خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری پکن
خاص‌ترین و زیباترین معابد چین را بشناسید

چین مامن بخشی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های تاریخ این کره‌ی خاکی است و این امپراطوری بزرگ با تعداد زیادی معابد بودایی آذین شده. وقتی وارد یکی از این معابد می‌شوید، ناگهان دنیا به چند صد سال پیش باز می‌گردد. بخش زیادی از چیزهایی که در هر کدام این مکان‌ها می‌بینید به شکلی که ساخته شده باقی می‌مانند و با دقت از آن‌ها نگهداری می‌شود. اما همان نقطه‌ی زمانی نیز در یک بی‌زمانی خاص جریان دارد چون بوداییست‌ها عقیده دارند معنای زمان در گذشته و آینده نیست و برای زمان بندی قائل نیستند.حال اگر شما نیز مثل بسیاری از مردم جهان شیفته‌ی فرهنگ مناطق مختلف چین باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به خیل کسانی که هر ساله با تور چین از زیباترین معابد این کشور پهناور دیدن می‌کنند پیوسته و به سراغ این مکان‌های تاریخی بروید.

 

 

Temple of Heaven


معبد بهشت به واسطه بودن در یکی از شلوغ‌ترین نقاط پکن، معروف‌ترین معبد چین محسوب می‌شود. اما در واقع این مکان دیگر یک معبد واقعی نیست و شما به هیچ وجه در آن راهب یا نیایشگری نخواهید یافت. با این حال این مکان تاریخی در قلب پایتخت، یکی از زیباترین معابد چین از نظر معماری بیرونی و داخلی بوده و تاریخ مهمی از امپراطوری این کشور را به دوش می‌کشد.

 

 راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین 

 

 

Temple of Heaven

 


Hanging Monastery


صومعه معلق معبدی منحصر به فرد بر روی صخره‌ای ساخته شده که ۷۵ متر از زمین فاصله دارد و به همین سبب به صومعه معلق شهرت پیدا کرده است. یکی از معابد معروفی که نیایشگران بودایی زیادی را همراه با گردشگران بی‌شمار به خود می‌بیند. این مسافران که از نقاط مختلف دنیا به این منطقه می‌آیند، برای دیدن این معبد باید از باریکه‌ی کوتاهی رد شوند که هر کدام از این سازه‌ها را به هم وصل کرده است. اگر تا به این جای کار شگفت زده نشده‌اید، باید در نظر بگیرید که این صومعه در سال ۴۹۱ ساخته شده است!

 

 

Hanging Monastery

 


Jokhang


معبد  جوخانگ در مجموعه‌ای بزگ و تاریخی در قلب تبت بنا شده است. مردم زیادی در طول سال به دیدن این بنای طلایی ۱۳۰۰ ساله می‌آید و تصویر بودایی که در این مکان قرار داده شده، از این بابت بیشترین احترام را در تمام دنیا می‌بیند. این مکان از طرف مدرسه گلوگ نگهداری می‌شود اما از پیروان تمام شاخه‌های بودایی می‌توانند از آن دیدن کنند.

 

 معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری 

 

 

Jokhang

 


Shaolin


معبد شائولین ، مدرسه اصلی فرقه‌ی ۱۵۰۰ ساله شائولین است. این معبد چندین و چند بار در طول تاریخ مورد حمله قرار گرفته است که آخرین بار آن ۱۹۲۸ بوده که بخشی از سالن‌های آن به آتش کشیده شد. همین سالن‌ها امروزه به صورت مدرن بازسازی شده تا گردشگران بتوانند از آن دیدن کنند. به واسطه شهرت مدرسه شائولین در دنیا، سالانه تعداد بسیار زیادی از این گردشگران به این بخش از چین می‌آیند تا از نزدیک هنر رزمی خاص این مردم را به تماشا بنشینند.

 

 

Shaolin

 


Lama


معبد لاما مکانی بسیار معروف و پرطرفدار در پکن، زمانی بارگاه امپراطور یونگ ژنگ بود، اما در سال ۱۷۴۴ به معبد لاما تبدیل و در سیر تاریخی چین، اتفاق زیادی را به خود دید. اگر می‌خواهید معبدی تبتی را ببینید و امکان رفتن به تبت را ندارید، دیدن از این معبد به شما پیشنهاد می‌شود. مخصوصا اینکه در مکانی گردشگرپذیر واقع شده و رفتن به آن بسیار ساده است.

 

 

 Lama

 


 Longmen


معبد بسیار معروف غار ، خود شگفتی خاصی در دنیا محسوب می‌شود. بیش از ۲۳۰۰ غار در صخره‌های آهکی در استان هنان که بخش زیادی از آن‌ها به واسطه تندیس‌ها بزرگ بودا و خدایان مختلف به شمایلی عظیم و زیبا می‌مانند. در مجموع بی از ۱۱۰ مجسمه، ۶۰ گنبد و حدود ۲۸۰۰ کتیبه سنگی در این غارها وجود دارد. این مجموعه در واقع چند معبد مختلف در دل غارها بوده که به همین دلیل این پیکرتراشی‌ها در آن انجام شده بود. Longmen نیز یکی از پربازدیدترین نقاط چین از طرف گردشگران محسوب می‌شود.

 

پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 Longmen

 


Big Wild Goose


این مکان ابتدا در سال ۶۵۲ میلادی و در زمان سلسله تانگ ساخته شده بود اما در طول قرن‌ها بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. در واقع در ابتدا این مکان تنها ۵ طبقه داشت و بعدها دو طبقه به بالای آن اضافه شد. اما دلیل مهم معروفیت این مکان نه به واسطه معماری زیبایش، بلکه به دلیل وجود چندین و چند تندیس بودا که ژونزانگ (بودایی معروفی که عمرش را در سفر گذراند) از هند با خود آورده بود معروف است. به طور کلی این مجموعه هم از نظر ظاهر بیرونی و هم طراحی داخلی و البته محتوایی که در خود دارد، بدون شک از بهترین معابد کل چین محسوب شده و ارزش دیده شدن دارد.

 

 

 Big Wild Goose

 


White Horse


گفته می‌شودسال ساخت معبد اسب سفید به سال ۶۸ میلادی بر می‌گردد، اولین معبد بودایی در چین است. البته بنایی که امروزه می‌بینید، مسلما با آنچه از ابتدا ساخته شده بود کاملا متفاوت است، چون بارها مورد بازسازی قرار گرفته. اولین بازسازی بزرگش در دوره‌ی مینگ بوده و سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۷۳ نیز، دولت آن را بازسازی کرده بود. جدا از خود معبد، اطراف این مکان نیز با باغ‌های بسیار زیبای چینی آمیخته شده تا در نهایت مکانی رویایی را پدید آورد. تندیس‌های بیرونی این بنا احتمالا از سازه‌ی اصلی باقی مانده‌اند، تندیس‌هایی که شمایل بودا و خدایان را به تصویر می‌کشند.

 

 

 White Horse

۲۹ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران