معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

این روزها بمبئی را دیگر به خاطر مراکز خرید و برندهای طراحی لباسش می‌شناسند، اما زمان زیادی از موقعی نمی‌گذرد که بمبئی به بازارهای متعددش معروف بود. هنوز هم بازارهای شلوغ و جذاب بمبئی نه تنها برای خرید، بلکه برای گشت زدن و دیدن فرهنگ مردم شهر، بسیار جذاب به نظر می‌آیند. ما در نوشته‌ی امروز به شما ۱۰ بازار برتر این شهر را معرفی می‌کنیم تا در تور هند به دیدنشان رفته و خرید کنید، اما نباید فراموش کنید که این بازارها تقریبا همیشه شلوغ و مملو از جمعیت هستند.

 

  1. Colaba Causeway

بازار همیشگی Colaba Causeway به هیچ وجه شبیه به بازارهای دیگر بمبئی نیست. این بازار به صورت اختصای گردشگران را هدف قرار داده است و سعی کرده تا نه تنها جایی برای خرید باشد، بلکه یک کارناوال بزرگ هر روزه به حساب می‌آید. در این بازار می‌توانید بین راهروهای شلوغ حرکت کرده و با توجه به نقشه، مسیر خود را از در میان غرفه‌های پر تعداد بازار پیدا کنید و به خرید مشغول شوید، تفریح کنید و حتی بخواهید تا اسمتان را بر روی یک دانه‌ی برنج حک کنند! کافه‌ها و غذاخوری‌های زیادی هم در این مکان وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

 

۷ مرکز خرید بزرگ بمبئی در سال ۲۰۱۹

 Colaba Causeway

 

  1. بازار چور

این بازار در قلب منطقه مسلمان نشین بمبئی قرار گرفته است و بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. اسم این بازار به معنی "بازار دزدها" می‌شود و دلیلش اشتباه در تلفظ انگلیسی‌ها در کلمه بازار شور بود که به معنی "بازار شلوغ" می‌شد. بازاری به واقع شلوغ که مملو از اجناس مختلف مخصوصا اجناس آنتیک و قدیمی و برنز است.

 

 بازار چور

 

  1. بازار کرافورد

بازاری قدیمی که بنای ورودی و بسیاری بخش‌های آنبا طراحی کلاسیک و زیبایش، چشم شما را معطوف خود خواهد کرد. بخش عمده‌ی این بازار به خوراکی، میوه و گل معطوف است و چیزی که برای گردشگران در آن مهم جلوه می‌کند، جو و سازه‌ی بسیار جالبی است که می‌توانید از آن بازدید کنید و همچنین ادویه‌جات متنوعی است که می‌توانید خریداری کرده و با خود به خانه ببرید.

 

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی

 بازار کرافورد

 

  1. بازار زاوری

این مکان، بازسازی بازار طلای بمبئی است که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار طلای هند به شمار می‌رود. بیش از نیمی از بازار طلای هند ابتدا از این جا معامله می‌شودو سپس به فروشگاه‌های مختلف فرستاده می‌شود. شما می‌توانید در میان فروشگاه‌های بازار زواری محصولات کم‌نظیری پیدا کنید که به هیچ وجه در فروشگاه‌های معمول کشورهای دیگر نمی‌توان سراغی از آن‌ها گرفت. البته خرید از این بازار هم به واسطه‌ی قیمتی که برای شما محاسبه می‌شود و هم وجود اجناس تقلبی، کمی ریسک است، با این حال بازدید از آن به جایی بر نمی‌خورد.

 

۶ جواهرفروشی معتبر بمبئی برای خرید خاص‌ترین جواهرات

 بازار زاوری

 

  1. بازار مانگالداس و مولجی جتها

اگر دوست دارید پارچه‌های طرح‌دار خریده و بعدتر با آن لباس هندی بدوزید، این بازارها مختص شما هستند. هر دو بازارها در نزدیکی بازار زواری قرار گرفته و فاصله‌ی چندانی ندارند و در داخلشان پر شده از انواع پارچه‌ها مختلف و رنگارنگ. مانگالداس بزرگ‌ترین بازار منسوجات در آسیا به حساب می‌آید و به عنوان یکی از بازارهای خاصی به شمار می‌شود که بازدید از آن واقعا ارزش بالایی برای خرید دارد.

 

 بازار مانگالداس

 

  1. CP Tank

چیزی که این بازار را به آن بیشتر می‌شناسند، النگوهای رنگارنگ هندی‌ست که در این مکان به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید با ساری که در هند خریداری کردید، النگوهای هندی زیبا نیز ست کنید، این مکان بهترین جا برای شماست. در مجموع CP Tank برای خرید سوغات جای بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

 ۵ هاستل در بمبئی برای اقامتی ارزان و مقتصدانه 

 CP Tank

 

  1. Kala Ghoda Art Plaza Pavement Gallery

در این بازار که در پیادوریی معروف در بمبئنی واقع شده، شما می‌توانید آثار هنری جالبی خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. آثار متنوعی که بخش زیادی از آن‌ها در زمینه‌ی طراحی و نقاشی بوده و می‌تواند دوست داران چنین طرح‌هایی را به وجد بیاورد.

 

 Kala Ghoda Art Plaza

 

  1. خیابان کتاب

همانطور که از اسمش پیداست، شما با یک خیابان بزرگ مملو از انواع کتاب‌های نو و دسته دو از زبان‌های مختلف مخصوصا زبان انگلیسی مواجه هستید. همه چیز در این بازار بزرگ کتاب به فروش می‌رسد، از آثار کلاسیک داستانی تا کتاب‌های شعر. خیلی از این مردم انگلیسی هم بلد هستند و شما می‌توانید سراغ کتاب یا نویسنده‌ی مورد علاقه‌ی خود را بگیرید تا کتابی مورد سلیقه شما بهتان پیشنهاد شود.

 

۱۰ نقطه‌ی بی‌نظیر در بمبئی برای خوردن بهترین بستنی‌ها در روزهای گرم تابستانی

 

 

  1. بازار گل دادار

یکی از بازارهایی که به جای خرید باید در آن به گردش بپردازید، بازار گل دادار است. بازاری بسیار بزرگ و مملو از انواع گل‌های رنگارنگ که دیدنشان خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

 

 بازار گل دادار

 

  1. بازار چرم Dharavi

در این بازار بیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف وجود دارد که به فروش کارهای چرم طبیعی و مصنوعی می‌پردازند. نگذارید چهره‌ی این بازار شما را گول بزند، فروشگاه‌های فروش چرم‌های طبیعی، کارهای بسیار خوبی به فروش می‌رسانند که قیمتی عالی نیز دارند.

 

پربازدیدترین مکان‌ها در بمبئی، شهری که هرگز نمی‌خوابد

بازار چرم Dharavi

۲۰ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران