حمل و نقل در مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
حمل و نقل در مارماریس

مارماریس دارای یک سیستم حمل و نقل کارآمد و مقرون به صرفه است که هم برای افراد محلی و هم برای گردشگران خدمات ارائه می‌دهد. در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد حمل و نقل در مارماریس بدانید، از جمله روش‌های مختلف حمل و نقل، هزینه‌ها و نحوه استفاده از آنها را پوشش خواهیم داد. گردشگران در گذران تعطیلات خود با تور مارماریس می‌توانند از طریق دلموش یا همان میدی‌باس، تاکسی، قایق و وسیله نقلیه کرایه‌ای مانند ماشین یا دوچرخه در داخل و اطراف شهر بگردند. حمل و نقل عمومی از طریق دلموش کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین روش میان مردم محلی و گردشگران باتجربه است. علاوه بر این، تورهای اتوبوسی نیز برای گشت‌وگذار در مارماریس محبوب هستند و به خصوص تورهای با راهنما بهترین انتخاب هستند. زیرا بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا به راحتی در شهر حرکت و از مناظر دیدن کنند. همچنین به خاطر داشته باشید که مرکز مارماریس و شهر قدیمی را می‌توان به راحتی با پای پیاده کاوش کرد.

 

راه‌های رسیدن به مارماریس

برای دسترسی به مارماریس راه‌ها و مسیرهای مختلفی وجود دارد:

  • هواپیما: نزدیکترین فرودگاه به مارماریس فرودگاه دالامان است که تقریباً ۹۰ کیلومتر دورتر است. با استفاده از تاکسی یا کرایه ترانسفر خصوصی که معمولاً حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد، می‌توانید به مارماریس برسید. از طرف دیگر، می‌توانید از اتوبوس شاتل استفاده کنید که گزینه مقرون به صرفه‌تری است اما به دلیل توقف‌های متعدد ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.
  • اتوبوس: مارماریس با اتوبوس از اکثر شهرهای بزرگ ترکیه به راحتی قابل دسترسی است. ایستگاه اتوبوس در مرکز شهر واقع شده است و اگر با هزینه کم سفر می‌کنید، آن را راهی مناسب برای رسیدن به مقصد می‌کند.
  • ماشین: اگر ترجیح می‌دهید رانندگی کنید، مارماریس به راحتی با ماشین قابل دسترسی است. می‌توانید در فرودگاه دالامان یا در مرکز شهر مارماریس ماشین کرایه کنید. با این حال، رانندگی در مارماریس به دلیل جاده‌های باریک و پر پیچ و خم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، بنابراین لازم است مراقب باشید و از محیط اطراف خود آگاه باشید.

عکس‌: marmaristown.com 

 

گردش در مارماریس با دلموش

برای گشت و گذار در شهر بهتر است به انواع وسایل نقلیه را که شما را به مقصد می‌رسانند، آشنا باشید. دلموش (dolmus) یا میدی‌باس (midibus) محبوب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش حمل و نقل در مارماریس است. این مینی‌بوس‌های کوچک مسیرهای تعیین‌شده را دنبال می‌کنند و در طول مسیر مسافران را سوار می‌کنند. شما می‌توانید با ایستادن در کنار جاده و تکان دادن دست خود، دلموش را در هر نقطه‌ای از مسیر خود نگه دارید و سوار شوید. همچنین دلموش ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در اطراف مارماریس است. آنها از مرکز مارماریس، مقابل سوپرمارکت به مقاصد مختلف حرکت می‌کنند و هر کجا که شما بخواهید توقف می‌کنند.

خطوط دلموش متعددی برای دسترسی مسافران به امکانات اقامتی وجود دارد که شامل  Marmaris-Icmeler، Marmaris-Siteler، و Marmaris-Armutalan  می‌شود. این خطوط تا ساعت ۲ نیمه شب به خصوص در فصل تابستان فعال هستند. همچنین مینی‌بوس‌های متعددی برای شهرها و روستاهای مجاور مانند  Hisaronu، Datca، و Koycegiz  وجود دارد.

 

جذاب‌ترین تفریحات یک روزه در مارماریس

عکس: www.marmarisinfo.com

 

شاید از خود بپرسید که چگونه یک دلموش پیدا کنیم؟ پیدا کردن دلموش در مارماریس آسان است. می‌توانید ایستگاه‌های مشخص آن را در سراسر شهر ببینید. معمولاً در نزدیکی مناطق شلوغ مانند بازارها و ایستگاه‌های اتوبوس قرار دارند. به سادگی به دنبال تابلویی باشید که روی آن "Dolmus Duragi" یا "Dolmus Stop" نوشته شده باشد. این علائم نشان می دهد که دلموش در کجا توقف می‌کند تا مسافران را سوار کند. برای سوار شدن به یک دلموش کافی است در یک ایستگاه منتظر بمانید و از دلموش در حال نزدیک شدن استقبال کنید. همچنین می‌توانید در صورت مشاهده دلموش در حال عبور، دست خود را برای راننده تکان دهید. پس از سوار شدن، مقصد خود را به راننده بگویید. کرایه هنگام پیاده شدن به راننده پرداخت می‌شود و معمولاً بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تاکسی است.

عکس: iaysr.tmgrup.com.tr

 

نکاتی برای سوار شدن به دلموش

  • همیشه پول خرد برای کرایه به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است راننده پول خرد نداشته باشد که باقی پول شما را پس بدهد.
  • زمانی که می‌خواهید پیاده شوید به راننده اطلاع دهید تا در ایستگاه بعدی تعیین شده توقف کند.
  • از راننده بپرسید که آیا دلموش به مقصد مورد نظر شما می‌رود یا خیر تا اشتباه سوار نشوید.
  • در فصل اوج گردشگری، به دلیل تقاضای بیشتر، آماده باشید که مدت بیشتری منتظر بمانید.
  • حواستان به وسایلتان باشد و در حین سوار شدن به دلموش آنها را نزدیک خود نگه دارید.

 

بهترین هتل‌های ۳ ستاره مارماریس

 

عکس: www.turkeysforlife.com 

 

گشت و گذار در مارماریس با تاکسی

تاکسی‌ها به راحتی در مارماریس در دسترس هستند و گزینه‌های راحت‌تر اما گران‌تر از دلموش به حساب می‌روند. تاکسی‌ها در مارماریس متری هستند. همیشه ایده خوبی است که قبل از سوار شدن به تاکسی، کرایه را از راننده تأیید بگیرید تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری کنید. تاکسی‌ معمولا آسان‌ترین راه در هر شهری است که هر موقع اراده کنید، سوار شده و به مقصد می‌رسید. تاکسی‌های قایقی نیز گزینه دیگری برای حمل و نقل در مارماریس برای مقاصدی همچون ایچملر (Icmeler) و تورونک (Turunc) به شمار می‌روند که برای گردشگران نیز محبوب است.

عکس: www.visitbratislava.com

 

گردش در مارماریس با ماشین یا اسکوتر کرایه

اگر استقلال بیشتری می‌خواهید، می‌توانید یک ماشین یا اسکوتر برای گشت و گذار در شهر و سفرهای یک روزه از مارماریس کرایه کنید. هزینه‌های اجاره بسته به نوع وسیله نقلیه و مدت زمان اجاره متفاوت است. داشتن گواهینامه رانندگی و بیمه معتبر ضروری است و اگر اسکوتر سوار هستید بهتر است همیشه از کلاه ایمنی استفاده کنید.

 

تورهای دریایی محبوب در مارماریس

عکس:‌dynamic-media-cdn.tripadvisor.com 

 

پیاده‌روی در کوچه‌های مارماریس

مارماریس شهر نسبتا کوچکی است و بسیاری از جاذبه‌های آن در چند قدمی فاصله قرار دارند. پیاده‌روی راهی عالی برای کاوش این شهر است و می‌توانید با پای پیاده جواهرات پنهانی را کشف کنید که اگر با ماشین یا اسکوتر سفر می‌کردید آنها را از دست می‌دادید.

عکس: fortezzabeachresort2.themarmarishotels.com

 

نکاتی برای استفاده از حمل و نقل در مارماریس

  • همیشه قبل از سوار شدن به تاکسی، قیمت تاکسی را از راننده تأیید بگیرید.
  • اگر با بودجه کم سفر می‌کنید از دلموش استفاده کنید.
  • اگر سوار اسکوتر هستید از کلاه ایمنی استفاده کنید.
  • در هنگام رانندگی در مارماریس به دلیل جاده‌های باریک و پر پیچ و خم احتیاط کنید.
  • اگر ماشین اجاره می‌کنید، مطمئن شوید که بیمه معتبر و گواهینامه رانندگی دارید.
  • قبل از سفرتان برنامه‌ها و مسیرهای اتوبوس را بررسی کنید.
  • اگر به صورت گروهی سفر می‌کنید، اجاره ماشین یا مینی‌بوس می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از تاکسی یا دلموس انفرادی باشد.

 

بهترین هتل‌های قیمت مناسب در مارماریس

 

عکس: cdn.getyourguide.com

 

حمل و نقل بین شهری مارماریس

گردشگران می‌توانند برای سفر خارج از کشور به مارماریس و سایر مقاصد ترکیه، انواع اتوبوس‌های بین شهری را سوار شوند. اتوبوس‌های زیادی هر روز از پایانه اتوبوس "مارماریس اوتوگار" به شهرهای مختلف ترکیه مانند بدروم، آنتالیا، فتحیه، استانبول و ازمیر حرکت می‌کنند. علاوه بر این، برای رفتن به برخی از شهرهای ساحلی دیگر می‌توانید از حمل و نقل دریایی هم استفاده کنید. شما قبل از خرید بلیط می‌توانید با شماره تلفن ترمینال اتوبوس مارماریس برای اطلاع از دسترسی به شهرها، شهرک‌ها و روستاهای اطراف تماس بگیرید: ۰۲۵۲۴۱۲۳۰۳۷

 

در پایان، سیستم حمل و نقل در مارماریس کاملا سازمان یافته است و به همه نوع مسافری پاسخ می‌دهد. چه حمل و نقل عمومی را ترجیح دهید و چه کرایه ماشین، به راحتی می‌توانید در شهر و مناطق اطراف آن بگردید. با رعایت این نکات و دستورالعمل‌ها، می‌توانید از گزینه‌های حمل و نقل خود نهایت استفاده را کرده و از اقامت خود در مارماریس لذت ببرید.

منبع

 

۲۷ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران