معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

چند ماهی می‌شود که از افتتاحیه بزرگ تم پارک یونیورسال استودیویز (Universal Studios) در پکن می‌گذرد و این مجموعه با دو ریزورت و هتل بزرگ و مجموعه‌ای عظیم از تفریحات مختلف، میزبان گردشگرانی است که کم کم دوباره به پکن بر می‌گردند. یونیورسال پکن بزرگ‌‌ترین پارک در زمان افتتاحیه این کمپانی بوده و دارای ۳۷ سواری اصلی، ۷ بخش با تم‌های مختلف و ۲۴ نمایش و اجرای متفاوت است که همگی در طول یک روز برگزار شده و محیطی بی‌نظیر را در این بخش از پایتخت به وجود می‌آورند. پس اگر در تور چین به پکن سفر کردید، حتما باید سری به این مکان بزنید.

 

با تم پارک یونیورسال در پکن آشنا شوید

پنجمین پارک از سری تم‌پارک‌های کمپانی یونیورسال، در پکن و در فضایی به بزرگی ۴۰۰ هکتار افتتاح شده است. پارکی که کار ساخت آن از سال ۲۰۱۸ آغاز شده بود و پیش بینی می‌شود، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری پکن بدل شود. شرکت یونیورسال تولید کننده سری فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و سریال‌های محبوبی است و نام‌هایی همچون هری پاتر، پاندای کونگ فو کار، ترنسفورمرز، مینیونز و ... را در لیست خود دارد که همگی آن‌ها در این پارک بزرگ نیز حضور دارند. این پارک بازی‌های متنوعی برای سنین مختلف داشته و همه می‌توانند از حضور در این پارک، لذت ببرند.

تهیه بلیط و نکاتی که پیش از ورود باید در نظر بگیرید

پکیج‌ها و بلیط‌های مختلفی برای حضور در این تم پارک بزرگ در نظر گرفته شده که بخش مربوط به هتل را در بند مربوطه ذکر می‌کنیم و غیر از آن به دو مورد بسنده خواهیم کرد. یکی بلیط‌های ورودی به پارک است و یکی بلیط‌های VIP که قیمت بالایی داشته اما مزیت‌های خودش را دارد. بلیط‌های پارک به صورت یک روزه به فروش می‌رسند و ۴۱۸ یوان (حدود ۶۰ دلار) قیمت دارند که البته این قیمت برای فصول کم بازدید بوده، در ماه‌هایی از سال به ۵۲۸ یوان می‌رسد، برای روزهای پیک سفر قیمت ۶۳۸ یوان داشته و در روزهایی خاص که جشن‌های بزرگ در آن برپا می‌شود، برای ورود باید ۷۴۸ یوان بپردازید. با توجه به ارزیابی قیمت نسبت ۴ پارک دیگر کمپانی، قیمت‌ها تفاوت چندانی با هم ندارند. شما با خرید این بلیط‌ها می‌توانید در تمام طول روز وارد پارک شده و هر بازی که خواستید را امتحان کنید. قیمت بلیط برای افراد زیر ۱۳ سال کمی ارزان‌تر است.

اما بلیط‌های VIP که قیمت آن‌ها از ۱۲۰۰ یوان آغاز می‌شود، مزیت‌هایی دارند. اول این که تنها ۱۰ بلیط VIP برای هر روز در نظر گرفته خواهد شد پس باید از قبل آن‌ها را رزرو کنید. برای این افراد نوشیدنی و غذا به صورت رایگان در نظر گرفته شده و شما می‌توانید، تمامی بازی‌ها را بدون صف وارد شوید و وسایل نقلیه مخصوص برای رفت و آمد شما در پارک نیز در نظر گرفته می‌شود. در کل از لحظه ورود تا خروج، شما در بهترین جاها برای تماشای نمایش می‌نشینید، بازی‌ها را به بهترین شکل و بدون معطلی امتحان می‌کنید و همه چیز در بهترین شرایط برایتان مهیا می‌شود.

 

سفری ۳ روزه به مهمترین جاذبه‌های پکن

بازی‌هایی که تمامی ندارند

همه‌ی فعالیت‌ها و بازی‌های پارک یونیورسال در محیط روباز نبوده و بخشی از آن‌ها در فضای سرپوشیده قرار گرفته‌اند و حتی در روزهای بارانی نیز یا وقتی آفتاب شما را آزار می‌دهد نیز می‌توان به سراغشان رفت. بدون شک یکی از محبوب‌ترین بخش‌های پارک، مجموعه‌ی "هری پاتر و ماجراجویی ممنوعه" است که با مدرسه بزرگ هاگوارتز که در دل پارک ساخته شده، نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. در این بخش از پارک، می‌توانید در میان کلاس‌های جادوگری قدم زده، لباس‌های مبدل پوشید، با چوب‌های جادو بازی کنید و عکس‌های جذاب بگیرید و در نهایت سواری مخصوص هری‌پاتر را امتحان کنید. دکور این بخش از پارک معرکه و فراموش نشدنی ساخته شده است.

 "ترانسفورمرز متروبیس" یکی دیگر از بخش‌های بزرگ پارک است که در همان ابتدا با مجسمه‌ی بزرگ "اوپتیموس پرایم" در نظر مراجعه کنندگان خودنمایی می‌کند. چند بازی فوق‌العاده در این بخش از پارک تعبیه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به Bumblebee Boogie اشاره کرد. این مکان ترن هوایی مخصوص خود را دارد و البته جایی برای عکاسی بچه‌ها با ترانسفورمرزهای محبوبشان است.

اگر با بچه‌ها به تم پارک یونیورسال رفته باشید، دو بخش از پارک است که به هیچ وجه نباید دیدن از آن‌ها را از دست بدهید. در بخش مخصوص کونگ فو پاندا یک سواری عالی در دل کانال آبی مصنوعی در نظر گرفته شده و همچنین چندین مجسمه‌ی بزرگ از کاراکترهای این مجموعه وجود دارد. از طرفی مینیون لند را هم نمی‌توان فراموش کرد که یکی از شادترین بخش‌های پارک یونیورسال به شمار می‌رود. چندین بازی مختلف در این قسمت از پارک واقع شده که سواری دیجیتال Despicable Me Minion Mayhem یکی از آن‌هاست. سواری خاصی که در کنار هیجان انگیز بودن، حسابی شما را می‌خندانند.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

 دنیای ژوراسیک با دایناسورهای محبوبش با بخش‌هایی مثل کمپ ژوراسیک هم انتظار شما را می‌کشند. Raptor Encounter از جمله جاهایی است که شما را وارد یکی از صحنه‌های معروف فیلم می‌کند. دنیای ژوراسیک از آن جاهای پارک است که برنامه‌های تفریحی مختلفی حول محورش برگزار شده و از جمله مهم‌ترین قسمت‌های پارک برای عکاسی نیز به حساب می‌آید.

پارک یونیورسال هم بخش آبی دارد و هم فضای سبزی بزرگ و انواع تفریحات مختلف در آن‌جا قرار داده شده که نمی‌تون یک به یک به آن‌ها اشاره کرد. اما چند مورد از جذاب‌ترین آن‌ها شامل ترن هوایی فوق‌العاده Decepticoaster، سواری مفرح Loop-Dee Doop-Dee‌، سواری خانوادگی Super Swirly‌ و Jurassic Flyers می‌شود.

نمایش‌های یونیورسال پارک پکن

یکی از بخش‌های مهم در تم‌پارک‌های اینچنینی، نمایش‌های مختلفی است که در محیط این گونه پارک‌ها برگزار می‌شود. خوشخبتانه، یونیورسال پارک پکن بهترین‌ها را برای شما برپا می‌کند که بعضی به صورت کاملا زنده بوده و شامل نمایش‌های موزیکال نیز می‌شوند و برخی دیگر تلفیقی از افکت‌های نوری و نمایش‌های دیجیتال و اجراهای زنده هستند. Baby Raptor در ژوراسیک پارک با استفاده از عروسک‌های واقع گرایانه دایناسورها، واقعا معرکه است و پیشنهاد می‌کنیم، برنامه ریزی کنید تا این نمایش را ببینید.

طرفداران پاندا کونگ فو کار نباید Po Live را از دست بدهند و آن‌هایی که اهل هری پاتر هستند در Frog Choir و Wand Magic‌ شرکت کرده و این نمایش‌های مفرح و تعاملی را ببینند. همچنین نباید فراموش کنید که خیلی از شخصیت‌های مختلف همچون شرک، مینیون‌ها یا پاندا کونگ فو کار در نقاط مختلف پارک بوده که به شما خوش آمد می‌گویند و می‌توانید با آن‌هاعکاسی کنید.

نمایش موزیکال و رقص، جزو مهمی از یونیورسال پارک پکن هستند. Jump, Dance, Surprise! ، Triwizard Spirit Rally‌، Rhythm Drifters و SING on Tour! از جمله این نمایش‌ها هستند. جز آخری همه‌ی این نمایش‌ها در محیط روباز بوده اما SING on Tour! همراه با رقص و موسیقی، افکت‌های نوری معرکه‌ای داشته و با توجه به این که در قالب انیمیشن معروف Sing اجرا می‌شود، لحظات بی‌نظیری را برایتان می‌سازد.

WaterWorld Stunt Show نمایشی دیگر است که در دریاچه‌ی مصنوعی پارک برگزار شده و بدلکاران چند حرکت عالی برایتان اجرا می‌کنند. غیر از این موارد نمایش‌هایی با محتوای هری پاتر، اژدهاسوار و ... نیز برگزار شده و البته فارغ از این‌ها، در Universal CityWalk Cinema که مجموعه‌ی سینمایی بسیار با کیفیتی است و شامل سالن‌های IMAX می‌شود، می‌توانید به تماشای جدیدترین و البته خاره‌انگیز‌ترین محصولات یونیورسال استدویوز نیز بنشینید.

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

رستوران‌ها و کافه‌هایی که شبیه به هیچ جای دیگر نیستند!

حتی سفارش نوشیدنی و خوراکی در این پارک نیز حال و هوای خاص خود را دارد. هر کدام از کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه از دل یکی از فیلم‌ها و انیمیشن‌های یونیورسال بیرون کشیده شاده یا در نهایت تمی شبیه به آن‌ها دارند. مثل  Kung Fu Snacks یا Grandma Panda's Kitchen که مربوط به پاندای کونگ فو کار هستند، Hall of Order که شما را به صرف فست فود در دل رستورانی در دنیای ترنسفورمرز دعوت می‌کند، Amber Ridge در دنیای پارک ژوراسیک یا فست فود و اسنک فروشی Paradise Mall که در آن‌جا می‌توانید غذاهایی به شکل مینیون‌ها بخورید!

در میان رستوران‌ها و کافه‌های این پارک، جدا از این که کودکان و نوجوانان انتخاب‌های بی‌شماری دارند، بزرگ‌ترها نیز جاهای مخصوص به خود را پیدا خواهند کرد و حتی نوشیدنی‌های مخصوص بزرگسالان نیز در جاهایی مشخص به فروش می‌رسد که Hog’s Head‌ معروف‌ترین آن‌هاست.

خرید در یونیورسال پکن

اگر اهل فیلم‌ها و سریال‌های فانتزی باشید، حتما با دست پر وارد تم پارک یونیورسال شوید چون اجناس بسیار زیادی برای خرید پیدا خواهید کرد.  چندین جای مختلف برای سفارش چیزهای مختلف از دنیای هری پاتر در این پارک وجود دارد. Filch’s Emporium™ of Confiscated Goods یک فروشگاه عمومی است و Gladrags Wizardwear پوشاک مخصوص جادوگران را به فروش می‌رساند، Ollivanders برای خرید چوب جادو در نظر گرفته شده و حتی می‌توانید، عروسک جغدهای معروف مجموعه را از Owl Post بخرید.

عاشق مینیون‌ها و انیمیشن‌های یونیورسال هستید؟ پس حتما باید سری به Minion Mart بزنید. POP MART Global Toy Factory Store نیز مملو از عروسک‌های مختلف بوده و در The Supply Vault نیز محصولات مرتبط با ترنسفورمرز را خریداری کنید. ۲۲ فروشگاه مختلف در مجموعه یونیورسال پکن در نظر گرفته شده که هر کدام تم، دکور و محصولات متفاوتی را ارائه می‌کنند.

 

گردشی خانوادگی در باغ وحش پکن

هتل‌های یونیورسال در پکن

این مجموعه بزرگ یک هتل و یک ریزورت در خود دارد که اولی The Universal Studios Grand Hotel و دیگری NUO Resort Hotel نام داریند. Grand Hotel دارای اتاق‌های متنوعی بوده که هر کدام به سبک یکی از فیلم‌ها یا انیمیشن‌ها تزیین شده‌اند. زوج‌ها می‌توانند در اتاق‌هایی به سبک هتل‌های کلاسیک فیلم‌های هالیوودی اقامت داشته باشند و خانواده‌ها می‌توانند سوییت‌های مینیون را انتخاب کنند.

ریزورت NUO اما یک اقامتگاه لاکچری بوده که دارای ۴۰۰ اتاق بسیار بزرگ با طراحی چشم نواز بوده و شامل امکاناتی همچون مرکز اسپا و سلامتی، سالن بازی، بار و ... است. این مکان به اندازه‌ی هتل قبلی مفرح و شاد نیست و در واقع یک اقامت لوکس و مجلل را برای گردشگرانی که به این مکان می‌آیند، خواهد ساخت.

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران