تفریحات شبانه در مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
تفریحات شبانه در مارماریس

وقتی پای تفریحات شبانه به میان بیاید، کم‌تری جایی مثل مارماریس در تور ترکیه پیدا خواهید کرد. جشن‌های بزرگ در کلاب‌های ساحلی، موسیقی زنده، پارتی‌های مختلف و حتی تفریحات خانوادگی مختلفی هستند که در شب‌های مارماریس انتظار شما را می‌کشند. اما بگذارید ما طی این نوشته جمع و جور، اطلاعاتی کلی در مورد شرایط تور مارماریس در این رابطه، بهترین جاها برای تجربه این گونه تفریحات و نکات مختلف برایتان بگوییم.

 

کلیاتی درباره تفریحات شبانه در مارماریس

بخش زیادی از کلاب‌ها و مراکز تفریحات شبانه در مارماریس، در خیابانی نسبتا کوچک در نزدیکی ساحل قرار دارد و البته کلاب‌های ساحلی نیز به خوبی در این زمینه فعال هستند. شما انواع سبک‌های موسیقی را در سفر به مارماریس و گشت و گذار در میان این کلاب‌ها خواهید شنید و هر کس با هر سلیقه‌ای جایی برای رفتن پیدا خواهد کرد. همچنین خیلی از هتل‌های ۵ ستاره و بزرگ، دارای کلاب‌های اختصاصی در خود هتل هستند و اصلا نیازی نیست برای شرکت در این گونه پارتی‌ها از محیط هتل خارج شوید. نوشیدنی‌ها متنوع، امنیت خوب و هزینه‌های پایین نسبت به شهرهای پرطرفدارتر مثل آنتالیا، از دیگر ویژگی‌های مارماریس در شب‌های این شهر به حساب می‌آید.

خیابان بار مارماریس

خیابان بار مارماریس، مرکز تفریحات شبانه در این شهر به حساب می‌آید که کلاب‌ها و دیسکوهای متعددی را در خود میزبانی می‌کند. این خیابان در فاصله‌ی ۵۰۰ متری از مرکز شهر به سمت ساحل قرار گرفته و در طول روز نیز، رستوران‌های متعددی در آن‌جا پیدا خواهید کرد. شب‌ها این محل به یک فستیوال بزرگ بدل می‌شود و صدای موسیقی از هر گوشه از آن به گوش می‌رسد. بارهای موسیقی زنده، پارتی‌های مختلف، دیسکوهایی به سبک‌های متنوع و البته اگر در روزهای تابستان به تور مارماریس رفته باشید، جمعیت زیاد چیزی است که شما را متعجب خواهد کرد.

کلاب‌ها و دیسکوهای این گوشه از شهر، بعضا تا ساعت ۵ صبح به فعالیت می‌پردازند و از بهترین‌هایشان می‌توان به Backstreet Disco، Club Areena، Greenhouse Dance Club، Crazy Daisy Bar & Nightclub و Rock Bar اشاره کرد. اگر چه که بعضی از این موارد اول شب ظرفیت خود را پر می‌کنند، اما تعدد کلاب‌های شبانه در خیابان بار مارماریس، باعث می‌شود تا هر زمان از شب که به این محل بروید، جایی برای خوش گذرانی پیدا کنید. دوباره این نکته را هم ذکر کنیم که در روزهای اوج سفر، این منطقه به شدت شلوغ می‌شود و توریست‌هایی از هر گوشه از جهان را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

 

۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

ساحل لانگ مارماریس

اما یکی دیگر از جاهایی که برای تفریحات شبانه می‌توانید به سراغش بروید، ساحل لانگ است. این ساحل که در طول روز نیز به عنوان جایی بسیار محبوب شناخته می‌شود و انواع تفریحات آبی و ساحلی را برای توریست‌ها فراهم کرده، شب‌ها نیز با چراغ‌های نئون و جشن‌های بزرگ از گردشگران پذیرایی می‌کند. البته یک تفاوت بزرگ بین کلاب‌های ساحلی و کلاب‌های خیابان بار وجود دارد و آن هم این است که اکثر این کلاب‌ها، زودتر جشن‌های خود را تعطیل کرده و عموما ظرفیت کم‌تری هم دارند.

بعضی از مراکز نیز فضای ساکت‌تری برای مشتریانشان فراهم می‌کنند. مثل Turtle Bar که دارای کارائوکه نیز هست و  با ظرفیت محدود، شبی مفرح اما نه چندان شلوغ را برایتان رقم می‌زند. Miami Beach، Captain’s Bar و VIP Bar بعضی از جاهای پرطرفدار برای تفریحات شبانه در این ساحل به شمار می‌آیند.

بهترین بارها، دیسکوها و کلاب‌های شبانه مارماریس

در ادامه اشاره‌ای داشته باشیم به بهترین‌ها در مارماریس که هم بین جوانان محلی و هم توریست‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و هر شب جشن‌های بزرگی به راه می‌اندازند. (تمامی این موارد در خیابان بار مارماریس واقع شده‌اند)

Club Areena

این مجموعه در خیابان بار واقع شده و دارای یکسالن روباز بسیار زیباست که از سال ۲۰۰۴ به فعالیت مشغول است. این مکان، بزرگ‌ترین دیسکو روباز در تمام مارماریس بوده که جشن آن هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود و تا ۴ صبح ادامه پیدا خواهد کرد. Club Areena دارای ترکیب جذابی از سیستم صوتی با کیفیت، نورپردازی عالی، دکور ساده و فضایی شاد بوده و به همین دلیل، طرفداران بیشماری در مارماریس دارد.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

Joy Club

یکی دیگر از کلاب‌های بسیار معروف در خیابان بار که این محل نیز دارای فضای وباز بوده و هر شب جمعیت بسیار زیادی را در خود میزبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های جشن‌های این محل، DJهای خیلی خوبی است که Joy Club‌ استخدام می‌کند و خود آن‌ها باعث هیجان بیشتر در این محل می‌شود. نمایش‌های شبانه اختصاصی با رقصنده‌های محلی نیز در اکثر شب‌ها برگزار شده و یکی از ویژگی‌های دیگر این مجموعه به حساب می‌آید. این مکان از نورپردازی فوق‌العاده عالی، سیستم صوتی خیلی خوب و افکت‌هایی مثل دود بهره می‌برد و در کل یک مکان کامل و عالی برای تفریحات شبانه به حساب می‌آید.

Crazy Daisy Bar & Nightclub

این مکان یکی دیگر از کلاب‌های شبانه بسیار بزرگ مارماریس است که گنجایشی تا ۱۳۰۰ نفر دارد. Crazy Daisy نیز از آن‌ جاهایی است که ساعت ۹ شب شروع به کار می‌کند و هر شب تا ساعت ۴ صبح جشن‌های آن پا برجاست و خیلی از روزهایی که تعداد توریست‌ها در مارماریس بالا می‌رود، حتی در آن زمان نیز به زور مهمانانش را از سالن خارج می‌کند.

 

بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

Greenhouse Dance Club

این مکان به هیچ وجه به بزرگی جاهای دیگر نیست اما به خاطر فضای شاد و DJهای خیلی خوبی که دارد معروف بوده و هر شب یک سبک موسیقی در آن‌جا به پاست. یک روز R&B، یک روز آهنگ‌های پاپ ترکی و یک روز هم موسیقی الکترونیک و به این ترتیب، اگر در تمام شب‌هایی که در مارماریس اقامت دارید، به سراغ این محل بروید، باز هم فضای آن‌جا را متفاوت و متنوع خواهید یافت.

کشتی‌های شبانه مارماریس

اگر بخواهید به شکلی متفاوت و جذاب، شب‌های خود در مارماریس را سر کنید، بد نیست سری به کشتی‌های شبانه بزنید. کشتی‌هایی که عملا یک کلاب شناور بوده و بهترین راه برای سر کردن شبی شاد همراه دوستانتان خواهد بود. این کشتی‌ها عموما ظرفیت بالایی نداشته، نوشیدنی‌های خیلی خوبی درشان سرو می‌شود و خب البته هزینه‌ی شرکت در آن‌ها، بیشتر از کلاب‌های معمول است. این کشتی‌ها که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دیوی جونز است، از ساعت ۱۹:۳۰ به حرکت در آمده و شما نزدیک به ۱۲ شب به ساحل باز خواهید گشت. وقتی این سفرها را انتخاب می‌کنید، عموما هزینه‌ی پرداختی شما شامل سرویس از هتل و مقدار مشخصی نوشیدنی و شام می‌شود و اگر نوشیدنی بیشتر یا قوی‌تری خواستید، باید هزینه اضافی را پرداخت نمایید.

البته در طول روز نیز سفرهای دریایی طرفداران خاص خود را دارد، اما شب‌ها این برنامه تنها برای بزرگسالان برگزار شده و شما می‌توانید، با تماشای منظره‌ی نورانی شهر، هیاهوی موسیقی زنده و فضای شاد این کشتی‌ها، به صرف نوشیدنی و شرکت در برنامه‌های تفریحی بپردازید. خود مسئولان کشتی نیز یک سری برنامه‌های تفریحی برای مهمانانشان در نظر می‌گیرند که خود آن‌ها نیز از جذابیت‌های این گردش شبانه به حساب می‌آید. البته این تورهای کروز شبانه با آن‌هایی که در استانبول وجود دارند، تفاوت زیادی خواهند داشت. از نمایش‌های متنوع، فضای لاکچری و یک شام بسیار خوب در اکثر کروزهای مارماریس خبری نیست و در این‌جا بیشتر برنامه‌ها، حول محور جشن‌های شبانه، خوش گذرانی و سر کردن لحظاتی شاد کنار دوستان می‌چرخد تا این که قرار باشد مردم از منظره لذت ببرند.

 

بهترین تفریحات آبی در مارماریس

شب‌های ترکی

یکی از برنامه‌های شبانه بسیار جذاب که توریست‌های خارجی از حضور در آن لذت خواهند برد، نمایش شب‌های ترکی که شامل موسیقی زنده، رقص‌های محلی، رقص دراویش و ... می‌شود. هزینه‌ی شرکت در این جشن‌ها خیلی زیاد نیست اما گنجایش محدود سالن باعث می‌شود بخواهید، زودتر خود را به این مکان رسانده تا جایی در سالن پیدا کنید. البته ماهیت این نمایش با چیزی که در کلاب‌ها می‌بینید بسیار متفاوت بوده و در واقع یک فعالیت فرهنگی به حساب می‌آید. با این حال، در این محل نیز از مهمانان با نوشیدنی‌ها مختلف پذیرایی می‌شود. بخش جذاب این شب‌ها، نمایش دراویش است که با رقص مخصوص خود، لحظاتی خاطره‌انگیز را برای مهمانان خود خواهند ساخت.

آیا مارماریس امنیت کافی دارد؟

به طور کلی مارماریس شهری امن برای سفر به حساب می‌آید و با توجه به حجم بالایی از توریست‌ها که به آن‌جا سفر می‌کنند، موارد دزدی به ندرت اتفاق می‌افتد و از نظر امنیت توریست‌ها نیز یکی از بهترین آمارها را در میان شهرهای گردشگرپذیر دارد. شب‌های آن‌جا نیز آن‌قدر شلوغ و پر هیاهو است که تقریبا با روزهایش فرقی ندارد و خیلی راحت می‌توانید به سراغ کلاب‌های مختلف بروید. البته پیشنهاد می‌کنیم که بانوان تنها، خیلی تا نیمه شب بیرون از هتل نمانند.

 

بهترین سفرهای یک روزه از مارماریس

بهترین زمان برای سفر به مارماریس

مارماریس در سواحل جنوب غربی ترکیه قرار گرفته و دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است. اگر چه تابستان‌ها مارماریس مملو از جمعیت می‌شود، اما بهار و پاییز، از نظر آب وهوایی، این شهر بهترین وضعیت ممکن را داشته و آب هم به اندازه کافی گرم هست تا بتوانید تفریحات مختلف را در آن‌جا تجربه کنید. البته تابستان‌های مارماریس نیز جز یکی دو هفته میانی مرداد ماه، بیش از حد گرم نیست و با توجه به ماهیت ساحلی این شهر، این گرما کاملا قابل درک است. اما زمستان‌ها با توجه به این که تقریبا تفریحات ساحلی جمع می‌شوند و حتی برخی از کلاب‌های ساحلی نیز دیگر فعالیت نمی‌کنند، سفر به این شهر تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

۰۳ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران