جذاب‌ترین خیابان‌های پکن برای گردش

جاذبه‌های گردشگری پکن
جذاب‌ترین خیابان‌های پکن برای گردش

شهر پکن به عنوان پایتخت کشور چین مکانی محبوب برای گردش و تفریح توریست‌ها در سرتاسر دنیا است. یکی از تفریحاتی که اغلب گردشگران دوست دارند در سفر خود تجربه کنند قدم زدن در خیابان‌ها است. چرا که با این کار می‌توانید از نزدیک با مردم آن سرزمین و بافت شهری که به آن سفر کرده‌اید آشنا شوید. پس شما نیز اگر دوست دارید از شهر زیبای پکن بازدید کرده و لحظات به یادماندنی را در تور چین با قدم زدن در خیابا‌ن‌های آن برای خود رقم بزنید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که جذاب‌ترین خیابان‌های پکن را گردآوری و معرفی کرده‌ایم.

 

خیابان وانگ فوجینگ (Wangfujing Street)

خیابان وانگ فوجینگ از معروف‌ترین خیابان‌های شهر پکن است که نه تنها در این شهر بلکه در کل کشور چین شهرت بالایی دارد. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این خیابان وجود مراکز خرید متنوع و لوکس پکن در سرتاسر آن است که سبب شده به بهشتی برای عاشقان خرید تبدیل شود. شما می‌توانید حین قدم زدن در این خیابان از غرفه‌های صنایع دستی مخصوص بومیان پکن نیز دیدن کرده و سوغاتی‌ها و یادگاری‌های جذابی را برای خود تهیه کنید.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

خیابان لیولیچانگ (Liulichang Street)

اگر دوست دارید تا سری به یکی از خیابان‌های قدیمی شهر پکن در سفر خود بزنید، خیابان لیولیچانگ را پیشنهاد می‌کنیم. این خیابان قدمت بالایی داشته و به همین دلیل با رفتن به آن فرصت بازدید از بناها و محله‌های قدیمی پکن را خواهید داشت. شما می‌توانید در حین گشت و گذار در خیابان لیولیچانگ از غرفه‌ها و دستفروش‌های آثار هنری، صنایع دستی، عتیقه‌جات، کتاب‌های قدیمی، نابلوهای نقاشی و ... نیز دیدن کرده و سوغاتی‌های جالبی از سفر خود با تور چین خریداری کنید. این خیابان چندان بزرگ نبوده و تنها ۷۵۰ متر طول دارد و با رفتن به آن تصور خواهید کرد که گویا وارد تونل زمان شده‌اید.

خیابان داشیلار (Da Shi Lar Street)

خیابان داشیلار از دیگر خیابان‌های پکن است که تنها ۳۰۰ متر طول داشته و در هر دو سمت آن مغازه‌های دوست داشتنی برای خرید کردن وجود دارد. مهم نیست که در چه فصلی از سال به شهر پکن سفر می‌کنید، چرا که در اغلب روزهای سال این خیابان مملو از توریست‌های تور پکن می‌باشد. از جذاب‌ترین مغازه‌هایی که در خیابان داشیلار وجود دارند می‌توان به داروخانه گیاهی تونگرنتانگ (Tongrentang) اشاره کرد. این داروخانه متعلق به سال‌های ۱۶۶۹ بوده و شما می‌توانید هر نوع داروی گیاهی که نیاز دارید را از آنجا پیدا و خریداری کنید. از نکات مثبت این خیابان دسترسی آسان به‌ آن از تمامی مناطق شهر پکن توسط اتوبوس‌های درون شهری است.

 

گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

خیابان نانلوئوگوسیانگ (Nanluoguxiang Street)

اگر به دنبال خیابانی زیبا برای رستوران‌گردی و یا نشستن در یک کافه شیک و دنج هستید، رفتن به خیابان نانلوئوگوسیانگ را پیشنهاد می‌دهیم. در این منطقه شما می‌توانید رستوران‌های چینی و بین‌المللی متنوعی را پیدا کرده و بعد از یک روز گشت و گذار شکم خود را با غذاهای لذیذ سیر کنید. علاوه بر آن شما شاهد بوتیک‌ها و مغازه‌های متنوعی در خیابان ۷۰۰ متری نانلوئوگوسیانگ در شهر پکن چین خواهید بود که فرصت خوبی برای خرید کردن شما فراهم خواهد کرد.

خیابان جیانگوئومن وای (Jianguomenwai Street)

از دیگر خیابان‌های محبوب شهر پکن، خیابان جیانگوئومن وای (Jianguomenwai) است. این خیابان علاوه بر توریست‌ها، در بین بومیان شهر پکن نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله دلایلی که سبب شده تا جیانگوئومن وای طرفداران زیادی برای گشت و گذار داشته باشد وجود مغازه‌های گوناگون و متنوع آن است. علاوه بر آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های مدرن زیادی در این خیابان وجود دارند که علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل در آن‌ها اقامتی به یادماندنی را تجربه کنند. خیابان جیانگوئومن وای دارای ایستگاه‌های اتوبوس و مترو بوده و این دسترسی به آن را برای مسافران بسیار آسان کرده است.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

خیابان چانگ آن (Chang'an Avenue)

خیابان چانگ آن علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و فضای خوبی که برای گردش و تفریح توریست‌ها دارد از لحاظ موقعیت مکانی نیز اهمیت بالایی در شهر پکن دارد. چرا که توسط چانگ آن دو قسمت شرقی و غربی شهر پکن به یکدیگر متصل شده‌اند و به نحوی از شاه راه‌های اصلی پکن محسوب می‌شود. دروازه تیان آن من (Tian’anmen) در این خیابان قرار داشته و معمولا فستیوال‌های معروف سال از قبیل جنبش ۴ می در این مکان برگزار می‌شوند. با رفتن به این خیابان می‌توانید از موزه ملی چین، ساختمان‌های مرکزی دولتی و غیره نیز دیدن کنید.

خیابان ژونگ ژو (Zhongzhou Road)

آخرین مورد از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌های پکن که در سفر خود به این شهر فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، خیابان ژونگ ژو است. این جاده از پل بیچن (Beichen Bridge) شروع شده و تا پل ژونگ ژو ادامه دارد. با رفتن به این خیابان فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن مثل شهر ممنوعه در پکن، دروازه تیان آن من، میدان تیان آن من پکن و دروازه چین را خواهید داشت.

 

۹ رستوران ایتالیایی در پکن برای عاشقان پیتزا و پاستا

۲۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران