ونیز کوچک باکو، جاذبه‌ی گردشگری متفاوت

جاذبه‌های گردشگری باکو
ونیز کوچک باکو، جاذبه‌ی گردشگری متفاوت

اگر قبلا با تور باکو سفر کرده باشید، می‌دانید که این شهر، ویژگی‌هایی خاص دارد که همگی منحصر به خود آن‌جا هستند. اما خب باکو نیز همچون تمامی شهرهای گردشگرپذیر دنیا که در این سال‌های به خوبی مورد استقبال قرار گرفته، دارای مراکز خرید مدرن، فروشگاه‌هایی از برندهای مطرح جهان، پارک‌هایی به سبک آسیای شرقی و جاهایی از این دست نیز هست. یکی از جاهای متفاوت در این شهر، "ونیز کوچک" است که یک مسیر کانال آبی بوده که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. مسیری کوتاه اما دیدنی که قصد معرفی آن را در این نوشته داریم.

 

ونیز کوچک باکو

"ونیز کوچک" بخشی نه چندان بزرگ در نزدیکی بلوار باکو است که در سال ۱۹۶۰ ساخته شده. مجموع مساحت این منطقه حدودا ۱۰ هزار متر مربع است که البته این رقم به خاطر گسترش آن‌جا و اضافه کردن چند بخش در سال ۲۰۱۲ بوده تا بیشتر به یک جای گردشگر پذیر بدل شود. ونیز کوچک شامل یک کانال آبی، دو جزیره‌ی نسبتا بزرگ و چند جزیره‌ی بسیار کوچک می‌شود که همگی به وسیله‌ی پل‌های سنگی بسیار زیبا به هم متصل شده‌اند. آب این کانال آبی بسیار روشن و شفاف است و به راحتی کف آن دیده می‌شود. این آب باعث می‌شود روزهای آفتابی، ونیز کوچک نمایی فوق‌العاده زیبا پیدا کند که برای عکاسی واقعا عالی خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری ونیز کوچک باکو

مسلما قبل از هر چیزی باید قایق سواری در این کانال آبی را تجربه کنید. این قایق‌ها شما را به ازای ۵ منات به گردش در ونیز کوچک می‌برند. برنامه‌ای که حدودا ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و در این مسیر آرامش بخش می‌توانید عکس‌های متنوع و خوبی بگیرید. با توجه به کوچک بودن این منطقه، حرکت قایق نیز بسیار آرام خواهد بود و شما طی این ۲۰ دقیقه، کاملا همه‌ی جای کانال‌های آبی را مشاهده خواهید کرد. این قایق‌ها ظرفیت ۴ نفر بدون قایق‌ران را دارند.

رستوران‌هایی که در جزیره مرکزی واقع شده‌اند، تنوع غذایی بالایی داشته و از جمله رستوران‌های خیلی خوب شهر نیز محسوب می‌شوند. در این محل هم امکان سفارش غذاهای محلی و بسیار خوشمزه آذری را دارید و هم این که می‌توانید به سراغ غذاهای بین‌المللی بروید. این رستوران‌ها همگی به شکلی ساخته شده‌اند که در زمان حضور در آن‌ها، بتوانید از زیبایی‌های ونیز کوچک نیز لذت ببرید.

فراموش نکنید که در اطراف کانال آبی، پارکی سرسبز و زیبا واقع شده که قدم زدن در اطراف آن‌جا را نیز بسیار لذت‌بخش خواهد کرد. پس یکی از فعالیت‌های پرطرفدار در این محل، گشت و گذار در کنار آب و لذت بردن از هوا و همچنین فضای زیبای آن‌جاست.

دیدنی‌های اطراف ونیز کوچک

با توجه به موقعیت عالی ونیز کوچک، جاهای زیادی در آن اطراف هستند که می‌توانید بعد از بازدید از این محل، به سراغشان بروید. یکی از نزدیک‌ترین مراکز به شما، موزه فرش باکو است که یکی از خاص‌ترین محل‌ها برای بازدید خواهد بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که این محل در نزدیکی بلوار باکو قرار گرفته و همین پارک ساحلی زیبا و تمامی کافه‌ها و رستوران‌های اطرافش نیز در دسترس شماست. در مجموع بازدید از ونیز کوچک، یک فرصت استثنایی برای شما در سفر به باکو خواهد بود، مخصوصا این که دستسرسی به این محل نیز خیلی ساده‌‌ست.

ونیز کوچک انگلستان

جالب است بدانید که شهرهای زیادی در دنیا هستند که یک تکه ونیز کوچک را به صورت مصنوعی در خود ساخته‌اند. حتی مراکز خریدی هستند که در فضایی کوچک، چنین کاری کرده‌اند. با این حال معروف‌ترین آن‌ها ونیز کوچک لندن است. جایی که کانال‌های آبی ریگین و گرند اونیون به هم متصل می‌شوند و فضایی به مراتب بزرگ‌تر از ونیز کوچک باکو را می‌سازند. این محل مملو از قایق‌های کوچک بوده و خیلی از گردشگرانی که برای سفر، لندن را انتخاب می‌کنند، حتما از شلوغی شهر، ساعاتی را به این مکان پناه می‌برند.

ورودی: ۵ تا ۱۰ منات

آدرس: 73 Neftchiler Avenue., Bakı 1004

 

چطور به ونیز کوچک برویم: اگر می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید که کم‌تر از یک منات برایتان خرج بر خواهد داشت ،می‌توانید در خطوط ۸۸، ۶۱، ۲، ۶، ۵ و ۱۲۵ به ایستگاه ونیز کوچک برسید. اما اگر تاکسی را برای رفت و آمد می‌پسندید، از جایی مثل خیابان نظامی باکو تا این مکان، حدود ۴ منات هزینه باید پرداخت کنید. کافی است به تاکسی بگویید که شما را به ونیز کوچک برساند. اگر هم در تورهای شهری باکو شرکت می‌کنید، حتما یکی از ایستگاه‌های آن‌ها این منطقه خواهد بود.

۰۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران