مهم‌ترین خیابان‌های خرید پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
مهم‌ترین خیابان‌های خرید پکن

در کنار بازدید از دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه چین و بسیاری جاذبه‌های دیگر، خرید کردن هم یکی از مهم‌ترین بخش‌های تور چین به حساب می‌آید و دلیل آن نیز وجود بازارها و مراکز خرید بزرگ متنوع و خیابان‌های طول و درازی است که برندهای مختلف از سراسر جهان را میزبانی می‌کنند. در مقاله‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، نگاهی کلی به خیابان‌های خرید پکن خواهیم داشت و ۱۰ نمونه از مهم‌ترین‌های آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

خیابان خرید وانگفوجینگ پکن، چین

وانگفوجینگ (Wangfujing) پیاده حدود ۱۵ دقیقه از میدان تیان‌آنمن پکن که از جاذبه‌های اصلی شهر پکن به حساب می‌آید، دور است و خطوط مختلف اتبوسرانی از جاهای مختلف شهر به آن‌جا می‌روند. همچنین از خط ۱ مترو می‌توانید به ایستگاهی به همین نام بروید. این مکان از قدیم به عنوان یک خیابان خرید مشهور بوده و چندین مرکز خرید بزرگ مثل دپارتمان استور پکن (Beijing Department Store) در آن‌جا واقع شده‌اند. تنوع فروشگاه‌های در خیابان وانگفوجینگ بسیار بالاست و شامل انواع فروشگاه‌های لباس، محصولات الکترونیک، کبتاب و حتی استودیوهای عکاسی و انواع رستوران‌ها می‌شود.

اگر به دنبال خرید در پکن هستید، حتما باید یک روز خود را به این محل اختصاص دهید. جایی که نه تنها برای اغلب گردشگران شناخته شده بوده و توریست‌های زیادی را در آن‌جا می‌بینید، بلکه خیلی از مردم محلی پکن نیز خریدهای مختلف خود را از آن‌جا انجام می‌دهند. این را هم فراموش نکنید که در کنار این فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار زیادی نیز قرار گرفته‌اند. در این میان هم غذاهای چینی پیدا خواهید کرد و هم تابلوهای استارباکس و دیگر رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای را می‌بینید.

خیابان خرید کیانمن پکن، چین

خیابانی دیگر در نزدیکی میدان تیان‌آنمن که ۱۰ دقیقه پیاده از این میدان دور است و در نزدیکی سالن یادبود مائو قرار گرفته است. بهترین راه برای رفتن به این خیابان، پیاده شدن در ایستگاه کیانمن (Qianmen) در خط ۲ مترو خواهد بود. پیشنهاد ما این است که بعد از بازدید از شهر ممنوعه و جاذبه‌های این منطقه، دم غروب به آن‌جا بروید، شب را به گشت و گذار در میان فروشگاه‌ها گذرانده و شام را هم در همان حوالی میل کنید.

از ویژگی‌های این خیابان زیبا، استایل خاص قدیمی بعضی از ساختمان‌ها در مواجهه با مراکز خرید لوکس و مدرن پکن است. کیانمن از نظر ظاهر کلا تفاوت‌های زیادی با دیگر خیابان‌های خرید پکن دارد اما از طرفی، فروشگاه‌های متنوعی در زمینه پوشاک، کیف و کفش و ... را در خود میزبانی می‌کند که شامل برندهای داخلی و خارجی می‌شود.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های توریستی در پکن

خیابان تجاری ژیدان پکن، چین

خیابان ژیدان (Xidan) یک ساعتی پیاده از تیان‌آنمن فاصله دارد و هم از طریق خط ۱ و هم ۴ می‌توانید به ایستگاهی به نام همین خیابان برسید. بسیاری این محل را با وانگفوجینگ مقایسه می‌کنند و آن‌جا را دومین خیابان خرید بزرگ در شهر می‌نامند. محبوبیت این مکان به خاطر وجود فروشگاه‌های بسیار زیاد و چندین مرکز خرید بزرگ است که پای معروف‌ترین برندهای جهان و فروشگاه‌های لاکچری پکن را به این محل باز کرده است. از همین رو، هر زمان که به آن‌جا بروید، جمعیت کثیری از مردم را مشاهده خواهید کرد.

از بسیاری جهات، خیابان ژیدان را می‌توان از وانگفوجینگ نیز برتر دانست و این به خاطر تنوع بسیار بالای مراکز خرید، رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی وجود چندین مرکز تفریحی و فرهنگی در این مکان است. همچنین مجموعه سینمایی معروف پایتخت سینمای پکن (Beijing Capital Cinema) نیز در این محل واقع شده و شب‌ می‌توانید برای تماشای فیلم‌های روز دنیا به آن‌جا مراجعه نمایید.

 سانلیتون ویلیج پکن، چین

سانلیتون ویلیج (Sanlitun Village) در شرق منطقه چائویانگ قرار گرفته و خطوط اتوبوس الکترونیک ۱۱۳ و ۱۱۵ و همچنین از طریق دو ایستگاه مترو می‌توان به آن‌جا رسید. اولی از خط ۱۰ و ایستگاه توانجیهو (Tuanjiehu) و دیگری از خط ۲ و ایستگاه دونگسیشیتیائو (Dongsishitiao) که هر کدام در نقطه‌ای متفاوت از خیابان قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از انتخاب‌های شیک و مدرن برای بازدید از خیابان‌های خرید پکن این محل است که شب‌ها با نورپردازی و فروشگاه‌های متنوع و مجللی که دارد، انتخابی عالی برای خرید و گردش به حساب می‌آید. همین ظاهر شیک و جوان پسند باعث شده تا برندهای خاصی را در آن‌جا مشاده کنید که در کم‌تر جایی از پکن پیدا خواهید کرد. این محل همچنین برای تفریحات شبانه در پکن نیز مناسب بوده و جدا از فروشگاه‌های متنوع، دارای بارها و بهترین رستوران‌های پکن نیز هست. نگران بازگشت به هتل هم نباشید، تاکسی‌ها تا دم صبح در این محل حضور دارند.

خیابان نانلوگو و حوالی برج درام پکن، چین

خیابان نانلوگو (Nanluogu) خیلی بزرگ نیست اما با توجه به این که به برج معروف درام (Drum Tower) منتهی می‌شود، این منطقه را به طور کلی باید یک خیابان خرید و گردشگری در پکن به حساب آورد که با استایل باستانی چینی و مغازه‌های خاص خود، نه تنها برای خرید بلکه برای گردش و عکاسی نیز عالی‌ست.  

ابتدای به امر باید به خیابان نالوگو بروید که حدودا ۸۰۰ متر طول دارد و تمامی مغازه‌های آن به شکل سنتی درست شده‌اند و در آن‌ها اجناس مختلف و انواع سوغاتی‌های چین را پیدا می‌کنید. جایی که حتما باید سر قیمت چانه بزنید و البته دکورهای خانگی ارزان خوبی پیدا خواهید کرد. سپس به مناطق اطراف برج بروید و در آن‌جا فروشگاه‌های بسیار بیشتری در زمینه‌های مختلف پیدا خواهید کرد. خیابان خوهای که به خاطر بارها و کافه‌هایش معروف هست نیز، تنها چند قدم از این منطقه فاصله دارد.

 

معرفی تم پارک کمپانی یونیورسال در پکن

پِلِیس پکن، چین

پلیس (The Place)  در چائویانگ و در منطقه تجارت مرکزی پکن (Beijing central business district) قرار گرفته است. اول این که برای رسیدن به این مکان، بهترین راه از طریق مترو بوده که هم از طریق خط یک و رفت به اسیتگاه یونگ آنلی (Yong’anli) و خروجی B و هم از طریق خط ‍۱۰ و ایستگاه جینتایجیژائو (Jintaixizhao) و خروجی A است. این خیابان فوق‌العاده زیبا که یک LED بزرگ را به صورت سقف کاذب بالای خود می‌بیند، یکی از جذاب‌ترین جاها برای خرید در شب‌های سفر به پکن است.

این منطقه تجاری به خاطر فروشگاه‌های متنوع و بسیار خوبی که دارد معروف است که اغلب آن‌ها، مغازه‌های لاکچری و شیک پوشاک هستند اما در کنارشان می‌توان چندین فروشگاه لوازم الکترونیک، کتاب فروشی، لوازم منزل و ... را هم پیدا کرد. در این مکان همچنین چندین رستوران برند غربی شیک و رستوران‌های چینی عالی مشاهده می‌کنید.

خیابان جیوشوی پکن، چین

یکی دیگر از خیابان‌های معروف برای خرید در منطقه مرکز تجاری پکن که برای بازدید از آن‌جا نیز می‌توانید از خط مترو ۱ و ایشتگاه یونگ‌آنلی استفاده کنید.خیابان جیوشوی (Xiushui) به خاطر بازارهای تو درتو و فروش اجناس ارزان قیمت و وجود چند مرکز خرید معروف است که آن‌ها هم بیشتر در زمینه‌ی چنین فروشگاه‌هایی فعال هستند.

خیلی از فروشگاه‌هایی که در مراکز و بازارهای این منطقه پیدا می‌کنید، به پوشاک ارزان، لوازم شخصی، دکور و لوازم چینی وس رامیک، اجناس الکترونیک فیک و ارزان، سوغات و از این دست اختصاص دارند و البته در این بین نباید فروشگاه‌های بزرگ پارچه‌های چینی را نیز از یاد برد. بر خلاف ظاهر این منطقه، تقریبا تمامی فروشنده‌های این مکان می‌توانند انگلیسی صحبت کنند چون اغلب کارشان مواجه با خریداران خارجی وتوریست‌هاست. شما هم بهتر است برای قیمت بهتر، کمی با این فروشنده‌ها چانه بزنید.

 

جذاب‌ترین فستیوال‌های چین

مرکز خرید جیامائو در جیژیمن پکن، چین

از دور که به سه ساختمان عجیب این مجموعه نگاه می‌کنید، دلیل ساخت گنبدهای آن کمی برایتان عجیب می‌رسد اما وقتی به جلوتر که می‌روید، می‌بینید، فارغ از فروشگاه‌های داخل مجموعه، فروشگاه‌های کوچک به سبک بازارهای چینی بیرون از محوطه نیز قرار دارند و یک محیط مناسب برای خرید را به وجود آورده‌اند. همین هم باعث شده تا ما جیامائو (Jiamao) را به عنوان یک خیابان خرید به شما معرفی کنیم که از سه خط مترو ۲، ۴ و ۱۳ و رفتن به ایستگاه جیژیمن (Xizhimen) امکان دسترسی به آن‌جا را خواهید داشت.

در مجموع این مرکز خرید و اطرافش، تنوع بالایی از نظر جنسی و قیمتی ایجاد کرده و در کنار فروشگاه‌ها، بخش‌های تفریحی، سوپرمارکت، محل بازی کودکان و انواع رستوران‌ها و کافه‌ها را نیز در اختیارتان می‌گذارند.

منطقه تجاری بین‌المللی سولانا پکن، چین

منطقه تجاری بین‌المللی سولانا (Solana International Commercial Area) یکی دیگر از بخش‌های تجاری در چائویانگ به حساب می‌آید. متاسفانه این مکان دارای مترو نیست اما خطوط اتوبوسرانی زیادی به آن‌جا می‌روند. این مکان به هیچ وجه شبیه به جاهای کلاسیک چینی نیست و مملو از ساختمان‌های بزرگ و فروشگاه‌هایی به سبک اروپایی بوده و البته نورپردازی جذابی دارد که آن‌جا را شب‌ها زیباتر هم می‌کند.

فروشگاه‌های متنوعی در این منطقه هستند که اغلب به برندهای مختلف اختصاص دارند و اگر بخواهید، می‌توانید به سراغ پارک چائویانگ هم رفته و از فضای آن‌جا و جاذبه‌هایی که برای توریست‌های تور چین تدارک دیده شده استفاده کنید.

 

۱۰ فیلمی که قبل از سفر به چین باید ببینید

بازار آنتیک پانجیایوان پکن، چین

و اما در آخر نوشته‌مان، اشاره‌ای داشته باشیم به یکی از خیابان‌های خرید خاص پکن که البته این روزها به شکل یک بازار بزرگ در آمده است. بازار آنتیک پانجیایوان (Panjiayuan Antique Market) محلی جذاب برای اهل خرید محصولات آنتیک است که فضایی بزرگ نداشته و در یک ساعت می‌توانید، تمامی مغازه‌ها و دست فروش‌های آن‌جا را ببینید.

این‌جا اغلب آنتیک‌ها، محصولات چینی هستند و کم‌تر پیش می‌آید، جنسی قدیمی و غربی پیدا کنید. ظروف قدیمی چینی، سرامیک‌های تزیین شده بسیار زیبا و دکورهای کوچک برنجی از جمله جذاب‌ترین محصولات در این منطقه هستند.

منبع

 

۱۸ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران