بهترین زمان برای سفر به مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
بهترین زمان برای سفر به مارماریس

انتخاب زمان مناسب برای سفر متناسب با مقصد گردشگری می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تفریحات و سرگرمی‌های مقصد گردشگری داشته باشد. از آنجایی که بازار گردشگری مارماریس این روزها بین توریست‌های ایرانی بسیار داغ شده در این مقاله بررسی زمان‌های مختلف برای سفر به این شهر ساحلی و زیبای ترکیه را هدف قرار داده‌ایم. چنانچه دوست دارید تا با تور مارماریس سفر کنید اما هنوز زمان مناسب را برای رزرو تور خود انتخاب نکرده‌اید خواندن این مقاله توصیه می‌شود. در این مقاله بهترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر شرایط آب و هوایی، حجم توریست‌ها و قیمت‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌ایم.

 

بهترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر شرایط آب و هوایی

همانند اغلب شهرها دنیا در مارماریس نیز بسته به فصلی که در آن هستیم می‌توانیم شرایط مختلف آب و هوایی را از نظر بارندگی و دمای هوا تجربه کنیم. از آنجایی که این موضوع تا حد زیادی فعالیت‌های دریایی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری مارماریس و ... را تحت تاثیر قرار می‌دهد در ادامه به بررسی دمای شهر در ماه‌های مختلف سال می‌پردازیم:

  • ژانویه

ژانویه در مارماریس به طور کلی بسیار مرطوب با دمای خنک است. چنانچه به دنبال تفریحات آبی در مارماریس هستید بهتر است در این زمان از سال است از رفتن به مارماریس اجتناب کنید. چرا که شرای آب و هوایی برای گذراندن وقت در فضای باز مناسب نیست. ژانویه در مارماریس از ماه‌های فصل زمستان محسوب می‌شود و معمولا سردترین ماه سال است. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​حدود ۱۳ درجه سانتی گراد و شب‌ها ۵ درجه سانتی گراد خواهد بود. این ماه یکی از ​​خشک‌ترین ماه‌های سال در مارماریس بوده و در طول شبانه روز به طور میانگین شاهد ۵ تا ۶ ساعت آفتاب خواهید بود.

  • فوریه

فوریه نیز از جمله ماه‌های زمستان در مارماریس به حساب می‌آید و اگر اهل فعالیت‌های هوای آزاد هستید بهتر است این ماه را برای رزرو تور خود انتخاب نکنید. چرا که فوریه دومین ماه سرد سال است. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​حدود ۱۴ درجه سانتی گراد در این شهر خواهد بود. البته تعداد ساعات آفتابی روز در مقایسه با ژانویه حدود نیم ساعت بیشتر می‌باشد.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

  • مارس

آب و هوای مارماریس در ماه مارس عموما معتدل و مرطوب است. در این ماه نیز شرایط برای تفریحات هوای آزاد و ساحلی چندان مناسب نیست. از مارس به عنوان سومین ماه سرد سال در مارماریس نام می‌برند. میانگین حداکثر دمای روز در این ماه حدود ۱۷ درجه سانتی گراد و شب ۷ درجه سانتی گراد است. در کل این ماه احتمال ۱۰ روز بارندگی نیز وجود دارد. پس اگر ماه مارس را برای سفر به مارماریس انتخاب کردید حتما چتر به همراه داشته باشید.

  • آوریل

آب و هوای مارماریس در ماه آوریل معمولا معتدل بوده و از نظر طبیعت خشک محسوب می‌شود. این ماه می‌تواند برای پیاده‌روی در طبیعت و گشت و گذار شهری زمان مناسبی باشد. اما هنوز آب دریا به اندازه کافی گرم نشده است. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​حدود ۲۰ درجه سانتیگراد و شب ۱۰ درجه سانتیگراد است. تعداد ساعاتی که می‌توانید آفتاب را بر فراز آسمان مشاهده کنید به طور میانگین در آوریل مارماریس ۹ ساعت است.

  • مه

ماه مه در مارماریس یک ماه خشک بوده و دمای هوا گرم است. شاید این ماه از نظر بسیاری از توریست‌ها زمانی عالی برای بازدید از مارماریس باشد. حداکثر دمای روز به طور متوسط در مه مارماریس ​​حدود ۲۵ درجه سانتیگراد و شب ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. تعداد ساعات آفتابی نیز به طور میانگین ۱۱ ساعت است.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

  • ژوئن

ژوئن یک ماه خشک با دمای بالا در مارماریس شناخته می‌شود. ژوئن از ماه‌های تابستان در مارماریس بوده و علاقه‌مندان به شنا می‌توانند از تفریحات ساحلی و دریایی شهر نهایت لذت را ببرند. در ماه ژوئن حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و شب ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین گردشگران شاهد حدود ۱۴ ساعت آفتاب در آسمان بوده و فرصت بیشتری را برای گشت و گذار شهری در روز خواهند داشت.

  • جولای

بدون اغراق می‌توان گفت که جولای گرم‌ترین ماه سال در مارماریس است. اما جای هیچ نگرانی نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند به ساحل رفته و با شنا از گرمای مارماریس در این ماه خلاص شوند. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​در ماه جولای مارماریس حدود ۳۴ درجه سانتی گراد و شب ۲۱ درجه سانتی گراد است. در جولای می‌توانید شاهد ۱۵ ساعت هوای آفتابی در مارماریس بوده و تا جایی که انرژی دارید از تفریحات آبی و ساحلی آن لذت ببرید.

  • آگوست

با وارد شدن به ماه آگوست در مارماریس دماها شروع به کاهش می‌کنند. البته این به معنای خنک شدن هوا نبوده و تنها آغازی بر کاهش دماها است. به طوری که ماه آگوست را می‌توان یکی از ماه‌های فصل تابستان در مارماریس به حساب آورد. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​حدود ۳۳ درجه سانتیگراد و شب ۲۰ درجه سانتیگراد است.

 

راهنمای جامع سفر به مارماریس در سال ۲۰۲۲

  • سپتامبر

آب و هوای مارماریس در ماه سپتامبر معمولا گرم و خشک است. ماه سپتامبر آغازی برای وارد شدن به فصل پاییز بوده و معمولا چهارمین ماه گرم سال در مارماریس شناخته می‌شود. دمای هوا در این ماه رو به کاهش بوده و میانگین دما در حداکثر خود در طول روز ۳۰ و در شب ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. چنانچه دوست دارید تفریحات آبی را در کنار گشت و گذار شهری به طور یکجا داشته باشید سپتامبر می‌تواند بهترین زمان برای سفر به مارماریس باشد.

  • اکتبر

اکتبر یک ماه نسبتا خشک با دمایی معمولی در مارماریس است. در این ماه خبری از گرمای سوزناک و سرمای آزاردهنده مارماریس نیست. با فرا رسیدن اکتبر حس و حال فصل پاییز به طور کامل مشاهده می‌شود. حداکثر دمای روز به طور متوسط ​​در ماه اکتبر تقریبا ۲۵ و در شب ۱۳ درجه سانتیگراد می‌باشد. تعداد ساعات آفتابی نیز به طور متوسط ​​با به ۸ ساعت در ماه اکتبر در مارماریس کاهش می‌یابد.

  • نوامبر

آب و هوای ماه نوامبر در مارماریس معتدل و مرطوب بوده و به دلیل تعطیل بودن تفریحات ساحلی یکی از ماه‌های خلوت سال به حساب می‌آید. شرایط آب و هوایی در نوامبر برای پیاده‌روی و تفریح در نوامبر چندان مساعد نبوده و توصیه می‌شود سرگرمی‌های خود را به تفریح در فضاهای بسته محدود کنید.

  • دسامبر

دسامبر در مارماریس ماهی با شرایط هوایی مرطوب با درجه حرارت نسبتا سرد به حساب می‌آید. در این ماه آفتاب تنها ۵ ساعت در آسمان بوده و با سفر در ماه دسامبر تجربه زمستان در مارماریس را خواهید داشت. حداکثر دمای روز به طور متوسط در ماه دسامبر در این شهر زیبای ساحلی حدود ۱۵ درجه سانتیگراد و در طول شب ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود. دسامبر یکی از ماه‌های مرطوب در مارماریس بوده و تقریبا نصف یعنی حدود ۱۵ روز را شاهد بارندگی است.

 

معرفی هتل Labranda Mares مارماریس

 

بهترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر حجم توریست‌ها

همان طور که گفته شد مارماریس به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه شناخته می‌شود. در این موضوع موقعیت مکانی و جغرافیایی مارماریس چندان بی‌تاثیر نیست. چرا که وجود سواحل زیبا و تفریحات آبی آن را به یک مقصد گردشگری محبوب در بین توریست‌های داخلی و خارجی تبدیل کرده است. برای برخی از افراد تفریحات آبی چندان اهمیت نداشته و صرفا دوست دارند تا تور مارماریس را برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن انتخاب کنند. برای این دسته از افراد توصیه می‌شود تا یکی از ماه‌های خلوت سال را برای رزرو تور مارماریس انتخاب کنند تا بتوانند بدون اذیت شدن از سیل گردشگران سفری همراه با آرامش را تجربه کنند.

برای این منظور بهترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر حجم توریست‌ها برای شما گردآوری و بررسی کرده‌ایم. ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، نوامبر و دسامبر به عنوان کم توریست‌ترین ماه‌های سال در مارماریس شناخته می‌شوند. در این روزها مارماریس در خلوت‌ترین زمان خود بوده و گردشگران می‌توانند بدون مزاحمت از لحظه به لحظه سفر استفاده کرده و عکس‌های بسیار زیبایی را از جاذبه‌های گردشگری مارماریس برای خود ثبت کنند. در حالی که ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر اوج فصل گردشگری در مارماریس هستند. چرا که در این روزهای سال مارماریس گرم‌ترین روزهای خود را می‌گذراند. بنابراین فرصت برای لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی کاملا فراهم است. در میان این ماه‌ها نیز دو ماه‌ جولای و آگوست اوج سفر گردشگران را شاهد هستند. به صورت خلاصه‌وار می‌توان گفت زمستان خلوت‌ترین فصل و تابستان شلوغ‌ترین فصل برای سفر به مارماریس است.

 

بهترین زمان برای سفر به مارماریس از نظر قیمت‌ها

داغ بودن بازار گردشگری در مارماریس تاثیر مستقیمی بر قیمت‌های سفر به این شهر توریستی خواهد داشت. به این معنا که با افزایش حجم توریست‌ها قیمت تور، پرواز، رزرو هتل‌ها و حتی قیمت اجناس در بازارها و مراکز خرید نیز بیشتر می‌شود. در حالی که با کم شدن حجم توریست‌ها در مارماریس شاهد کاهش چشمگیری در قیمت هتل‌ها، پروازها و طبیعتا تورها خواهیم بود. همچنین مغازه‌دارها نیز تخفیف‌های بسیار خوبی را در این روزها بر روی اجناس خود اعمال کرده و برای چانه زنی بسیار منعطف هستند.

طبق این گفته‌ها ماه اکتبر ارزان‌ترین زمان برای سفر به مارماریس به حساب می‌آید. پس اگر به زمان ایده‌آل برای داشتن سفری اقتصادی هستید اکتبر زمان خوبی برای شما خواهد بود. اما ژانویه به دلیل تعطیلات سال نو میلادی و ماه‌های جولای و آگوست به دلیل فراهم بودن تفریحات دریایی جز گران‌ترین ماه‌های سال در مارماریس هستند.

 

از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

۱۳ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران