آشنایی با شرایط آب و هوایی پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
آشنایی با شرایط آب و هوایی پکن

شهر پکن به عنوان پایتخت کشور چین سالانه با سیل عظیمی از گردشگران روبرو است. در این شهر توریست‌ها می‌توانند از تفریحات متنوع لذت برده و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند. اما برای اینکه مسافران تور چین بتوانند از این سفر خود نهایت استفاده را بکنند انتخاب زمان مناسب برای سفر آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از عوامل موثر در انتخاب زمان صحیح برای سفر توجه به شرایط آب و هوایی مقصد گردشگری است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی شرایط آب و هوایی شهر پکن چین پرداخته‌ایم تا شما عزیزان بتوانید در بهترین زمان سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و از آن نهایت لذت را ببرید.

 

شرایط کلی آب و هوایی شهر پکن

در شهر پکن می‌توان هر چهار فصل سال را تجربه کرد. به این صورت که دارای تابستان‌هایی گرم و مرطوب، زمستان‌های سرد و خشک است. همچنین فصل‌های بهار و پاییز در این شهر چین دارای هوایی خنک و معتدل است. از دیگر ویژگی‌های مهم اب و هوایی این شهر می‌توان به اختلاف دمای مشهود بین ساعات روز و شب اشاره کرد. بارش‌های فصلی در شهر پکن در تابستان رخ می‌دهد. مخصوصا در ماه‌های خرداد تا مرداد میزان بارندگی به اوج خود می‌رسد. سردترین ماه سال مربوط به دی است که میانگین دما در این روزهای ماه به حدود ۴- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در حالی که ماه تیر با میانگین دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین روزهای سال را به خود اختصاص می‌ دهد.

 

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر پکن

 

شرایط آب و هوایی شهر پکن در هر یک از فصل‌های سال

همان طور که گفته شد شهر پکن یکی از شهرهای چهار فصل به حساب می‌آید. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقه‌ای که دارند یکی از فصل‌های سال را برای گردش و تفریح خود انتخاب کرده و از آن لذت ببرند. برای تصمیم‌گیری آسان‌تر و بهتر شما عزیزان در ادامه به بررسی تک تک فصل‌های سال در این شهر زیبا و دیدنی چین پرداخته‌ایم:

شرایط آب و هوایی شهر پکن در فصل بهار

فصل بهار در شهر پکن از ماه مارس (اسفند) شروع شده و تا ماه می (اردیبهشت) ادامه دارد. کلیت شرایط آب و هوایی در این ماه‌ها ملایم بوده و توریست‌ها گرما یا سرمای شدیدی را تجربه نخواهند کرد. در فصل بهار شهر پکن طوفان‌های شنی شدیدی را تجربه می‌کند. به طوری که در روزهای طوفانی گردش در طبیعت و پیاده‌روی در هوای آزاد غیر ممکن خواهد بود. از جمله ویژگی‌های مثبت این فصل می‌توان به طبیعت فوق‌العاده زیبای آن که با شکوفه زدن درختان و سرسبز شدن آن‌ها همراه است، اشاره کرد. پس اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید ماه اردیبهشت می‌تواند از لحاظ دما و شرایط هوا برای شما ایده‌آل باشد.

شرایط آب و هوایی شهر پکن در فصل تابستان

با اتمام فصل بهار، فصل تابستان در شهر پکن آغاز می‌شود و تا ماه آگوست (مرداد) ادامه می‌یابد. در این فصل دمای هوا افزایش یافته و به خصوص در ساعات نزدیک به ظهر آفتاب گرم و سوزناک خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این فصل از سال در شهر پکن می‌توان به بارش‌های رگباری و شدید اشاره کرد. به همین دلیل کسانی که قصد دارند در فصل تابستان به پایتخت چین سفر داشته باشند به همراه داشتن چتر را نباید فراموش نکنند.

 

معرفی دو فرودگاه‌ بزرگ و مهم پکن

شرایط آب و هوایی شهر پکن در فصل پاییز

با ورود به ماه سپتامبر (شهریور) فصل پاییز در شهر پکن آغاز می‌شود و تا اواخر ماه نوابر (آذر) ادامه می‌یابد. از نظر بسیاری از توریست‌ها فصل پاییز زیباترین فصلی است که گردشگران می‌توانند در این شهر تجربه کنند. چرا که برگ درختان حالتی رنگا رنگ و پاییزی به خود گرفته و دمای هوا بسیار معتدل و مرطوب خواهد بود. اگر دوست دارید سفری به این شهر زیبا داشته باشید فصل هزار رنگ پاییز می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیباترین نقاط پکن در فصل پاییز را مطالعه فرمایید.

شرایط آب و هوایی شهر پکن در فصل زمستان

ماه‌ دسامبر (دی) با آب و هوای سرد و خشکی که دارند آمدن فصل زمستان در شهر پکن را خبر می‌دهد. این شرایط آب و هوایی تا ماه فوریه (بهمن) ادامه می‌یابد. در برخی از روزهای این فصل شاهد بارش برف خواهید شد و دمای هوا اغلب اوقات در منفی صفر درجه سانتی‌گراد قرار دارد. فصل زمستان به دلیل مصادف بودن با جشن سال نو چینی‌ها حس و حالی شاد و دوست داشتنی برای گردشگران دارد.

 

بهترین زمان سفر به شهر پکن از نظر شرایط آب و هوایی

تمامی ماه‌ها و فصل‌های سال در شهر پکن چین دارای جذابیت‌های خاص خود است. بنابراین گردشگران باید با توجه به علاقه و انتظاراتی که از سفر خود با تور پکن دارند یکی از فصل‌ها را انتخاب کنند. اما در حالت کلی از لحاظ دمایی و شرایط آب و هوایی فصل پاییز و بهار می‌توانند فصل‌های خوبی برای سفر باشند. چرا که دمای هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد هستند. از طرفی دیگر فصل تابستان به دلیل گرمای سوزناک هوا و فصل زمستان به دلیل سرمای شدید می‌تواند مانع از گردش و تفریح توریست‌ها شود.

 

آشنایی با پارک جهانی پکن در چین

۰۱ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران