معرفی ۸ محله جذاب برای کاوش در بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی ۸ محله جذاب برای کاوش در بمبئی

تور بمبئی از چندین جهت برای گردشگری هند اهمیت زیادی دارد. اول این که این شهر پر هرج و مرج پایتخت مالی  کشور محسوب می‌شود و به لحاظ گردش پولی جایگاه بسیار بالایی دارد. از همه چیز که فکرش را بکنید طیفی از انتخاب‌ها در بمبئی وجود دارد که می‌تواند دست شما را برای کنترل بودجه باز بگذارد. از طرفی دیگر بمبئی ظرف جوشان فرهنگی هند است، یعنی تا دلتان بخواهد می‌توانید تلفیق فرهنگ‌های مختلف غربی و محلی را در این شهر ببینید. در قرن هفدهم دولت بریتانیا هفت جزیره بمبئی را از دست پرتقالی‌ها بیرون کشید و شروع به توسعه آن‌ها کرد. امروزه شاید از دید توریست‌های معمولی این شهر درهم و شلوغ بنظر برسد اما در زیر این ظاهر بهم ریخته‌اش چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در اینجا ما شما را به کاوش در بهترین محله‌های بمبئی خواهیم برد.

 

محله فورت در بمبئی

یکی از جاهای دیدنی بمبئی منطقه فورت است که در جنوب بمبئی به نام فورت جورج نامگذاری شده است که شرکت بریتانیایی هند شرقی در سال ۱۷۶۹ در آنجا ساخته است. البته قلعه در سال ۱۸۶۵ تخریب شد، اما بخش کوچکی هنوز باقی مانده است. این منطقه در آن زمان قلب شهر بود و انگلیسی‌ها با ساخت قلعه در این منطقه مستقر شدند. تا اینکه آتش سوزی عظیم سال ۱۸۰۳ قسمت‌های بیشترش را ویران کرد. این شهر دارای برخی از بهترین ساختمان‌های گوتیک ویکتوریایی در جهان از جمله ایستگاه قطار پایانه چاتراپاتی شیواجی، گذشته از تالار شهر و موسساتی مانند بانک مرکزی هند و بورس اوراق بهادار بمبئی است. همچنین رستوران‌های تاریخی، خانه‌ها و معابد متعلق به جامعه پارسی هم قابل توجه است. با این حال، جالب‌ترین بخش منطقه فورت بدون شک محل برگزاری هنرهای کالا قدا (اسب سیاه) است که نام آن از مجسمه سوارکاری پادشاه ادوارد هفتم گرفته شده است. این مرکز فرهنگی جذاب مملو از گالری‌های هنری، موزه‌ها، بوتیک‌ها و برخی از بهترین رستوران‌های بمبئی است. جشنواره هنری کالا قدا هر ساله در ماه فوریه در آنجا برگزار می‌شود.

از عکس: tripsavvy.com

 

محله کولابا در بمبئی

کولابا در همسایگی قلعه (فورت)، یکی از هفت جزیره جدا شده توسط باتلاق‌ها بود که در ابتدا بمبئی را تشکیل می‌دادند. کولابا از دیگر جاهای دیدنی بمبئی است که توریست‌های تور هند به آن سر می‌زنند. خیابان اصلی آن، کولابا کازوی، توسط شرکت بریتانیایی هند شرقی در سال ۱۸۳۸ ساخته شد. این خیابان به سرعت در حال توسعه است و اکنون به منطقه توریستی غیررسمی شهر تبدیل شده است. دو مورد از برجسته‌ترین نقاط دیدنی دروازه هند و هتل مجلل تاج محل و قصر تاور هستند. در مقابل، کولابا یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای عمده فروشی ماهی در هند را در ساسون داک دارد. به علاوه این محله همچنان حس دنیای قدیم بمبئی را در خود حفظ کرده و سبک‌های معماری استعماری و آرت دکو غالب است. با این حال، ضریب جذاب آن در سال‌های اخیر با افتتاح انبوهی از پاتوق‌ها، هتل‌ها و بوتیک‌های هیپستر جدید افزایش یافته است. این‌ها عبارتند از Effingut Pub، Colaba Social، Abode و Clove The Store.  کافه نمادین لئوپولد (افتتاح سال ۱۸۷۱) و کافه مونددار (افتتاح سال ۱۹۳۲) نیز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند.

 

برترین مراکز خرید بمبئی در سال ۲۰۲۳

عکس از: tripsavvy.com

 

روستای ماتارپاکادی

روستای Matharpacady، جدا از خیابان‌های Mazgaon، یک منطقه تاریخی حدودا ۲۰۰ ساله است که محل زندگی جامعه کاتولیک هند شرقی شهر بوده است. در واقع Mazgaon یکی دیگر از هفت جزیره بمبئی بود. این منطقه در اواخر قرن هفدهم پس از اینکه توسط فرآیند احیای زمین به هم مرتبط شد و اسکله‌های مزگان باز شد، به حومه شهر مدرن و جهانی و همچنین از جاهای دیدنی بمبئی تبدیل شد. در آن زمان فعالیت بیشتر ساکنان روستا با صنعت کشتیرانی مرتبط بود. برای ما امروزه، ورود به روستای آرام مانند ورود به یک موزه زنده است، جایی که عمارت‌های باستانی هند و پرتغالی از چوب و سنگ به زیبایی در میان برج‌های آپارتمانی مدرن حفظ شده است. اگر برای سال تحویل میلادی در بمبئی باشید شانس این را دارید که مزگان را در حال و هوای به شدت متفاوت و بی‌نظیری ببینید.

عکس از: insider.in

 

محله خوتاچیوادی در بمبئی

در چند مایل دورتر، نزدیک Girgaum Chowpatty در جنوب بمبئی، Khotachiwadi روستای تاریخی دیگری با خانه‌های میراث هند و پرتغالی وجود دارد. قدمت این محله به اواخر قرن هجدهم برمی‌گردد، زمانی که صاحب ثروتمند زمین‌های منطقه رو به فروش قطعات کوچک‌تر زمین‌ها می‌آورد. رفته رفته خانواده‌ها در آنجا ساکن شدند یک حاشیه روستایی اینجاد شد. البته به نظر نمی‌آید عمر این بافت سنتی زیادی دوام بیاورد چرا که پای توسعه دهندگان سرمایه دار به اینجا هم باز شده به طوری که ساختمان‌های مدرن در حال جایگزینی بافت قدیمی هستند. برای یک تجربه همه جانبه به یاد ماندنی، اقامتی را در خانه طراح مد برجسته هندی و فعال میراث فرهنگی جیمز فریرا رزرو کنید که بخشی از خانه را به اقامتگاه و سرو صبحانه اختصاص داده است. یکی از جا‌های دیدنی بمبئی را در همین‌جا  با اقامت در این خانه پیدا خواهید کرد. فریرا فردی جالب و با دانش است که از همصحبتی با توریست‌ها لذت می‌برد. همچنین گیتاریست و خواننده Wilfred "Willy Black" Felizardo یکی دیگر از ساکنان باحال خوتاچیوادی است. خانه او (شماره ۵۷) با موزاییک‌های درخشان پوشیده شده و به شدت جلب توجه می‌کند.

 

معرفی بهترین سواحل بمبئی

عکس از: architecturaldigest.in

 

محله پارل پایینی در بمبئی

کارخانه‌های پنبه بمبئی در اوایل دهه ۱۹۰۰ در پارل پایینی صنعتی تکثیر شدند تا اینکه رکود دهه ۱۹۲۰ و رقابت ژاپن پس از جنگ جهانی دوم باعث ایجاد رکود شد. تا این که توسعه مجدد کارخانه‌های از کا افتاده در سال ۱۹۹۲ به عنوان بخشی از طرحی برای مدرن سازی آغاز شد. از آن زمان تا کنون این منطقه با برخی از جذاب‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها و نوشیدنی‌سازی‌های بمبئی پر شده و به یکی از مکان‌های جذاب خرده‌فروشی و غذاخوری در شهر تبدیل شده است. شما در اینجا می‌توانید به مرکز خرید High Street Phoenix بروید، خرید کنید و در هتل Saint Regis اقامتی مجلل داشته باشید.

عکس از: magicbricks.com

 

منطقه باندرا وست

باندرا وست منطقه‌ای شیک که اغلب به عنوان "ملکه حومه شهر" نامیده می‌شود، در اصل یک سکونتگاه پرتغالی بود که پس از تصاحب جزایر بمبئی در جنوب توسط بریتانیا به حیات خود ادامه داد. این قسمت از بهترین جاهای دیدنی بمبئی است که توانست در مسیر توسعه شهر با دیگر محلات بمبئی ادغام و بخشی از تمامیت شهر شود. با این حال، نفوذ پرتغالی‌ها همچنان فراگیر است و نگرش‌های لیبرال این محله، آن را به محبوبیت ثابتی در میان هیپسترها و افراد مشهور شهر تبدیل کرده است. این محله در اصل، در دهه ۱۹۵۰، زمانی که کارگردان محبوب خان، استودیو محبوب را تاسیس کرد، شروع رشد کرده و تبدیل به جالب‌ترین قسمت بمبئی شد. امروزه کلیساهای قدیمی، بارها و رستوران‌های مجلل، چای‌خانه‌های مد روز، کافی‌شاپ‌ها، فروشگاه‌های ارگانیک، استودیوهای یوگا، و فضاهای اجرا، همگی همه جای محله پراکنده هستند و خانه‌های ییلاقی میراثی به‌سبک پرتغالی با هنر خیابانی مدرن در روستای رانوار وجود دارند.

 

معرفی تفریحات رایگان بمبئی در تور هند

عکس از: tripsavvy.com

 

محله جوهو در بمبئی

ساحل پر زرق و برق جوهو یکی دیگر از محلات محبوب بمبئی است که محل زندگی بسیاری از مشاهیر هند و سلبریتی‌های بالیوود از جمله آمیتاب باچان نیز هست. مانند بسیاری از نقاط دیگر بمبئی، جوهو نیز زمانی یک جزیره بود. ساحل اصلی آن نسخه حومه‌ای از Girgaum Chowpatty در بمبئی جنوبی است، با ردیف‌هایی از غرفه‌های اسنک و فضایی شبیه کارناوال در بعدازظهرهای یکشنبه. اینجا از مرکز پر ترافیک و پرهیاهوی شهر دور بوده و از جاهای دیدنی بمبئی محسوب می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا از محیطی جذاب و لاکچری لذت ببرید، بنابراین در یکی از هتل‌های خوب محله اقامت کنید و از تعطیلات لذت ببرید. غروب آفتاب را با یک کوکتل در برنامه ساعات شادی در سالن استراحت ساحلی Novotel، Gadda da Vida سپری کنید. در Cecconi's، رستوران متعلق به Soho House که ورود به آن برای همه آزاد است، غذاهای ایتالیایی عالی بخورید، و از مجموعه معبد وسیع ISKCON نیز دیدن کنید.

عکس از: expedia.com

 

تپه ملابار در بمبئی

این منطقه تپه‌ای برعکس ساحل جوهو، منطقه‌ای مسکونی و لاکچری است که بیشتربه عنوان جایی که مقامات ارشد دولتی در آن زندگی می کنند، شناخته می‌شود. این تپه بعد از آتش سوزی منطقه فورت به محله مسکونی بریتانیایی‌ها تبدیل شد و کم کم نخبگان و افراد سطح بالا نیز برای زندگی به آن‌جا نقل مکان کردند. به غیر از عمارت‌های دیدنی، این محله از منظر پارک کامالا نهرو، منظره‌ای بی‌نظیر از گیرگاوم چوپاتی و مارین درایو دارد و روبروی باغ‌های معلق و آراسته‌شده، باغ‌خانه‌ای عجیب از حیوانات توپیاری خودنمایی می‌کند. با این حال، جاذبه واقعی در نوک تپه مالابار که با ساختمان‌های آپارتمانی سر به فلک کشیده محدود شده است، قرار دارد. این از جاهای دیدنی بمبئی است که اگر زمان کافی برای بازدید دارید، بهتر است گردش در آن را از دست ندهید.

 

گشت و گذار در بمبئی راهنمای ۲۰۲۲

عکس از: planetofhotels.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۲ مرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران