جاذبه ها و تفریحات رایگان پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
جاذبه ها و تفریحات رایگان پکن

در مقایسه با خیلی از شهرهای بزرگ توریستی جهان، پکن هنوز هم یکی از مقاصد مقرون به صرفه محسوب می‌شود. البته شما در این شهر نیز می‌توانید، سفری لاکچری و گران داشته باشید اما به صورت کلی با نگاهی به بلیط ورودی به مراکز مختلف، قیمت غذا و حمل و نقل عمومی، پکن شهری ارزان برای سفر به حساب می‌آید. از طرفی تفریحات رایگان پکن باعث می‌شوند تا مجبور نباشید، هر روز برای بازدید از یک محل خاص یا انجام فعالیت‌های مختلف، هزینه کنید. اگر قصد شرکت در تور پکن را دارید، در این نوشته همراه ما باشید تا بعضی از بهترین تفریحات رایگان این شهر را به شما معرفی کنیم.

 

تفریحات رایگان پکن

اگر در تور چین قصد دارید در پایتخت اقامت داشته باشید، در نظر داشته باشید که می‌توانید از بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر به رایگان بازدید نمایید. فارغ از انتخاب‌های ما در این لیست، فراموش نکنید که بلیط ورودی به بعضی دیگر از جاذبه‌های مهم شهر همچون شهر ممنوعه پکن بسیار ارزان هستند و بازدید از چنین جاهایی نیز، هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد.

میدان تیان‌آنمن

این میدان بزرگ، درست در مرکز شهر قرار گرفته و یکی از از مهم‌ترین نقاط شهر و از نمادهای جمهوری خلق چین به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین میدان عمومی جهان که تمامی رژه‌های نظامی، فستیوال‌های کشوری و ... در آن‌جا برگزار می‌شود و مسلما یکی از پربازدیدترین نقاط توریستی شهر نیز به حساب می‌آید. با توجه به این که ، میدان تیان‌تیان آنمن یک مکان عمومی است، حتما باید آن را در لیست تفریحات رایگان پکن لحاظ می‌کردیم.

در کنار بازدید از خود میدان، بعضی از دیگر جاذبه‌های شهر همچون موزه ملی چین، مجلس بزرگ مردمی، دروازه صلح آسمانی و چند دروازه دیگر نیز در همین محل قرار گرفته‌اند که بازدید از بعضی از آن‌ها کاملا رایگان بوده و بازدید از بعضی دیگر هزینه‌ی بسیار پایینی‌ برایتان خواهد داشت. یکی از چیزهایی که خیلی از توریست‌ها علاقه‌ دارند در میدان تیان‌آنمن به تماشایش بنشینند، مراسم بالا بردن پرچم در زمان طلوع خورشید در این محل است که با فرمی خاص انجام می‌شود.

عکس: blogspot.com

 

بخش‌های رایگان دیوار بزرگ چین

بدون شک بازدید از دیوار بزرگ چین، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های توریستی در بازدید از  پکن است و اساسا، خیلی‌ها به این منظور با چین سفر می‌کنند.  اما حتما می‌دانید که برای رفتن به بالا دیوار و بازدید از آن‌جا باید بلیط ورودی تهیه کنید اما بعضی از نقاط خاص و نسبتا دور افتاده دیوار بزرگ، ورودی ندارند و اتفاقا جاهایی خلوت و بکر برای بازدید هستند که هیچ هزینه‌ای برایتان به همراه نداشته و جزو تفریحات رایگان پکن محسوب می‌شوند.

بازدید از این نقاط فضایی جالب توجه برای عکاسی را نیز برایتان به همراه خواهند داشت. یکی از بهترین محل‌ها در دیوار بزرگ، بخش جیانکو بوده که حدودا ۱۰۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد و کاملا دنج و عالی بوده و خیلی از عکاسان برای ثبت ‌عکس‌های خاص از دیوار چین، به این محل مراجعه می‌کنند.

 

راهنمای اخذ ویزای چین

عکس: washingtonianpost.com

 

بازدید از موزه‌های رایگان

یکی از موهبت‌های سفر به پکن این است که شما می‌توانید از بعضی از مهم‌ترین موزه‌های پکن به صورت کاملا رایگان بازدید کنید. در زیر چهار مورد از مهم‌ترین موزه‌هایی که جزو تفریحات رایگان پکن محسوب می‌شوند را لیست می‌کنیم:

  • موزه ملی چین: بزرگ‌ترین موزه این کشور که تاریخ ۵ هزار ساله کشور را به خوبی در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. در این موزه آثار بسیار زیادی از دوره‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.
  • مرکز هنرهای مدرن چین: این مکان در مرکز شهر و در خیابان ووسی قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کشور به حساب می‌آید. بنای زیبای موزه بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ ساخته شده اما در سال ۲۰۰۵ نوسازی شد و حالا میزبان بیش از ۱۰۰ هزار اثر مختلف در سبک‌های متنوع است.
  • موزه دنیای فیلم: این مجموعه یک موزه بزرگ درباره تاریخ سینما در چین به حساب آمده که پوسترها، لوازم و بسیاری چیزهای دیگر در زمینه فیلم سازی در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است. همچنین این محل دارای یک مجموعه سینمایی با ۲۰ سالن مختلف از جمله سالن IMAX است که البته برای تماشای فیلم در آن‌جاها باید پول پرداخت کنید.
  • موزه تاریخ اسلحه‌‌های چینی: این موزه که کمی از نظرها پنهان مانده، یکی از جالب‌ترین تفریحات رایگان پکن به حساب می‌آید. موزه‌ای بزرگ که اسلحه‌هایی از دوران مختلف حتی ۵ هزار سال پیش در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه دارای ۵ سالن بزرگ و مختلف بوده و اشیا بسیار جالبی در خودش دارد.
  • موزه تاریخ طبیعی: در این موزه یافته‌های باستان شناسان از دوران‌های مختلف به نمایش گذاشته شده که شامل چندین نوع حیوان مختلف، دایناسور و خیلی چیزهای دیگر می‌شود.

البته موزه‌ها و گالری‌های بسیار بیشتر در پکن هستند که بازدید از آن‌ها کاملا رایگان است اما گفتن از همه‌ی آن‌ها در حوصله این نوشته نمی‌گنجد.

عکس: cntraveler.com

 

گشت و گذار در بازار پانجیایوان

اگر چه که خیلی‌ها برای خرید به بازار می‌روند، اما اگر حتی قصد خرید هم نداشته باشید، حتما باید سری به بازار روباز بزرگ پانجیایوان بزنید. این بازار در مکانی بسیار بزرگ برگزار شده و دستفروش‌ها هر چیزی که فکرش را کنید را به فروش می‌رسانند.

یکی از جذابیت‌های بازدید از بازار پانجیایوان، حضور در میان مردم محلی است و گردشگرانی است که در این محل حضور به هم می‌رسانند. دستفروش‌ها نیز از وسایل آنتیک و قدیمی تا انواع اجناس ارزان و گران را روی پارچه‌هایی پهن می‌کنند. امکان عکاسی در این محل وجود داشته و فراموش نکنید، اگر خواستید از آن‌جا چیزی بخرید، حتما بر سر قیمت چانه ببزنید.

 

راهنمای سفر به هنگ کنگ از چین

عکس: blogspot.com

 

پارک المپیک

پارک المپیک یا پارک سبز یکی دیگر از بهترین تفریحات رایگان پکن است که در سال ۲۰۲۲، بخشی از میزبانی المپیک زمستانی را به عهده داشت. این محل جایی‌ست که بعضی از استادیوم‌های مهم شهر پکن همچون استادیوم لانه پرنده در آن‌جا واقع شده و می‌توانید در کنارش به عکاسی بپردازید.

این مجموعه از سه بخش تشکیل شده که بازدید از فضای عمومی آن کاملا رایگان است. فضای سبز بزرگ، محل بازی کودکان، بخش پارک جنگلی که در شمالی‌ترین نقطه آن واقع شده از مهم‌ترین جاذبه‌های این مکان به شمار می‌آیند. با توجه به محبوبیت بالای پارک المپیک، ایستگاه مترو و اتوبوس اختصاصی برای آن‌جا وجود داشته و خیلی راحت با وسایل نقلیه عمومی، می‌توانید به آن‌جاها بروید.

عکس: blogspot.com

 

خیابان یاندایجی

این خیابان کوچک و قدیمی، یکی از هوتونگ‌های معروف پکن در داون تاون و در منطقه ژیچنگ به حساب می‌آید که قدیمی‌ترین خیابان تجاری پکن نیز محسوب می‌شود. تاریخ ساخت خیابان به بیش از ۸۰۰ سال برگشته و بعضی از ساختمان‌هایی که در آن‌جا می‌بینید، بناهایی تاریخی هستند که به خوبی نگهداری یا مرمت شده‌اند.

اجازه‌ی ورود ماشین به این خیابان سنگ فرش و جذاب که کلا ۲۳۲ متر طول دارد وجود نداشته و فروشگاه‌های مختلف، کافه و رستوران‌هایی در آن‌جا وجود دارند. بازدید از این محل و دیگر هوتونگ‌ها یا خیابان‌های این چنینی کاملا رایگان بوده و این مکان‌ها، جاهایی عالی برای عکاسی در پکن نیز به حساب می‌آیند.

 

معرفی بهترین پارک های آبی در چین

عکس: wikimapia.org

 

شرکت‌ در فستیوال‌ها و جشن‌های پکن

این مورد از تفریحات رایگان پکن در واقع نیاز به برنامه ریزی دارد. در طول سال برنامه‌ها و فستیوال‌های پکن برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها عموما هزینه‌ای اضافی برایتان به همراه نداشته و در عوض، خاطره‌ای ماندگار را برایتان به ثبت خواهد رساند. از جمله این فستیوال‌ها می‌توانن به فستیوال میانه پاییز اشاره کرد که در پانزدهمین روز از هشتمین ماه چینی برگزار شده و شامل برنامه‌های تفریحی مختلفی می‌شود که در جای جای پکن برپا می‌شود و همه می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

اگر شب سال نو چینی یا شب سال نو میلادی در پکن باشید، می‌توانید به صورت رایگان به تماشای آتش بازی‌های بزرگ و فوق‌العاده‌ای در این شهر باشید. همچنین در طول زمستان، یکی دو فستیوال یخ و برفی نیز در پارک المپیک برگزار می‌شوند که حتما ارزش بازدید را دارند.

عکس: theculturetrip.com

 

دریاچه هوهای

و در پایان، یکی از تفریحات رایگان پکن و از جمله جاذبه‌های دیدنی طبیعی در این شهر، دریاچه هوهای و ابنیه اطراف آن‌جاست که ساخت آن‌ها به سال‌های ۱۲۷۱ تا ۱۳۶۸ میلادی بر می‌گردد. جالبی دریاچه هوهای آن‌است که هم در طول فصل گرما به خاطر منظره‌ی فوق‌العاده‌اش جذابیت دارد و هم در طول زمستان چون یخ می‌زند، جذابیتی متفاوت پیدا می‌کند.

همچنین این منطقه به تفریحات شبانه، نورپردازی جذاب و کافه‌های متنوعش هم معروف است و همه‌ی این‌ها در کنار هم، یکی از جاذبه‌های متفاوت و خاص پکن را ساخته‌اند.

 

محبوب‌ترین غذاهای محلی در تور چین

عکس: theculturetrip.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۹ دی ۱۴۰۲

نظرات کاربران