جذاب‌ترین تفریحات یک روزه در مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
جذاب‌ترین تفریحات یک روزه در مارماریس

مارماریس به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ترکیه توانسته به قطب توریستی این کشور تبدیل شود. از طبیعت فوق‌العاده آن گرفته تا سواحل زیبا و تفریحات هیجان‌انگیز این شهر گزینه‌های متعددی برای تفریح و سرگرمی توریست‌ها فراهم می‌کند. به طوری که اگر مسیر این شهر ساحلی ترکیه را در پیش گرفتید لحظه‌ای بیکار نخواهید ماند و در هر لحظه از زمان خود کارها و تفریحات جذابی برای انجام دادن خواهید داشت. اما در میان تمامی این موارد جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توان برای یک روز کامل در تور مارماریس با آن سرگرم شد، چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما علاقه‌مندان به گردش و تفریح را با سفرهای یک روزه‌ای که در مارماریس فرصت لذت بردن از آن‌ها را خواهید داشت، معرفی کنیم.

 

گشت و گذار در منطقه افسوس، مارماریس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس منطقه باستانی افسوس (Ephesus) است. بنابراین سفر با تور ترکیه به مارماریس بدون بازدید از این منطقه تاریخی کاملا بی‌معنی خواهد بود. این منطقه به قدری جذاب و دیدنی است که گردشگران می‌توانند تقریبا یک روز کامل خود را به گشت و گذار در تمامی قسمت‌های آن اختصاص دهند. میانگین هزینه بازدید از خرابه‌های باستانی منطقه افسوس برای یک روز کامل چیزی در حدود ۲۰ دلار خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم روز خود را با یک صبحانه خوشمزه ترکی در یکی از کافه‌های این منطقه آغاز کنید. یکی از اولین چیزهایی که در افسوس فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، معبد آرتمیس و خانه مریم مقدس است. همچنین توصیه می‌کنیم در این مکان به بازدید از ویرانه‌های حفظ شده دروازه هرکول، اودئون، فواره تراژان، معبد هادریان و ورزشگاه باستانی بروید.

 

هتل‌های منطقه سیتی سنتر در مارماریس

بازدید از دریاچه سالدا، مالدیو ترکیه

یکی از زیباترین مکان‌ها نه تنها در مارماریس بلکه در کل کشور دنیا، دریاچه سالدا است. این مکان با داشتن ساحل با شن‌های سفید به مالدیو ترکیه شهرت دارد. به طوری که با قدم زدن بر روی شن‌های سفید و همچنین تماشای دریاچه فیروزه‌ای دوست نخواهید داشت که آنجا را ترک کنید. بازدید از این دریاچه به صورت تورهای یک روزه از مارماریس برای گردشگران علاقه‌مند در تور ترکیه برگزار می‌شود. برنامه این تورها با بازدید از دریاچه سالدا آغاز شده و بعد از ناهار به سمت پاموکاله ادامه می‌یابد.

پاموکاله یکی دیگر از مناطق فوق‌العاده زیبای ترکیه است که دسترسی به آن برای مسافران مارماریس بسیار آسان است. پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی، یک ساختار زمین‌شناسی زیبا است که توسط آب‌های چشمه‌ای که روی حوضچه‌های کوچکش سفید جریان دارند، تشکیل شده است. بنابراین شما در این مکان شاهد گردشگرانی خواهید بود که با پای برهنه در حال قدم زدن روی خاک رس سفید نرم هستند و یا در حوضچه‌های کوچک آب گرم شنا می‌کنند. توصیه می‌کنیم در این بازدید حتما دوربین عکاسی خود را به همراه داشته و برای گشت و گذار کامل در آن با یک راهنمای تور باتجربه همراه شوید. بازدید از شهر رومی هیراپولیس و تئاتر، گورستان پاموکاله، حمام‌ها و قلعه سفید از جمله مکان‌هایی هستند که توصیه می‌شود در این سفر یک روزه در تور مارماریس انجام دهید.

همراه شدن با تور نیم روزه آکیاکا، مارماریس

مورد بعدی از گشت و گذارها و تفریحات یک روزه‌ای که در سفر به مارماریس توصیه می‌شود، همراه شدن با تور نیم آکیاکا (Akyaka) است. آکیاکا به دلیل مناظر زیبا از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است. این سفر یک روزه با توقف در «جاده عشاق» شروع شده و پس از آن بازدید از مقبره‌های صخره‌ای باستانی هلنیستی «ایدیما» توصیه می‌شود. آکیاکا مملو از طبیعت سرسبز و تماشایی از جمله رودخانه خوش منظره، لاک‌پشت‌های جذاب و دیدنی، ماهی‌های قزل‌آلا و دیگر حیات‌وحش هستند. پس از لذت بردن از طبیعت زیبای آکیاکا توصیه می‌کنیم حتما سری به خیابان‌های آن زده و از بناهای جذاب با معماری‌های منحصر به فرد دیدن کنید. در صورت امکان پیشنهاد می‌کنیم غروب خورشید را در آکیاکا سپری کنید تا از منظره زیبای آن بر فراز این شهر دیدنی لذت ببرید.

 

معرفی پارک ملی مارماریس

سفری کوتاه به منطقه فتحیه ترکیه

فتحیه (Fethiye) یکی از زیباترین مناطقی است که توریست‌ها می‌توانند در سفر خود به ترکیه از آن بازدید کنند. خوشبختانه این منطقه در نزدیکی مارماریس قرار داشته و مسافران این شهر می‌توانند به صورت یکروزه به فتحیه سفر کرده و از جاذبه‌های آن لذت ببرند. از جمله نقاط عطف فتحیه می‌توان به کوه‌های زیبا و خوش منظره  سبز و سواحل طلایی در میان آب‌های مواج و قایق‌های تفریحی اشاره کرد. به طوری که در فتحیه شاهد گردشگرانی خواهید بود که در حال استراحت زیر آفتاب هستند و یا از تفریحات آبی هیجان‌انگیز در آن لذت می‌برند.

بزرگترین امتیاز فتحیه در مقایسه با دیگر مکان‌های توریستی ترکیه ناشناخته بودن آن در بین اغلب گردشگران است. بنابراین دارای محیطی دنج‌تر و آرام‌تر در مقایسه با دیگر مکان‌های گردشگری است. بنابراین اگر به دنبال مکانی بسیار زیبا و خوش آب و هوا در ترکیه می‌گردید و از طرفی قصد فرار از شلوغی توریست‌ها را در مارماریس دارید، حتما از فتحیه دیدن کنید.

سفری دریایی با قایق در اطراف مارماریس

یکی دیگر از سفرهای یک روزه در مارماریس که نباید از دست داد، کرایه قایق و همراه شدن با یک سفر دریایی در بین خلیج‌ها و جزایر اطراف مارماریس است. چرا که مارماریس مقصد گردشگری بسیار جذاب برای عاشقان دریا، ساحل و تفریحات آبی است. از جمله مقاصدی که در سفر دریایی با قایق در اطراف مارماریس فرصت بازدید از آن را خواهید داشت، خلیج آکواریوم، خلیج ماهی، خلیج Kumlubuk و غارهای فسفر هستند. همچنین در این سفر می‌توانید از تفریحاتی نظیر غواصی، غذا دادن به ماهی‌ها، شنا و آفتاب گرفتن لذت ببرید. این سفرها معمولا حدود شش ساعت طول می‌کشند و از مهمانان بسته به بلیطی که تهیه کرده‌اند با ناهار و نوشیدنی‌های متنوع پذیرایی می‌شود.

 

محبوب‌ترین بازارها و مراکز خرید مارماریس

سفر یک روزه با کشتی از مارماریس به رودس

اگر به دنبال یک تفریح لاکچری در تور مارماریس هستید تا یک روز کامل شما را دربربگیرد، حتما سفر یک روزه با کشتی به رودس (Marmaris Rhodes Ferry) را امتحان کنید. این سفر هزینه‌ای در حدود ۳۵ الی ۴۰ دلار هزینه برای گردشگران را خواهد داشت و شما می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و تنها در عرض ۵۰ دقیقه فرصت بازدید از یکی از جزایر زیبای یونان را داشته باشید. جزیره یونانی رودس علاوه بر سواحل زیبا با ماسه‌های طلایی دارای چندین مکان تاریخی قابل توجه نیز است که بازدید از آن‌ها تجربه بسیار جالبی برای گردشگران تور ترکیه به دنبال خواهد داشت.

بازدید از ساحل دالیان و تماشای لاک پشت‌ها، مارماریس

بازدید از ساحل دالیان (Dalyan Beach) از دیگر گزینه‌های تفریحی یک روزه در مارماریس است که می‌توان این بازدید را به صورت ۲ یا ۳ روزه نیز برنامه‌ریزی کرد. ساحل دالیان حدود ۱۲ ساعت از مارماریس فاصله دارد اما به دلیل جذابیت‌های فوق‌العاده زیبای خود توانسته مورد توجه بسیاری از گردشگران در تور مارماریس قرار بگیرد. ساحل دالیان به عنوان اصلی‌ترین زیستگاه لاک‌پشت‌ها در ترکیه شناخته می‌شود و شما به احتمال زیاد در این مکان فرصت تماشای آن‌ها را خواهید داشت. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند از مقبره‌های صخره‌ای، چشمه‌های آب گرم و حمام‌های گلی که در طول مسیر شاهد آن‌ها خواهند بود، نهایت لذت را ببرند.

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

سفری نیم روزه با قایق به جزیره کلئوپاترا، مارماریس

یکی دیگر از سفر‌های طولانی یک روزه از مارماریس، همراه شدن با قایق برای بازدید و تفریح در جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island) است. این سفر ۸ ساعته شامل شنا در خلیج گوکووا و سواحل صورتی باشکوه جزیره کلئوپاترا بوده و یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات سفر را برای شما رقم خواهد زد. آنچه که این مکان را پر طرفدار کرده شن صورتی رنگ آن است گفته می‌شود نظیر آن را در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد. این جزیره ویرانه‌های آمفی تئاتر باستانی ارزشمندی را نیز در خود جای داده که گردشگران فرصت بازدید از آن را نیز در این سفر خواهند داشت.

تجربه بی‌نظیر بالن سواری در مارماریس

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بالن‌سواری در ترکیه تنها محدود به تور کاپادوکیا است. در حالی که پاموکاله از دیگر مقاصد پرطرفدار برای بالن‌سواری در ترکیه به حساب می‌آید و تنها ۳ ساعت با مارماریس فاصله دارد. در نتیجه علاقه‌مندان به این تفریح هیجان‌انگیز با یک رانندگی کوتاه و راحت، فرصت آن را خواهند داشت که با بالن هوای گرم بر فراز صخره‌های سفید پاموکاله بروند. این تجربه بسیار خاص و منحصر به فرد در تمام فصل تابستان در دسترس است.

 

از ساحل لاک‌پشت‌ها تا شنا با دلفین‌ها در مارماریس

همراه شدن با تور کواد سافاری در مارماریس

تجربه ای که برای یک عمر و فراتر از آن باید به خاطر بسپارید، همراه شدن با کواد سافاری در مارماریس (Marmaris Quad Safari) است. تورهای کواد سافاری به صورت یک روزه برگزار شده و بدون اغراق می‌توان گفت که یکی از هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها در مارماریس است. کواد سافاری شامل دو ساعت سواری بر روی یک چهارچرخ برای کاوش در جنگل‌های اطراف، نهرها و دست‌انداز‌های هیجان‌انگیز در محوطه اطراف است.

همراه شدن با تور جیپ سافاری در مارماریس

اگر به دنبال آدرنالین و هیجان در سفر خود به مارماریس هستید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت همراه شدن با تور جیپ سافاری را در این مقصد گردشگری هرگز از دست ندهید. این تور تفریحی به مدت هفت ساعت انجام می‌شود و گردشگران فرصت بازدید از حومه‌های زیبای شبه‌جزیره بوزبورون و پارک ملی، رانندگی در میان جنگل‌های کاج نفیس، تماشای دهکده‌های کوچک و آبشارهای عجیب و غریب در طول مسیر را خواهند داشت. معمولا تورهای جیپ سافاری در مارماریس با شنا و پیاده‌روی در ساحل شگفت‌انگیز عیسی همراه می‌شود.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

سفر با قایق به خلیج هیسارونو، مارماریس

خلیج هیسارونو (Hisaronu Bay) به دلیل زیبایی طبیعی و محیط دنج و آرامی که دارد، توانسته به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری در مارماریس تبدیل شود. این خلیج حدود بیست دقیقه با بندر مارماریس فاصله دارد و هر روز صبح تورهای روزانه به منظور دسترسی به آن برگزار می‌شوند. این تورها اغلب با سرو غذا و همچنین ایجاد فرصت غواصی برای علاقه‌مندان همراه بوده و خاطره‌ای به یادماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. خلیج فیروزه، خلیج کاملیا، روستای سلیمیه و ساحل کیزکومو جاذبه‌های اصلی این تور هستند که شامل خلیج‌های خلوت و جزایر Datca، Symi، آتشفشان‌های Toothy Rocks و جزایر Donkey و Chapel نیز می‌شود.

 

منبع

 

۲۱ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران