معروف ترین محله های پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
معروف ترین محله های پکن

پکن برای هزاران سال مسکونی بوده است. شرایط کنونی شهر، به ویژه محله‌های متنوع آن، تاثیرات دوران گذشته را به خوبی منعکس می‌کند. توریستی‌ترین محله های پکن چین در بخش مدرن شهر، جنبه جهان ‌وطنی این منطقه را نشان می‌دهند و محله‌های سنتی تر نظیر گولو نیز، تصویری از سبک زندگی حاکم در پکن قدیمی را به رخ می‌کشند.

 

محله دونگ چنگ

Dongcheng، نیمه شرقی مرکز شهر را اشغال می‌کند و از گوشه جنوب غربی میدان تیان آن من، به سمت شمال و شرق گسترش می‌یابد تا به جاده حلقه دوم برسد. در سفر با تور چین در این محدوده، می‌توانید شاهد جاذبه‌هایی همچون معابد بزرگی نظیر معبد لاما و معبد کنفوسیوس، خیابان‌های خرید عمده وانگ فوجینگ و دونگ دان، برج ناقوس، معبد بهشت و انبوهی از هاتونگ‌های سنتی باشید.

مانند تمام مناطق و محله های پکن چین، اینجا نیز یک منطقه مسکونی گسترده بوده و از محله‌های کوچک‌تر بسیاری تشکیل شده که مملو از افراد محلی و مهاجران است. اکثر ساکنان اینجا، متخصصان جوانی هستند که درآمد مناسبی دارند.

عکس: en.m.wikipedia.org

 

محله گولو 

یکی دیگر از محبوب‌ترین محله های پکن چین، Gulou است که شاهراه تجاری اصلی شهر محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید انواع خیابان‌های پردرخت، بازارهای بی‌شمار، مغازه‌های امروزی، رستوران‌های متنوع معتبر و گزینه‌های تفریحات شبانه را در سفر با تور پکن پیدا کنید. در اینجا ترکیبی زیبا از دنیای قدیم، همراه با حال و هوای مد روز و شیک را خواهید یافت. گولوی زیبا و مسحور کننده، مثل یک محله مخفی به نظر می‌رسد که انگار رازهایی را در دل خود نهان دارد. مثل این است که زمان در قسمت‌هایی از این محله، تا حدودی متوقف شده است.

در انتهای غربی خیابان اصلی، برج درام و برج ناقوس واقعی قرار دارند. این سازه‌ها، امروزه از نظر ارتفاع کوچک به نظر می‌رسند، اما در قرن گذشته بر خط افق پکن تسلط داشتند. وقتی آب و هوا مساعد است، میدان باز بین این دو سازه، توسط مردمان محلی برای اسکیت سواری، بادبادک ‌بازی، آواز خواندن یا بازی‌های رومیزی استفاده می‌شود.

این محدوده در میان محله های پکن چین، سرشار از هاتونگ است. هاتونگ‌ها، نوعی از خانه‌های سنتی در خیابان‌ها یا کوچه‌های باریک هستند و معمولا با آجر خاکستری ساخته می‌شوند. بازدیدکنندگان باید از مسیر اصلی خارج شده و از جمعیت دور شوند تا بتوانند در هاتونگ‌ها به گشت و گذار بپردازند و دیدی از وضعیت پکن قدیمی و خانه‌های سنتی و حیاط دار آن بدست آورند.

 

جاذبه ها و تفریحات رایگان پکن

عکس: matadornetwork.com

 

محله سانلیتون

Sanlitun، مکانی برای دیدن و دیده شدن و همچنین مرکزی محبوب برای مهاجران و در شمار برترین محله های پکن چین است. این محله، در فاصله کوتاهی از پارک چاویانگ قرار دارد و اقامتگاه‌های مسکونی در اینجا، ترکیبی از مجتمع‌های آپارتمانی و آسمان‌ خراش‌ها را شامل می‌شوند. اینجا یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین مناطق برای زندگی در پکن است.

بعلاوه از آنجایی که این منطقه جمعیتی بالایی از مهاجران را در خود جای داده، دسترسی به کالاهای وارداتی و امکانات خارجی در اینجا آسان‌تر است. اگر به دنبال محله‌ای هستید که تمام چیزهای مورد نیازتان را ارائه دهد و همچنین می‌خواهید به اکثر جاذبه‌های گردشگری پکن دسترسی داشته باشید، این منطقه را نسبت به سایر محله های پکن چین برای اقامت پیشنهاد می‌کنیم.

این منطقه تجاری شیک که با سفارتخانه‌ها همسایه است، حول مرکز خرید چند طبقه تایکو لی می‌چرخد. گفتنی است این مرکز خرید، میزبان برندهای لوکس داخلی و بین‌المللی، غذاخوری‌ها و فروشگاه‌های پاپ آپ است.

از طرفی این محله که در اطراف خیابانی به همین نام از شمال به جنوب متمرکز است، گزینه‌های بسیاری را برای شکم گردی ارائه می دهد. شب هنگام نیز این محدوده به تپش در می‌آید و انبوهی از بارها و کلوپ‌های شبانه به استقبالتان می‌آیند. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم سری هم بزنید به سینمای یکپارچه سازی شده Cinker Pictures که فیلم‌های روز و فیلم‌های قدیمی را به نمایش می‌گذارد.

عکس: matadornetwork.com

 

محله داشیلار

Dashilanr، یکی از محله‌های میراثی شهر و از مهمترین محله های پکن چین است. در عین حال قدیمی‌ترین، معروف‌ترین و متمایزترین خیابان تجاری پکن را شامل می‌شود. این محدوده که در ابتدا بعنوان منطقه تجاری مرکزی اصلی امپراتوری پکن شکل گرفت، سابقا به سفیران و مقامات شهر خدمت می‌کرد. بعدها، این منطقه محل زندگی هنرمندان از جمله اجراکنندگان اپرای پکن شد.

از مهمترین دیدنی‌های این محله، می‌توان به Daguanlou  اشاره کرد که از قدیمی‌ترین سینماهای جهان است و هنوز هم فعالیت دارد. اینجا تاریخی‌ترین و صمیمی‌ترین فضا را برای تماشای فیلم ارائه می‌دهد و شامل اتاق نمایشی است که کمتر از ۲۰ نفر می‌توانند روی کاناپه‌های قرمز رنگ مخملی‌اش جای بگیرند. در همان نزدیکی، بازدیدکنندگان می‌توانند در حین تماشای هاتونگ‌های تاریخی، یک فنجان قهوه در کافه Soloist بنوشند.

اکنون محله و خیابان داشیلار در میان سایر محله های پکن چین، به خاطر وجود انواع فروشگاه‌هایی با طعم آنتیک شهرت دارد. اگرچه این خیابان قدمتی بیش از ۵۰۰ سال دارد، اما معماری‌های باستانی این محدوده به خوبی حفظ شده‌اند. در عین حال بسیاری از برندها و مغازه‌های معروف قدیمی در پکن قدیمی نیز، هنوز هم محصولات خوبی ارائه می‌دهند.

 

بهترین کلاب‌های شبانه پکن

عکس: matadornetwork.com

 

محله ۷۹۸ آرت

اینجا یکی از پرطرفدارترین و متنوع‌ترین محله های پکن چین برای زندگی است. بسیاری از خارجی‌ها به این محله می‌آیند تا زندگی هنری رویایی خود را تجسم ببخشند. کافه‌های امروزی و گالری‌های هنری باکیفیت متعددی را برای وقت گذرانی در اینجا خواهید یافت. گفتنی است 798Art District، یک منطقه کارخانه‌ای نظامی ساخت آلمان شرقی بوده و اکنون به یک منطقه هنری مناسب برای عابران پیاده بدل شده است. خانه‌ها و ساختمان‌های الهام گرفته از معماری بروتالیسم، هاتونگ‌ها و حتی سازه های مدرن عظیم، بوتیک گالری‌های هنری و موزه‌های هنری در اینجا به زیبایی خودنمایی می‌کنند.

در این میان ، مرکز هنرهای معاصر Ullens (UCCA) در این محله که از برترین محله های پکن چین است، یک مرکز مستقل و غیرانتفاعی ۳ طبقه بزرگ است که توسط مجموعه ‌داران هنری بلژیکی در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد. گالری عکس ۷۹۸ نیز یکی از موزه‌های برتر شهر است. اما در عین حال، توصیه می‌کنیم برای شکم گردی حتما در کافه Green Cow توقف کنید که یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه و برانچ با گزینه‌های ارگانیک در پکن به شمار می‌آید.

عکس: herschelian.wordpress.com

 

محله لیولیچانگ

در ادامه گشت و گذار در میان محله های پکن چین، به نام Liulichang برمی‌خوریم که در سال‌های اخیر بازسازی شده و بخشی از سرزندگی اولیه خود را از دست داده است. اما هنوز هم برای تماشای صنایع دستی محلی، بسیار پرطرفدار است.

 این محله، درست در مجاورت منطقه داشیلار واقع شده و نام خود را از کارخانه کاشی لعاب رنگی گرفته است که قبلا در اینجا قرار داشت. این کارخانه، کاشی‌های براقی تولید می‌کرد که سقف کاخ‌ها، معابد و اقامتگاه‌های رسمی را در سراسر پکن زینت می‌داد. البته این کارخانه دیگر فعالیت ندارد، اما حضورش حال و هوای تاریخی به محله می‌بخشد. از دیگر جذابیت‌های مطرح در این محدوده، می‌توان به ردیف مغازه‌های عتیقه‌ فروشی اشاره کرد که فرش و دیگر اقلام جذاب را به فروش می‌رسانند.

 

معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

عکس: matadornetwork.com

 

محله ژیسی

Xisi که در شمار برترین محله های پکن چین محسوب می‌شود، در ضلع غربی مرکز شهر واقع شده است. اینجا کمی ساکت‌تر از نواحی شرقی شهر بوده و صحنه شگفت‌انگیزترین کافی‌شاپ‌ها و همچنین معماری تاریخی جذاب است. می‌توانید در روف رستوران Bear Brew بنشینید و در حالی که به آرامش معبد بودایی ابر سفید در میان خانه‌های ییلاقی کم ارتفاع هاتونگ نگاه می‌کنید، یک فنجان قهوه بنوشید.

کلیسای نجات دهنده، از دیگر جذابیت‌های این محله است که یک کلیسای کاتولیک رومی به شمار می‌آید. گلدسته بلند این کلیسا در فضای بیرونی، با جذابیت خودنمایی می کند. و محیط داخلی نیز که با شیشه‌های رنگارنگ روشن و تصاویری از ۱۲ صلیب به زیبایی تزئین شده است، هر بیننده‌ای را به تحسین وامی‌دارد.

عکس: matadornetwork.com

 

محله یونگ هه گونگ

Yonghegong نزدیک به معابد لاما و کنفوسیوس قرار دارد و مملو از تاریخ است. در این محله که از محبوب‌ترین محله های پکن چین به شمار می‌آید، می‌توانید هاتونگ‌های سنتی مسکونی را در کنار آپارتمان‌های مدرن شاهد باشید. اینجا یکی از مناسب‌ترین مناطق برای عابران پیاده بوده و مسیرهای  پیاده‌روی بسیاری را شامل می‌شود که چشم اندازهایی به معماری‌های زیبا دارند. در واقع اگر می‌خواهید در فرهنگ چینی غوطه‌ور شوید، اینجا محله‌ای برای شماست. با قدم زدن در خیابان‌ها، بوی عود مشام عابران را پر کرده و صدای زنگ‌ها و موسیقی تبتی، فضا را آکنده می‌کنند.

محله دونگژیمن

Dongzhimen، گزینه مدرن‌تری نسبت به Dongcheng است و البته هزینه‌های زندگی نیز در اینجا بالاتر است. آپارتمان‌های نوساز متعددی در اینجا وجود دارند و به طرز باورنکردنی، برای مهاجران مناسب است. اینجا یک منطقه مسکونی برای حرفه‌ای‌های جوان با حقوق نسبتا بالاست. این محله دارای مجتمع‌های خرید متعدد، آسمان خراش‌ها، غذاکده‌های جذاب و سرگرمی‌های شبانه پکن است.

عکس: en.wikipedia.org

 

محله سی بی دی

در انتهای سفر به محله های پکن چین، سری هم می‌زنیم به CBD که بعنوان منطقه تجاری مرکزی پکن نیز شناخته می‌شود. این محله، لوکس‌ترین گزینه در شهر است. در واقع این محدوده، خانه بسیاری از مدیران و کسانی است که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند. در اینجا آپارتمان‌هایی سطح بالا و مدرن، با چشم اندازهای خیره کننده را خواهید یافت. در این محله، هم هزینه‌ها و هم کیفیت زندگی بالاست و ساکنان به بهترین مراکز خرید پکن، رستوران‌ها و سایر امکانات رفاهی بی‌شمار دسترسی دارند.

 

معرفی تفریحات رایگان در تور پکن

عکس: som.com

 

 

۰۹ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران