منطقه ایچملر در حوالی مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
منطقه ایچملر در حوالی مارماریس

ایچملر مارماریس، یک استراحتگاه ساحلی زیباست که تنها ۸ کیلومتر از منطقه بزرگ و پر جنب و جوش مارماریس فاصله دارد و در واقع، همسایه کوچک‌تر آن به شمار می‌آید. این محدوده، در خلیج کوچکی قرار دارد که از یک طرف، از چشم اندازی باشکوه به کوه‌های متعدد بهره برده و از طرف دیگر، رو به آب‌های معروف ترکیه دارد. این بهشت پوشیده از کاج، با تمام حال و هوای دریای مدیترانه و دریای اژه آغشته شده و با پس زمینه کوه‌های باشکوه توروس، واقعا دیدنی است.

بسیاری از مسافران تور مارماریس، ترجیح می‌دهند گشت و گذاری هم به ایچملر داشته باشند و از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی و بهترین فرصت‌های خرید، غذاخوری و سرگرمی در این فضا برخوردار شوند.

 

ساحل ایچملر در حوالی مارماریس

بدون شک بزرگ‌ترین نقطه قوت ایچملر مارماریس، ساحل زیبای آن است که کل یک طرف مرکز شهر را پوشش می‌دهد. در طول روز، انبوهی از مردمان محلی و مسافرانی که به دنبال لذت بردن از آب یا آفتاب گرفتنی با کیفیت هستند، به ساحل رفت و آمد می‌کنند. و شب هنگام این فضای دنج و رمانتیک، بعنوان کوچه عاشقان عمل می‌کند.

آرامش، نورها و صدای آرامش بخش امواج، حقیقتا زیبایی غیرمعمولی را در این استراحتگاه مدیترانه‌ای تازه کشف شده به نمایش می‌گذارند. بعلاوه در ساحل، امکاناتی مانند دوش، کابین، سرویس بهداشتی، صندلی و چتر، همگی رایگان ارائه می‌شوند.

 

معرفی تفریحات آبی در مارماریس

از طرفی می‌توانید از میان گزینه‌های متنوع شکم گردی از جمله بارها، کافه‌ها و غذای آماده، هر کدام را خواستید انتخاب کنید. همچنین مسیر عابر پیاده کنار ساحل، به ویژه برای پیاده‌روی‌ها و ورزش‌های صبح زود و آخر شب، لذتی مطلق را به ارمغان می‌آورد.

ساحل ایچملر مارماریس خدمات با کیفیت، آب عالی و شن‌های نرم را ارائه می‌دهد و مسافران می‌توانند مراکز ورزش‌های آبی را در تفرجگاه ساحلی، از طریق علامت گذاری‌های زرد رنگ چادرهای زرد پیدا کنند. جت اسکی، رینگو و قایق موزی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در اینجا به شمار می‌آیند. بعلاوه زندگی شبانه نیز بسیار پررونق بوده و پس از تاریک شدن هوا، سرگرمی در اینجا متوقف نمی‌شود. رستوران‌ها و بارهای زیادی در کنار ساحل و همچنین در شهر قدیمی وجود دارند که بیشتر آنها تا سحر باز بوده و نوشیدنی، موسیقی زنده و اجرای رقص را ارائه می‌دهند.

گفتنی است مینی‌بوس‌هایی که از مرکز شهر مارماریس حرکت می‌کنند، رسیدن به این ساحل را در عرض ۱۰ دقیقه امکانپذیر می‌نمایند. در این رابطه لازم است در مرکز شهر مارماریس، به دنبال تابلوی "Icmeler" در بلوار Cumhuriyet باشید.

 

مراکز خرید ایچملر در حوالی مارماریس

ایچملر مارماریس، در یک موقعیت مکانی کاملا مطلوب برای کسانی که به دنبال خرید با قیمت مناسب هستند واقع شده است. در این منطقه، همه چیز از قیمت مناسب‌تری نسبت به مارماریس برخوردار است. این امر به این دلیل است که اجاره مغازه در ایچملر بسیار ارزان‌تر است، به خصوص در مقایسه با برخی از مکان‌های خرید شناخته شده در این منطقه، مانند بازار بزرگ یا خیابان اصلی مارماریس.

به هر حال اگر به کیف‌های دستی و کفش‌های طراحی‌شده علاقمندید و یا طرفدار چرم دست‌ساز آناتولی هستید، مطمئنا آنرا تقریبا با نصف قیمت می‌توانید در ایچملر پیدا کنید. در ضمن مرکز خرید اصلی در این رابطه، خیابان اصلی ایچملر مارماریس و در امتداد بلوار ۱ کیلومتری است که از کل مرکز شهر می‌گذرد. این محدوده، مملو از مغازه‌هایی است که در فروش انواع پوشاک و سایر مایحتاج تخصص دارند.

 

بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

از طرفی، چهارشنبه بازار ایچملر نیز یک بازار عمومی است که در مرکز شهر، نزدیک خیابان اصلی برپا می‌شود. از آنجایی که این بازار بسیار محبوبیت دارد، بسیاری از خرده فروشان حتی ترجیح می‌دهند به جای فروش محصولات در مغازه، غرفه‌هایی در بازار برپا کنند.

در این مکان پر سر و صدا، غرفه‌ داران قیمت‌های خود را فریاد می‌زنند و خریداران به تماشای مواد غذایی، پوشاک، کیف و سایر محصولات ترکیه مشغولند. این بازار، بهترین مکان برای خرید سوغات به شمار می‌آید. بعلاوه هر هفته صدها نفر، از روستاهای منطقه گرد هم می‌آیند تا با هم معاشرت کنند و محصولات خود را بفروشند.

بنابراین در این فضا، فرصتی برای تجربه فرهنگ اصیل آناتولی و همچنین ملاقات با مردمان محلی دوست داشتنی خواهید داشت. همچنین می‌توانید از مغازه‌های کنار کانال و کنار دریا نیز خرید کنید و اگر به دنبال جواهرات منحصر به فرد هستید، سری هم بزنید به Kenan Evren Bulvari.

دلفیناریوم ایچملر در حوالی مارماریس (Dolphinarium)

پارک دلفین ایچملر یا دلفیناریوم، یکی از مکان‌های مورد علاقه خانواده‌هاست. این فضای بی‌نظیر، بسیار تمیز بوده و از  پرسنلی دوست‌داشتنی برخوردار است که همیشه آماده کمک کردن و ارائه خدمات هستند. سه استخر بزرگ دلفین، در این پارک وجود دارند.

ظلم به حیوانات، یکی از بزرگ‌ترین تابوها در فرهنگ ترکیه است. بنابراین از دلفین‌ها در اینجا به خوبی مراقبت می‌شود و این بدان معنی است که شما و خانواده‌تان می‌توانید با خیال راحت با دلفین‌ها ملاقات کنید، تعامل داشته باشید و از بازی با آنها لذت ببرید. پکیج میت آپ نیز، شامل ۱۵ دقیقه شنا با دلفین است.

از طرفی عکاسان حرفه‌ای مستقر در پارک نیز، در ثبت این لحظات زیبا کمک می‌کنند و تصاویری جذاب را خلق می‌نمایند تا بعنوان یادگاری از سفر با تور مارماریس به خانه ببرید. بطور کلی می‌توانید از تمامی خدمات این پارک، با قیمت‌هایی بسیار مناسب برخوردار شوید.

 

از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

اقامتگاه‌های ایچملر در حوالی مارماریس

در ایچملر مارماریس، فرصت های بسیاری برای اقامت با قیمت‌هایی مناسب اما مجلل پیش رو خواهید داشت. خصوصا کسانی که مایلند در سفر با تور مارماریس در حومه اقامت نمایند و از امکانات و فعالیت‌هایی خارج از شهر برخوردار شوند، اقامت در یکی از هتل‌های ایچملر بسیار ایده آل است.

گفتنی است با وجود فاصله اندک بین ایچملر و مرکز شهر مارماریس، بیشتر هتل‌های اینجا بسیار ارزان‌تر از هتل‌های مارماریس هستند. بنابراین تعجبی ندارد که شاهد کاهش قیمت بین ۳۰ تا ۵۰ درصد برای یک هتل ۴ ستاره، در مقایسه با اقامتگاه‌های مارماریس باشید. در ضمن، برخی از هتل‌های پرطرفدار در این منطقه عبارتند از:

  • Grand Yazici Marmaris Palace
  • Labranda Mares Marmaris
  • Marti Resort Hotel
  • Sentido Sea Star Hotel
  • Marti La Perla Hotel

طلاسازان ایچملر در حوالی مارماریس

بازسازی جواهرات، اولین چیزی نیست که وقتی به تعطیلات فکر می‌کنید به ذهنتان خطور کند. اما اخیرا این گزینه، به یک فعالیت محبوب برای بسیاری از زوج‌هایی که به مارماریس می‌آیند، بدل شده است.

جالب است بدانید بیش از ۱۰ زرگر در ایچملر وجود دارند که این تعداد با توجه به کوچک بودن این منطقه، شگفت آور است. اما بدون شک، دلیلی وجود دارد که آنها در اینجا بسیار محبوب شده‌اند. چیزی که زرگرهای ایچملر را خاص می‌کند این است که اکثر طلاسازان اینجا، ده‌ها سال تجربه در هنر خود داشته و در طراحی جواهرات جدید و کپی برداری از طراحی جواهرات قدیمی، مهارت فوق العاده‌ای دارند. و البته مانند تمام جاذبه‌های ایچملر، برخورداری از خدمات زرگری و بازسازی جواهرات نیز، بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر مناطق ترکیه است.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مارماریس

حمام‌های ترکی ایچملر در حوالی مارماریس

حمام‌های ترکی، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های سفر به ترکیه به شمار می‌آیند و در تمام مناطق کشور، می‌توانید این گزینه‌های جذاب را بیابید. بدون شک، ایچملر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و فضاهایی جذاب را در این رابطه در دل خود جای داده است.

وقتی وارد یکی از این حمام سنتی ترکی می‌شوید، احساس می‌کنید که در حال بازگشت به گذشته هستید. این مکان‌ها، عموما بسیار قدیمی هستند و بر اساس معماری بسیار سنتی ترکیه طراحی شده‌اند. خدمات حمام‌های ترکی نیز، از قدیمی‌ترین سنت‌های فرهنگی شرق به شمار می‌آید و هنوز هم ارائه می‌شوند، ضمن اینکه برای سلامتی نیز مفید هستند.

در این فضاها به دلیل گرما، جریان خون شما تسریع شده و منافذ پوستتان باز می‌شوند. این امر، بدن شما را برای پاکسازی عمیق و لایه برداری آماده می‌کند. هوا و آب گرم، به شل شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کنند، بنابراین حتی اگر ماساژ نگیرید، همچنان احساس خوبی خواهید داشت.

در طول درمان لایه برداری و از بین بردن پوست مرده، پوست شما نرم و انعطاف پذیرتر می‌شود و درخشندگی قابل توجهی پیدا می‌کند. و شاید بهترین چیز در مورد حمام ترکی، این باشد که به شما کمک می‌کند پس از یک سفر طولانی، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی آرام شوید.

تور قایق ایچملر در حوالی مارماریس

یکی دیگر از فعالیت‌های محبوب در ایچملر مارماریس، گشت و گذار با تورهای قایق است. آژانس‌های گردشگری متعددی وجود دارند که تورهای قایق را در اطراف ساحل ترتیب می‌دهند و می‌توانید برای ثبت نام در هر یک از تورهای روزانه یا هفتگی، برای کاوش در خلیج‌های زیبای منطقه اقدام نمایید.

شما می‌توانید از بین تورهای مختلف، از سفرهای نیم روزه تا گشت و گذارهای یک روزه را انتخاب کنید. برخی از تورها شامل توقف در سواحل منزوی، مکان‌های غواصی و مکان‌های دیدنی تاریخی مارماریس هستند. در حالی که برخی دیگر، بر روی آرامش و گذراندن اوقات فراغت صرف تمرکز دارند. مهم نیست که چه نوع توری را انتخاب می‌کنید. سفر با قایق، همیشه راهی عالی برای آشنایی بیشتر با این منطقه و لذت بردن از تماشای مناظر خیره کننده دریا به شمار می‌آید.

 

خریدی متفاوت در بازار بزرگ مارماریس

آبشارهای دره ساکلیکنت در ایچملر در حوالی مارماریس (Waterfalls At Saklikent)

دره ساکلیکنت که در فاصله کوتاهی از ایچملر قرار دارد، مقصدی عالی برای برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود. در این دره، مجموعه‌ای از آبشارهای خیره‌کننده وجود دارند که می‌توانید با پیاده‌روی یا قایق‌سواری در میان تپه‌ها، آنها را کشف کنید. همچنین می‌توانید در آب‌های خنک و گوارای تنگه غوطه ‌ور شوید یا از یک پیک نیک در حاشیه رودخانه و استراحت در یکی از مناطق سایه‌دار لذت ببرید. آب این تنگه، کریستالی شفاف و بسیار سرد است که گزینه‌ای عالی برای فرار از گرما در یک روز گرم تابستان به شمار می‌آید.

علاوه بر زیبایی طبیعی این دره، تعدادی مکان فرهنگی و تاریخی نیز برای گشت و گذار در این محدوده وجود دارند. این دره، تعدادی ویرانه‌های باستانی از جمله بقایای یک قنات رومی و یک کلیسای کوچک بیزانسی را در خود جای داده است. همچنین می‌توانید از روستای نزدیک Yenice دیدن کنید که به خاطر خانه‌های ترکی سنتی و مردم محلی دوست داشتنی شهرت دارد.

پارک‌های آبی ایچملر در حوالی مارماریس (Water parks)

در نهایت باید گفت پارک‌های آبی، بهترین مکان‌ها برای استراحت و خوشگذرانی در روزهای گرم هستند. آنها جایگزینی عالی برای گذراندن کل روز در ساحل، خصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال محسوب می‌شوند. در حوالی ایچملر نیز، می‌توانید به ۲ پارک آبی دسترسی داشته باشید:

  • پارک آبی آتلانتیس:

این پارک، حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از مارماریس فاصله داشته و دارای تعداد زیادی سرسره عالی برای لذت بردن کودکان و همچنین یک استخر موج و یک منطقه بازی آبی است. همچنین ساحل خصوصی پارک، مکانی عالی برای استراحت والدین و بازی کودکان به شمار می‌آید. این پارک، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ پذیرای علاقمندان است. خبر خوب اینکه این مکان در تمام طول هفته، در فصل تابستان باز است. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس را نیز مطالعه کنید.

  • پارک آبی آکوا دریم:

آب این پارک به شدت تمیز و بهداشتی است و با وجود استخر موج جذابش، احساس خواهید کرد که در دریا غوطه ور هستید. سواری‌های آبی و سرسره‌های زیادی برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان در این پارک آبی وجود دارند.

 

 

سفرهای روزانه با قایق در مارماریس

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

۱۵ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران