برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

تور پکن بهترین گزینه ممکن برای کسانی است که دوست دارند مدرنیته و سنت را به صورت یکجا در سفر خود تجربه کنند. زیرا این شهر از جمله قدیمی‌ترین و البته مدرن‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. گردشگران می‌توانند تنوع بسیار زیادی را در این سفر تجربه کرده و از جاذبه‌های گردشگری مختلفی دیدن کنند. همراه ما باشید تا با برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن که هر توریستی یک بار هم که شده باشد باید از آن‌ها دیدن کند آشنا شوید.

 

شهر ممنوعه

قطعا اولین جایی که در سفر با تور چین باید از آن دیدن کنید شهر ممنوعه پکن است. این مکان یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های جهان را در خود قرار داده و سالانه توریست‌های بسیار زیادی از آن دیدن می‌کنند. به طوری که می‌توانید شاهد ازدحام جمعیت توریست‌هایی که به بازدید از این مکان می‌آیند باشید. علاوه بر آن بازدید از شهر ممنوعه یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی بیشتر با تاریخ این کشور است. علت نامگذاری آن به این نام تعلق داشتن آن به دولت چین در قدیم‌الایام بوده است. در نتیجه افراد عادی اجازه ورود به آن را نداشته‌اند. اما امروزه دروازه‌های ورودی آن به روی عموم باز شده و شما می‌توانید در سفر خود به شهر پکن از این فرصت استثنایی برای بازدید استفاده کنید.

 

تجربه خرید در بهترین مراکز خرید پکن

بادالینگ

یکی دیگر از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن بادالینگ نام دارد. علت اصلی محبوبیت آن در بین گردشگران به این دلیل است که با رفتن به بادالینگ امکان دسترسی شما به دیوار بزرگ پکن فراهم می‌شود. از آنجایی که توریست‌های بسیاری برای تماشای منظره دیوار بزرگ و دسترسی به آن مسیر بادالینگ را ترجیح می‌دهند همواره ازدحام بسیاری در آن وجود دارد.

معبد بهشت

اگر به بازدید از معابد علاقه دارید هرگز در سفر خود فرصت بازدید از معبد بهشت در شهر پکن را از دست ندهید. این معبد مکانی برای عبارت تائوئیست‌ها بوده و در بین افراد محبوبیت و شهرت بسیار زیادی دارد. شما علاوه بر اینکه می‌توانید از این بنای مذهبی و تاریخی لذت ببرید می‌توانید از محوطه و فضای سبز ایجاد شده در اطراف آن نیز استفاده کرده و یک روز به یاد ماندنی را در این سفر خارجی برای خود رقم بزنید.

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر پکن است که رفتن به آن به هر توریستی توصیه می‌شود. برای دسترسی به این مکان باید فاصله‌ای در حدود ۱۵ کیلومتر را از مرکز شهر پکن طی کنید. بعد از رسیدن به آن می‌توانید از منظره کاخ تابستانی مشرف به تپه و دریاچه کونمینگ نهایت لذت را ببرید. قدمت این کاخ بسیار زیاد بوده و بارها مورد بازسازی و مرمت واقع شده است.

میدان تیانانمن

میدان تیانانمن پکن بزرگ‌ترین میدان شهر محسوب شده و این روزها به یکی از اصلی‌ترین پاتوق‌های گردشگران این شهر تبدیل شده است. اطراف این میدان باشکوه بناهای تاریخی با سبک معماری منحصر بفردی قرار گرفته که جذابیت بیشتری به آن بخشیده است. یکی از دیدنی‌ترین چیزها در این میدان بالا بردن و پایین آوردن پرچم چین است که هر روز در هنگام طلوع و غروب خورشید انجام می‌شود. از دیگر جذابیت‌های این میدان می‌توان به مجسمه چهار شیر مرمری اشاره کرد که در مقابل دروازه تیانانمن قرار گرفته است.

 

بهترین رستوران‌های محلی پکن

پارک بیهای

پارک‌ها همیشه یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای گردش توریست‌ها می‌باشند. از جمله زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن، پارک بیهای نام دارد. این پارک با دربرداشتن فضای سبز زیبا و امکانات تفریحی که دارد موفق شده توجه اکثر افراد را به خود جلب کند. مهم نیست که در چه فصلی به شهر پکن سفر می‌کنید چرا که پارک بیهای در تمامی فصل‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد. فضای این پارک بسیار شاد بوده و می‌توانید از رقص و آواز هندی‌ها در حین قدم زدن و تفریح در آن لذت ببرید.

معبد لاما

کشور چین معابد دیدنی و باشکوه بسیاری در خود جای داده است که هر یک از آن‌ها به نحوی برای بازدیدکننده‌ها جذاب هستند. معبد لاما یکی از خاص‌ترین و زیباترین معابد چین می‌باشد که در شهر پکن قرار گرفته و از جمله صومعه‌های بزرگ جهان است که به بودایی‌های تبتی تعلق دارد. بدون شک در بازدید از این مکان مبهوت مجسمه‌های بزرگ و باشکوه بودایی خواهید بود که در آن قرار داده شده است.

 

بهترین مهمانسراهای پکن برای اقامتی ارزان

نانلوگوکسیانگ

در کنار جاذبه‌های گردشگری شهر پکن پیاده‌روی و قدم زدن در خیابان‌های شهر نیز می‌تواند برای افرادی که دوست دارند از نزدیک با فرهنگ مردمان آن آشنا شوند جذابیت زیادی دارد. یکی از این خیابان‌ها که همواره در تمامی ساعات شبانه‌روز جلب توجه می‌کند نانلوگوکسیانگ نام دارد. در این خیابان می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌های شیک و دنجی را برای شکم‌گردی انتخاب کرده و موسیقی‌های خیابانی که در قدم به قدم آن نواخته می‌شود استفاده کنید.

برج طبل و برج ناقوس

برج طبل و برج ناقوس که چینی‌ها آن را با نام گولو و ژانگلو (Gulou & Zhonglou) می‌شناسند یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن به حساب می‌آید. اهمیت این طبل و ناقوس به دوران سلسله یوان و مینگ در تاریخ چین برمی‌گردد. در آن دوران با نواختن این طبل و ناقوس وقت اداری کارمندان شهر برای شروع کار اطلاع داده میشد. با بازدید از این مکان می‌توانید به سبک معماری چینی‌ها در سفر خود به شهر پکن پی ببرید.

 

معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های پکن

موزه پایتخت پکن

دهمین مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر موزه پایتخت پکن نام دارد. به طوری که برگشت از سفر بدون بازدید از این مکان غیر ممکن است. این موزه بزرگ با کنار هم قرار دادن سنت و مدرنیته یکی از مهم‌ترین موزه‌های چین شمرده می‌شود. برای بازدید از آن می‌توانید در تمامی روزهای هفته بین ساعات ۹ صبح تا ۵ عصر مراجعه کنید.

۱۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران