برترین مراکز خرید بمبئی در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
برترین مراکز خرید بمبئی در سال ۲۰۲۳

در سفر به بمبئی، فعالیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید، اما همیشه خرید کردن یکی از اولویت‌های سفر به شهر به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر، مراکز خرید بسیار خوبی در این شهر افتتاح شده یا نوسازی شده‌اند و در بسیاری برندهای جهانی مهم به این مجموعه‌ها آمده‌اند. در کنار این‌ها، مراکز خرید برتر بمبئی که امروز قصد معرفی آن‌ها را داریم، بعضا مکان‌هایی برای تفریح خانوادگی نیز به حساب می‌آیند. اگر قصد رفتن به تور هند را دارید و از علاقه‌مند به خرید از بهترین فروشگاه‌ها هستید، حتما مطلب امروز ما را دنبال کنید.

 

مرکز خرید پالادیوم بمبئی (Palladium)

پالادیموم مرکز خریدی لاکچری در بمبئی به حساب می‌آید که برخی از بهترین برندهای صنعت مد جهان را میزبانی می‌کند. در واقع اگر قصد دارید از فروشگاه‌های نسبتا ارزان یا حتی قیمت متوسط خرید انجام دهید، بهتر است اصلا به پالادیوم نروید چون اغلب فروشگاه‌های آن برندهای بسیار گران قیمت همچون گوچی، چنل، جیمی چو و ... هستند.

این مجموعه در کنار فروشگاه‌های فوق‌العاده جذابی که دارای، یک سالن اجرای استندآپ کمدی، یک مرکز اسپا و سالن زیبایی شیک و همچنین چندین رستوران و بهترین کافه‌های بمبئی را نیز در زیر یک سقف آماده کرده است. حتی در زمینه کافه و رستوران نیز پالادیوم آن حس و حال لاکچری را حفظ کرده و در آن‌جا می‌توان بعضی از برندهای جهانی را نیز در این زمینه مشاهده کرد.

آدرس: 62, High Street Phoenix, Senapati Bapat Marg, Lower Parel

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۱۲ شب

 

مرکز خرید فونیکس مارکت سیتی بمبئی (Phoenix Market City)

این مجموعه بسیار بزرگ در نهایت، فضایی به اندازه ۱۹۵ هزار متر مربع را در اختیار فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی خود گذاشته و بیش از ۶۰۰ فروشگاه از برندهای هندی و بین‌المللی در آن‌جا مشغول هستند. غونیکس مارکت سیتی از جمله محبوب‌ترین مراکز خرید در بمبئی به حساب می‌آید و آن‌جا را بدون شک، باید محبوب‌ترین مجموعه تجاری در شهر به حساب آورد. این مکان را نمی‌توان یک جای کاملا لاکچری به حساب آورد، اما مسلما جای ارزانی برای خرید نیز محسوب نمی‌شود.

مجموعه فونیکس مارکت سیتی دارای یک سالن بزرگ کنسرت بوده که همیشه میزبان برنامه‌های جذاب است، سالن بولینگ آن ۱۶ خط برای انجام این ورزش دارد و افتتاح پارک "دنیای برفی" باعث شده تا بتوانید، فضایی برفی را در شهر گرم بمبی تجربه کنید. البته مراکز تفریحی این مکان بسیار بیشتر هستند و شامل مجموعه سینمایی، پارک بازی کودکان، شبیه ساز پرواز و ... می‌شوند. بر همین اساس، پیشنهاد می‌کنیم، حتما زمان خالی بگذارید و برای خرید و تفریح به این مکان بروید.

 

۶ جواهرفروشی معتبر بمبئی برای خرید خاص‌ترین جواهرات

آدرس: Lal Bahadur Shastri Marg, Kurla West

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب (شنبه و یکشنبه تا ۱:۳۰ بامداد)

 

مرکز خرید اوبِروی مال بمبئی (Oberoi Mall)

این مکان در عین این که جایی شیک برای خرید در تور هند به حساب می‌آید، از طرفی دارای فروشگاه‌های متنوعی هم بوده و اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب نیز در آن‌جا پیدا خواهید کرد. البته بسیاری از فروشگاه‌های این محل به برندهای هندی اختصاص پیدا کرده اما هستند فروشگاه‌هایی هم که به عرضه محصولات اروپایی، آسیای شرقی و حتی آمریکایی می‌پردازند. این مکان همچنین به داشتن بهترین فروشگاه‌های لوازم آرایش نیز معروف بوده و از پاتوق‌های بانوان هندی است.

در کنار رستوران‌ها و کافه‌های متعدد در این محل، اگر به دنبال تفریح و خوش‌گذرانی در اوبروی هستید، باید بگوییم که این مکان دارای یک مجموعه سینمایی بزرگ با ۶ سالن از جمله سالن سه بعدی است، دارای یک سالن بازی معرکه بوده که در آن‌‌جا بازی‌های مختلف برای سنین متفاوت تهیه دیده شده و همچنین یک زمین بازی برای کودکان نیز در خود دارد. در کل مرکز خرید اوبروی مکانی شاد و البته عالی برای خرید بوده و از مراکز محبوب تفریحی بمبئی به حساب می‌آید.

آدرس: Oberoi Garden City, Off Western Express Highway, Goregaon (East)

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب

 

مرکز خرید ویویانا بمبئی (Viviana)

از نظر طراحی داخلی، ویویانا یکی از زیباترین مراکز خرید بمبئی به حساب می‌آید و چند سال پیش که نوسازی می‌شد، بخشی از زمین‌های اطراف را نیز ضمیمه مرکز خرید کرده و به تعداد فروشگاه‌ها و فضای کلی‌اش اضافه کرده است. از وجود درختان بزرگ تا سقف شیشه‌ای برای ورود نور طبیعی تا ماکت برج ایفل در وسط مجموعه، همه چیز در اینمحل زیبا و شیک به نظر می‌آید. ترکیب برندهای مهم و نام آشنا باعث شده تا ویویانا به یک مکان ایده‌آل برای خرید محسوب شده و با توجه به تنوع محصولات، سلایق مختلف نیز در انتخاب فروشگاه‌ها لحاظ شده است.

وجود مجموعه سنمیایی سینِپولیس که از بهترین برندهای این عرصه در هند بوده، به جذابیت‌های ویویانا اضافه می‌کند. این مجموعه دارای ۱۴ سالن بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به سالن‌های آیمکس و سه بعدی اشاره کرد. یک پارک بازی کوچک برای بچه‌ها نیز در این مکان وجود دارد اما از نقاط قوت دیگر مرکز خرید ویویانا وجود رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیت است.

 

راهنمای خرید لباس در بهترین بوتیک‌های بمبئی

آدرس: Eastern Express Highway, On Service Road, Next to Jupiter Hospital, Thane West

ساعات فعالیت: ۱۱ صبج تا ۱۱ شب

 

مرکز خرید اینفینیتی مال بمبئی (Infiniti Mall)

این مرکز خرید در یکی از مناطق تجاری مهم مالاد قرار گرفته و دارای فضایی بزرگ و همچنین فروشگاه‌های متعدد است. اینفینیتی مال یک مرکز خرید ارزان نیست اما فروشگاه‌های متعددی برای خرید از برندهای قیمت متوسط دارد و در کنار آن‌ها، می‌توانید، فروشگاه‌هایی از برندهای معتبر و مهم را هم پیدا کنید. شما می‌توانید برندهایی همچون زارا یا کلوین کلاین را در آن‌جا پیدا کرده و یا از چندین و چند فروشگاه هندی خرید کنید.

با این حال یکی از دلایل مهم محبوبیت بسیار بالای مرکز خرید اینفینیتی، وجود بخش‌های تفریحی متعدد در این مرکز خرید است. این مجموعه دارای یک پارک بازی مجهز با چندین سواری هیجان انگیز بوده، یک مجموعه سینمایی مدرن دارد و همچنین در کنار آن‌ها، پارک ترامپولین بانس نیز شعبه‌ای در این محل درست کرده که فضایی بزرگ و بازی‌های متنوع را در خود جای داده است.

آدرس: New Link Road, Malad (West)

ساعات فعالیت:  ۱۱ صبج تا ۱۰ شب

 

مرکز خرید آر-سیتی مال بمبئی (R-City Mall)

یکی دیگر از مراکز خرید بسیار بزرگ که در سفر به بمبئی می‌توانید به سراغش بروید. مجموعه‌ی خرید و تفریحی آر-سیتی به شدت در میان مردم محلی محبوب است و خیلی‌ها برای خرید، تماشای فیلم و تفریح و خوش‌گذرانی به آن‌جا می‌روند و همین باعث شده تا همیشه با فضایی شلوغ و شاد مواجه باشید.

در این مکان برندهایی همچون هانکمولر، استیو مدن، لامی، رادو و ... را پیدا می‌کنید. همچنین یک شعبه از پارک مخصوص کودکان کیدزانیا نیز در مرکز خرید آر-سیتی وجود دارد که در واقع یک شهر مینیاتوری بوده که بچه‌ها در آن‌جا می‌توانند، شغل‌های مختلف را بازی کنند. مجموعه سینمایی آیناکس با ۹ سالن مختلف، سالن بازی‌های فرار از اتاق، چندین رستوران و کافه‌ی بسیار خوب و فضای بزرگ و شیک برای نشستن و استراحت، بخشی از خدمات این مجموعه به حساب می‌آید.

 

معرفی محبوب‌ترین معابد در بمبئی

آدرس: L.B.S. Marg, Ghatkopar West, Opposite Presidential Tower

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب

 

مرکز خرید اینوربیت مال بمبئی (Inorbit Mall)

دا میلانو، بابی براون، ویلیام پن، کنون، آیریش هاوس، ایندیگو و فوسیل نشان می‌دهد که بهترین‌ها در زمینه مُد، سرگرمی و غذا در مرکز خرید اینوربیت گرد هم جمع آمده‌اند. این مجموعه که در مالاد غربی واقع شده فضایی سرزنده و عالی دارد و از جمله مراکز خریدی هست که بیشتر مردم برای تهیه اجناس مختلف و نه برای تفریح و سرگرمی به آن‌جا می‌آیند.

البته این بدین معنی نیست که در آن‌جا خبری از مراکز تفریحی نیست. این مکان نیز دارای یک سالن بازی بزرگ بوده و همچنین مجموعه سینمایی آیناکس نیز، با بهترین کیفیت به پخش فیلم‌های هالیوودی و بالیوودی در این مکان می‌پردازد. با این حال، وجود فروشگاه‌های عالی و اجناس با کیفیت، اینوربیت را به جایی ایده‌آل برای خرید تمامی اعضای خانواده بدل کرده است.

آدرس: Link Road, Malad West

ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۹:۳۰ شب

 

مرکز خرید کوروم مال بمبئی (Korum Mall)

کوروم مال کار خود را در سال ۲۰۰۹9 آغاز کرد و با افتتاح فروشگاه‌های متنوع و ایجاد فضایی مناسب برای حضور برندهای معتبر جهانی همچون پوما، آلن سالی، استارباکس، مترو و ... سریعا به محلی پرطرفدار برای خرید تبدیل شد. بر خلاف خیلی از مراکز خرید بمبئی که به داشتن بخش‌های تفریحی مختلف معروف هستند، کوروم مال به داشتن رستوران‌ها و کافه‌های بسیار خوب معروف است به شکلی که بعضی‌ها، تنها برای صرف غذا در فود کورت بزرگ مجموعه به آن‌جا می‌روند.

قرار گیری در غرب تانه دسترسی به این مکان را بسیار راحت می‌کند، همچنین فضای کافی برای استراحت و فضای بزرگی که برای فروشگاه‌ها در نظر گرفته شده، کار خرید را نیز در آن‌جا ساده کرده است.

 

معرفی تفریحات رایگان بمبئی

آدرس: Mangal Pandey Road, Near Cadbury Compound, Eastern Express Highway, Thane West

ساعات فعالیت: ۱۱ صبج تا ۹:۳۰ شب

 

دیگر مراکز خرید برتر بمبئی

برای این که جای خاصی از قلم نیفتد، اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم به بعضی دیگر از مراکز خرید محبوب و برتر بمبئی مثل گروئل 101 (Growel's 101) که با آن نورپردازی شبانه و فضای بسیار بزرگ، از مکان‌های محبوب برای خرید مقرون به صرفه در بمبئی است. های استریت فونیکس مال (High Street Phoenix Mall)،  آتریا (Atria) و سوبو سنترال برند فکتوری (Sobo Central Brand Factory) نیز از گزینه‌های عالی برای خرید در سفر به بمبئی به حساب می‌آیند.

منبع ۱

منبع ۲

۰۹ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران