معرفی تفریحات رایگان بمبئی در تور هند

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی تفریحات رایگان بمبئی در تور هند

وقتی صحبت از رفتن به کشورهای خارجی می‌شود بسیاری از افراد به دلیل هزینه بالای تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری از سفر پشیمان می‌شوند. اما باید بگوییم که در هر سفری می‌توانید تفریحات رایگانی را برای کاهش هزینه‌های خود پیدا کنید. یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری با تفریحات ارزان و البته رایگان، شهر زیبای بمبئی است. بمبئی به دلیل تاریخ، فرهنگ، جاذبه‌های گردشگری در نهایت سواحل فوق‌العاده زیبایی که دارد توانسته به یک مکان بسیار پرطرفدار در بین توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل شود. چنانچه شما نیز از علاقمندان سفر به بمبئی با تور هند هستید اما به دلیل هزینه‌های بالای سفر دچار تردید شده‌اید حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا که سعی کرده‌ایم لیستی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان بمبئی را برای شما گردآوری و معرفی کنیم.

 

بازدید از دروازه باشکوه بمبئی در هند

اولین کاری که می‌توانید به محض ورود به بمبئی انجام داده و برای آن هزینه‌ای پرداخت نکنید، بازدید از دروازه باشکوه این شهر زیبا است. دروازه بمبئی منظره بسیار زیبایی از دریا را به نمایش گذاشته و نمونه بسیار باشکوه از معماری دوران استعماری در هند است. قدمت ساخت این سازه زیبا و دیدنی به سال ۱۹۲۴ برمی‌‌گردد که امروزه به یک نقطه شروع شگفت‌انگیزی برای گردشگران تور هند تبدیل شده است. دروازه شهر بمبئی در لبه دریای عرب و در نزدیکی بندر قرار گرفته و در برخی از ایام سال جشن‌ها و مراسم‌های باشکوهی در آن برگزار می‌شود. در روزهای عادی سال نیز شاهد سیل عظیم گردشگران و همچنین مردم محلی خواهید بود که در حال گشت و گذار در این محدوده هستند.

شما در بازدید از دروازه هند در شهر بمبئی می‌توانید به خرید در میان دستفروشان پرداخته و یا عکس‌های زیبایی را در آنجا برای خود به ثبت برسانید. عکاسی در نمای دروازه به قدری در بین گردشگران محبوب است که در فصل توریستی سال گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای ثبت این لحظه صف می‌کشند. بهترین زمان برای بازدید از دروازه بمبئی موقع طلوع خورشید است که خلوت بوده و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی را به تصویر می‌کشد.

 

لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی: قسمت اول

زمان بازدید: در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته

 

قدم زدن در مارین درایو بمبئی در هند

مارین درایو (Marine Drive)، در امتداد منحنی دو مایلی ساحل بمبئی قرار داشته و امروزه به یک مکان بسیار محبوب توریستی در این شهر تبدیل شده است. البته بهتر است بدانید که مارین درایو نام قدیمی این محدوده بوده و امروزه بیشتر با نام Netaji Subhash Chandra Marg شناخته می‌شود. این یکی از بهترین مکان‌های بمبئی برای تماشای مردم محلی و گشت و گذار در بمبئی، به‌ویژه در اوایل شب است. بعد از تاریک شدن هوا این مکان زیر نور چراغ‌ها جلوه‌ای بسیار زیبا پیدا می‌کند که گردشگران به آن لقب گردنبند ملکه را داده‌اند. از جمله کارهایی که در این مکان محبوبیت دارند می‌توان به استراحت، دویدن، تماشای چشم‌انداز زیبا از خورشید و دریا اشاره کرد. همچنین در این محدوده شاهد بناهای زیبا و باشکوه به جا مانده از دوران استعماری خواهید بود که حس و حال متفاوتی به آنجا بخشیده‌اند.

زمان بازدید: در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته

 

تماشای غروب خورشید ساحل بمبئی در هند

از دیگر تفریحات رایگان بمبئی که در بین توریست‌ها محبوبیت بسیاری دارد، تماشای غروب خورشید در ساحل این شهر است. این ساحل بی‌نظیر با ماسه‌های طلایی نرم، مکانی بسیار دوست داشتنی بوده که در کنار چشم‌انداز زیبا با غرفه‌های خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی در بمبئی نیز شناخته می‌شود. پس در سفر خود به شهر بمبئی حتما سری به ساحل زیبای آن زده و یک میان‌وعده خوشمزه‌ای را از غذاهای خیابانی هند در آنجا نوش جان کنید. در ماه سپتامبر مراسمی به نام جشنواره گانش (Ganesh festival) در محدوده این ساحل برگزار می‌شود که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در آن شرکت کرده و لحظات به یاد ماندنی را برای خود در طول سفر رقم بزنید.

 

بهترین رستوران‌های بمبئی

زمان بازدید: در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته

 

بازدید از گالری هنری کالا گودا بمبئی در هند

یکی از کارهای متفاوتی که می‌توانید در سفر به بمبئی به صورت رایگان انجام دهید، بازدید از گالری هنری کالا گودا است. قبل از هر چیزی بهتر است بگوییم که بمبئی مرکز هنر معاصر هند بوده و هنری‌ترین منطقه آن نیز کالا گودا (Kala Ghoda) است. کالا گودا در زبان هندی به معنای اسب سیاه که نام آن را از مجسمه پادشاه ادوارد هفتم که زمانی در اینجا قرار داشت گرفته‌اند. این منطقه کانون هنرهای شهر بمبئی است و جشنواره هنرهای تجسمی معروفی در ماه فوریه به صورت سالانه در آن برگزار می‌شود. البته در طول سال نیز گردشگران شاهد نمایشگاه‌های هنرهای خیابانی و مجسمه‌سازی‌های فراوانی در آن خواهند بود. در تمام طول سال، این گالری مهم‌ترین مکان شهر برای تماشای هنرهای معاصر بوده که به دلیل عدم نیاز به پرداخت هزینه ورودی با استقبال طیف گسترده‌ای از مردم همراه است. در بیرون گالری نیز می‌توانید به گشت و گذار در بین دستفروشان رفته و سوغاتی‌های هندوستان را خریداری کنید.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح الی ۷:۰۰ عصر

 

گشت و گذار در بازار کرافورد بمبئی در هند

بازارگردی و خرید در هر سفری از سرگرمی‌های اصلی گردشگران آن منطقه به شمار می‌رود. یکی از جذاب‌ترین مناطق بمبئی برای این منظور بازار کرافورد (Crawford Market) است. این بازار رنگارنگ بمبئی در ساختمانی متعلق به دوران استعمار قرار داشته و با داشتن سبک معماری نئوگوتیک گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند. البته این بازار با نام Mahatma Jyotiba Phule نیز شناخته می‌شود که خیلی در بین توریست‌ها جا افتاده نشده است. سال ساخت بازار کرافورد به قرن نوزدهم برمی‌گردد. از جمله محصولاتی که می‌توانید در این بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش خریداری کنید عبارتند از: انواع میوه، سبزیجات، پرندگان در قفس، لباس، تزئینات و لوازم التحریر.

 

۱۶ فستیوال جذاب در بمبئی (قسمت اول)

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۱۰:۳۰ شب

 

بازدید از بافت تاریخی گوا بمبئی در هند

بمبئی از جمله شهرهای مدرن هندوستان به شمار می‌آید. به همین دلیل مناطق تاریخی آن در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور کمتر است. اما اگر به تاریخ و بافت‌های قدیمی علاقه دارید بمبئی نیز گزینه‌های متعددی برای ارائه به شما خواهد داشت. یکی از برترین قسمت‌های بمبئی برای تماشای بافت تاریخی، گوا (Goa) است. گوا در مرکز بمبئی قرار داشته و در آن شاهد خانه‌های چوبی بازمانده قدیمی متعلق به قرن هجدهم خواهید بود.  البته تعداد این خانه‌ها در گذشته ۷۰ عدد بود که اکنون فقط ۲۸ عدد از آن‌ها باقی مانده است. این خانه‌ها دارای سقف‌های شیروانی، بالکن‌های ساخته شده از الگوهای به هم پیوسته با رنگ‌های روشن و گلدان‌های متعددی از گل‌ها هستند. آنچه که منطقه گوا را جذاب‌تر کرده حس و حال روستایی و در عین حال تاریخی آن است که در دل این شهر مدرن قرار دارد. اغلب خانه‌های اینجا بیشتر متعلق به جوامع مسیحی و از جمله بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی هستند.

زمان بازدید: در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته

 

تماشای منظره شست و شو خیابانی بمبئی در هند

یکی از جالب‌ترین منظره‌هایی که در سفر با تور هند به بمبئی با آن روبرو خواهید شد، شست و شوهای خیابانی است. به این صورت که روزانه ملحفه‌های کثیف بمبئی اعم از ملحفه‌های هتل‌ها و بیمارستان‌ها در ملاء عام شسته شده و گردشگران علاقه زیادی به تماشای این منظره از نزدیک دارند. کارگران این ملحفه‌ها را شسته، آبکشی کرده و در نهایت اتو می‌کنند. اگر ایده تماشای منظره شست و شوی خیابانی هزاران ملحفه در طول روز برای شما جذاب است تنها کاری که باید بکنید رفتن به سمت پل بمبئی، از روی خطوط راه آهن در نزدیکی ایستگاه قطار Mahalaxmi است.

 

۶ پارک آبی بمبئی که می‌توانید آب تنی را در آنها تجربه کنید

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۴:۳۰ صبح تا غروب

 

زیارت حاج علی درگاه بمبئی در هند

مورد بعدی از تفریحات رایگان بمبئی، زیارت حاج علی درگاه (Haji Ali Dargah) است. مسجد و زیارتگاه حاجی علی در بمبئی، به رنگ سفید درخشان در محدوده سواحل ورلی (coast of Worli) قرار داشته و به نظر می‌رسد که روی آب شناور است. این مسجد از طریق یک مسیر ساحلی باریک به طول ۵۰۰ متر قابل دسترسی است. این زیارتگاه که در زمان سلسله مظفریان در قرن چهاردهم ساخته شده، زیارتگاه سید پیر حاجی علی شاه بخاری است که زمانی تاجر ثروتمندی بود و گفته می‌شود از ثروت خود صرف نظر کرد تا زندگی خود را وقف اسلام کند. حوالی صبح یا اواخر بعدازظهر بهترین زمان برای بازدید از این مکان با معماری خیره کننده در بمبئی است.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۵:۳۰ بعدازظهر

 

تماشای گله فلامینگوها در قلعه قدیمی بمبئی در هند

در شهر بمبئی که اغلب با تفریحات مدرن خود شناخته می‌شود، تماشای حیات وحش می‌تواند تجربه جالبی به شمار آید. به خصوص اینکه چنین تفریحی رایگان بوده و شما نیازی به پرداخت هزینه خاصی بابت آن ندارید. اگر در ماه‌های بین نوامبر تا ژوئن قصد سفر بهر بمبئی را گرفتید توصیه می‌کنیم حتما به سمت اسکله سوری (Sewri) بروید تا فلامینگوهای صورتی پر زرق و برق را ببینید. این مکان زمانی محل یک قلعه بریتانیایی قرن هفدهمی بود که اکنون بیشتر به خاطر اسکله ماهیگیری، قایق‌های قدیمی و نمای پرچم‌های رنگارنگ افراشته شناخته می‌شود. به خصوص اگر در حین جزر و مد آنجا باشید منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز و زیبا را شاهد خواهید بود.

 

بهترین گردش‌های یک روزه در طبیعت زیبای اطراف بمبئی

زمان بازدید: در تمامی ایام سال به صورت ۲۴ ساعته

 

بازدید از معابد بودایی بمبئی در هند

همانند دیگر مقاصد گردشگری هند، بمبئی نیز معابد بودایی متعددی را در خود جای داده است که بازدید از آن‌ها رایگان هستند. یکی از باشکوه‌ترین و دیدنی‌ترین این معابد، معبد ویپاسانا است که دارای ساختمانی طلایی رنگ است. این مکان که در سال ۲۰۰۹ در شبه جزیره‌ای بین دریای عرب و گورای افتتاح شد، به عنوان قدرتمندترین مکان صلح آمیز در بمبئی شناخته می‌شود. چنانچه با محدودیت زمانی در سفر خود به بمبئی روبرو هستید توصیه می‌کنیم بازدید از این معبد بی‌نظیر را در الویت خود قرار دهید.

زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح الی۶:۳۰ عصر

 

منبع

۱۲ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران