سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

پکن از سال‌ها پیش، به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا به حساب می‌آید و مردم زیادی در جهان هستند که دوست دارند حداقل یک بار در زندگی خود، از دیوار بزرگ یا شهر ممنوعه پکن بازدید کنند. بخش زیادی از سفرها به پکن، سفرهای ترکیبی چین است که شما در آن با تور پکن و شانگهای از شهرهای این کشور بازدید به عمل خواهید آورد. در چنین مواردی، یک راهنمای سفر ۳ روزه به پکن می‌تواند کمک زیادی به شما کند، پس اگر قصد چنین سفری دارید، در ادامه‌ی پست همراه ما باشید.


روز اول: دیدن بهترین‌های شهر

قبل از هر چیز باید صبح برنامه‌ی خود را برای بازدید از شهر ممنوعه آماده کنید. جایی که برای بیش از ۵۰۰ سال منزلگاه امپراطوران این سرزمین بوده و بخش بزرگی از تاریخ این کشور کهن را به دوش می‌کشد. بازدید از این مکان را حتما در صبح انجام دهید، چون خیلی زود شلوغ می‌شود و بازدید از آن که حدود ۳ ساعت زمان لازم دارد، سخت خواهد شد. از طرفی هر روزه مقدار محدودی بلیط فروخته می‌شود و همچنین دوشنبه‌ها نیز تعطیل است، پس زمان بندی خود را برای یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های پکن آماده کنید.
ایستگاه بعدی شما می‌تواند میدان مهم تیان آنمن پکن باشد. این مکان جز هیبت و بزرگی عجیبی که دارد، به خاطر واقعه‌ی مهمی که در سال ۱۹۸۹ اتفاق افتاد، به مکانی مهم از نظر تاریخی نیز بدل شده است. این مکان بخش‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به تندیس یادبود مائو اشاره نمود.

 

چین


در ادامه‌ی روز می‌توانید از پارک جینگشان دیدن کنید. شما می‌توانید در این مکان از تپه بالا رفته و نمایی زیبا و ۳۶۰ درجه از بخش‌هایی از پکن از جمله شهر ممنوعه را بببینید. برای غذا هم حتما به رستوران Quanjude Roast Duck Restaurant بروید و در آن‌جا اردک‌های سوخاری معروف چینی بخورید. غذای ملی و معروف چین که حتما باید در سفر به این کشور آن را امتحان کنید و این رستوران قدیمی می‌تواند طعمی اصیل را به شما ارائه کند.

 

چین


روز دوم: به زیر پوست شهر بروید

ابتدای امر بهتر است سری به معبد بهشت بزنید. برای این کار صبح زود بیدار شوید تا از معبدی دیدن کنید که برای شاهان ساخته شده بود و هر ساله خود امپراطور برای آیین‌های مذهبی و دعا به آن مراجعه می‌کرد. از همان نزدیکی سوار قایق شده و در دریاچه‌ی کونمینگ به کاخ تابستانه بروید. یکی از میراث جهانی یونسکو که مکانی بسیار مهم در پکن به حساب می‌آید. کاخی زیبا که در باغی فوق‌العاده واقع شده است. آزادانه در کاخ بچرخید و به فضای سرسبز محل بروید و از معابد و پل‌ها دیدن کنید.

 

کاخ تابستانه آمان شانگهای ؛ همچون امپراطورها به سفر بروید

چین


مقصد بعدی شما می‌تواند Nanluogu Xiang باشد. یکی از قدیمی‌ترین محله‌های پکن که زندگی مردم عادی این شهر بزرگ را برایتان به تصویر می‌کشد. البته این محله به خوبی باسازی شده و کافه‌ها و رستوران‌هایش به همان سبک قدیمی، دوباره سازی شده و می‌توانید ساعات زیادی را با صدای موسیقی چینی و مردم محلی سر کنید.

 

چین

۹ رستوران مقرون به صرفه در پکن برای خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای چینی


حتما در طول روز به خیابان Wangfujing هم بروید. در این محل بازار بزرگی برپا می‌شود که همه چیز در آن پیدا خواهید کرد. در همان حوالی چند مورد از بهترین بازارهای پکن نیز وجود دارند که اجناس شیک و لوکس‌تر را می‌توانید از آن‌ها تهیه کنید. اما وقتی در بازار هستید، حتما غذاهای خیابانی را امتحان کنید که ترک پکن بدون تجربه خوردن غذاهای خیابانی، سفر شما را کامل نخواهد کرد.

 

 روز سوم: ورای مرکز شهر را هم ببینید

شکی در این نیست که دیدن دیوار چین، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که بسیاری از مردم جهان با تور چین به سفر پکن می‌روند. اما برای بازدید از این دیوار، به سراغ ورودی‌های خیلی شلوغ نروید و جاهای آرام‌تری همچون Gubeikou، Jinshanling یا Huanghuacheng را انتخاب کنید. این محل‌ها ۲ تا ۳ ساعت از خود پکن فاصله داشته و کمی مسیر خاکی‌تری دارند، اما به تجربه‌ی آرام و لذت‌بخش‌تری که از دیوار بزرگ برایتان به جا خواهند گذاشت، کاملا می‌ارزند.

 

چین


بعد از این که به خوبی در دیوار بزرگ چرخیدید، احتمالا بخش بزرگی از روز خود را از دست خواهید داد، پس غروب را به یک نمایش آکروبایتک چینی در Chaoyang Acrobatics Theater بروید که قدیمی‌ترین تئاتر آکروباتیک چینی است و هر شب برنامه‌ی خود را از ساعت ۷:۱۵ غروب آغاز می‌کند. برنامه‌ای بسیار جذاب که همه‌ی اعضای خانواده عاشقش خواهند شد. در همین محل رستورانی وجود دارد که می‌توانید شام خود را نیز در آن میل کنید.

۲۶ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران