بهترین پارک‌های آبی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین پارک‌های آبی پکن

کم کم به روزهای گرم تابستان نزدیک می‌شویم و همه خود را برای تعطیلات آماده می‌کنند. اما اگر برای این ایام، تور چین را انتخاب کردید، حتما دوست دارید که در هوای گرم پایتخت چین، سری به پارک‌های آبی بزنید و هم ساعاتی شاد را سپری کرده و هم کمی خود را خنک نمایید. پکن شهری بزرگ است و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی آن، در نقاط مختلفی از شهر قرار دارند که قصد داریم، در این نوشته به مرور ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید:

 

پارک آبی دنیای آب پکن (Water World)

دنیای آب در مجموعه مکعبد آبی (Water Cube) قرار گرفته که در واقع،بنای اصلی و امکانات آن، به عنوان یک استخر چند منظوره جهت استفاده در المپیک سال ۲۰۰۸ پکن درست شده بود و بعد از اتمام المپیک، با تغییراتی در آن، حالا به یک مجموعه تفریحی بدل شده است. این مکان، یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در جهان است که امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی را در فضایی به بزرگی ۱۲ هزار متر را فراهم کرده است.

 

۱۰ گالری هنری برتر پکن

یکی از ویژگی‌های این پارک سرپوشیده، تنوع بازی‌هایی است که برای آن‌ها که در سفر به پکن به سراغ دنیای آب می‌روند، مهیا کرده است. استخری بزرگ که به حالت ساحل مصنوعی درست شده، چندین تونل و سرسره آبی بزرگ و سریع، بازی‌های مخصوص کودکان و نوجوانان و فضای باز از جمله دیگر ویژگی‌های این پارک آبی به حساب می‌آید. همچنین، به محض ورود، دکور خارق‌العاده آن‌جا با آن طراحی جذابی که برای سقفش در نظر گرفته شده است، چشمان شما را به خود معطوف خواهد کرد.

البته جذابیت‌های دنیای آب باعث شده تا محبوب‌ترین پارک آبی در پکن باشد. به همین دلیل در طول روزهای تعطیلات به شدت شلوغ می‌شود و به همین دلیل، لذت برد از آن‌جا کمی سخت خواهد شد، به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم در طول روزهای کاری به این مکان بروید. بسیاری از ورزشگاه‌ها و امکان مختلف پکن که برای المپیک درست شده بودند، حالا به عنوان جاذبه‌های گردشگری مورد استاده قرار می‌گیرند که از جمله دیگر جاذبه‌های این چنینی، می‌توان به استادیوم لانه پرنده اشاره کرد.

  • آدرس: Olympic Park, Beichen Zhonglu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۹ شب (همه روزه)
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ یوان برای بزرگسالان، ۱۶۰ یوان برای کودکان

 

پارک آبی هپی مجیک واتر کیوب پکن (Happy Magic Water Cube)

اگر چه در ظاهر ممکن است این طور به نظر نیاید، اما دنیای آب و پارک آبی هپی مجیک یکی نیستند و در دو سمت مختلف از منطقه فنگتای در پکن قرار گرفته‌اند. مجموعه هپی مجیک واتر کیوب، مساحتی به بزرگی ۳۳ هکتار دارد و با گنجایش ۳۰ هزار نفر به صورت همزمان، بزرگ‌ترین پارک آبی در جهان به حساب می‌آید.

این پارک آبی جذاب، دکور زیبایی در داخل داشته و برای این که با عظمات آن، بیشتر آشنا شوید، کافی است بدانید که در این مجموعه، بیش از ۵۰ سرسره آبی، ۱۸ نوع جاذبه‌ی مختلف و چند هزار کمد لباس قرار داده شده تا بتواند تمامی مشتریان خود که به آن‌جا می‌آیند را راضی نگهدارد.

این جموعه از نظر قیمت، امکانات و خیلی چیزهای دیگر شبیه به پارک آبی دیگر بوده اما همان طور که گفتیم، در منطقه فنپتای قرار دارد و مسیر دسترسی به آن‌جا کاملا متفاوت است.

 

بازدید از ارتش تراکوتا در تور چین

  • آدرس: 11 Xiaotun Lu, Fengtai District
  • ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۷ شب، تابستان تا ۱۰ شب (همه روزه)
  • هزینه ورودی: ۲۰۰ یوان برای بزرگسالان، ۱۶۰ یوان برای کودکان

 

پارک آبی های اسپیس پکن (Hi Space)

های اسپیس پارک آبی مدرن و سرپوشیده‌ای است که سقف‌های آن باز می‌شود و روزهای گرم سال که هوا خوب است، این سقف‌ها باز می‌شوند تا نور خورشید به داخل بتابد و این پارک، حال و هوای یک محیط بازی روباز را داشته باشد. های اسپیس تنها مجموعه تفریحی با چنین امکانی است و به همین دلیل، محبوبیت بالایی نیز در پکن به دست آورده.

پارک آبی های اسپیس دارای چندین استخر و بازی مختلف بوده، یک دستگاه موج مصنوعی عالی دارد، کانال‌های آبی آن باعث می‌شود، در یک فضای آرامش بخش قایق سواری کنید و دارای یک ساحل مصنوعی هم هست و همه چیز را برای ساعاتی شاد در تور چین برایتان فراهم می‌کند.

این مجموع همچنین یک استیج بزرگ نیز دارد که برای مراسمات خاص اجاره داده می‌شود. مثلا هستند کسانی که به دنبال یک عروسی متفاوت بوده و آن‌جا را اجاره می‌کنند و مدتی از سال نیز، نمایش‌های مد در آن‌جا به پا می‌شود. در هر صورت، این مکان به مراتب از پارک‌های آبی قبلی ارزان‌تر بوده و همچنین امکانات بسیار خوبی را نیز ارائه می‌کند.

  • آدرس: Zhenggezhuang Village, Beiqijia Zhen, Changping District
  • ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۱۰ شب (همه روزه)
  • هزینه ورودی: ۱۶۸ یوان برای بزرگسالان، ۱۰۰ یوان برای کودکان

 

پارک آبی توانجیِهو پکن (Tuanjiehu Water Park)

همان طور که در عکس‌های این پارک آبی بسیار بزرگ می‌بینید، توانجیهو اولین پارک آبی کاملا روبازی است که در نوشته امروزمان از آن یاد می‌کنیم. این مجموعه در روزهای گرم سال به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در شهر بدل می‌شود و مردم محلی به همراه توریست‌ها، ساعت‌ها در آن‌جا به تفریح مشغول می‌شوند.

پارک آبی توانجیهو دارای چند استخر بسیار بزرگ و ساحل ماسه‌‌ای است و یک استخر ویژه موج‌های مصنوعی دارد. وجود چند فضای مجزا، چند سرسره آبی و تونل آبی بزرگ و فضای استراحت متفاوت از ویژگی‌های این محل به حساب آمده و همچنین، دارای یک کانال آبی برای قایق سواری نیز هست.

 

آشنایی با مهم‌ترین معابد چین

مشکل بزرگ پارک آبی توانجیو این است که تنها در تابستان فعال بوده و همه هم سعی می‌کنند، تا جای ممکن از فرصت به دست آمده استفاده کنند و همین باعث می‌شود، بیشتر اوقات، جمعیت بسیار زیادی را در این پارک آبی مشاهده کنید. احتمالا فیلم معروف جمعیت زیادی که در یکی از استخرهای چین منتظر موج مصنوعی هستند را دیده باشید، آن ویدیو مربوط به این محل است. البته ظرفیت بلیط فروشی را در سال‌های اخیر بسیار کاهش داده‌اند، با این حال هنوز جمعیت زیادی تابستان‌ها در آن‌جا دیده می‌شود. این مجموعه همچنین دارای یک استخر و بازی‌های مجزا برای کودکان نیز هست و همچنین بلیط ورودی آن قیمت پایینی دارد.

  • آدرس: 16 Tuanjiehu Nanlilu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: 6:30 صبح تا 9 شب (از 28 مِی تا 31 آگوست)
  • هزینه ورودی: 40 یوان، آخر هفته‌ها 50 یوان

 

پارک آبی سیتی سی ویو پکن (City Seaview)

پارک آبی سیتی سی ویو  در ریزور جیودائو (Xiedao Resort)، بزرگ‌ترین ساحل مصنوعی انسان ساز در جهان به حساب می‌آید و مساحت کلی این پارک نیز، ۶۰ هزار متر مربع است و کاملا شبیه به یک ساحل واقعی می‌ماند. این مجموعه دارای طراحی گرم‌سیری در ساحل و دستگاه موج مصنوعی در استخر اصلی است تا هر چه بیشتر به یک ساحل واقعی تبدیل شود.

در این ساحل مصنوعی، امکانات تفریحی خیلی خوبی مثل زمین والیبال ساحلی، تخت و آفتاب گیر، بازی‌های گروهی و ... در نظر گرفته شده و زمین بازی کودکان نیز در جای دیگری برایآن‌ها فراهم شده است. جالب این که یک استخر اختصاصی برای ماهیگیری وجود دارد که با پرداخت مبلغی اضافی، می‌توانید از این فعالیت نیز بهره ببرید.

این مکان در روزهای گرم سال به جایی پرطرفدار تبدیل می‌شود ولی با توجه به این که از مرکز شهر کمی دور است، به اندازه پارک آبی قبلی، مملو از جمعیت نخواهد بود. همچنین شما می‌توانید، با پرداخت پول، کابینی در پارک اختصاصی این مجموعه رزرو کنید و از منظره لذت برده و کمی به دور از هیاهو استراحت کنید.

 

بازدید از پکن برای دوست داران هنر

  • آدرس: 1 Xiedao Lu, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۸ شب (از ۲۷ مِی تا ۴ سپتامبر)
  • هزینه ورودی: ۶۰ یوان بعلاوه هزینه‌های اضافی برای بازی‌های مختلف

 

پارک آبی دنیای آب موروی پکن (Morui Water World)

یکی دیگر از پارک‌های آبی بسیار بزرگ پکن که با مساحت ۳۵ هزار متر مربع، امکانات گسترده در فضای سرپوشیده، فضای بازی شیک و جذاب و بازی‌ها و تفریحات متنوع، از مهمانان خود میزبانی می‌کند. بر خلاف دیگر پارک‌های آبی که در نوشته امروز به آن‌ها پرداختیم، این مجموعه، دارای مرکز اسپا و سلامتی بزرگ با بخش‌های مختلف بوده و همچنین یک استخر سینمایی مخصوص دارد که شاید جالب‌ترین و خاص‌ترین سینمای تمام پکن باشد. جایی که شما می‌توانید، درون آب روی تویوب دراز کشیده و به تماشای فیلم روی پرده‌ای بزرگ بپردازید.

استخر مخصوص کودکان یک قلعه‌ی بزرگ با بازی‌های مخصوص آن‌هاست که در استخر کم عمق فراهم شده و باعث می‌شود تا همه در هر سنی، فرصت این را داشته باشند که از فضای این پارک بزرگ و زیبا لذت ببرند. از نکات دیگر درباره پارک دنیای آب موروی، فضای داخلی زیبا با دکور جذابی است که برای این محل ساخته شده. همچنین در میان چندین سرسره و تونل آبی، مرتفع‌ترین سرسره آبی در استخر سرپوشیده چین را نیز می‌توانید در این محل پیدا کنید.

دنیای آب موروی در محله دوگچنگ قرار گرفته و به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آن اطراف نزدیک است. با این حال، با توجه به مدت زمان زیادی که برای استفاده از امکانات این مجموعه باید صرف کنید، احتمالا وقتی از آن‌جا بیرون بیایید، خیلی توان رفتن به مکانی دیگر را نداشته باشید و مستقیما برای رفتن به هتل، تاکسی خواهید گرفت.

 

جذاب‌ترین کارها در سفر به شانگهای

  • آدرس: Dongwei Road, Chaoyang District
  • ساعات فعالیت: ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب (همه روزه)
  • هزینه ورودی: ۱۶۸ یوان، کودکان ۶۰ یوان

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران