با برترین کافه‌های پکن آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری پکن
با برترین کافه‌های پکن آشنا شوید

اگر قبلا به تور چین نرفته باشید، احتمالا با خود فکر کنید که در این سرزمین اغلب مردم چای می‌نوشند اما در خیلی از شهرهای چین، مصرف قهوه و نوشیدنی‌های مختلف رواج داشته و کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های متنوعی در سطح شهرها وجود دارند که می‌توانید برای سفارش چنین نوشیدنی‌هایی به آن‌جاها مراجعه کنید. اتفاقا نوشته امروز ما نیز به همین موضوع اختصاص دارد و می‌خواهیم در آن، به مرور ۱۱ کافه برتر در پکن بپردازیم و از ویژگی‌های هر کدام برایتان بگوییم.

 

کافه بریج پکن (Bridge Café)، چین

این کافه در یکی از مناطق دانشجونشین معروف پکن، وودائوکو (Wudaokou) قرار گرفته است. این منطقه یکی از جاهایی در پکن است که بسیاری از دانشجوهای خارجی در آن‌جا به تحصیل مشغولند و ظاهر این کافه‌ی دنج و دوست داشتنی نیز، کاملا شبیه به نمونه‌های غربی آن بوده و با عموم جاهای این چنینی در چین فرق دارد. طراحی داخلی این کافه گرم و دوست داشتنی‌ست و از مبلمان و میزهای متنوع در آن استفاده شده و دارای دو طبقه و گنجایش نسبتا خوبی است. نوشیدنی‌های عالی، غذاهایی با کیفیت و با قیمت مناسب و فضای آرام این مکان، از کافه بریج، محلی عالی برای جوانان ساخته است.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

آدرس: Wudaokou, Haidian District

 

کافه سولوییست پکن (Soloist Café)، چین

سولوییست از آن جاهای شیک و منحصر به فردی است که در سال‌های اخیر، خیلی بین جوانان پکن به محبوبیت رسیده. جایی در نزدیکی منطقه کیانمن (Qianmen) که خیلی از میدان تیان‌آنمن (Tiananmen) معروف دور نیست و اگر در بازدید از این جاذبه‌ی گردشگری مهم پکن، خواستید یک نوشیدنی گرم یا سرد یا یک دسر خوشمزه میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم به این محل مراجعه نمایید. کافه سولوویست منو بسیار متنوعی از انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه دارد که از بهترین دانه‌ها در تهیه هر کدامشان استفاده می‌شود.

آدرس: V9WV+96M, Yangmeizhuxie St, Xicheng District

 

کافه مان پکن (Maan Café)، چین

اگر همان‌قدر که کیفیت نوشیدنی برایتان اهمیت دارد به خوشمزگی دسر هم اهمیت می‌دهید، کافه مان احتمالا به کافه‌ی مورد علاقه شما در تور پکن بدل می‌شود. این کافه را یک گروه کره‌ای اداره می‌کنند و یکی از چیزهایی که به آن معروف هستند، وافل‌های مختلفی است که سرو می‌کنند. این کافه در منطقه چائویانگ پکن (Chaoyang) قرار دارد و دکور زیبا، نوشیدنی‌های خوشمزه ودسرهای متنوع آن باعث شده تا مشتریان زیادی پیدا کند. همچنین اگر به دنبال ایجاد تنوع در غذاهایی که در این سفر میل می‌کنید هستید، بد نیست در پکن سری به این مکان زده و از منو غذاهای کره‌ای آن، چیزی برای خود سفارش دهید.

 

۱۲ حقیقت جالب در مورد شهر ممنوعه پکن

آدرس: 9 Jiangtai W Rd, Chaoyang

 

کافه ناجیان پکن (Najian Café)، چین

 چیزی که در ابتدای ورود به این مکان با آن مواجه خواهید شد، فضای پر از گل و گیاه این مجموعه است که یک جور جو خانگی ایجاد کرده. این کافه‌ی نسبتا بزرگ دارای چند بخش است و دکورهای متنوعی در آن ایجاد شده و یک پیانوی بزرگ، به زیبایی آن‌جا می‌افزاید. کافه ناجیان یکی از بهترین‌ها در پکن برای صرف یک قهوه با کیفیت است و البته از طرفی، شما می‌توانید انواع چای‌های خوشمزه اصیل را در آن‌جا برای خود سفارش دهید. منوی این کافه دارای چند نوع غذا است و برای صبحانه نیز، جایی مناسب در پایتخت به حساب می‌آید.

آدرس: 3, Daxing District, Xingfeng Ave, 3

 

 کافی‌شاپ براکت پکن (Bracket Coffee)، چین

این کافی‌شاپ شیک و زیبا در پکن، خیلی زود به مکانی پرطرفدار بدل شد و دلیل اصلی آن نیز فضای شیک و جذاب، کیفیت بالای نوشیدنی‌ها و خدمات عالی این مجموعه است که همه را به سمت خود می‌کشاند. یکی دیگر از امتیازهای براکت، داشتن یک روف‌تاپ بزرگ است که در ایام تابستان، مکانی عالی در تور پکن برای صرف نوشیدنی و دسر و لذت بردن از فضای باز خواهد بود. البته این را هم در نظر بگیرید که کافی‌شاپ براکت از نظر کیفیت قهوه‌هایی که سرو می‌کند، یکی از بهترین‌ها در کل شهر به حساب می‌آید.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

آدرس: Bldg 3, Gongti North Gate, Gongti Beilu

 

کافی × آنتیک پکن (Coffee x Antique)، چین

یکی دیگر از کافه‌های خاص و متفاوت پکن که همان‌طور که از اسم آن پیداست، فضای آن مملو از المان‌های نوستالوژیک است. ملبمان چرمی و کمدهای چوبی، تا درختان بزرگ و دکورهای مختلف سفالی و شیشه‌ای، همه چیز در این محل، حال و هوایی متفاوت را برای مشتریان به همراه دارد. استفاده از دانه‌های قهوه خاص که از جای جای دنیا گردآوری شده و همچنین آماده سازی هنرمندانه نوشیدنی‌ها، باعث شده تا طعمی عالی را در این محل تجربه کنید. تمام این ویژگی‌های ارزشمند در کنار این که کافی × آنتیک اصلا جای گرانی محسوب نشده و همچنین دسرهای ساده و خوشمزه‌ای نیز ارائه می‌کند، آن‌جا را به مکانی عالی در تور چین بدل کرده که حتما باید آن را در لیستمان قرار می‌دادیم.

آدرس: 1/F Nali Patio, 81 Sanlitun Beijie

 

باریستا کافی روستر پکن (Barista Coffee Roasters)، چین

در نگاه کلی این کافه‌ی ساده و بی‌آلایش جای خاصی به حساب نمی‌آید اما نگذارید ظاهر این مکان شما را گول بزنید. باریستا کافی روستر پکن یکی دیگر از بهترین جاهای شهر برای سفارش قهوه بوده و با قیمتی نسبتا پایین، یک نوشیدنی بسیار با کیفیت را به روی میز می‌برد. از طرفی این محل دسرهای خوشمزه‌ای نیز سرو می‌کند که البته بسته به هر فصل، آن‌ها تغییر می‌کنند.

 

مرکزخرید معروف پلازای شرقی پکن

آدرس: WCX7+9CV, Wudaoying Hu Tong, 国子监 Dongcheng

 

کافی شاپ وویاج پکن (Voyage Coffee)، چین

یک کافه کلاسیک شرقی که دلیل اصلی رفتن به آن‌جا سفارش یک قهوه‌ی خوشمزه و کمی وقت گذرانی در طول سفر است. این کافه در "محله هنر ۷۹۸" (798 Art District) قرار گرفته و کاملا با محیط این مکان همخوانی دارد، مخصوصا این که در خود کافه نیز می‌توانید آثار هنری و فضایی مینیمالیستی را ببینید. با توجه به این که تمامی دانه‌های قهوه تازه و در همین محل رست می‌شوند، قهوه‌ها به صورت فصلی تغییر می‌کنند. کافه محیط آرام و دلپذیری دارد و با نشستن پشت میزهایی که رو به پنجره قرار دارند، می‌توانید جمعیتی که به این مکان معروف می‌آیند را تماشا کنید.

آدرس: No.80 Beiluogu Alley, Dongcheng District

 

کافی شاپ بیسیک پکن (Basic Coffee)، چین

چیزی که این کافه را با دیگر گزینه‌های لیست ما متفاوت می‌کند، طراحی داخلی خاص آن بوده که توسط شرکت Office AIO انجام گشته و در طراحی آن از رنگ صورتی ملایم و اشکال مینیمالیسیتی بهره برده‌اند تا حسی یکتا از تجربه حضور در این محل و صرف نوشیدنی‌های داغ را برای مشتریان خود پدید بیاورند. البته که کیفیت قهوه‌هایی که در بیسیک می‌نوشید نیز بسیار خوب هستند اما کنجکاوی دیدن فضای داخلی آن، بیشتر نظرها را به خود جلب کرده است. کافی شاپ بیسیک از سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز کرده و بیشتر به عنوان یک بارِ کافه معروف است تا کافی‌شاپ...

 

زیباترین باغ‌ها و پارک‌های پکن

آدرس: 3rd Floor, Villa 9, Jianwai SOHO East

 

کافی شاپ زاراه پکن (Cafe Zarah)، چین

زاراه از جمله قدیمی‌ترین کافی‌شاپ‌های مدرن در پکن به حساب می‌آید و هنوز هم خیلی‌ها برای خرید سریع یک نوشیدنی گرم و خوشمزه، به این مکان مراجعه می‌کنند و در تمام طول روز، مشتریان زیادی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. اما این کافه در طول سال‌های فعالیت خود رشد بسیاری داشته و تنوع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های آن خیلی بیشتر از قبل است. شما هم برای یک صبحانه خوشمزه یا یک نوشیدنی گرم و حتی برای صرف میان وعده و دسر و خیلی چیزهای دیگر می‌توانید به این محل مراجعه نمایید. محیط بیرونی و فضای باز کافه فوق‌العاده دیدنی است و در واقع شامل یک حیاط پشتی با یک درخت زیبا بوده که شب‌ها به شکلی زیبا با فانوس‌های برقی تزیین می‌شود. در روزهای سرد پاییز و زمستان نیز این حیاط مسقف شده و می‌توان از آن استفاده کرد.

آدرس: 42 Gulou E Ave, 交道口 Dongcheng

 

موکا بروز پکن (Moka Bros)، چین

این کافه‌ی شلوغ و بسیار محبوب در پکن ترکیبی از چندین ویژگی خوب است که در نهایت چنین محبوبیتی را برایش به همراه داشته است. در واقع برای هر کس با هر سلیقه‌ای در این‌جا چیزی برای فروش وجود دارد. اگر اهل نوشیدنی‌های گرم هستید، انواع قهوه و چای با کیفیت بالا می‌توانید سفارش دهید، نوشیدنی‌های سرد، انواع بستنی‌ها و دسرهای خوشمزه نیز برایتان مهیاست. منو ساندویچ‌ و غذا نیز تنوع خیلی خوبی دارد و حتی پاستا و غذاهای این چنینی نیز می‌توانید سفارش دهید. از آن بهتر این که بخشی اختصاصی در منو برای گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن در نظر گرفته شده و همه‌ی این‌ها در کنار فضای بزرگ و زیبای موکا بروس، از این مجموعه یک کافه رستوران عالی ساخته است.

 

بهترین نقاط پکن برای خرید سوغاتی‌های دست‌ساز

آدرس: WFXG+94J, Chaoyanggongyuan Rd, Chaoyang

 

چونلی کافی کو پکن (Chunli Coffee Co)، چین

در پایان نوشته‌مان یک مکان بسیار جالب و خاص را به شما معرفی کنیم که از جاهای ترند در شبکه‌های اجتماعی پکن است. این کافه مینیمالیستی و بسیار کوچک در واقع مکانی استثنایی و جالب برای سفارش نوشیدنی و حتی غذا به حساب می‌آید و چندین نوع غذای چینی خوشمزه در خود دارد. دکور بیرونی آن جان می‌دهد برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی و البته فضای داخلی برای نشستن نیز ندارد. همچنین شما می‌توانید، بطری‌های بزرگ قهوه از پیش آماده شده تهیه کرده و با خود به هتل ببرید. این مکان نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند و از نظر قیمتی نیز جایی ارزان به حساب می‌آید.

آدرس: Nansanlitun Lu (next to Honghongrun Supermarket), Chaoyang District

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۱۰ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران