جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی در پکن

در دنیا تعداد انگشت شماری مقصد گردشی وجود دارد که همچون تور پکن هر چیزی برای ارائه داشته باشند. پایتخت چین سابقه‌ای به قدمت هزاران سال پیش دارد و مملو از مکان‌های دیدنی مهمی مانند شهر ممنوعه و دیوار بزرگ است. اگر می‌خواهید در تاریخ و فرهنگ چین غوطه‌ور شوید، پکن مکانی برای انجام این کار است زیرا کارهای بی‌پایانی برای انجام دادن در پکن وجود دارد که هرگز شما را خسته نخواهد کرد و به طور مداوم چیزهای جدیدی برای یادگیری به شما ارائه می‌دهد. البته به جز تاریخ اساطیری، پکن با سرعت به سمت پیشرفت و هرچه مدرنیته شدن پیش می‌رود که این را می‌توان به راحتی از آسمان خراش‌های جاه طلبانه‌ای که افق شهر را تصرف کرده‌اند، تایید کرد.

 

دیوار بزرگ چین

هیچ شکی نیست که برای مسافران تور پکن هیچ چیز به اندازه دیوار بزرگ چین هیجان‌انگیز نیست. این جاذبه‌ای است که برای قرن‌ها موجب شگفتی و حیرت نسل‌های بشر بوده است. چندین بخش مختلف از دیوار بزرگ در چین برای بازدید در دسترس است، اما دیوار بزرگ بادالینگ در فاصله تنها ۷۰ کیلومتری از پکن نزدیک‌ترین بخش به این شهر است. همچنین این بخش از دیوار بیشترین بازدید را دارد. اگرچه دیوار بادالینگ زیبا و بزرگ است اما باید انتظار جمعیت زیادی را هنگام بازدید از آن داشته باشید. این دیوار با اتوبوس محلی و اتوبوس گردشگری در دسترس است. بنابراین شما می‌توانید با خط ۸۷۷ از دشنگمن یا اتوبوس توریستی خط ۱ از کیانمن از بادالینگ دیدن کنید.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در پکن که در سال ۱۴۰۰ ساخته به مدت ۵۰۰ سال محل سلطنت و زندگی خاندان امپراطوری‌های مینگ و ژینگ بوده است. از شکوه این شهر بگوییم که مساحت آن ۱۸۰ هکتار بوده و ۹۸۰ ساختمان و بیش از ۸۰۰۰ اتاق را در خود جای داده است. فقط امپراطور و رعایا پا به داخل دیوارهای شهر می‌گذاشتند تا اینکه در سال ۱۹۲۵ پس از سقوط آخرین امپراتور به موزه تبدیل شد. گشت و گذار در شهر ممنوعه حداقل دو ساعت طول می‌کشد، اما می‌توان به راحتی در تمام طول روز از آن لذت برد. برای درک بهتر شهر ممنوعه، توصیه می‌کنیم به تورهای گردشی بپیوندید تا از قسمت‌های مختلف آن سر در بیاورید.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

میدان تیانانمن

میدان تیانانمن به دلیل موقعیت مکانی، امکانات و جاذبه‌های خرید و همچنین نزدیکی به شهر ممنوعه اغلب مورد استقبال و بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین این تیانانمن بزرگ‌ترین میدان جهان است که ۱۰۰ هکتار زمین را پوشش می‌دهد و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. مقبره رئیس مائو، موزه ملی، بنای یادبود مردم، موزه راه‌آهن و دروازه تیان‌آن‌من (دروازه صلح بهشتی) همگی در این میدان واقع شده‌اند. حتما برای دیدن منظره زیبای مشرف به میدان تیانانمن وارد دروازه‌ها شوید. دو دروازه شهر باستانی باقی مانده در پکن نیز در همین میدان قرار دارند.

ریکشاو شوید

ریکشاو کالسکه‌های کوچک دونفره‌ای هستند که توسط یک دوچرخه و راننده آن حرکت می‌کنند. در زمان‌های قدیم ریکشاو بسیار معروف و پرطرفدار بود اما امروزه تنها در حد جاذبه فرهنگی از آن باقی مانده است. این یکی از کارهای جذابی است که در پکن فرصت انجام آن را خواهید داشت.

دریای بک

یکی از جاذبه‌های بسیار محبوب در بین مردم دریاچه مصنوعی دریای بک (Houhai) است که توسط مغازه‌ها و چایخانه‌ها احاطه شده است. می‌توانید در تورهای قایق‌سواری شرکت کنید یا به سادگی در امتداد پیاده‌رو قدم بزنید و در فضایی پرانرژی بنشینید. از اینجا به راحتی می‌توانید به خیابان پایپ، درام و برج ناقوس برسید و به راحتی در محلات اندک سنتی کاوش کنید. تورهای با راهنما در اینجا در دسترس هستند!

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

خیابان پایپ – Yandai Xiejie

خیابان پایپ که به شکل شکل لوله‌ایش به این نام (پایپ، لوله) درآمده جایی عالی برای خرید و قدم زدن محسوب می‌شود. این قسمت شلوغ‌ترین محله فرهنگ هوتونگ در پکن است که با دستفروش‌ها و غرفه‌های غذاهای خیابانی پر شده است. این خیابان که با نام یاندای ژیجی در پکن شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین هاتونگ‌های شهر پکن است که در چند قدمی Houhai  (یا دریای پشتی) واقع شده است.

معبد بهشت

معبد بهشت جایی عالی برای بازدید در پکن است که مساحتی بالغ بر ۲۷۰ هزار متر مربع را به تسلط خود در آورده است. این مجموعه دارای محراب نماز و دعا با دیوارهای دیدنی زیبا دارد که بازدیدکنندگان را سحر خود می‌کند. شما می‌توانید در تورهای یک روزه شامل معبد بهشت، کاخ تابستانی و موارد دیگر، همراه با ناهار رزرو کنید و به خوبی از جاذبه‌های اصلی شهر دیدن کنید.

 

پارک جینگشان

این پارک با حال و هوایی دلپذیر یکی از نقاط محبوب محلی‌ها است که در آن به بدمینتن و ورزش می‌پردارند و استراحت می‌کنند. اما گردشگران اغلب به هدف بالا رفتن از کوه و تماشای شهر ممنوعه از زاویه بالا به پارک جینگشان می‌روند. برای تماشای پشت بام‌ها و مناظر پانورامای پکن ارزش آن را دارد که از پله‌ها بالا بروید.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

خیابان ابریشم

این خیابان قبلا بازار روباز با تعداد زیادی فروشنده و دستفروش بوده که بعدها به صورت منسجمی درآمد و فروشنده‌ها به داخل مغازه‌ها و غرفه‌ها هدایت شدند. اگر می‌خواهید کیف‌های دستی، ساعت‌های مچی، یا عینک‌های آفتابی بی‌نظیری بخرید، اینجا بهترین مکان است. حتما کیف پول خود را بیاورید و آماده مبادله باشید. اگر در چانه‌زنی ماهر باشید می‌توانید با مبلغ نصف خریدتان از این بازار خارج شوید. کالاهای خیابان ابریشم یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تقلبی در جهان به حساب می‌آیند.

برج زنگ و درام

این دو سازه در بالای شهر قدیمی واقع شده و به نوعی نماد آن را نشان دهند. می‌توانید برای مروری بر این منطقه قدم بزنید و بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین ناقوس چین را ببینید. همچنین برج دیگری به ارتفاع ۴۷ متر در میدان ساخته شده که شامل یک طبل بسیار بزرگ است. طبل و برج ناقوس قرن‌ها برای نشان دادن زمان استفاده می‌شد اما پس از انقلاب فرهنگی استفاده از آن منسوخ شد. تا درنهایت، در سال ۲۰۰۱ طبل و زنگ برای سال نو به صدا درآمد و از آن زمان هر سال برای این جشن بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استادیوم آشیانه پرنده - استادیوم ملی

استادیوم ملی پکن برای المپیک ۲۰۰۸ توسط شرکت سوئیسی Herzog & de Meuron برای نشان دادن ارزش لانه پرنده، آن را با معماری فوق‌العاده‌ای ساخت. پارک المپیک نه تنها استادیوم آشیانه پرنده را در خود جای داده، بلکه معماری اطراف آن نیز چشمگیر است. همچنین مرکز آبزیان Water Cube نیز برای عموم مردم در دسترس است. اگرچه رویدادها و کنسرت‌های فوتبال در پارک المپیک برگزار می‌شود، اما می‌توانید با پیوستن به تور معماری در پکن از طراحی‌های مدرن این شهر رو به رشد لذت ببرید.

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

هات پات در پکن

وقتی در پکن هستید یکی از اصلی‌ترین و مهم ترین کارهایی که باید در این شهر انجام دهید خوردن غذاهای پکنی فوق‌العاده و پیوستن به تور غذایی هات پات است. یکی از مشهورترین غذاها انواع نودل‌ها و همچنین بوقلمون پخته شده در سس است.

جشنواره جهانی گردشگری

جشنواره بین المللی گردشگری رویدادی است که به مدت ۲۰ سال برگزار شده و صنعت گردشگری در چین را جشن می‌گیرد. در این جشنواره نماینده‌های کشورهای مختلف اجرا و برنامه فرهنگی خواهند داشت که در اصل با نیت صلح بیشتر کشورها را دور هم جمع می‌کند.

موزه غذای سلطنتی چین

تعجب نکنید این رستورانی فوق‌العاده با غذاهای خوشمزه است که آموزش تهیه پیراشکی، نمایش‌های شام و موزه‌ای که به غذا اختصاص دارد را در دسترس مهمانان قرار می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید درست کردن دامپلینگ‌ها را یاد بگیرید و سپس آن را بپزید و وقتی که دارید از خوردن آن لذت می‌برید به تماشای برنامه‌های سنتی هم بپردازید.

 

بهترین مکان‌ها در پکن برای گرفتن عکس‌های اینستاگرامی

منطقه تجاری مرکزی

این منطقه شهر شما را با هتل های پنج ستاره پراکنده در میان آسمان خراش‌ها، فرصت خریدهای سطح بالا و غذاخوری‌های عالی غافلکیر خواهد کرد. همچنین خیابان‌های پیاده روی، خیابان‌های خرید و مراکز خرید زیادی برای کاوش وجود دارد که روز شما را می‌سازند. اگرچه به اندازه شانگهای یا هنگ کنگ چشمگیر نیست، اما CBD پکن ارزش یک توقف کوتاه و کمی خرید و صرف غذا را دارد.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی که در ۸ کیلومتری شمال شهر ممنوعه قرار دارد، مکان زیبایی برای بازدید از باغ‌های امپراتوری است. کاخ تابستانی پکن در سال ۱۸۶۰ به طور کامل ویران شد، اما در سال ۱۸۸۸ بازسازی شد. اما نهایتا، دوباره در سال ۱۹۰۰ تخریب شد، و مجددا یک بار دیگر در سال ۲۰۱۲ بازسازی شد. با قدم زدن در غرفه‌ها و راهروها، یک روز را به کاوش در کاخ تابستانی و باغ امپراتوری اختصاص دهید. در واقع کاخ تابستانی یکی از برترین جاذبه‌های پکن است که نباید بازدید از آن را از دست داد. این یک سایت میراث جهانی یونسکو و بزرگ‌ترین باغ امپراتوری در چین است که چاشنی فوق‌العاده‌ای برای سفر شما خواهد بود.

 

در ورکشاپ توفو شرکت کنید

مدرسه ای در پکن وجود دارد که می‌توانید از ابتدا تا انتها طرز تهیه کشک لوبیا (توفو) را یاد بگیرید. دیدن طرز تهیه یکی از غذاهای اصلی چین بسیار جالب بوده و شما می‌توانید در تمامی مراحل درست کردن توفو از آسیاب کردن دانه‌های سویا تا جوشاندن کشک لوبیا شرکت داشته باشید و در نهایت آن چه که تهیه کرده‌اید را بخورید و از نتیجه کارتان لذت ببرید.

منطقه هنری ۷۹۸

برای چیزی متفاوت، از منطقه هنری ۷۹۸ پکن دیدن کنید. اگرچه این منطقه از دسترس کمی دور است اما می‌توانید با رزرو تور به راحتی از آن دیدن کنید. این قسمت قبلا محل فعالیت کارخانه‌هایی بوده که امروزه متروک شده بودند تا این که کم به فضایی هنری و پر جنب و جوش تبدیل شد. منطقه هنری ۷۹۸ شبیه معبد خام برلین است تا یک منطقه شهر چینی با دیوارها، گالری‌های هنری مختلف و فروشگاه‌ها، بنابراین اگر به دنبال چیزی متفاوت در پکن هستید منطقه هنری ۷۹۸ ارزش کاوش را دارد.

 

گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران