جاذبه‌های گردشگری پر‌بازدید باکو (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری باکو
جاذبه‌های گردشگری پر‌بازدید باکو (قسمت دوم)

باکو بزرگترین شهر منطقه قفقاز و بزرگترین شهر ساحلی دریای خزر است. این روزها بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند هستند که در تور باکو شرکت کنند و در پایتخت زیبای آذربایجان تجربیات تفریحی و تاریخی متنوعی را بدست آورند و از آنجاییکه فرهنگ و آداب و رسوم این کشور به ما بسیار نزدیک است، تور باکو همیشه طرفداران خودش را دارد.

 

  • مینی ونیز (Mini-Venice)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری باکو مینی ونیز نام دارد. با بازدید از این جاذبه می‌توانید با یک تیر دو نشان زده و حس و حال سفر به ونیز را داشته باشید. چرا که این منطقه کوچک در بلوار باکو دارای چندین جزیره بزرگ و کوچک با پل‌های متصل به هم فضایی عاشقانه و فراموش نشدنی را ایجاد کرده است. مینی ونیز برای اولین بار در دهه ۱۹۶۰ افتتاح شد.

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری باکو (قسمت اول)

Mini-Venice

  • مسجد تازه پیر باکو (Teze Pir Mosque)

مسجد تازه پیر باکو از جمله بناهای تاریخی است که سهم بزرگی در فراز و نشیب‌‌های تاریخی آذربایجان داشته است. به طوری که در سال ۱۹۱۷ قربانی انقلاب اکتبر شد. سپس به عنوان سینما و بعداً به عنوان یک انبار مورد استفاده قرار گرفت. خوشبختانه امروزه بازسازی و مرمت شده است و از سال ۱۹۴۳ درهای آن به روی بازدیدکنندگان و عبادت کنندگان باز شده است. علاقه‌مندان به این بنا می‌توانند در تمامی روزهای هفته از ساعت ۴ صبح تا ۹ شب از آن دیدن کنند.

Teze Pir Mosque

  • فونیکولار باکو (Baku Funicular)

فونیکولار باکو اولین و تنها پیکره مخصوص آذربایجان است که مسافران را از خیابان نفتچیلار به کوچه شهدا می‌برد. هرگز بازدید از آن را در سفر خود به باکو فراموش نکنید.

 

معرفی بهترین محله‌های باکو

Baku Funicular

  • کاخ اسماعیلیه (Ismailiyya Palace)

کاخ اسماعیلیه که به سبک گوتیک ساخته شده است دارای نمایی عجیب و غریب و داستانی غم انگیز دارد. این بنا در اوایل قرن بیستم به درخواست آقا موسی نقیف توسط معمار مشهور لهستانی به نام ژژف پوسکو ساخته شد. هدف از ساخت آن زنده نگه داشتن یاد پسرش بود که به دلیل بیماری سل از دست داد. افتتاح کاخ اسماعیلیه  در سال ۱۹۱۳ انجام شد. در اوایل به عنوان سالن اجتماعات برای انجمن خیریه مسلمانان خدمت می‌کرد. اما امروزه به هیئت رئیسه فرهنگستان تعلق دارد.

Ismailiyya Palace

  • موزه ملی فرش آذربایجان (Azerbaijan National Carpet Museum)

موزه ملی فرش آذربایجان برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد. این جاذبه گردشگری باکو اولین موزه در جهان است که با هدف موزه فرش افتتاح شده است. اما در سال ۲۰۱۴ بنای جدید به شکل امروزی (در قالب یک فرش بزرگ) ساخته شد. این بنا توسط معمار اتریشی به نام Franz Janz طراحی شده است. بازدیدکننده‌ها می‌توانند با رفتن به آن بزرگترین مجموعه فرش‌های جهان در آذربایجان را مشاهده کنند. این موزه یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها تعطیل بوده و در سایر ایام هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر می‌توان از آن دیدن کرد.

 

۶ هتل ارزان قیمت برای سفر به باکو

Azerbaijan National Carpet Museum 

  • کاخ خوشبختی (Palace of Happiness)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری باکو که در بین همگان محبوب شده است کاخ خوشبختی نام دارد. البته این بنا با نام کاخ ازدواج نیز شناخته می‌شود. کاخ خوشبختی توسط بارون نفتی مورتوزا مختاروف برای همسرش به سبک معماری فرانسه ساخته شده است.

Palace of Happiness

  • کروز دریای خزر (Caspian Sea Cruise)

بدون شک یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری باکو دریای خزر می‌باشد. برای تفریح و لدت بردن از این دریا کروزهای تفریحی در باکو وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. چرا که هیچ راه بهتری برای تماشای غروب در ساحل باکو بهتر از کروز دریایی نیست. قایق‌ها و کشتی‌های کروز برای گشت در دریا از ترمینال در مرکز بلوار باکو راهی می‌شوند.

 

شبگردی در بلوار ساحلی زیبای باکو

Caspian Sea Cruise

  • تئاتر اپرا و باله آذربایجان (Azerbaijan State Academic Opera and Ballet Theatre)

تئاتر اپرا و باله آذربایجان که پیش از این با نام تئاتر میلوف شناخته میشد اولین بار در سال ۱۹۱۱ افتتاح شده است. طراحی آن توسط معمار ارمنی به نام نیکولای بایف انجام شد. امروزه، درهای این مجموعه به روی علاقه‌مندان باز بوده و می‌توانند از اجرای موسیقی و تماشای معماری باشکوه آن لذت ببرند.

Opera and Ballet Theatre

  • موزه ادبیات نظامی گنجوی باکو (Nizami Museum of Azerbaijan Literature)

در انتهای خیابان نظامی و در نزدیکی‌های شهر قدیمی باکو، موزه ادبیات نظامی گنجوی باکو قرار دارد. این بنا با نام نظامی گنجوی، شاعر قرن دوازدهم تاسیس شده و دارای مطالب فراوانی درباره ادبیات و فرهنگ آذربایجان است. حتماً در این بازدید به نمای ساختمان که دارای شش مجسمه از شاعران و نویسندگان مشهور است دقت کنید.

Nizami Museum of Azerbaijan Literature

  • ساحل بیلگه (Bilgah Beach)

جاذبه‌های گردشگری باکو فقط محدود به مکان‌های تاریخی و فرهنگی نمی‌باشد. بلکه دارای استراحتگاه‌های دلنشین و زیبایی نیز است. از جمله یکی از محبوب‌ترین استراحتگاه‌های ساحلی که در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی باکو قرار گرفته ساحل بیلگه نام دارد. ساحل بیلگه با داشتن ساحل شنی تمیز، مکانی ایده‌آل برای لذت بردن از دریای خزر می‌باشد.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در باکو

Bilgah Beach

۱۹ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران