معرفی بهترین سواحل بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی بهترین سواحل بمبئی

بمبئی، شهری سرشار از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر بوده و فضایی بسیار پرجنب و جوش است، به طوری که به "شهری که هرگز نمی‌خوابد" شهرت دارد. مقاله بهترین جاذبه‌‌های گردشگری شهر بمبئی می‌تواند اطلاعاتی جالب توجه در این رابطه در اختیارتان قرار دهد. بعلاوه در سفر با تور هند، درخواهید یافت که این شهر دارای خط ساحلی طولانی است و بسیاری از سواحل زیبا، پر انرژی و روح بخش را شامل می‌شود تا واحه های آرام و غیرمنتظره را رقم بزنند.

فضای این سواحل، استرس را کاهش داده و آرامش، سرگرمی و مناظری بی بدیل از طلوع و غروب زیبای خورشید را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. این تجربه جادویی نه تنها روحتان را جوان می‌کند، بلکه امکان می‌دهد که جدا از زندگی شلوغ بمبئی، دنیا را از منظری متفاوت ببینید. در حقیقت این سواحل مسحورکننده، چنان شما را شیفته می‌کنند که دلتان نمی‌خواهد از آنها جدا شوید و ترجیح می‌دهید برخی برنامه‌هایتان را نادیده بگیرید و صرفا در ساحل بنشینید و به مناظر باشکوه اطراف خیره شوید.

 

جوهو در بمبئی (Juhu)

ساحل جوهو که زمانی محل اقامت ثروتمندان و افراد مشهور بود، امروزه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بمبئی با دوستان یا خانواده به شمار می‌آید و یک جاذبه بزرگ برای مردم محلی و گردشگران است.

این ساحل، حدود ۶ کیلومتر امتداد دارد و تا ساحل Versova در آندری امتداد می یابد. این محدوده، خصوصا در زمان جشن گانش چاتورتی، واقعا رنگارنگ و شلوغ می‌شود. و البته در هر روز دیگر از سال نیز با انبوهی از مردم، تعداد زیادی غرفه غذا، کالسکه اسب و دست فروش‌ها در اینجا روبرو می‌شوید.

برای رسیدن به این ساحل، می‌توانید تاکسی کرایه کنید. و یا با مترو، خود را به ورسوا برسانید و سپس به ساحل جوهو بروید. راه دیگر این است که با قطار به سانتاکروز، ویل پارل یا آندهری رفته و برای رسیدن به ساحل، از ایستگاه قطار سوار یک ریکشا شوید.

 

گردش در دهلی برای بار اولی ها

ورسوا در بمبئی (Versova)

در انتهای شمالی جوهو، ساحل ورسوا قرار دارد که یک قوس شنی ملایم است و در مجاورت دهکده ماهیگیری به همین نام واقع شده است. اینجا یکی از بهترین سواحل بمبئی بوده و  به ‌خاطر آب‌های مناسب شنا، قایق‌های ماهیگیری رنگارنگ و مناظر خیره‌کننده‌اش از غروب خورشید در دریای عرب شهرت دارد.

ساحل Versova که اکثرا توسط زوج‌ها و جوانان مورد استقبال قرار می‌گیرد، ترکیبی از مناظر شنی و صخره‌ای را ارائه داده و یکی از تمیزترین سواحل بمبئی محسوب می‌شود. چندین کافه و رستوران جالب را نیز در این محدوده خواهید یافت که امکان استراحت و شکم گردی در بین غذاهای خیابانی بمبئی را به نحوی مطلوب فراهم می‌کنند.

گیرگان چوپاتی در بمبئی (Girgaum Chowpatty)

این ساحل نمادین که بیشتر با نام "چوپاتی" شناخته می‌شود، در انتهای ساحل دریایی مارین درایو قرار دارد و به همان اندازه نمادین بوده و یکی از شلوغ‌ترین سواحل بمبئی به شمار می‌آید. بسیاری از گردشگران و مردم محلی، به این ساحل شنی سرازیر می شوند تا مناظر درخشان شهری و غروب خورشید در دریای عرب را تحسین کنند.

اگرچه Girgaum Chowpatty به شدت تجاری شده، اما همچنان محبوب بوده و یک پناهگاه جادویی را برای عاشقان ساحل گردی در میان زندگی شهری پرسرعت ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید افرادی را که بعد از کار به خانه برمی‌گردند، خانواده‌هایی که در کنار دریا قدم می‌زنند، زوج‌های جوان، فروشندگان مواد غذایی و دستفروشان را شاهد باشید.

جالب است بدانید این ساحل، به خوبی از طریق جاده به بقیه شهر متصل است. برای رسیدن به این محدوده کافی است با قطار محلی به ایستگاه چرچگیت، جاده چارنی یا ایستگاه خطوط دریایی بروید. سپس از آنجا، سوار تاکسی یا اتوبوس شوید و خود را به ساحل برسانید.

 

چگونه سفری امن به هند داشته باشیم؟

ساحل جزیره مدح در بمبئی (Madh Island Beach)

ساحل جزیره مدح، تقریبا مترادف با صنعت سینما و تلویزیون است و اینجا یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در بمبئی به همراه عزیزتان در تور هند از آن دیدن کنید. جزیره مدح که به‌ خاطر پارتی‌های آخر هفته، لوکیشن‌های عالی برای عکاسی و فیلمبرداری و قلعه مدح که از استحکامات قدیمی پرتغالی‌هاست شهرت دارد، عاشقان ساحل گردی را به سوی خود جذب می‌کند. این محدوده زیبا، مشتمل بر دهکده‌های کوچک ماهیگیری و زمین‌های کشاورزی سرسبز و سرشار از ریزورت‌ها و ویلاهای ییلاقی است.  

گفتنی است ساحل جزیره مدح، یکی از تمیزترین سواحل بمبئی بوده و فضایی آرام و دنج را برای مردمان همیشه در تلاش به ارمغان می‌آورد. بعلاوه کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری که در این جزیره وجود دارند، روزانه غذاها و نوشیدنی‌های شگفت‌انگیزی را برای بازدیدکنندگان سرو می‌کنند. اما چگونه خود را به ساحل جزیره مدح برسانید؟

شما به روش‌های مختلفی می‌توانید به این جزیره بروید. یک راه این است که با قطار محلی به مالاد بروید و سپس با اتوبوس یا خودروی ریکشا خود را به ساحل برسانید. همچنین می‌توانید از مالاد، سوار قایق‌های تفریحی شوید و به ساحل جزیره مدح بروید. راه دیگر این است که با اتوبوس BEST، به ایستگاه اصلی مدح در روستای مدح بروید و سپس به سمت ساحل پیاده روی کنید.

آکسا در بمبئی (Aksa)

کمی فراتر از منطقه شلوغ و پررفت و آمد مالاد، یک ساحل کوچک خیره کننده به نام آکسا قرار دارد. اینجا، یکی از معدود سواحل بمبئی است که هنوز تجاری نشده و از یک زمین شنی لذت بخش برخوردار است که ساعت‌ها می‌توانید روی آن بنشینید و از تماشای آب‌های خیره کننده دریای عرب لذت ببرید. در ضمن، یک ساحل کوچک‌تر به نام "Daana-Paani" نیز در سوی دیگر مالاد قرار دارد که تصویری جذاب را از آکسا به مخاطبان هدیه می‌دهد.

برای رسیدن به ساحل آکسا، می‌توانید با قطار محلی به مالاد (غرب) یا آندهری غربی بروید و از آنجا سوار ریکشا شوید و خود را به ساحل برسانید. همچنین می‌توانید از ایستگاه راه‌آهن بوریوالی، سوار اتوبوس‌های Best شوید که در مسیر جزیره مدح حرکت می‌کنند.

گورای در بمبئی (Gorai)

ساحل دنج و آرامش بخش Gorai واقع در انتهای شمالی بمبئی، یکی از پربازدیدترین سواحل این خطه به شمار می‌آید، با اینحال هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. در ضمن به جز مغازه‌های محدودی که تنقلات سبک، مایو و صندل می‌فروشند، در اینجا امکانات چندانی برای خرید وجود ندارد.

این ساحل تمیز، مقصد بسیاری از خانواده‌ها برای برخورداری از یک پیک نیک لذت بخش بوده و شن‌های تمیز و آب‌های تمیزتر این محدوده، لذت ساحل گردی و شنا را به اوج می‌رسانند. همچنین در اینجا می‌توانید سوار اسب شوید یا در ساحل، کریکت بازی کنید.

برای رسیدن به این محدوده، کافی است با قطار محلی به مالاد یا بوریوالی غربی بروید و از آنجا سوار ریکشا شوید. یا با خودروی شخصی، مستقیما به ساحل برانید و یا سوار تاکسی شوید.

 

معرفی تفریحات رایگان بمبئی در تور هند

ماروی در بمبئی (Marve)

این ساحل در مالاد پناهگاهی زیبا برای زوج‌های جوان، گروه‌های دوستانه و خانواده‌هایی است که به دنبال گذراندن یک روز دلپذیر بدون صرف هزینه زیاد هستند. این ساحل دنج برای بازی کریکت روی شن‌ها، قدم زدن در امتداد ساحل یا لذت بردن از تماشای مناظر زیبای دریای عرب که زیر نور خورشید می‌درخشد، ایده‌آل است.

درختان بادام هندی و خانه‌های شخصی، در لبه ساحل قرار دارند و مکان معمولا این فضا بسیار ساکت است. یکی دیگر از سواحلی که می‌توانید در این نزدیکی از آن بازدید کنید، ساحل Manori است که آنهم مکانی آرام و دنج برای تماشای غروب خورشید و دریای باشکوه به شمار می‌آید.

و اما برای دسترسی به ساحل Marve، می‌توانید با قطار محلی به مالاد یا بوریوالی غربی بروید و از آنجا یک ریکشا سوار شوید. گزینه دیگر این است که با اتوبوس BEST، به نزدیک‌ترین ایستگاه بروید یا یک تاکسی رزرو کنید و مستقیما خود را به ساحل برسانید.

کالامب در بمبئی (Kalamb)

اینجا، گوهری پنهان در بمبئی بوده و ساحلی زیبا و تمیز است که به نظر می‌رسد کیلومترها امتداد یافته است. اگرچه تعداد زیادی لوکس‌ترین هتل‌های بمبئی در این منطقه وجود دارند، اما این محدوده برای بسیاری از گردشگران ناشناخته مانده است.

گفتنی است این ساحل، در نزدیکی محله تاریخی نالا سوپارا بمبئی قرار دارد و برای گردش یک روزه با دوستان و خانواده عالی است. می‌توانید یک بانوج کرایه کنید یا فقط در فضای باز آفتاب بگیرید، در ساحل کریکت بازی کنید یا یک دوره عملی پاراگلایدر را بگذرانید و از این ورزش مفرح لذت ببرید. و اما اگر در سفر با تور بمبئی می‌خواهید از این ساحل دیدن کنی،د کافی است با قطار محلی به نالاسوپارا در خط غربی بروید و از آنجا یک ریکشا سوار شوید. و یا یک تاکسی تا ساحل کرایه نمایید.

 

بهترین آپارتمان‌های اجاره‌ای در بمبئی

مانوری در بمبئی (Manori)

اینجا، نیز یکی دیگر از سواحل دست نخورده بمبئی است که کمی دورتر از ساحل Marve قرار دارد و یک مقصد زیبا و توقفگاهی دنج برای افرادی است که به دنبال آرامش هستند.

این ساحل که پوشیده از بادام هندی، درختان حرا و معماری پرتغالی است، تمیز و عجیب و غریب و یکی از سواحل کمتر شناخته شده برای گردشگران محسوب می‌شود. و در تعطیلات آخر هفته، گزینه‌ای عالی برای پیک نیک خانواده‌ها بوده و همچنین مکانی محبوب برای میزبانی پارتی‌های شبانه و فعالیت‌های سرگرم‌کننده است.

بعلاوه تعدادی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان قیمت بمبئی و یا ریزورت‌های ۵ ستاره را در این حوالی خواهید یافت. برای رسیدن به این محدوده، می‌توانید با قطار به مالاد بروید و با قایق‌های تفریحی ساحل جزیره مدح، خود را به این ساحل نیز برسانید.

دادار چوپاتی در بمبئی (Dadar Chowpatty)

اینجا ساحلی است که چندان برای گردشگران شناخته شده نیست، اما محلی‌ها از گشت و گذار در آن بسیار لذت می‌برند. این ساحل آرام و کمتر شلوغ، مکانی عالی برای پیاده روی عصرگاهی، دویدن و تماشای غروب و طلوع آفتاب به شمار می‌آید. بعلاوه مارین درایو و پارک شیواجی، از مکان‌های دیدنی در نزدیکی این ساحل محسوب می‌شوند.

همانطور که از نام این ساحل پیداست، این مکان در دادار قرار داشته و بنابراین ارتباط خوبی با راه آهن و سیستم حمل و نقل جاده‌ای دارد و دسترسی به آن آسان است. در نتیجه، کافی است خود را به ایستگاه قطار دادار برسانید و سپس با تاکسی به ساحل بروید.

اوران در بمبئی (Uran)

این محدوده، از سه طرف با ساحل احاطه شده و اساسا یک دهکده ماهیگیری است. اما در عین حال، یکی از سواحل ناشناخته بمبئی بوده و جواهری پنهان در این شهر شلوغ به شمار می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید مدتی را به دور از شلوغی شهر بگذرانید، به اینجا بیایید و ضمن بازدید از معبد لرد شیوا، به ساحل گردی و تماشای شکوه دریا بپردازید. برای رفتن به این ساحل، می‌توانید با قطار مستقیم به پانول بروید و سپس یک خودرو کرایه کنید.

 

بهترین ریزورت‌های خانه درختی در هند

الیبگ در بمبئی (Alibag)

یکی از سواحل محبوب در نزدیکی بمبئی، ساحل Alibag است. این مکان جالب، تمیز و بهترین فضا برای تجدید قوا و وقت گذرانی با خانواده و دوستان به شمار می‌آید. زیبایی ساحل، با شن‌ها و صخره‌هایی با بافت سخت افزایش یافته و تصاویری مسحور کننده را به مخاطبان هدیه می‌دهد. در واقع این ساحل، برای عکس گرفتن ایده آل است. گفتنی است اینجا تقریبا ۹۲.۱ کیلومتر از بمبئی فاصله دارد و به آسانی، از طریق جاده و یا قطار می‌توان به آن دسترسی داشت. گفتنی است نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این ساحل، ایستگاه پانول است.

دامان در بمبئی (Daman)

دامان که به دلیل معماری استعماری‌اش شهرت دارد، یکی از جالب‌ترین سواحل هند را ارائه می‌دهد. اینجا پوشیده از درختان نارگیل و قلعه‌های زیبا بوده و از آب و هوای معتدلی برخوردار است. بعلاوه مملو از غذاکده‌های دریایی است که خوراک‌های بسیار لذیذی سرو می‌کنند. و در کل بهترین مکان، برای لذت بردن همراه خانواده و دوستان به شمار می‌آید. بعلاوه دسترسی عالی به جاده و ایستگاه قطار داشته و تقریبا ۱۷۰.۴ کیلومتر از بمبئی فاصله دارد.

ماندوا در بمبئی (Mandwa)

و در آخر سری می‌زنیم به ساحل ماندوا که بهترین مکان برای لذت بردن از انواع تفریحات آبی از جمله شنا، موج سواری، جت اسکی و قایق موزی بوده و علاقمندان بسیاری را در این رابطه به سوی خود جذب می‌کند. از طرفی دیگر فضایی عالی برای استراحت، کسب آرامش و تخلیه ذهن از دغدغه‌های روزمره را فراهم می‌نماید.

این مکان به راحتی از طریق اسکه و قایق‌های تفریحی از دروازه هند قابل دسترسی است و این امر، ساحل ماندوا را به یکی از شگفت انگیزترین و بهترین سواحل بمبئی برای گردش یک روزه بدل می‌کند. گفتنی است این ساحل، ۱۱۷ کیلومتر سفر جاده‌ای با حدود ۲ ساعت رانندگی را شامل می‌شود.

 

مکان‌های عجیب‌تر از مثلث برمودا در هند

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۹ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران