معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

جاذبه‌های گردشگری بمبئی
معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای خیابانی بمبئی

غذاهای خیابانی بمبئی همانطور که عطر و بوی عالی و وسوسه‌انگیز دارند بسیار لذیذ و خوشمزه‌اند و هر گردشگری در این شهر باید از این غذاها امتحان کند. سفری هیجان‌انگیز با تور هند شامل تجارب فراوانی است که خوردن این غذاها از موارد اصلی است. اما چه غذاهایی را باید حتما امتحان کنید؟ در ادامه ما محبوب‌ترین غذاهایی که طرفداران زیادی دارند را معرفی می‌کنیم.

 

وادا پاو

اگر در خیابان‌های بمبئی قدم بزنید با عطر وادا پاو قطعا از خود بی خود خواهید شد. وادا پاو که همچنین از آن به عنوان همبرگر گیاهی بمبئی یاد می‌شود، از مخلوط پوره سیب زمینی تهیه شده که  به صورت یک تکه ای سرخ می‌شود، درون یک نان کرکی سفید نرم بسته بندی می شود و با انواع ادویه‌های مختلف تزیین می‌گردد. اگرچه به نظر ساده می‌آید اما یکی از خوشمزه‌ترین برگرهای گیاهی است که تا به حال خورده اید. آن مزه‌های شیرین سرخ شده که در کنار برگر قرار دارد را نیز به هیچ وجه از دست ندهید.

 

  معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش 

 وادا پاو

 

آدرس : Kashinath Dhuru Marg, Dadar, Mumbai

 

بهل پوری

یکی دیگر از غذاهای خیابانی بمبئی که معمولا در سراسر شهر پیدا خواهید کرد، به خصوص در کنار سواحل شلوغ مانند Girgaum Chowpatty و جوهو، گلپوری. bhel puri یکی از میان وعده‌های خانگی هند از بمبئی است. دستورالعمل اصلی شامل برنج پف کرده پخته شده با سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، و انواع مختلفی از چلوهای دیگر مخلوط می‌شود ، و اغلب با یک مشت کوچک از جعفری خرد شده سرو می‌شود. نتیجه آن یک میان وعده ترد است که زیر لایه‌ای از سس تند و شیرین خوابیده و دارای ترکیب فوق‌العاده ای از طعم‌ها است.

 

  ۶ رستوران حلال در بمبئی برای مسلمانان 

 بهل پوری

 

آدرس : Juhu Beach Food Centre

 

Sev puri

چات کلمه‌ای است که برای توصیف تنوع زیادی از میان وعده‌های مزه در هند استفاده می‌شود، و اگر هزاران نوع مختلف از چات وجود داشته باشد باعث تعجب نیست. Sev puri در واقع ترکیبی فوق‌العاده هیجان انگیز از پوره سیب زمینی، پیاز ، جعفری، سیر، تمشک و سس فلفل و مزه‌های مختلف است. همانطور که از نام این میان وعده ی خوشمزه و جذاب پیداست، با تعداد انگشت شماری از غذاهای سبز در صدر لیست خوشمزه‌های انگشتی قرار دارد که البته گاهی آن را با انبهی ترش نیز تزئین می‌کنند .

 

Sev puri 

 

آدرس : On the corner of Indravadan Oza and 6th road, very close to Juhu Beach.

 

پاو بهاجی

این غذا تاریخ جالبی دارد و در اصل یک غذای دیر هنگام بود که برای کارگران تهیه می‌شد. ترکیبی از سبزیجات پوره شده، مخلوط ادویه‌جات و ترشی‌جات که با نان سرو می‌شود. امروزه، دستور‌العمل معمول شامل سیب زمینی و گوجه فرنگی است، که با ادویه‌جات و ترشی جات همراه با نان برشته سرو می‌شود. این غذا بسیار ساده و خوشمزه است و یکی از گزینه‌هایی محسوب می‌شود که نمی‌توانید بدون امتحان کردن آن بمبئی را ترک کنید.

 

 خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید 

 پاو بهاجی

 

آدرس : Juhu Beach Food Centre

 

کباب‌ها و رول‌ها

بمبئی دارای تعدادی رستوران افسانه‌ای است که کباب‌ها و رولت‌های خوشمزهای را سرو می‌کنند. یکی از موردعلاقه‌ها رول‌های بمبئی است که با مرغ بدون فلفل تهیه می‌شوند اما ادویه‌های خاصی به آن اضافه میگردد و بعد در یک روتی رامالی تازه پخته شده پیچیده می‌شود. روتی نازک است و بسیار شبیه به توردیلاست. رول بهونا یکی دیگر از این موارد است که به به عنوان میان وعده‌ای کامل در نظر گرفته می‌شود.

 

 غذاهای خیابانی بمبئی

 

آدرس :  Tulloch Road, Apollo Bunder, Colaba, Mumbai

 

چای

این نوشیدنی که همگی ما با آن آشنا هستیم. نوشیدنی گرمی که در بمبئی مقداری با دیگر نقاط جهان متفاوت است و پیشنهاد می‌شود برای حس آرامش و دوری از هرج و مرج شهر حتما آن را امتحان کنید. گرچه در کاسه‌های گل رس مانند در کلکته سرو نمی‌شود، اما چای در بمبئی به همان اندازه خوشمزه خواهد بود. چای معمولا دم کرده و سپس با شیر خامه‌ای فراوان تکمیل شده و با هل، ماسالا یا زنجبیل همراه می‌شود. به همین دلیل بسیار معطر و لذیذاست.

 

  ۸ مکان فوق‌العاده در بمبئی برای قدم‌زدن‌ها و دویدن‌ها 

 غذاهای خیابانی بمبئی

 

ساندویچ بمبئی

معمولا این ساندویچ‌ها گیاهی هستند و با یک لایه نان دورش پیچیده شده است. در این ساندویچ از داخل با موادی مثل پیاز، خیار، گوجه فرنگی، و یک لایه سیب زمینی همراه با پنیر خرد شده پر می‌شود. به علاوه مقداری هم پنیر رنده شده اطراف نان می‌ریزند. شما می‌توانید این ساندویچ‌ها را همه جا پیدا کنید. یکی از آن‌ها را سفارش دهید و داغ در گوشه‌ای نوش جان کنید.

 

غذاهای خیابانی بمبئی

۱۷ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران