برترین مراکز خرید در ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
برترین مراکز خرید در ویتنام

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری ویتنام در کنار طبیعت زیبا، سواحل شگفت انگیز و جاذبه‌های به جا مانده از ادوار تاریخی پرفراز و نشیب ویتنام، مراکز خرید این کشور هستند. اگر می‌خواهید برای دوستان و یا اعضای خانواده سوغاتی بخرید و یا اینکه قصد خرید یک یادگاری از سفر با تور ویتنام را دارید، ما در این مقاله برترین مراکز خرید در ویتنام را معرفی کرده‌ایم. این مراکز جز بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در سراسر ویتنام بوده و اکثر آن‌ها علاوه‌بر مغازه‌هایی از معتبرترین برندهای جهان، دارای امکانات رفاهی همچون کافی شاپ، رستوران و ... هستند. مراکز خرید در ویتنام در سال‌های اخیر هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت به طور قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. این مراکز خرید تقریبا در همه مناطق ویتنام حضور داشته و تنها  به شهرهای بزرگی مانند هانوی و هوشی مین محدود نمی‌شوند؛ بلکه در استان‌های کوچک مانند بن تره، ترا وین، بین دوونگ نیز مراکز خرید شیک و بزرگی تاسیس شده است. در ادامه لیستی ده تایی از محبوب‌ترین و برترین مراکز خرید در ویتنام را معرفی کرده‌ایم.

 

۱. مرکز خرید وینکام، ویتنام (vincom shopping mall, Vietnam)

وینکام نام مجموعه‌ای از برترین مراکز خرید در ویتنام است که به صورت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر ویتنام، تحت مدیریت شرکت سهامی Vincom تأسیس شده‌اند. پس از ادغام شرکت وینکام با شرکت سهامی Vingroup، این شرکت به بزرگترین شرکت در ویتنام و همچنین جنوب شرق آسیا تبدیل شد. پس از ۲۰ سال فعالیت، Vincom در حال حاضر مالک ۷۲ ملک در ویتنام است که در ۴۴ شهر و استان ویتنام پراکنده‌ هستند. شرکت وینکام دارای ۴ برند مختلف است که در واقع زیرمجموعه وینکام محسوب شده و عبارتند از: Center، Vincom Mega Mall، Vincom Plaza و Vincom+

مراکز Vincom اغلب در مناطق شهری و بهترین موقعیت‌ها از نظر دسترسی و سطح طبقاتی بالا واقع شده‌اند. همچنین در این مراکز، نمایندگی‌هایی از معتبرترین برندهای جهان، وجود دارند. بنابراین اغلب قیمت اجناس و کالاهای آن بالا بوده و تنها افرادی که دارای درآمدهای بالایی در سال هستند، می‌توانند از مراکز خرید وینکام مگا مال (Vincom Mega Mall) خرید کنند. از سوی دیگر، Vincom Plazas اغلب در حومه شهرها و در حومه شهرها و استان‌های کوچک قرار گرفته و دارای سوپرمارکت‌های محلی هستند که مزیت بزرگی برای مناطق مسکونی اطراف به شمار می‌آیند. از طرفی Vincom+ مجموعه‌ای از مراکز خرید کوچک ویتنام در استان‌های کوچک است که مسافران تور ویتنام با بودجه محدود برای خرید را هدف قرار می‌دهد.

 

 ۱۰ مورد از توریستی‌ترین شهرهای ویتنام

 

۲. مرکز خرید لوته، ویتنام (Lotte Center, Vietnam)

مراکز تجاری Lotte، یک شرکت چند ملیتی است که دفاتر مرکزی در کشورهایی همچون کره و ژاپن را نیز دارد. به طوری که در حال حاضر، Lotte در ۲۲ کشور در سراسر جهان فعالیت تجاری انجام می‌دهد. اولین مرکز خرید Lotte در ویتنام Lotte Mart Nam Saigon نام دارد که در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و در منطقه ۷ شهر هوشی مین واقع شده است. تعداد مراکز خرید لوته در سال ۲۰۲۲ به ۱۳ شعبه در ۹ شهر و استان از جمله هانوی، شهر هوشی مین، استان بین دوونگ، استان دونگ نای، شهر وونگ تاو، شهر نها ترانگ و استان فان تیت رسید.

مراکز خرید لاته در مکان‌های ذکر شده دارای مغازه‌هایی از محصولات متنوع است که قیمت‌هایی نسبتا مناسب دارند. علاوه بر این، یک زمین بازی وجود دارد که در آن بچه‌ها می‌توانند بازی کنند و در عین حال مهارت‌های فکری و خلاقیت خود را ارتقا دهند. همچنین در این مرکز خرید یک رستوران یا غذاخوری بزرگ نیز وجود دارد که  انواع غذاهای بین المللی مانند غذاهای کره‌ای، غذاهای ژاپنی، غذاهای تایلندی یا غذاهای ویتنامی و ... در آن‌جا سرو می‌شود. در مراکز خرید لوته در هانوی یا هوشی مین رصد خانه‌ای در بالای آسمان خراش‌های لوته سنتر وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آنجا کل شهر را تماشا کنند.

 

۳. مرکز خرید آئون، ویتنام (Aeon Mall, Vietnam)

اولین مرکز خرید AEON در سال ۲۰۱۴ در ویتنام تاسیس شد و AEON Tan Phu Celadon نام داشت. پس از گذشت نزدیک به یک دهه، ۷ مرکز خرید در هانوی اعم از شهرهای فونگ، شهر هوشی مین و استان بین دوونگ تأسیس شدند. "AEON" در لاتین به معنای "ابدی" است. در مراکز خرید آئون رضایت مشتریان همیشه به عنوان اصل کار در نظر گرفته شده و محصولاتی که در این مراکز خرید عرضه می‌شوند، عمدتا لوازم و وسایل ضروری زندگی هستند. همچنین قیمت کالاها در مراکز خرید آئون بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. مراکز خرید آئون دارای معماری ساده‌ای هستند که در آن از فرهنگ ژاپنی هم بهره گرفته شده است. در این مراکز خرید امکانات رفاهی همچون سرویس بهداشتی و رستوران هم وجود دارد. غذای مخصوص این رستوران‌ها نیز اغلب سوشی و ساشیمی هستند که با رسپی محلی و بومی تهیه شده است.

 

۱۴ فعالیت‌ جذاب در هوشی‌مین 

۴. مرکز خرید ترانگ تین پلازا، ویتنام (Trang Tien Plaza Shopping Center, Vietnam)

چیزی که ترانگ تین پلازا را برجسته می‌کند، موقعیت "طلایی" آن است. این مرکز خرید درست در قلب پایتخت ویتنام قرار دارد. به طوری که به سه خیابان Hai Ba Trung، خیابان Hang Bai و خیابان Trang Tien راه داشته و روبه روی  Hoan Kiem قرار دارد. فضای داخلی این مرکز تجاری به شکل راهرویی بزرگ است که فضاها را به شکلی هماهنگ به یکدیگر متصل می‌کند. رنگ‌های طلایی و سفید به عنوان تم اصلی این مجموعه انتخاب شده است. در طراحی این مرکز خرید از معماری فرانسوی هم استفاده کرده‌اند. Trang Tien Plaza با مساحت تقریبی ۲۰۰۰۰ متر مربع یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در ویتنام است که بیش از ۲۰۰ برند معروف جهان از مد، لوازم آرایشی، لوازم جانبی مانند Rolex، Cartiers، Gucci، Chanel، Dolce & Gabbana، Burberry را در خود جای داده است. علاوه بر این زنجیره‌های مواد غذایی معروف از جمله Dunkin Donuts، Sumo، BBQ و ... را می‌توانید در این مرکز خرید معروف در ویتنام پیدا کنید. این مجموعه مکانی عالی برای خرید افراد با هر بودجه‌ و سلیقه‌ای در سفر به ویتنام است.

 

۵. مرکز خرید سایگون، ویتنام (Saigon Shopping Centre, Vietnam)

مرکز خرید سایگون در سال ۲۰۰۶ در شهر هانوی ویتنام افتتاح شد و توانست خیلی سریع  توجه مردم منطقه، به ویژه جوانان را به خود جلب کند. اولین چیزی که در مورد این مرکز خرید می‌توان گفت این است که این مرکز خرید یکی از گران‌ترین مراکز خرید در منطقه بوده و همچنین از مواردی که سایگون را به یکی از برترین مراکز خرید ویتنام تبدیل می‌کند، طراحی چشم نواز آن از بیرون و داخل است. در مجموع، این مرکز خرید به گونه‌ای چیده شده که فضای بسیار دوست داشتنی دارد. فروشگاه‌ها به صورت کاملا جداگانه تقسیم بندی شده‌ و هر فروشگاهی با توجه به نظر فروشنده و یا تم برند خود، با نهایت ظرافت تزئین شده‌اند تا ظاهر و نمای فروشگاه مشتریان را جلب کند. به غیر از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های برندهای معروف مد، چندین رستوران و کافی شاپ نیز در این مرکز خرید قرار دارد که پاتوق خانواده‌ها و جوانان است.

 

زیباترین جزایر ویتنام را بشناسید

 

۶. مرکز خرید پارکسون، ویتنام (Parkson Center, Vietnam)

پارکسون یکی از اعضای گروه یک شرکت بین المللی است که در دهه ۱۹۳۰ در مالزی تأسیس شد. چندین سال دیگر در ۲۰۰۵ اولین مرکز خرید پارکسون در شهر هوشی مین ویتنام افتتاح شد و راه را برای ورود اولین مجموعه زنجیره‌ای از مراکز خرید طبق استاندارد بین المللی به ویتنام هموار کرد. پارکسون در حال حاضر ۴ شعبه در ویتنام دارد که ۲ شعبه آن در شهر هوشی مین و یک شعبه دیگر در شهر های فونگ و یک شعبه در شهر دانانگ دارد. در این مراکز بیش از ۳۰۰ نام تجاری مشهور جهان مانند Shu Uemura، Estee Lauder، Lancôme، Clinique، Shiseido، Lacoste، Levis و ... را می‌توانید پیدا کنید. ناگفته نماند که این مراکز با شعار «پارکسون: مد، زیبایی و استایل» به سرعت در زمینه ارائه محصولات مد، زیبایی و لایف استایل پیشرفت کرده و از همین رو به مرکز خریدی برای افراد علاقه مند به مد، تبدیل شده است.

 

۷. مرکز خرید گاردن، ویتنام (Garden Shopping Center, Vietnam)

مرکز خرید گاردن بخشی از منطقه شهری Manor در شهر هانوی ویتنام است. این مجموعه با مساحت ۲۷۰۰۰ مترمربع شامل ۳ زیرزمین و ۶ طبقه برای خرید، صرف غذا و سرگرمی، امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید ویتنام محسوب می شود. مرکز خرید گاردن فضای وسیعی را برای علاقه‌مندان به خرید ارائه می‌دهد که شما می‌توانید در آن به خرید بپردازید و یا با یک نوشیدنی خنک از خود پذیرایی کنید. هر طبقه در این مرکز خرید دنیای متفاوتی دارد. به طوری که در زیرزمین B1 سوپرمارکت بیگ سی، رستوران‌های کره‌ای، فست فودها و ... قرار گرفته‌اند.

در زیرزمین G فروشگاه‌هایی از برندهای معروف لوازم آرایشی، لوازم جانبی و کافی شاپ‌های مجلل قرار دارد. گاردن یکی از برترین مراکز خرید در ویتنام است که به شدت برای طرفداران مد توصیه می‌شود. طبقه ۱ گاردن مخصوص خانم‌ها است که در این طبقه فروشگاه‌های جواهرات و مد زنانه قرار دارد. در طبقه ۲ پوشاک مخصوص مردان، کودکان و همچنین زمین بازی برای کودکان قرار دارد. علاوه بر آن در طبقات فوق لوازم خانگی، وسایل آشپزخانه، مبلمان و بازی های سرگرم کننده وجود دارند که بازدیدکنندگان را قطعا مجذوب خود خواهد کرد.

 

بهترین مقاصد ساحلی ویتنام را بشناسید

 

۸. مرکز خرید دیاموند پلازا، ویتنام (Diamond Plaza, Vietnam)

از دیگر مراکز خرید برتر ویتنام می‌توان به مجموعه دیاموند پلازا اشاره کرد. ساخت دیاموند پلازا در سال ۱۹۹۹ آغاز و در سال ۲۰۰۰ به پایان رسید. این مرکز خرید به عنوان اولین مرکز خرید و بهترین مراکز خرید شهر هوشی مین شناخته می‌شود. این یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در ویتنام محسوب می‌شود که درست در پشت کلیسای جامع نوتردام سایگون واقع شده و دسترسی به آن برای بازدید بسیار راحت است. دیاموند پلازا یکی از اولین ساختمان‌های منطقه است که دارای ساختار فولادی بوده و به سیستم مدیریت خودکار، سیستم مخابراتی کامپیوتری و سیستم حفاظتی هوشمند مجهز شده است، از این رو به عنوان امن‌ترین ساختمان در مرکز شهر شناخته می‌شود. مرکز خرید دایاموند پلازا ویتنام دارای ۴ طبقه است که ۳ طبقه اول آن به برندهای مد و لوازم آرایشی مانند Lancôme، Dior، Chanel، Calvin Klein، Levi's، Clinique، Bvlgari و ... اختصاص داده شده و طبقه چهارم محل صرف غذا، سرگرمی، سوپرمارکت و ...  است.

 

۹. مرکز خرید کرسنت، ویتنام (Crescent Mall, Vietnam)

مرکز خرید کرسنت دارای معماری جذابی است که آن را از اکثر مراکز خرید در شهر هوشی مین ویتنام متمایز می‌کند. این مرکز خرید با هندسه و شکل هلالی منحصر به فرد، با مراکز تجاری معروف در هنگ کنگ، سنگاپور و سایر کشورهای آسیایی مقایسه می‌شود. این مجموعه که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد و به عنوان اولین مرکز خرید در ویتنام شناخته می‌شود که مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و ساخته شده است. در حال حاضر، کرسنت تقریباً ۱۳۴ فروشگاه را در ۵ طبقه بزرگ شامل می‌شود. علاوه بر این، مجموعه‌ای از ۸ سینما، یک فود کورت غذایی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ صندلی، یک منطقه مد شامل برندهای معروف از ویتنام و سایر کشورها، منطقه مبلمان و سرگرمی تشکیل شده است. علاوه بر آن سالن بزرگ این ساختمان محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی و نمایش‌های زنده هنرمندان مشهور است. به طوری که ساکنان محلی منطقه در روزهای آخر هفته و تعطیلات آنجا را برای سرگرمی خود ترجیح می‌دهند.

 

زیباترین پارک‌ها و فضای سبز هوشی مین

 

۱۰. مرکز خرید گو، ویتنام (Go Mall, Vietnam)

مرکز خرید گو از دیگر مراکز خرید برتر در ویتنام است که شعبه‌های متعددی از آن در کلان شهرهایی مانند هانوی و هوشی مین تاسیس شده‌اند. در این مرکز خرید بسیاری از کالاهای تولید شده در ویتنام به ویژه محصولات کشاورزی را با قیمت‌های بسیار مناسب عرضه می‌کنند. قیمت کالاها در مجموعه Go! با دیگر فروشگاه‌های ویتنام  رقابت می‌کند. بنابراین کسانی که به دنبال مکانی مناسب برای خرید در سفر به ویتنام هستند بهتر است رفتن به این مکان را از دست ندهند.

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۱ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران