آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

مارماریس از جمله شهرهای ساحلی ترکیه می‌باشد که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در سمت جنوب غربی آن قرار گرفته است. تفریحات آبی متنوع، شرایط آب و هوایی و چشم‌اندازهای زیبای این شهر باعث شده است تا تور مارماریس در بین گردشگران طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. پس اگر شما نیز به دنبال یک مقصد گردشگری دنج و متنوع هستید پیشنهاد می‌کنیم تا این گزینه‌ را نیز حتما در نظر بگیرید. همراه ما باشید تا با شرایط آب و هوایی آن آشنا شوید.

 

شرایط کلی آب و هوای مارماریس

قبل از اینکه هوای هر یک از فصل‌های مارماریس را به صورت جداگانه بررسی کنیم بهتر است تا نگاهی کلی به شرایط آب و هوایی آن بکنیم. مارماریس در حالت کلی یکی از شهرهای خوش آب و هوای دنیا محسوب می‌شود. به طوری که هر یک از فصل‌ها جذابیت خاص خود را دارند. شما می‌توانید انواع شرایط هوایی را با توجه به تاریخ سفر خود به مارماریس تجربه کنید. معمولا این شهر توریستی تابستان‌هایی گرم دارد که به دلیل ساحلی بودن آن امکان آب بازی برای توریست‌ها فراهم می‌شود. زمستان‌های آن نیز معمولا معتدل است و سرمای بسیار سختی ندارد. در ادامه شرایط آب و هوایی مارماریس را برای هر یک از فصل‌های سال به صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

مارماریس

شرایط آب و هوایی مارماریس در فصل بهار

فصل بهار در مارماریس تقریبا از ۱۰ اسفند شروع می‌شود و تا ۱۰ خرداد ادامه دارد. متوسط دما در این روزهای سال حداقل ۱۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در اصل هر چه به روزهای آغاز فصل تابستان نزدیک شوید دمای هوا نیز بیشتر خواهد شد. در فصل بهار مارماریس آب و هوایی بسیار ملایم و دلپذیر دارد. از این رو اکثر مسافران برای اینکه بتوانند به راحتی به گشت‌های شهری بپردازند این روزهای سال را ترجیح می‌دهند. چرا که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن نیازی نیست تا نگران گرما یا سرمای بسیار شدید باشید. البته پیشنهاد می‌کنیم یک ژاکت نازک در طول سفر در ایام بهاری با خود حمل کنید. چرا که شاید ۱ یا دو بار بارندگی رخ دهد و دمای هوا کمی خنک شود.

Marmaris

شرایط آب و هوایی مارماریس در فصل تابستان

مسافران می‌توانند از ۱۱ خرداد کم کم شاهد شروع فصل پاییز در مارماریس شوند. دما در روزهای اولیه این فصل کمی بهاری است. با نزدیک شود به اواسط آن شاهد اوج گرما خواهیم بود. سپس کم کم با نزدیک شدن به روزهای پایانی کمی از گرمای آن کاسته می‌شود. روزهای اوج گرما با ازدحام توریست‌ها همراه است. چرا که مناسب‌ترین زمان برای شنا و حمام آفتاب در سواحل فوق‌العاده و بکر مارماریس است.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

مارماریس 

شرایط آب و هوایی مارماریس در فصل پاییز

بعد از اتمام فصل تابستان هوا کم کم خنک‌تر می‌شود. یعنی تقریبا از ۱۰ام شهریور ماه می‌توان شاهد تغییرات آب و هوایی در آن بود. تا ۹ آذر دمای هوا در مارماریس پاییزی است. به طوری که حداقل دما در این روزهای سال ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و حداکثر دما ۳۳ درجه سانتی‌گراد است. معمولا به دلیل ارزان بودن پروازها و هتل‌ها برخی از توریست‌ها این فصل را برای سفر به آن انتخاب می‌کنند. حتما در سفر خود به مارماریس در فصل پاییز چتر و لارانی به همراه داشته باشید. چرا که به احتمال زیاد شاهد باران و حتی برف خواهید بود.

مارماریس 

شرایط آب و هوایی مارماریس در فصل زمستان

سردترین روزهای سال را از ۱۰ آذر تا ۹ اسفند ماه می‌توان در مارماریس تجربه کرد. به طوری که حداقل و حداکثر دما در این روزها بین ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. معمولا در این فصل خیابان‌های شهر خالی از توریست‌ها است.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

 مارماریس

مناسب‌ترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر شرایط آب و هوایی

مثل هر مقصد گردشگری دیگری با توجه به انتظاراتی که می‌توان از سفر داشت مناسب‌ترین زمان برای سفر می‌تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی توریست‌ها فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. چرا که موقعیت جغرافیایی آن باعث شده است تا ساحل‌های بسیار زیبایی در این شهر ایجاد شوند. در نتیجه فصل تابستان و اوج گرما در حقیقت اوج شلوغی در این شهر از لحاظ گردشگری به حساب می‌آید.

مارماریس

 از طرفی دیگر به دلیل توریستی بودن فصل تابستان اکثر پرواز‌ها و هتل‌ها گران می‌شوند و هزینه سفر بالا می‌رود. از این رو فصل بهار و پاییز نیز می‌توانند فصل‌های مناسبی برای گردش در مارماریس باشند. چرا که قیمت‌ها در این روزهای سال معمولا شکسته می‌شوند و شما می‌توانید سفری ارزان را تجربه کنید. البته ناگفته نماند که در این فصل‌ها امکان استفاده از تفریحات آبی در سواحل وجود نخواهد داشت. پس اگر صرفا تور مارماریس را برای بهره‌مندی از سواحل آن انتخاب کرده‌اید گزینه‌ دیگری به غیر از تابستان برای سفر نخواهید داشت.

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران