پارک جهانی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
پارک جهانی پکن

در میان انبوه جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی پکن، چندین پارک تفریحی نیز در این شهر وجود دارد تا بتوانید در تور چین، ساعاتی شاد را بگذرانید. پارک جهانی پکن اما، ترکیبی از هر دو این هاست. یک پارک بزرگ که پر شده از سازه‌های مینیاتوری از نمادهای کشورهای مختلف که می‌توانید در میانشان بگردید و به عکاسی بپردازید. اگر پیش‌تر شناختی از این مجموعه تفریحی ندارید، مطلب امروز ما در مقتدرسیر تابان را دنبال کنید.

 

معرفی پارک جهانی پکن

این مجموعه یکی از مراکز تفریحی محبوبی است که خیلی از گردشگرانی که به تور پکن می‌روند، از آن‌جا بازدید به عمل خواهند آورد. ساخت پارک جهانی چند سالی طول کشید تا این که در سلا ۱۹۹۳ درهای آن به روی عموم باز شد و به مرور، سازه‌های مینیاتوری بیشتری به آن‌جا اضافه گشت تا این که حالا، حدود ۱۰۰ بنا و نمادهای طبیعی از ۵۰ کشور در این محل به نمایش گذاشته شده است.

عکس: trip.com

 

فضای بسیار بزرگ پارک که حدود ۴۶.۷ هکتار می‌شود، به شما این اجازه را داده تا به راحتی در میان مینیاتورهای مختلف قدم بزنید، عکاسی کنید و هر کدام از آن‌ها را در فضایی که بهشان اختصاص داده شده، تماشا نمایید. در حال حاضر، ۷۶ درصد از کل پارک را فضای سبز پوشانده است ومینیاتورها هر کدام در یک فضای مختص به خود قرار دارند تا به نوعی، شبیه به فضایی باشد که در دنیای واقعی دارند. برای مثال، ماکت اپرا سیدنی کنار استخر و مشرف به آب قرار گرفته، چند بنای میدان سرخ مسکو کنار هم درست شده‌اند و به دور مینیاتور تاج محل در پارک جهانی پکن‌، باغی شبیه به آن چه که در واقعیت می‌بینید درست شده است.

البته وقتی در مورد ۱۰۰ تندیس صحبت می‌کنیم، این را هم باید در نظر بگیرید که بعضی از آن‌ها، مجموعه‌ای از چند بنای مختلف هستند. برای مثال، فضای نیویورک با چندین ساختمان معروف آن درست شده و مجسمه آزادی نیز چند متری آن‌طرف‌تر دیده می‌شود.

 

۱۰ گالری هنری برتر پکن

عکس: trip.com

 

هزینه‌ی ورودی و مسیر رفت و آمد به پارک جهانی پکن

این مجموعه در فاصله‌ی ۱۶ کیلومتر از مرکز شهر پکن و ۸ کیلومتری از راه‌آهن غربی این شهر بوده و کمی از مرکز شهر دور است با این حال، امکان رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی پکن وجود داشته و بازدید از پارک جهانی، هزینه‌ی زیادی روی دستتان نمی‌گذارد. یکی از راه‌های رفتن به آن‌جا، استفاده از اتوبوس‌های اکسپرس است که از ایستگاهی در جنوب شرقی پل تیاننینگسی (Tianningsi Bridge) نزدیک ایستگاه ۳۹۰ حرکت می کنند. این اتوبوس‌ها از ساعت ۷ صبح هر ۴۵ دقیقه به این این پارک می‌روند و تنها ۲ یوان قیمت بلیط آن‌ها بوده و بعد از ۴۵ دقیقه به محل پارک خواهید رسید.

البته همیشه می‌توانید از تاکسی برای رفت و آمد استفاده کنید اما با توجه به دور بودن از مرکز شهر، هزینه‌ی تاکسی شما زیاد خواهد شد. متاسفانه، ایستگاه مترو در نزدیکی پارک جهانی پکن وجود ندارد.

آدرس: No.158 Feng Bao Rd. Huaxiang County, Fengtai District, Beijing

عکس: na7dney.ru

 

جاذبه‌های پارک جهانی پکن

اولین چیزی که بعد از عبور از ورودی پارک متوجه آن خواهید شد، باغ‌های پلکانی ایتالیا است و اگر به سمت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخید، وارد جاذبه‌های آسیایی می‌شوید که در این پارک ساخته شده‌اند. بخش آسیایی، یکی از جذاب‌ترین نقاط پارک جهانی به حساب می‌آید که شامل بعضی از مهم‌ترین نمادهای خود کشور چین نیز هست. دیوار بزرگ، غارهای موگائو و معبد چوبی یینگژیان از جمله آن‌ها به شمال می‌رود. جالب این که درست در کنار نمادهای چینی، مینیاتور بزرگ و پرجزییاتی از قصر پرسپولیس را مشاهده خواهید کرد که به زیبایی‌ ساخته شده است. در ادامه بخش آسیایی، محل‌هایی همچون دروازه بابیلون، تاج محل، آنگکور وات و قصر بزرگ بانکوک را نیز مشاهده خواهید کرد.

 

بازدید از پکن برای دوست داران هنر

عکس: blogspot.com

 

بعد از گذر از بخش آسیایی، دیگر بخش‌های پارک ترکیبی از نمادهای کشورهای مختلف در دنیاست و دسته‌بندی خاصی ندارد. جایی که می‌توانید ساختمان بزرگ اپرا سیدنی، اهرام ثلاثه مصر، اسب تروا، برج پیزا، کلوسیوم رم، آکروپولیس یونان، پل لندن، ساعت بیگ بن، کلیسای نوتردام هلند و خیلی چیزهای دیگر را مشاهده کنید. تعداد زیاد بناهای موجود در این پارک و فاصله‌ی آن‌ها نسبت به هم باعث می‌شود، تا مدتی را به پیاده روی در آن‌جا بگذرانید. خوشبختانه فضای پارک بسیار بزرگ بوده و شلوغی آن‌جا خیلی به چشم نمی‌آید و خیلی راحت می‌توانید در این محل به عکاسی بپردازید.

عکس: blogspot.com

 

فعالیت‌های محبوب در پارک جهانی پکن

یکی از جذابیت‌های پارک جهانی این است که در سالن تئاتر روباز این محل، اجراها و برنامه‌های متنوعی برپا می‌شود که با همان بلیط ورودی برای بازدید از این محل، می‌توانید به تماشای آن‌ها نیز بپردازید. این اجراها برنامه‌ای مشخص دارند که به ترتیب در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • رقص خوش آمد گویی: این برنامه ۱۰ صبح روزهای چهار شنبه تا یکشنبه در میدان اصلی پارک برگزار می‌شود
  • نمایش بهشت: تنها مختص به ماه‌های گرم سال بوده و ساعت ۱۰:۳۰ صبح روزهای چهارشنبه تا یکشنبه در فضای داخلی پارک برگزار می‌شود.
  • نمایش موسیقی و رقص: اصلی‌ترین نمایش پارک که هر روز در دو نوبت، ساعت‌های ۱۱ و ۱۴:۳۰ در سالن تئاتر روباز برگزار می‌شود.
  • نمایش آسیایی: نمایشی که روزهای سه شنبه تا چهار شنبه در دو نوبت، ساعت‌های ۱۲ و ۱۵:۳۰ در بخش آسیایی پارک جهانی پکن اجرا خواهد شد.
  • نمایش آفریقایی: این نمایش در بخش آفریقایی، روزهای چهارشنبه تا یکنشبه در دو نوبت، ساعت‌های ۱۴:۱۰ و ۱۵:۱۰ برگزار می‌شود.
  • نمایش فیل‌ها: اینم نمایش نیز همه روزه در تالار فیل‌ها برگزار می‌شود اما ساعت آن متغیر است.

غیر از نمایش‌های یاد شده، در روزهای خاصی از سال مثل سال نو چینی، روز ملی چین یا دیگر جشن‌های سال نیز، برنامه‌های متعدد و مخصوصی در این محل برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها نیز لذت خاص خود را دارد.

عکس: blogspot.com

 

قیمت بلیط ورودی پارک جهانی پکن

در حال حاضر قیمت بلیط ورودی پارک جهانی ۱۰۰ یوان بوده که البته کودکان زیر ۱.۲ متر، می‌توانند به صورت رایگان وارد پارک شوند. همان طور که گفتیم، تنها خرید بلیط ورودی کافی خواهد بود و با همان هزینه‌ای که می‌کنید، امکان بازدید از تمامی نمایش‌های برگزار شده در پارک را نیز خواهید داشت. ساعات فعالیت پارک نیز هر روز بین ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بوده اما با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که اول صبح به آن‌جا بروید تا هم نمایش‌ها را از دست ندهید و هم این که از هوای مطبوع صبگاهی استفاده کنید و از دیگر جاذبه‌های پکن در آن اطراف نیز دیدن نمایید. اگر چه بازدید از کلیت پارک چیزی حدود دو ساعت از شما زمان می‌برد، اما بهتر است یک نیم روز خود را خالی کنید تا بتوانید، نمایش‌ها را نیز تماشا نمایید.

 

معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

عکس: blogspot.com

 

جاذبه‌های نزدیک به پارک جهانی پکن

حالا که قرار است به این منطقه از پکن بروید، پیشنهاد می‌کنیم در همان نزدیکی از دو مورد از دیگر جاذبه‌های گردشگری پکن در نزدیکی پارک هم دیدن کنید:

  • مقبره سلسله هان (Han Dynasty Tomb)

این مقبره بیش از 2 هزار سال عمر داشته و در واقع مقبره غربی شاهزادگان سلسله هان به حساب می‌آید و چندین شاهزاده این سلسله در آن‌جا به خاک سپرده شده‌اند. برای بازدید از آن‌جا هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کنید و محل آن نیز حدودا یک کیلومتراز پارک جهانی پکن دور است.

  • پارک هواژیانگ (Huaxiang Park)

این مجموعه یک پراک گیاه شانسی است که دارای فضایی بسیار بزرگ و درختان گل‌های بسیاری است. خانه‌های کوچک درختی در آن ساخته شده و دارای فضایی آرامش بخش بوده که مناسب عکاسی و گردش است.  رودخانه یونگدینگ (Yongding) از درون آن‌جا می‌گذرد که می‌توانید به این محل نیز بروید.

عکس: twitter.com

 

۰۷ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران