معرفی ۶ گالری هنرهای معاصر در بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی ۶ گالری هنرهای معاصر در بمبئی

بمبئی شهر شب‌های باشکوه، شهر رویاها و جادوها، شهر ستارگان سینما، شهر طلایی گردشگری هندوستان یکی از بهترین نقاط این کشور است که می‌توانید روزهای خاطره‌انگیزی در آن پشت سر بگذارید. شهری بسیار لوکس با بهترین امکانات برای تفریحات و خوشگذرانی‌ها. شهری هنردوست که رویدادهای هنری زیادی در آن برگزار می‌شوند. چراکه فیلم‌های سینمایی این کشور نیز در استودیوهای این شهر ساخته می‌شوند. در سفرتان با تور هند به بمبئی اگر به دنبال یک بازدید هنرمندانه هستید همراه ما باشید تا ۶ گالری هنرهای معاصر این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- گالری Volte

این گالری یکی از گالری‌های مشهور بمبئی است که با مراجعه به آن می‌توانید هم آثار هنرمندان مشهور هندی را ببینید و آثار هنرمندان مشهور بین‌المللی. این گالری در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است و در این یازده سال توانسته جایگاه مهمی در ارائه‌ی آثار هنرهای تجسمی شهر بمبئی کسب کند. صاحب این گالری یکی از گالری‌دارهای مشهور در هند به شمار می‌آید و با هنرمندان بین‌المللی زیادی کار می‌کند. اگر از دیدن آثار سورئال لذت می‌برید این موزه شما را به وجد می‌آورد. بنابراین در سفرتان به هند تلاش کنید برای بازدید از این موزه در برنامه‌های خود وقت خالی پیدا کنید.

 

۱۰ حقیقت جالب درباره‌ی بمبئی

گالری Volte

۲- Chatterjee & Lal

این گالری متعلق به یک زن و شوهر است و یکی از گالری‌های مشهور بمبئی در ارائه‌ی کارهای هنرمندان جوان و رادیکال بمبئی به شمار می‌آید. جاییکه علاوه بر هنرهای تجسمی، ارائه‌ی هنرهای نمایشی و پرفورمنس نیز در آن جایگاه ویژه‌ای دارد. محدوده‌ی این گالری از سقف فراتر رفته و برخی از چیدمان‌های خود را در خیابان نیز به نمایش گذاشته است. اگر می‌خواهید با هنرمندان جوان هند که بی‌پروایانه کارهای خود را ارائه می‌دهند و در آینده جزو نامداران خواهند شد آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم به این گالری تشریف ببرید و ساعتی در آن زمان صرف کنید. این گالری در تاریخش یک بار در سال ۲۰۰۷ مکان خود را عوض کرده است و به یک عرصه‌ی بزرگتر و جذاب‌تر رفته است اما ماهیت و رسالتش را حفظ کرده است.

۳- گالری Sakshi

این گالری یکی از بهترین گالری‌های خصوصی بمبئی است که در کولابا واقع شده. این گالری در سال ۱۹۸۴ برای عرضه‌ی آثار هنری به قصد فروش و انجام معاملات تجاری تاسیس شد اما رفته‌رفته پای هنرمندان سرشناس نیز به آن باز شد و ماهیت آن کمی تغییر کرد. در این گالری شما می‌توانید به دیدن آثار هنرمندان جوان و بااستعداد بمبئی بروید همچنان که می‌توانید با آثار هنرمندان سرشناس نیز ملاقات کنید. همچنین این گالری یک مرکز فعالیت برای پرزنت کردن هنرمندان و جوانان هند به شمار می‌آید. اگر اهل فرهنگ و هنر هستید و اگر می‌خواهید با طیف وسیعی از آثار هنری مواجه شوید در سفر به بمبئی به شما توصیه می‌کنیم بازدید از این گالری وقت بگذارید.

 

معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

گالری Sakshi

۴- Project 88

در فضایی به اندازه‌ی ۴ هزار متر مربع یک گالری فوق‌العاده واقع شده است که مدرن‌ترین و متفاوت‌ترین چیدمان‌های هند را در آن می‌توانید مشاهده کنید. یک گالری معروف که پرفورمنس‌های زیادی در آن اجرا می‌شوند و به همین سبب در میان گردشگران شهرت زیادی یافته است. اگر اهل هنرهای نمایشی هستید و می‌خواهید در سفر با تور هند با هنرمندان شاخص اجرای این کشور آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم برنامه‌های این گالری را جویا شوید و به آن مراجعه کنید.

Project 88

۵- گالری Chemould Prescott road

این گالری یکی از پایه‌های هنر معاصر هند به شمار می‌آید و از هنرمندان مدرن بسیاری در هند حمایت کرده است. جاییکه رویکرد هنری‌اش تلفیق هنر هند با اثر اندیشه‌ای به جا مانده از دوران استعمار این کشور توسط انگلیسی‌ها در قرن نوزدهم است. این گالری شما را با آثار مدرن آشنا می‌کند و اگر اهل هنر هستید بازدید از آن یک روز متفاوت و خاطره‌انگیز از سفر به بمبئی برایتان می‌سازد. MF Husain، KH Ara و S H Raza از هنرمندان سرشناسی هستند که توسط این گالری رشد کرده‌اند و آثارشان در این گالری به نمایش درمی‌آیند.

 

فعالیت‌های هیجان‌انگیز در سفر به بمبئی

Chemould Prescott road

۶- گالری Tasveer

این گالری یکی از گالری‌های مشهور بمبئی است که در آن می‌توانید آثار عکاسان این شهر را مشاهده کنید. عکاسانی مشهور در ژانرهای مختلف از جمله خبری، مد، مستند اجتماعی و ... . این گالری همچنین یکی از بهترین گالری‌های هند در آرشیو عکس‌ها به شمار می‌آید. بنابراین بازدید از آن هم می‌تواند شما را با آثار جدید عکاسان بمبئی آشنا کند و هم شما را به گذشته‌ی عکاسی در این شهر ببرد.

گالری Tasveer

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران