بهترین فروشگاه‌های خرید سوغات و هدیه در پکن

جاذبه‌های گردشگری پکن
بهترین فروشگاه‌های خرید سوغات و هدیه در پکن

برای خرید سوغات چینی، چیزهای دست ساز یا هدایایی از این دست، نیاز نیست که به مراکز خرید بزرگ و لوکس بروید. در واقع شما کافیست فروشگاه‌هایی با اجناس عالی و قیمت مناسب پیدا کنید و به همین خاطر ما بر آن شدیم تا لیستی از چنین فروشگاه‌هایی را برایتان ذکر کنیم تا شاید در طول سفر با تور چین به کارتان بیاید.

 


Plastered 8


شاید فکر کنید اولین پیشنهاد ما به شما یک مکان سنتی یا همچین جایی است، اما نه! Plastered 8 فروشگاهی بسیار معروف در سراسر جهان است که با اجناس رنگارنگش توانسته طرفداران بی‌شماری برای خود جمع کند. کار آن‌ها نیز همکاری طراحان چینی و هنرمندانی از کشورهای دیگر، برای ایجاد طراح‌های زیبا و چاپ آن بر روی البسه بسیار با کیفیت است. این طرح‌ها از کمیک‌بوک‌های آمریکایی تا طرح‌های دخترانه ژاپنی را شامل شده و هر سلیقه‌ای را راضی خواهد کرد.

 

بهترین بازارهای پکن برای آن‌ها که عاشق مد هستند

 

 

 Plastered 8

 


آدرس: 61 Nanluoguxiang, Dongcheng district

 


Neiliansheng


این برند، قدیمی‌ترین سازنده‌ی کفش‌های دست‌ساز چینی است که از سال ۱۸۵۳ در حال تولید بوده و هنوز نیز با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. سال‌ها قبل کفش‌های این تولیدکننده تنها مختص به خانواده پادشاهی بود، اما چند سالی می‌شود که از کفش‌های گران‌قیمت، کارهایی نسبتا ارزان‌تر نیز تولید می‌کند. پروسه ساخت کفش در این مکان به شکلی ویژه انجام شده و نتیجه کار از چرمی طبیعی، سبک و بسیار راحت خواهد بود.

 

 

 Neiliansheng

 


آدرس: 34 Dashilar Jie, Qianmen, Xicheng disctrict

 


Sanshizhai Kite Store


کایت‌های چینی با آن رنگ و طرح‌های متنوعی که دارند، در تمامی جهان معروفند. پس چقدر جذاب است که برای کم سن و سال‌ها اقدام به خرید کایت کنید! Sanshizhai یک فروشگاه معمولی فروش کایت در پکن نیست و سه نسل از یک خانواده این مکان را اداره می‌کنند و در آن اقدام به فروش کایت‌های دست ساز و صنعتی می‌کنند. در میان طرح‌ها هم می‌توانید اجناس نسبتا ارزان قیمت پیدا کنید و هم کایت‌هایی به شکل انواع پرندگان، پروانه‌ها، سنجاقک یا چیزهای دیگر.

 

معرفی معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های پکن

 

 

 Sanshizhai Kite Store

 


آدرس: 25A Di’anmen Xi Dajie Xicheng

 


Jingcheng Baixing


وقتی وارد منطقه Guozijian می‌شوید، با تعداد زیادی از انواع بوتیک‌های برند و فروشگاه‌های مدرن مواجه می‌شوید. اما در این موج تغییرات هنوز یک فروشگاه هست که رنگ و بویی گذشته را داشته و جایی عالی برای خرید سوغات از کارهای دست ساز چین است. اسم این فروشگاه به زندگی روزمره مردم اشاره دارد و در آن می‌توانید از تجهیزات ساده‌ی آشپزخانه، اسباب‌بازی‌های چوبی و دکورهای کوچک تا دکورهای بزرگ داخلی و باغ و مجسمه‌های بزرگ و کارهای دست ساط دیگر پیدا کنید. یک فروشگاه بسیار جذاب که قدم زدن در میان کارهایش هم لذت بخش بوده و حال و هوای متفاوتی هنگام خرید در پکن برایتان ایجاد می‌کند.

 

 

 Jingcheng Baixing

 


آدرس: 44 Guozijian Jie Dongcheng district

 


Ruoshuitang Oil Paper Umbrella Workshop


اجناس زیادی هستند که به عنوان سوغات می‌توانید از پکن تهیه کنید، اما شاید خرید یک چتر سنتی آن هم از بهترین‌هایش خریدی متفاوت تلقی شود. بسیاری عقیده دارند که پکن زادگاه این نوع چترهاست و به همین خاطر ساخت چترهایی با کاغذهای روغنی به شدت در این شهر طرفدار دارد. با این حال کارگاه Ruoshuitang در کل شهر معروف بوده و حتی بسیاری از مسافران خارجی نیز از وجودش اطلاع دارند و برای خرید به این مکان مراجعه می‌کنند. در این مغازه غیر از چتر، کارهای نقاشی نیز به فروش می‌رسد اما چیزی که همه در این مکان به سراغش می‌روند چترهای زیبا با نقش و نگارهای مختلف است که قیمت آن از حداقل ۱۸۰ رنمینبی آغاز می‌شود و بسته به اندازه و طرحش، هزینه‌ی خرید آن بالاتر می‌رود.

 

۶ سوغاتی بی‌نظیر که باید از چین بخرید

 

 

Ruoshuitang Oil Paper

 


آدرس: 144 Gulou Dong Dajie, Doncheng district

 


Beijing Postcards


در اوایل سال ۲ هزار، دو جوان شروع به جمع‌آوری عکس‌های قدیمی از پکن کردند. عکس‌هایی از سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۴۰ که شامل عکس‌هایی از میدان تیان آنمن، معبد بهشت و یا حتی جاهای معمول‌تر و مردمان عادی می‌شود. آن‌ها این عکس‌ها را به همراه چندین نقاشی قدیمی و طرح‌هایی از مکان‌های مختلف گردآوری و سپس با کیفیت عالی چاپ کرده و این فروشگاه را راه‌اندازی کردند. به غیر از کارت پستال‌های اندازه A۵، شما می‌توانید کارهایی در اندازه‌های بزرگ‌ نیز خرید کنید که عموما در بسته‌بندی‌های شکیل و قابل حمل ارائه می‌شوند تا مسافران به راحتی بتوانند آن‌ها را با خود به خانه ببرند.

 

 

 Beijing Postcards

 


آدرس: 97 Yangmeizhu Xiejie, Xicheng district

۱۰ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران