار بگیرد. در حین قدم زدن در این خیابان می‌توانید مراکز خرید بزرگ متنوعی را پیدا کرده و وارد آن‌ها شوید. علاوه بر آن در این ممنطقه رستوران‌های خیابانی بسیاری وجود دارند که تجربه خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه چینی را برای شما فراهم خواهند کرد. کافه‌ها و بارهای کوچک در زیرزمین‌های مراکز خرید این خیابان نیز وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. همچنین اگر هنوز سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود نخریده‌اید در این خیابان می‌توانید یادگاری‌های دوست داشتنی و قیمت مناسبی را پیدا کنید.

روستای سانلیتون (Sanlitun Village)

اگر روحیه‌ای جوان داشته و عاشق تفریحات مدرن و لوکس هستید روستای سانلیتون یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن از تفریحات رایگان در پکن خواهد بود. به خصوص اگر ساعات تاریک شب را برای بازدید از این منطقه انتخاب کنید شیفته نورپردازی‌های رنگارنگ و افسانه‌‌ای آن خواهید شد. معمولا این مکان میزبان نمایش‌های مد و مهمانی‌های کوچک دوستانه در پکن است. همچنین شما می‌توانید در آن دختران و پسران اسکیت باز و برخی از رقصندگان با اجراهای عالی را تماشا کرده و از دیدن آن‌ها لذت ببرید. در این منطقه مغازه‌های متعددی از بسیاری از مارک‌های محبوب بین جوانان وجود دارند که گاهی اوقات تخفیف‌های خوبی را بر روی اجناس خود اعمال می کنند. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های الکترونیکی مانند اپل استور در اینجا دیدن کرده و بعد از خرید در یکی از بارهای خیابان سانلیتون بار (Sanlitun Bar) نشسته و نوشیدنی خوشمزه‌ای را میل کنید.

 

قدم زدن در منطقه هاتونگ (A Hutong Stroll)

اگر به دنبال سنتی‌ترین محله زندگی مردم پکن هستید بهتر است سری به منطقه هاتونگ در این شهر بزنید. این منطقه توانسته سنت و اصالت خود را حفظ کرده و  امروزه به یکی از مکان‌های محبوب برای بازدید در بین توریست‌ها تبدیل شود. اگر بازدید از این منطقه را انتخاب کردید شما می‌توانید کارهای خنده‌دار و جالب زیادی را در آنجا انجام دهید. یکی از این کارها شرکت در تور ریکشا است. البته این کار غیر رایگان بوده و علاقه‌مندان به شرکت در آن باید هزینه مربوطه را پرداخت کنند.

 

معرفی مکعب آبی پکن

 

بازدید از مسیر نانلوگو (Nanluogu lane)

نانلوگو مسیری به طول تقریبا ۸۰۰ متر می‌باشد که از زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود برخوردار است. این مسیر دارای کوچه‌های باستانی و دوست داشتنی هستند که به زیبایی تزئین شده‌اند. همچنین در این کوچه‌ها شما می‌توانید مغازه‌های سنتی متعددی را پیدا کرده و یادگاری‌های کوچکی را از ان‌ها خریداری کنید. اگر بازدید از مسیر نانلوگو را انتخاب کردید نصف روز خود را در آن سپری خواهید کرد. همچنین غذا خوری‌های متفاوتی با غذاهای جالب در این محدوده به چشم می‌خوردن که رفتن به آن‌ها همواره برای توریست‌های خارجی دوست داشتنی بوده است. اگر از خیابان‌های تکراری شهر پکن خسته شده‌اید و می‌خواهید از مکانی خاص و منحصر به فرد دیدن کنید نانلوگو مکانی عالی است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

 

تماشای نفیس‌ترین عتیقه‌جات در بازار عتیقه‌جات پانجی‌آیوان (Panjiayuan Antiques Market)

کشور چین به دلیل تاریخ غنی خود عتیقه‌جات جذاب و دیدنی بسیاری را دارا می‌باشد. بنابراین تماشای آن‌ها در بازار عتیقه‌جات پانجی‌آیوان می‌تواند از تفریحات رایگان و جذب برای گردشگران تور چین باشد. از جمله عتیقه‌جاتی که در این بازار به چشم می‌خورند می‌توان گلدان‌های نفیس ساخته شده از چینی مخصوص چین، قوری‌هایی به سبک قدیمی، خط چینی، نقاشی‌ها و ... را نام برد.

 

۶ نماد ملی و تاریخی در پکن

۰۴ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 24 اردیبهشت 1401)

نظرات کاربران