معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم پکن

چین یکی از پهناورترین کشورها با پیشرفتی روز افزون در اقتصاد جهان، شناخته شده‌ترین کشور آسیای شرقی است. گردشگران زیادی سالانه با تور چین برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهرهای مختلف آن سفر می‌کنند. برخی از تاجران هر سال برای سفارش و خرید اجناس گوناگون به چین می‌روند و با تولید کنندگان و فروشندگان مختلف معامله می‌کنند. برای رفت و آمد بهتر مسافران تور پکن، دو فرودگاه مشهور آن را معرفی می‌کنیم.


فرودگاه پکن Beijing Capital Airport

فرودگاه بین‌المللی پکن در ۲۰ کیلومتری شمال شرق پکن، در منطقه شیونی واقع شده است. این فرودگاه پر رفت و آمدترین فرودگاه بین‌المللی چین محسوب می‌شود. فرودگاه پکن سه ترمینال دارد. در ترمینال اول، پروازهای داخلی هاینان ایرلاینز Hainan Airlines انجام می‌شود. در ترمینال دوم، پرواز ایرلاین‌های دیگر و برخی از پروازهای بین‌المللی صورت می‌گیرد. بزرگ‌ترین ترمینال فرودگاه پکن، ترمینال سه است.

 

۱۰ فعالیت شبانه‌ی عالی در پکن

برای دسترسی به فرودگاه پکن می‌توان از قطار سریع السیر استفاده کرد و به راحتی از مرکز شهر به ترمینال ۲ و ۳ رسید که حدودا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. همچنین اتوبوس‌ها از منطقه شونیای به مقصد فرودگاه حرکت می‌کنند و در محوطه ترمینال‌های ۲ و ۳ ایستگاه دارند. شاتل‌های فرودگاه نیز در مرکز شهر و هتل‌های معروف و بزرگ توقف می‌کنند. برای سوار شدن به تاکسی نیز بهتر است آدرس را به زبان چینی بلد باشید و یا بتوانید به راننده بگویید شما را تا کجا ببرد. علاوه بر دسترسی خوب، فرودگاه دارای اینترنت وای فای رایگان نیز است. مراکز خرید مختلفی نیز در داخل فرودگاه وجود دارد تا در صورت نیاز، کالای مورد نظر را خریداری کنید. غذا، قهوه و چای چینی نیز از جمله مواردی است که در زمان انتظار در فرودگاه به تنوع خواهید یافت. فرودگاه بین‌المللی پکن معماری زیبایی نیز دارد.

 

بازدید از قصر تابستانی پکن

فرودگاه بین ‌المللی داکسینگ پکن Beijing Daxing International Airport

فرودگاه بین ‌المللی داکسینگ پکن به عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۱۹ در حضور رئیس جمهور چین افتتاح شد. این فرودگاه دارای ۴ باند است و در سال‌های بعد ۳ باند دیگر به آن اضافه خواهد شد. این فرودگاه در جنوب شهر پکن ساخته شده و تا میدان تیان‌آنمن در مرکز شهر حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. طراحی این فرودگاه فوق‌العاده زیباست و توسط معماری به نام زاها حدید ساخته شده و هدف ساخت آن به شکل پنج پر که ستاره‌ دریایی نام گرفته، کاهش مسیر پیاده‌ برای مسافران است. طراحی مدرن، روشن و براق فرودگاه که تا حدودی به خاطر ۸ هزار پنجره‌ سقفی است که در این سازه به کار رفته است و زیبایی آن چشم را به خود خیره می‌کند.
فرودگاه دارای امکاناتی همچون محلی به نام باغ چینی China Garden به صورت حیاطی برای اجتماعات بین‌المللی است و محوطه‌ای آرامش‌بخش با الهام از سنت‌های چینی دارد که اطراف یک دریاچه‌ بر پا می‌شود. همچنین این فرودگاه شامل نمایشگرها، دوربین‌های مجهز به تشخیص چهره و ربات‌های هوشمند است که از نظر امنیتی و کاربردی، تاثیر بسزایی برای جا به جایی مسافران دارد. علاوه بر این، فرودگاه امکانات دیگری همچون اینترنت رایگان، مراکز خرید و رستوران‌های مختلف را دارد و گردشگرانی به راحتی می‌توانند نیازمندی‌های خود را در زمان انتظار برای پرواز تامین کنند.

 

معرفی معبد بهشت در شهر پکن

 

فرودگاه بین‌المللی قدیمی و فعلی پکن به نام Beijing Capital International Airport دومین قطب صنعت هوانوردی در سطح جهان است، اما پروازهای بیشتر از تعداد انجام شده در این فرودگاه امکان‌پذیر نیست و لازم بود فرودگاه دیگری در کنار فرودگاه اصلی آغاز به کار کند. این فرودگاه از نظر حمل و نقل مسافران مشکلی ندارد و خطوط قطارهای سریع، تاکسی و شاتل‌های فرودگاهی را برای انتقال مسافران به نقاط مختلف شهر در نظر گرفته است. به طور مثال عده‌ای از مسولین در زمان ساخت فرودگاه وعده داده‌اند که قطارهای اکسپرس با حرکت سرعتی در حد ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، مسافران را در کمتر از ۲۰ دقیقه به مرکز شهر خواهند رساند.
در صورتی که به پکن سفر می‌کنید، از جاذبه‌های مهم گردشگری پکن همچون کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه در پکن، دیوار بزرگ چین و کاخ تابستانه بازدید کنید.

۲۸ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران