آشنایی با پارک جهانی پکن در چین

جاذبه‌های گردشگری پکن
آشنایی با پارک جهانی پکن در چین

چین کشوری پهناور و گسترده است. از این رو جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است. علاقه‌مندان به سفر هر چند بار هم تور چین را انتخاب کنند باز هم جاهایی برای بازدید در آن باقی خواهد ماند. یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری چین شهر پکن می‌باشد. در شهر پکن نیز جاهای دیدنی فراوانی وجود دارند. یکی از این مکان‌های جالب پارک جهانی پکن می‌باشد. لذا در این مقاله عنوان آشنایی با پارک جهانی پکن در چین را برای بررسی و معرفی انتخاب کرده‌ایم.

 

پارک جهانی پکن (Beijing World Park)

پارک جهانی پکن برای اولین بار حدود ۲۷ سال پیش افتتاح شد. این پارک معروف با مساحتی در حدود ۴۶۱ مترمربع توانسته است ده‌ها نماد از کشورهای معروف جهان را به شکل مینیاتوری یک جا جمع کند. البته در این میان بعضی از سنبل‌های کشورها با سایز واقعی خود ساخته شده‌اند. در اصل همان‌طور که از نامش معلوم است این پارک مجموعه‌ای از نمادهای معروف دنیا است. از این رو می‌توان به چشم یک جهان کوچک به پارک جهانی پکن نگاه کرد. با بازدید از این پارک زیبا می‌توانید به کل جهان به صورت همزمان سفر کنید.

 

بهترین غذاهای خیابانی پکن را کجا پیدا کنید؟

 

از دیگر ویژگی‌های پارک جهان می‌توان به غرفه‌های مختلفی که مربوط به آیین‌های متفاوتی هستند اشاره کرد. این غرفه‌ها فرهنگ افراد مختلف دنیا را به نمایش گذاشته‌اند. همچنین صنایع دستی و نمادهای کوچکی جهت خرید به عنوان یادگاری یا سوغاتی در این غرفه‌های کوچک به چشم می‌خورند.

 

چه چیزهایی را می‌توان در پارک جهانی پکن مشاهده کرد؟

پارک جهانی پکن از ۱۷ قسمت متفاوت تشکیل شده است. هر یک از این قسمت‌ها مربوط به یک بخش خاصی از جهان می‌باشد. در این بخش‌ها بناهای مذهبی، آسمان‌خراش‌های معروف دنیا، مجسمه‌های به نام جهان و بخش‌های سرگرم‌کننده متفاوتی برای کودکان و بزرگسالان را می‌توان پیدا کرد. از جمله چند تا از معروف ترین آن ها می توان به برج ایفل، برج پیزا، تاج محل، اهرام با شکوه مصر و حتی تخت جمشید نیز اشاره کرد. بخش‌های تشکیل دهنده پارک جهانی پکن عبارتند از:

  • اروپای شرقی
  • اروپای غربی
  • آمریکای شمالی
  • آمریکای جنوبی
  • آفریقا
  • اقیانوسیه
  • آسیای غربی
  • آسیای شرقی
  • آسیای جنوبی و ...

 یکی دیگر از جذاب‌ترین بخش‌های بازدید از پارک جهانی پکن تماشای نمایش‌ها و مراسم‌هایی است که در آن برگزار می‌شوند. بیشتر این نمایش‌ها برای سرگرمی و تفریح گردشگران تدارک دیده شده است. از این رو همه روزه می‌توان شاهد نمایش‌ها، رقص و موسیقی زنده و همچنین تئاتر بود. علاوه بر این موارد گردشگران می‌توانند از سینمای سه بعدی و بسیاری دیگر تفریحات موجود در پارک استفاده کنند و لذت ببرند. از جمله یکی از بهترین زمان‌ها از نظر برگزاری این نمایش‌ها و مراسم‌ها، با شور و شوق بیشتر بازدید از پارک جهانی پکن در روزهای خاص چینی‌ها مثل تعطیلات رسمی و یا تحویل سال نو چینی‌ها می‌باشد.

 

 

ساعات و طریقه بازدید از پارک جهانی پکن

برای بازدید از بخش‌های مختلف پارک جهانی پکن ساعات متفاوتی در نظر گرفته شده است. به این صورت که برای بازدید بخش قاره آسیا باید در یکی از روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه و بین ساعات ۱۲ تا ۱۲:۳۰ و یا بین ساعات ۳:۳۰ تا ۴ ظهر در پارک حضور داشته باشید. همچنین ساعات در نظر گرفته شده برای ورود و بازدید از بخش قاره آفریقا در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۲:۱۰ تا۳:۱۰ ظهر می‌باشد. سایر بخش‌های پارک در تمامی ایام هفته از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر آماده برای بازدید گردشگران می‌باشد.

گردشگرانی که دوست دارند از پارک جهانی پکن دیدن کنند باید در مرحله اول بلیط ورودیه را تهیه کنند. هزینه این بلیط‌ها به ازای ورود هر یک بزرگسال ۱۰۰ یوان چین (واحد پول چین)  است. البته کودکانی که قد آن‌ها از ۱ متر و ۲۰ سانت کوتاه‌تر باشد می‌توانند بدون تهیه بلیط وارد پارک شوند.

 

مرکزخرید معروف پلازای شرقی پکن

 

پارک جهانی پکن در شهر پکن چین و سمت جنوب غربی منطقه فنگتائی واقع شده است. از آنجایی که یکی از بهترین روش حمل و نقل چه از نظر اقتصادی و چه از نظر راحتی اتوبوس‌ها می‌باشند در این بازدید نیز توصیه می‌کنیم که اتوبوس‌ها را برای رسیدن به این پارک انتخاب کنید. برای این منظور در ایستگاه Shijie Gongyuan از اتوبوس پیاده شوید و به صورت پیاده و با رفتن چند قدم به سمت پارک جهانی پکن بروید.

۱۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران