آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

مارماریس با تاریخی هزار ساله یکی از شهرهای زیبای ترکیه است. گردشگران با انتخاب تور مارماریس می‌توانند سفری به یادماندنی را در کنار جاذبه‌های گردشگری متنوع و سواحل زیبای این شهر تجربه کنند. با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر زیبا، تفریحات ساحلی و دریایی به یکی از اولین تفریحات گردشگران در طول سفر تبدیل شده‌اند. اگر شما نیز علاقه زیادی به دریا و تفریحات آبی داشته و فکر سفر به مارماریس را در ذهن خود دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین سواحل مارماریس آشنا کنیم.

 

ساحل ایچملر  (Içmeler Beach)

اولین موردی که می‌توان نام آن را در لیست بهترین سواحل مارماریس قرار داد ساحل ایچملر است. محبوبیت این منطقه به قدری در بین بومیان منطقه و البته گردشگران زیاد است که همواره مملو از جمعیت می‌باشد. از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت این ساحل در بین گردشگران مارماریس فاصله نزدیک آن با مرکز شهر است. به طوری که تنها با پیومدن مسافتی در حدود ۸ کیلومتر که تنها نیاز به رانندگی ۱۵ دقیقه‌ای دارد می‌توان وارد این ساحل شده و از طبیعت و آب زلال دریا لذت برد. علاوه بر آن علاقه‌مندان می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به کمک وسایل حمل و نقل عمومی به این منطقه دسترسی پیدا کنند. از جمله امکانات موجود در این ساحل می‌‌توان به کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، نیمکت‌های مخصوص استراحت، چتر آفتاب‌گیر برای نشستن در زیر سایه، وای فای رایگان، سرویس بهداشتی و کابین تعویض لباس اشاره کرد.

 

معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

 

ساحل مارماریس (Marmaris Beach)

یکی دیگر از بهترین سواحل مارماریس با همین نام در نزدیکی‌های مرکز شهر قرار دارد. ساحل مارماریس یکی از درازترین سواحل این شهر بوده و به همین دلیل با نام ساحل طولانی (long beach) نیز شناخته می‌شود. در ساحل مارماریس بخش جداگانه‌ای مخصوص تفریحات و ورزش‌های آبی تعبیه شده است. به طوری که می‌توان بهترین تفریحات آبی در مارماریس از قبیل جت‌اسکی، پاراسیلینگ، بنانا و ... را در آنجا تجربه کرد. همین موضوع سبب شده تا این ساحل به انتخاب اول تمامی علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی در مارماریس تبدیل شود. نکته مثبت دیگر اینکه تفریحات موجود در این مجموعه همگی قیمت مناسبی داشته و اغلب مسافران با هر بودجه‌ای می‌توانند از این تفریحات لذت ببرند. از طرفی دیگر می‌توانید با تماشای منظره منحصر به فردی از کوهستان‌ها و ساحل زیبا به حمام آفتاب و ریلکس کردن خود بعد از یک سال با مشغله کاری زیاد بپردازید.

 

ساحل ترنج (Turunç Beach)

ساحل ترنج در فاصله ۲۱ کیلومتری از شهر مارماریس واقع شده و ساحلی فوق العاده تمیز و دوست داشتنی دارد. به طوری که پاکی آب و شن و ماسه آن زبان‌زد همه افراد منطقه می‌باشد. با اینکه ساحل ترنج کمی از محدوده شهری مارماریس دور است اما دسترسی به آن توسط وسایل حمل و نقل عمومی بسیار آسان است. علاوه بر شنا و حمام‌ آفتاب علاقه‌مندان می‌توانند با تورهای قایق‌سواری دل به آب‌های زلال دریا داده و نهایت لذت را از سفر خود ببرند. همچنین در این ساحل فرصت برای غواصی در آب‌های زلال فراهم بوده و اغلب کسانی که قصد غواصی را دارند از مناطق مختلف ترکیه مسیر این ساحل را در پیش می‌گیرند.

 

بهترین رستوران‌های نزدیک مارماریس

 

ساحل خلیج کوملوبوک (Kumlubuk Bay Beach)

کمی دورتر از ساحل ترنج، ساحل دیگری به نام ساحل کوملوبوک وجود دارد. این ساحل دقیقا در فاصله ۲۵ کیلوکتری از شهر مارماریس و ۶ کیلومتری از ساحل ترنج قرار گرفته است. در محدوده این ساحل رستوران‌های دریایی متنوعی با غذاهای تازه طبخ شده از صید روز سرو می‌شود. بنابراین کسانی که مسیر این ساحل زیبا را در پیش گرفته‌اند، می‌توانند بعد از کلی آبتنی شکم خود را با غذاهای لذیذ دریایی در یکی از این رستوران‌ها سیر کنند. برای دستیابی به این ساحل می‌توانید سوار قایق‌هایی در شهر مارماریس شده و در عرض چند دقیقه خود را به آن برسانید.

علاوه بر تفریحات آبی مسیرهای زیبای پیاده‌روی در این ساحل سبب شده تا به یکی از بهترین‌ها بین گردشگران تبدیل شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در این منطقه به بازدید از غاری زیبا با قدمتی بیش از ۵ هزار سال بروند. این تنها بخشی از جاذبه‌های موجود در اطراف ساحل کوملوبوک بوده و در آن می‌توان از شهر باستانی آموس، ساختمان قدیمی تئاتر و دیوارهای شهر دیدن کرد.

 

جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا (Sedir Island & Cleopatra Beach)

آخرین مورد از بهترین سواحل مارماریس که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم با نام جزیره سدیر و ساحل کلئوپاترا شناخته می‌شود. این منطقه فوق‌العاده در ۱۶ کیلومتری مارماریس واقع شده است. سفر به مارماریس بدون بازدید از ساحل کلئوپاترا عملا غیر ممکن است. شن‌های این ساحل با رنگ طلایی خود هر گردشگری را عاشق خود خواهد کرد. به طوری که بومیان این منطقه بر این باور هستند که کلئوپاترا در این دریا شنا می‌کرد و شن‌های این ساحل را از شمال آفریقا به این ساحل آورده است. اگر مسیر جزیره سدیر را در پیش گرفتید، فرصت بازدید از جاذبه‌های گردشگری باستانی را نیز خواهید داشت. از جمله این مکان‌ها می‌توان به ویرانه‌های شهر باستانی کدرای (Cedrae Antique City) و تئاتر باستانی آن اشاره کرد.

 

راهنمای فرودگاه دالامان مارماریس

۰۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران