برترین مراکز خرید و بازارهای مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
برترین مراکز خرید و بازارهای مالدیو

اگر چه همه‌ی ما به خاطر سواحل چشم‌نواز و ریزورت‌های استثنایی به مالدیو سفر می‌کنیم، اما این کشور زیبا و منحصر به فرد، جاهای متعددی برای خرید هم دارد. مراکز خرید مالدیو و همچنین بازارهای این کشور در نقاط شلوغ قرار گرفته و کالاهای متنوعی به فروش می‌رسانند. همراه ما باشید تا در ادامه به معرفی مهم‌ترین مراکز خرید و بازارهای مالدیو بپردازیم.

 

مرکز خرید سنترو مال

سنترو مال (Centro Mall) معروف‌ترین مرکز خرید مالدیو است که در قلب ماله پایتخت این کشور قرار گرفته است. این مکان، یکی از بهترین جاها برای خرید لوازم الکترونیک، البسه برند و انواع سوغات به حساب آمده و دارای فضایی بزرگ و شیک است. مجموعا چند ده فروشگاه متنوع در چندین طبقه در این مکان قرار گرفته که بعضی از برندهای مهم و معروف را نیز می‌توان در میانشان پیدا کرد. همچنین این محل، میزبان چندین کافه و رستوران نیز هست و بیرون از محل مرکز خرید نیز، دست فروش‌ها اجناس ارزان خود را به فروش می‌رسانند. اگر مسافر تور مالدیو هستید، این مرکز خرید به طور کلی، یکی از معدود جاها در میان بازارها و مراکز خرید مالدیو‌ به حساب می‌آید که در آن نباید به دنبال اجناس ارزان باشید.

عکس: tripadvisor.co.uk

 

بازار محلی ماله

اما همیشه وقتی صحبت از خرید در مالدیو به میان می‌آید، اغلب افراد بازار محلی ماله (Male Local Market) را به این منظور پیشنهاد می‌کنند. بازاری شلوغ، رنگارنگ، بسیار جذاب که از مکان‌های بسیار پر بازدید در میان گردشگران در پایتخت مالدیو محسوب می‌شود. فروشگاه‌های متنوع این بازار اجناس متنوع از انواع پوشاک، میوه و خوراکی‌ها تا صنایع دستی را به فروش می‌رسانند و با خوش رویی از شما استقبال می‌کنند. رفتاری که البته در تور مالدیو آن را در هر نقطه از این کشور زیبا تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال پارچه، صنایع دستی، مواد خوراکی و انواع ادویه جات هستید، هیچ جایی را بهتر است بازار محلی ماله پیدا نخواهید کرد.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مالدیو

عکس: wanderon.in

 

بازار مجیدهی ماگو

یکی دیگر از بازارهای پر طرفدار ماله که درست در مرکز شهر قرار گرفته است. این بازار در واقع یکی از خیابان پایتخت بوده که دو طرف آن را فروشگاه‌های مختلف احاطه کرده‌اند و حتی می‌توان آن را یکی از مراکز خرید مالدیو به حساب آورد. فروشگاه‌های متنوع بازار مجیدهی ماگو (Majeedhee Magu) متنوع اجناس مختلفی از جمله زیورآلات، لوازم آرایشی بهداشتی، پارچه و لباس، لوازم الکترونیک، انواع خوراکی‌ها و ادویه جات و هر چیزی که فکرش را کنید به فروش می‌رسانند.

عکس: x.com

 

بازار چاندهانی ماگو

باز هم بازاری دیگر در ماله که البته از نظر ظاهر و کلیات با دیگر بازارهای این شهر متفاوت است. در فروشگاه‌هایی که در بازار چاندهانی ماگو (Chaandhanee Magu) می‌بینید، به جای عرضه محصولات متنوع و کلی که از جاهای مختلف وارد شده‌اند، صنایع دستی تولید شده در خود مالدیو و همچنین انواع سوغاتی‌های این کشور به فروش می‌رسند. از جمله چیزهایی که در این محل پیدا می‌کنید، توندو کونا یا همان حصیر بافی سنتی، مجسمه‌های چوبی، انواع ظروف که با دست ساخته شده‌اند و ... را پیدا خواهید کرد. حتما در تور مالدیو، سری به این محل بزنید، چون محصولات خاص و بعضا متفاوتی را پیدا خواهید کرد که با قیمتی پایین قابل خریداری هستند.

 

۱۰ نکته مهم که باید قبل از سفر به مالدیو بدانند

عکس: clubmed.com.sg

 

سوپرمارکت STO Trade Centre

STO Trade Centre در کل یک سوپر مارکت بزرگ چند طبقه در ماله است که محصولاتی از سراسر جهان را وارد کرده و به فروش می‌رساند و بزرگی و تنوع آن باعث شده تا این مکان را به عنوان یکی از مراکز خرید مالدیو به حساب بیاوریم. به همین دلیل هم هست که هر بار که وارد این مجموعه بشوید، می‌بینید که در کنار عده‌ی زیادی از گردشگران، خیلی از مردم محلی نیز برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند. این مکان در خیابان Orchid Magu واقع شده و خیلی از محصولات مربوط به کشورهای شرق آسیا نیز در آن‌جا به فروش می‌رسد.

عکس: tripginny.com

 

فروشگاه Le Cute

Le Cute یکی از فروشگاه‌های معروف و بزرگ در مالدیو به حساب می‌آید که امسال، نوسازی اساسی شده و در سال ۲۰۲۴ با ظاهری جدید و اجناس متنوع‌تر از مشتریان خود استقبال می‌کند. اگر به دنبال خریدی خوب در  سفر به مالدیو هستید، حتما باید سری به این مکان بزنید. Le Cute مختص به محصولات آرایشی بهداشتی، عطر و ادکلن و محصولات مراقبت پوست است و در کنار محصولاتی از برندهای شناخته شده و معتبر جهانی، محصولاتی محلی از خود مالدیو را نیز به فروش می‌رساند. فضای این مجموعه بسیار بزرگ بوده و تنوع محصولات آن قدر هست که به هیچ وجه دست خالی از این محل بیرون نمی‌روید.

عکس: arrivalguides.com

 

خرید در فرودگاه ماله

شاید باورش سخت باشد اما مهم‌ترین مکان برای خرید لاکچری در کل مالدیو، فرودگاه بین‌المللی ماله است. فروشگاه‌های متعددی در این فرودگاه وجود دارد که همگی از برندهای معتبر جهانی بوده و جدیدترین اجناس خود را در آن‌جا به فروش می‌رسانند. البته این مکان همان طور که گفتیم، کاملا لاکچری بوده و تماما شامل اجناس گران قیمت می‌شود. جالب است که خیلی از این برندها در مراکز خرید مالدیو حضور ندارند و محصولات آن‌ها را درتنها در فرودگاه ماله می‌توان خریداری کرد. تمامی فروشگاه‌های فرودگاه ماله به صورت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی فعالیت کرده و شامل اجناسی همچون عطر و ادکلن، لوازم الکترونیک، سوغات و همچنین لوازم شخصی می‌شوند.

 

صرفه‌جویی در هزینه‌ها در سفر به مالدیو

عکس: maldivesnewsnetwork.com

 

خرید در مالدیو

همان طور که متوجه شده‌اید، تمامی مراکز خرید مالدیو و بازارهای این کشور در ماله قرار دارند. گردشگران خارجی اکثرا یا در ماله اقامت دارند یا به سراغ جزایر خصوصی می‌روند. البته خرید کردن در مالدیو و ماله تنها به جاهایی که به آن‌ها اشاره کردیم ختم نمی‌شود. بوتیک‌ها و فروشگاه‌های متعددی در این شهر وجود دارند که در آن‌جاها می‌توانید، محصولاتی با کیفیت را خریداری کنید. حتی فروشگاه‌های آنلاین نیز در ماله کم نیستند که محصولات خود را در دم هتل به شما تحویل خواهند داد.

یکی از امتیازات مالدیو، محصولات محلی در این کشور است. از صنایع دستی گرفته تا پوشاک، هنرمندان زیادی به تولید محصولات متنوع در این کشور می‌پردازند و فروشگاه‌ها و بازارها نیز این محصولات را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید برای کمک به اقتصاد محلی کشور مالدیو و البته خرید محصولاتی متفاوت با قیمت مناسب، از این گونه اجناس خریداری نموده و با خود، سوغات به خانه ببرید.

عکس: wanderon.in

۰۱ خرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران